Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2626 ggr
KamratRakel
2010-02-19 12:35

OT - På vilken sida står du ...

i Kosovo & Serbien-konflikten, Kurdistan & Irak-Turkiet-Irankonflikten, Palestina & Israelkonflikten, Tibet & Kinakonflikten samt Tjetjener och ryssar?

Och hur ser ni på det eviga förtrycket av romerna som i hela östeuropa blir sedda som utomjordingar eller mördare, speciellt i Serbien där dem verkligen blir förtryckta?

Annons:
[Ai-chan]
2010-02-19 13:29
#1

Ingen sida. För jag bryr mig inte. Dom får döda varann så mkt dom vill. :D Bara dom låter mig va :D

Åh. andra sidan… Dom kan lämna en snygg Kosovo kille. dom är ju rätt så snygga ;P

[Tan-chan]
2010-02-19 13:36
#2

Detta är ett forum om Japan, inte politik och inte självaste Asien som helhet. Även om man skriver om detta i OT så är detta inte forumet för ämnet. Ta upp frågan på Politik iFokus istället.

KamratRakel
2010-02-19 14:29
#3

Tan-chan; SOm du ser så postar jag inlägget i OT-forumet, jag ahr väen skrivit att det är en OT-tråd i rubriken. Och det här är inget Japan-forum, det är ett forum om Manga,  j-pop och en subkultur som många germaner hakat på men som majoriteten av japaner inte följeer.

[Tan-chan]
2010-02-19 14:31
#4

#3: Men politik hör inte hemma på detta forum, och speciellt inte när folk har svårt att respektera andras åsikter. Vi vill ha en trevlig stämning i forumet. Men om du gärna vill tala om detta så tror jag att du får fler intresserade i Politik iFokus. (^_^)

KamratRakel
2010-02-19 14:35
#5

Tan-chan; Vad har detta med politiska ideologier att göra?

[Tan-chan]
2010-02-19 14:39
#6

#5: Krig och konflikter har med politik att göra. Ärligt talat hör det inte hemma i detta forum, oavsett om det är OT eller inte. Men om någon är intresserad att diskutera frågan så var så goda, men jag tvivlar på att folk vill ta ställning till en sådan fråga då det leder till att man börjar provocera varandra, delar upp folk i 2 olika läger, och skapar en dålig stämning.

Jag vill inte se någon mer dålig stämning på detta forum. Så folk som vill diskutera frågan: Gör det varsamt och respektera varandra!

Annons:
KamratRakel
2010-02-19 14:39
#7

Tan-chan; Jag har inte sett en enda tråd om själva landet Japan och dess kultur, bara om Manga och japanska band. Hur kan du säga att det är ett forum om Japan?

[Tan-chan]
2010-02-19 14:42
#8

#7: För att Manga och musiken som talas om i detta forum kommer från Japan. Dessutom har vi många underåriga medlemmar som tycker att musik och liknande är ett stort intresse för dem, därav varför det är så mycket om just det. Men vi har inlägg om kultur också om du har missat det.

KamratRakel
2010-02-19 14:48
#9

Tan-chan; Då borde ni väl skriva på musik.ifokus, eller starta Manga.ifokus alternativt gå in på teckning.ifokus? Jag vill se en tråd om Japan, diskussioner om kulturen och det riktiga Japan.

[Tan-chan]
2010-02-19 14:51
#10

#9: men starta sådana trådar om kulturen istället då. Det är inte jag som styr att det endast dyker upp om Manga och musik. Så länge någonting kommer från Japan så hör det hemma här. Det är så det är tänkt från början, och det är så det står i forumbeskrivningen. Kan du inte acceptera reglerna så hör du tyvärr inte hemma här.

Magnuzk
2010-02-19 19:06
#11

Att folk inte kan respektera varandra och lära sig leva med varandra och lära sig av varandra och att uppskatta de skillnader och annat som finns och förtrycka andra för att de har en annan hudfärg, kultur, religion eller vad det nu kan vara är förjävligt. När politik och krig blandas in blir det en enda röra och konflikterna trappas upp och förgör.

KamratRakel, jag håller med dig att det är väldigt mycket om Anime, Manga och musik. Du skriver att du inte sett en enda tråd om själva landet och dess kultur, vad baserar du det på?

När jag kommer till öppningssidan hittar jag en sk artikel om Japan och det finns en tråd där om Japanska Helgdagar. Jag har skrivit en artikel om presenter och gåvor, och per50 har varit aktiv med flera trådar om Japan. Det finns trådar om japanska språket och om sporter, så jag kan inte hålla med dig om att det bara finns trådar om Manga och musik. Har du missat allt detta?

Precis som du ser jag också gärna diskussioner om landet och kulturen. Jag håller på att skriva några historiska artiklar om Bushido, samuraier, Kamikaze, och har funderingar på några andra. När eller om jag blir klar vet jag inte, men jag skriver i alla fall.

Berätta gärna vad du skulle vilja veta mer om så hjälper jag till om jag kan, eller så finns det säkert någon annan som kan bidra med något i diskussionen eller ge dig svar.

Du har intressanta, provoserande och illusionssprängande trådar.

Magnus.

[Tan-chan]
2010-02-19 19:24
#12

Tyvärr ser det ut så på forumet att vi inte har så aktiva medlemmar när det gäller kulturen. De flesta intresserar sig faktiskt till musik, Anime och Manga.

Jag skulle gärna se fler trådar om kultur och historia, men de som är mest aktiva här är inte så intresserade i själva kulturen för att starta trådar om dessa. Och de som är intresserade känner sig utanför i forumet eftersom de inte intresserar sig för Anime eller musiken, och skriver då ingenting.

Om ni vill se fler trådar om kulturen så tycker jag att man ska sluta klaga om det och skapa egna trådar i sådana fall istället för att vänta på att andra gör det. Tyvärr har jag inte så mycket tid till denna sida med tanke på hur mycket jag har i mitt privata liv just nu med studier.

Hade gärna sett att någon med mer tid hade tagit över forumet då vi var värdlösa ett bra tag, men ingen var intresserad. Fler Medarbetare behövs också som är aktiva och håller forumet igång. Tyvärr har inte denna sida haft så mycket tur med det.

[Ai-chan]
2010-02-19 19:40
#13

Tan-chan.
Gör mig till Medarbetare igen typ så ska jag försöka o hjälpa till. Eftersom jag har lite tid. Men inte allt för mkt heller. Men vi kan hjälpa varann igen. Jag var varit dålig den senaste månaderna. Det vet jag själv. Men har varit så mkt den senaste tiden. Och senast i tisdag på akuten för överdosering. Har haft flera ångest attacker o sånt senaste tisen. Så håller på att kämpa för att inte hamna där jag var förut…
Men kan försöka o hjälpa till lite. =)

SRY OT!! :P

Annons:
[Tan-chan]
2010-02-19 19:42
#14

#13: Vore tacksam för all hjälp jag kan få, om det så är en liten gnutta eller en hel lastbil med hjälp. Lite tufft att driva sidan helt själv på sidan av ett intensivt pluggande. Har ju inte ledigt mer än 6 dagar på hela 10 månader. (O_o)

[VictoriaR]
2010-02-19 21:15
#15

#14 kan ställa upp, om det inte rör sig om ngt kontrakt. PMa mig i så fall.

[Tan-chan]
2010-02-19 22:26
#16

#15: Nej, det rör sig inte om något kontrakt. (^_^) Tusen tack!!!

Upp till toppen
Annons: