Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1630 ggr
Tallgarden
9/29/09, 9:23 PM

Tips på filmer

Hej alla japan-älskande personer här inne.

Jag har sedan jag varit tonåring (nu 31år) gillat Japan och dess språk och till viss del kultur. Men jag har aldrig fördjupat mig i detta land och språk.

Så ge mig lite tips på filmer. Gärna en som har svensk/engelsk text och är lätt att få tag på här i Sverige.

Annons:
[Tan-chan]
9/30/09, 2:39 PM
#1

Jag vet inte hur lätt denna film är att få tag i i Sverige, men jag vet att den finns på nätet på en hemsida där man kan få tag i den (på ett mindre lagligt sätt…).

Handling:

Love Exposure är en komisk film om en kille, Yu, vars mamma dör, och då bestämmer sig pappan för att bli präst. Men så blir hans pappa förälskad i en kvinna, och de börjar då smyga med sitt förhållande.

Men när kvinnan lämnar Yus pappa blir pappan deprimerad och börjar bete sig konstigt. Han börjar tvinga fram synder från Yu, men Yu har inga synder att berätta då han alltid har varit snäll och ödmjuk inför andra. Så han bestämmer sig för att börja synda så mycket han bara kan för att sedan berätta detta till sin pappa.

Syndandet leder till att han en dag går på stan iklädd en kvinnas kläder, och möter på en tjej, Yoko, som han blir förälskad i. Men Yoko tror att han är en kvinna och blir kär i "Yus alter ego".

Vad händer när hon får reda på att han är kvinnan hon drömmer om? (^_~)

Samtidigt smyger en mystisk tjej omkring från sekten Zero Church. Vad kan hon tänkas vilja Yu?

Filmen är hysterisk och väldigt rolig. Den är 3-4 timmar lång, och helt klart värd att se!

[Tan-chan]
9/30/09, 2:43 PM
#2

Kom på att jag kanske borde göra en artikel om denna film….

Tallgarden
9/30/09, 6:13 PM
#3

Ja den verkar ju bra. Tack. Skrattande

Pu-Chan
10/14/09, 8:48 PM
#4

Moon Child är bra <3

mikeiko
10/15/09, 11:04 PM
#5

Ringu-trilogin.

mai93
5/8/10, 7:17 PM
#6

1 litre of tears är bra

Annons:
[Devilwithangelwings]
5/9/10, 3:48 PM
#7

Om det gills så tycker jag om Hayao Miyazaki boxerna som innehåller:

Kikis expressbud, Spirit Away, Det levande slottet, Min granne TOTORO,

Laputa- Slottet i himlen, Om du lyssnar noga( Whisper of the heart),

Nausicaä- Från Vindarnas Dal- och Porco Rosso.

Älskar filmen Om du lyssnar noga.

Köpte dom på Åhlens Boxarna 399kr styck.

Glad

Thea-Cazzy
5/22/10, 5:02 PM
#8

Själv var jag inte sådär helt överkär i den, men alla andra verkar älska "Koizora"!  haha xD

Thea-Cazzy
5/22/10, 5:03 PM
#9

oj, glömde tillägga att jag inte vet var man kan köpa den, men man kan annars se den på "www.dramacrazy.net" ^^

elyse
5/23/10, 1:50 AM
#10

Man kan få tag på det mesta via www.amazon.co.uk, det gäller bara att ha ett bankkort att handla med.

Upp till toppen
Annons: