Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1256 ggr
gris3n
1/13/10, 12:39 PM

studentlitteratur??

jag börjar lite smått få panik. jag har blivit antagen till japanska kursen på högskolan dalarna (weeei xD) å den börjar nu på månda, men kom i går på att man kanske skulle ha lite kurslitteratur åxå :O

så nu har jag letat runt lite som en galning hela morronen efter kursliteratur, som för övrigt e svindyr, men jag hittar inte alla böcker, å jag vet inte riktit vart jag ska leta nånstans. har kollat på adlibris men där va de slut i lager!

kanske e lite fel forum å be om hjälp på men tänkte att nån kanske har läst på högskola å vet vart man hittar böcker.

de titlar jag behövere:

  • genki 1 an integrated course in elementry japaneese, av Banno E
  • genki 1 an integrated course in elementry japaneese workbook, av Banno E
  • a dictionary of basic japaneese grammar, av Makino S
  • japaneese Kanji flashcards vol 1, av Hodges M

om någon bara vet vart man kan leta nånstans för att få tag på dessa böcker vore jag evight tacksam :D

Annons:
[Tan-chan]
1/13/10, 1:19 PM
#1

Har du kollat på internationella bokföretag? Ebay finns det säkert på också.

gris3n
1/13/10, 3:36 PM
#2

de har jag faktist inte…kanske skulle göra de :P

Denna kommentar har tagits bort.
emee
1/13/10, 11:28 PM
#4

De kanske finns på någon andrahandsbokhandel om du inte hittar det i någon vanlig bokhandel t.ex. i Dalarna, en bokaffär nära skolan kanske tar in dem eftersom kursen går i närheten…du kan ju också kolla alla bibliotek på bibliotek.se…jag har varit med om liknande själv, en av böckerna vi hade till en kurs(inte japanska dock) på universitetet var slut i alla affärer och på förlaget, vi fick dem en vecka försent^^; läraren kopierade en del pga. det

(hoppas det är ok att jag tog bort ett av dina likadana inlägg^^ )

gris3n
1/14/10, 12:40 PM
#5

jag har lyckts hitta böckerna på biblioteket, så nu ska jag bara klura ut hur allt funkar så jag kan lyckas låna dom åxå :P de e så surt när man saknar böcker å dom e slut typ överallt :(

(jadå :) de va min dator som knäppa sej lite så jag trodde inte inlägget kom upp :P)

elyse
1/14/10, 7:54 PM
#6

Nej, men ska du läsa fortsättningskursen så finns Genki 2 på www.kurslitteratur.se. Även Tradera och Blocket kan ha kurslitteratur.

Annons:
gris3n
1/15/10, 12:34 PM
#7

jag ska försöka klara denna kursen försrt innan jag ger mejj in på nått annat :P jag har kollat på blocket å på tradera, men dom som finns där e redan sålda :( dom va även utlånade från biblioteket så nu återstår bara att beställa från utlandet…å hoppas på de bästa :P

Upp till toppen
Annons: