Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1668 ggr
gris3n
12/20/09, 6:59 PM

hemsida å tips

jag känner mejj nog lite instängd i mitt Anime tittande, ser faktist bara på fma brotherhood nu. jag har även följt Bleach, tills jag tyckte att det blev för utdraget.

så jag undrar om nån har nått tips på nån bra serie i typ samma stuk, lr bara nån serie som e lätt att följa.

ni får gärna tipsa om någon bra sida att se anime på :) jag lyckas bara hitta massa dåliga sidor me de verse virus i klippen :/ så det skulle vara kul me lite omväxling :P

tack på förhand :)

Annons:
[Tan-chan]
12/20/09, 7:16 PM
#1

Jag kan tipsa om Full Metal Panic!, X TV (X/1999), Chrono Crusade, Nabari no Ou och Darker Than Black.

Dessa är helt klart ett av mina favoritanimes någonsin. (^0^) Men vet inte vart man kollar online dock, för jag laddar ner allt. (^_^,)

Rosa-li
12/20/09, 7:29 PM
#2

Youtube har mer än vad man tror faktiskt! Jag brukade kolla på Veoh.com förut de hade många att kolla på förr men inte alls bra nu tycker jag det är synd.

Jag tycker att NANA är en bra serie som handlar om två tjejer som möts i Tokyo och är så olika som det går men ändå håller de ihop. Det handlar om deras liv och saker de gör. Den är rolig, spännande, kärlek och musik.

Om du gillar samuraier kolla då på: rurouni kenshin. Den har allt men den är 95 avsnitt lång men jag tycker den håller gnistan genom hela serien.

Kan hålla med dig om att Bleach är lite för utdragen men jag kan  inte sluta kolla.

Om du är intresserad av att läsa Manga i stället för Anime kolla då onemanga.com

Jag fick rekomenderat :Toradora jag har inte hunnit kolla på den ännu men den verkar bra.

Haha ja jag kan rabbla på men bara hojta till om du vill ha fler tips!

Lycka till!

pentsium
12/20/09, 8:00 PM
#3

Blä för streamat, 1080p ska det vara:D

Azmaria
12/20/09, 8:27 PM
#4

Soul Eater? den hör till min favorit ^^

 en Anime på 50 episoder som handlar om en skola där eleverna tränas att använda speciella och olika vapen(vapnen kan förvandlas till människor och tvärtom). Eleverna som tränas kallas för meistrar och har oftast en eller två vapen som partner. Eleverna tränas av Shinigami, en dödsgud(har är typ rektorn för skolan) och alla elever har som mål att samla in 99 elaka människosjälar och en själ av en häxa. Då kan vapnet som elverna har jobbat ihop med bli en Death scythes, de starkaste vapnet och jobba för självaste Shinigami.

Maka albarn(meister) och Soul(vapen) jobbar ihop och möter det (o)vanliga livet i skolan tillsammans med Black Star och Tsubaki och möter faror och mysterier. De träffar också Shinigamis son Death the kid(min favorit karaktär) som älskar symmetri med hela sitt hjärta och kan bli lätt småsur om något inte är symmetriskt. 

 Animen är lite inspirerad av Tim burton som man ibland kan se på teckanar stilen, och är helt klart se värd. Animen finns som Manga också där historien är mer detaljerad och längre. Som sagt, animen är ganska humor och weird på vissa ställen .^^

kanske inte direkt någon som följer din beskrivning men den animen hör till mina favoriter. :P

men som Rosa-li sa, så kan du också kika på Rurori Kenshin som oxå är en riktigt  sevärd Anime ^^ där har de samuraier och gamla Japan stilen i sig.

Make Pasta not War, Vee~

gris3n
12/20/09, 8:49 PM
#5

tack så jätte mycke för alla tips :D jag har skrivt upp alla serier å de finns säkert nån jag gillar…de va flera som lät bra :)

vad gäller hemsidor får jag la fortsätta kolla :) youtube funkar ju faktist :P

Rosa-li
12/20/09, 8:52 PM
#6

5#: Ja det är inte alltid lätt att hitta=/ men som sagt typ alla serier och lite till finns på onemanga.com att läsa om du bara vill kolla vad de handlar om.

Annars kan man köpa en hel del serier på tradera. Glad

Annons:
Azmaria
12/20/09, 8:55 PM
#7

sen oxå http://www.animecrazy.net/ brukar vara en bra sida att kolla animen på. brukar använda den sidan mycket. ^^

Make Pasta not War, Vee~

Rosa-li
12/20/09, 8:55 PM
#8

Jaha den har jag inte hört talas om =) tack för tipset!

gris3n
12/20/09, 9:05 PM
#9

#7 den sidan verkar va jätte bra:) tack för tipset :D

[Tan-chan]
12/20/09, 10:06 PM
#10

Om du vill kolla efter Anime själv - eller vill kolla vad de nämnda animes handlar om - så finns det länkar till anime/manga-databaser i Länkar här på Japan iFokus.

#3: Ja, det är att föredra till typ 110%. (^_~)

Upp till toppen
Annons: