Annons:
Etikettmusik
Läst 2508 ggr
Pu-Chan
1/9/10, 2:41 AM

G-Dragon åker i fängelse?

Jag bara undrar om någon har bättre koll än mig, men ska verkligen G-Dragon åka i fängelse?

http://www.allkpop.com/2010/01/g-dragon-going-to-jail

Annons:
Pu-Chan
1/9/10, 2:41 AM
#1

*videon där uppe är andledningen + vissa av låtvalen

[Tan-chan]
1/9/10, 11:52 AM
#2

Va?! Nä, för vad?! (O_o) Inte för att han är sådär superbra (bara hans 3 singlar var bra på albumet) men han är en favorit sedan Big Bang. (O_o)

(Jag ursäktar sådan där töntig pop med att det är kul att dansa till. Haha!)

[Tan-chan]
1/9/10, 12:22 PM
#3

Åker han i fängelse för det där? (O_o) Lite larvigt… Böter hade varit mer förståeligt, men fängelse…? Fast Korea kanske är sådär übernoga med sexuella handlingar?

Och konserten verkade inte vara så kul. Han verkade inte glad alls ju. Haha!

[VictoriaR]
1/10/10, 12:50 AM
#4

haha, lite larvigt att han åker i fängelse.. och att det var 18 års gräns på heart breaker singeln är ju bara såå sjukt :P

Azmaria
1/10/10, 1:32 PM
#5

stackarn då :P han va humor ^^ lite knäppt att han ska åka ti fängelse för den där saken på konseren. Om nu koreanerna tycker de e fel så räcker de väl med böter. :/

#4 är de 18 års gräns på heartbreaker? xD Varför de?, jag ser inget i låten som skulle vara opassligt för de yngre.  Jag visste inte att singeln var det så jag visade den för min lilla syster som började sedan gilla låten haha :D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
1/10/10, 3:06 PM
#6

#5: Det är texten i Korean Dream och någon annan låt som är barnförbjuden enligt koreanska regler.

Annons:
[VictoriaR]
1/10/10, 3:25 PM
#7

#6 aha, jag sa fel, förlåt ._______.  trodde att heartbreaker var förbjuden men där ser man :P

[Tan-chan]
1/10/10, 5:23 PM
#8

Kom på att det är ju på hans album "Heartbreaker" (inte singeln) som det är 18+ gräns på. Fast är det inte 19+ i Korea? Jag har för mig att det inte är samma som i västvärlden, att när man fyller 19 år blir man myndig - eller nåt.

Så du ViktoriaR hade inte helt fel. Inte lätt när artisterna döper singlar och album till samma.

Lite OT: Någon annan än jag som tycker att resten av låtarna på hans album var dåliga? Det var bara "Breathe", "Heartbreaker" och "Boy" som var bra, tycker jag. (O_o) De var typ sådär larvigt bra. Egentligen lyssnar jag inte alls på denna sorts musik, men just de låtarna var så skojiga att de satte sig. LOL!

[VictoriaR]
1/10/10, 5:46 PM
#9

Hittade värsta bra engelska covern på heartbreaker, suuper alltså! Jag gillar den nästan bättre än originalet, men det beror nog bara på att jag fattar vad han säger :P

[Tan-chan]
1/10/10, 5:50 PM
#10

#9: Den var grym! Fast jag föredrar originalet just för jag vill inte fatta vad han säger. Hahaha!

Azmaria
1/10/10, 10:01 PM
#11

#6,7,8:

jaahaa ja, trodde att ni mena hearbreaker låten endast x)  (men då ska ja checka dom riktiga 18+ låtarn då på albumet haha) ^^

OT: kan nog hålla me dig om där att de var bara få låtar  som var bra av hans. låtarna Breathe och hearbreaker är dom som jag lyssnar aktivast på, resten har jag int ennu fastna för. ^^'

#9 den där va bra cover musik av heartbreaker låten :) verkligen bra. Jag gilla den. ;)

Make Pasta not War, Vee~

Pu-Chan
1/11/10, 9:33 AM
#12

# det var 19+ på den :) som jag tror Tan-chan sa lite senare x)

Jo men Korea har ju typ jättesträngt på allt sådant. De vill typ inte förstöra de "kommande generationerna" eller nåt sånt?

De har ju typ läger för barn som föräldrarna skickar dem till där de ska lära sig det riktiga livet eller något sånt. Där får de rulla nakna i snön och bära stockar.. O___o

jag är inte emot koreaner men jag tycker verkligen att man inte får bättre uppväxt eller lär sig mer om livet genom att rulla i snö?

[Tan-chan]
1/11/10, 10:21 AM
#13

#12: Va?! Hahaha! Du skojar?!

*hittills årets största WTF?!-chock*

Annons:
Pu-Chan
1/11/10, 10:56 PM
Chunsas
1/11/10, 11:53 PM
#15

Förra året blev ju typ nästan alla bannade, BL a tänkte de banna TVXQ's "Mirotic" pga texten osv. Epik High får alltid låtar bannade på sina album, Outsider's album hade 15 låtar varav 12 av dem blev bannade att spelas på radio pga texten… Beast's låt "Still" blev nyss bannad från KBS för att hysch ljud i låten kunde misstas för "shit", K-Will's "Hypnosis" blev bannad pga ordet "dumb", 4Minute's "Won't give you"… Jag kan räkna upp hur många som helst xD Det har alltid varit såhär :P

Det är inte säkert, men han KAN hamna i fängelse.

"Individuals who are convicted of lewd conduct according to the Article 245 will face fine not exceeding ? 5,000,000 and one-year imprisonment and the penalties for the violation of the Youth Protection Act are ? 20,000,000 in fines and three-year imprisonment."

Källa: PinkyPK? @ teambigbang.blogspot.com & AF

[cassie94]
7/2/10, 1:49 AM
#16

nä inte lilla g-dragon

[cassie94]
7/2/10, 1:54 AM
#17

för det borde inget hända men om man niu måste så borde det vara böter bara  för ser dom inte hur lady gaga har i sin nya låt då tycker dete  mer sjukt och det e många andra som gör såna saker så vf just G-dragon helt fel. men någon som vet mer?? omm hur det blir för han vill veta

[VictoriaR]
7/2/10, 1:01 PM
#18

#17 Du kan inte jämföra Lady Gaga och G-dragon, Det är inte samma vilkor i Korea som i andra länder.

[cassie94]
7/2/10, 4:51 PM
#19

okej men ändå han borde få böter bara om det var så farligt men hur  blir det ska han ine?? och hur länge ska han få vara där ågon som vet?

Pu-Chan
7/2/10, 10:21 PM
#20

Han åkte aldrig i fängelse, han fick böta tror jag, och i framtiden så måste han sätta åldersgränser på sina liveframträdanden, just hans CD hade ju faktiskt åldersgräns, men när det kom till Livet så hade det ju inte det.

Annons:
[cassie94]
7/9/10, 12:49 PM
#21

åå det belv en stor lättnad nu ååå. men vad ligger åldern på då??

Upp till toppen
Annons: