Annons:
Etikettmusik
Läst 1973 ggr
[VictoriaR]
2010-07-27 22:46

köpa J-musik?

Är lite nyfiken på hur ni gör :)

Köper ni mycket, eller laddar ni ner? I så fall, vart köper ni er J-musik? Om ni köper online, vart? Skriv gärna vad ni tycker om sidan (leverans, pris etc)

Är ni mycket mån om att stödja artisterna ni gillar genom att köpa deras CDn?

Annons:
[VictoriaR]
2010-07-27 22:54
#1

Tycker det är lite jobbigt för oss att köpa CDn då de flesta inte finns i butik utan måste importeras.

Har köpt från yesasia förut, inte jag som beställde (Pu-chan kanske kan berätta?) men det gick ganska snabbt att få hem CDn och det blev inte så dyrt (tror det låg på 380kr för en LE)

jag försöker att stödja artister jag gillar, vill inte veta hur mycket pengar jag har lagt ut på skivor Skrikandes Tyvärr är det omöjligt att köpa allt, då det faktist kostar att importera. Skulle det finnas fler artister som gav ut skivor utanför Japan skulle jag köpt mer. Just nu är jag illa tvungen att ladda ner också.

Vet inte hur det är i andra delar av Sverige, men i Stockholm finns det faktist ett ganska stort utbud av j-musik, och i Helsingfors är det ännu bättre, där kan man tom köpa Limited Edition i butik ^^

[wylga]
2010-07-28 16:02
#2

Jag laddar ner för det mesta, men om det är något jag verkligen gillar händer det att jag köper skivan också, dels för att visa mitt stöd och dels för att man ofta får en massa fina bilder och sådant i texthäftena. *v*

CD-skivor är ju så fina också. Om jag hade råd skulle jag nog köpa mer skivor, känns lite synd att de nästan håller på att försvinna idag.

[cassie94]
2010-07-28 17:31
#3

jag har inte köpt något med j musik utan laddat ner för att få det på mobilen men nu ska jag börja få mer pengar från studjebidraget och nu i sommar så kom kat-tuns nya album in i sverige för första gången så den ska jag köpa. Jag laddar bara ner först men jag ska sammla på mig alla album och sånt för att jag vill köpa det och jag ska fan köpa det ^^. det e en sida som jag har hittat men e inte svensk och den e jävlig dyr på några saker. sen kan man kolla på amazon tror jag. jag håller på att kolla runt lite.

Azmaria
2010-08-01 23:54
#4

Jag köper mina online och från konserter. Jag köpte min första CD från CDjapan efter att ha blivit tipsad om den sidan härifrån :)

lite dyrt men det var värt pengarna :P

Make Pasta not War, Vee~

[VictoriaR]
2010-08-02 17:57
#5

#4 Hur mycket kostar frakten och hur lång tid tog det tills CDn kom fram? :)

Azmaria
2010-08-02 19:15
#6

emm jaa du :P

CD:n kostade runt 300kr och fraktet blev kanske runt 100kr. Är dock inte 100% säkert men ditåt iallafall. :)

1 ½ vecka räckte det, vilket var ju bra för  jag trodde att det skulle räcka längre tills den kom.^^

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[VictoriaR]
2010-08-02 20:16
#7

#6 wow, verkligen bra ju!  Skrattande

Azmaria
2010-08-03 00:07
#8

jepps, bra köp blev det ^^ Men eftersom jag är så snål med mina pengar har jag inte betalat tillbaka till min pappa ennu som har beställt CD:n åt mig Oskyldig

lol. xD

Make Pasta not War, Vee~

Pu-Chan
2010-08-03 18:43
#9

fett att de har sa dyr frakt! da foredrar jag yesasia, eftersom de har ca 25%

[Ai-chan]
2010-08-03 18:49
#10

Jag tycker det är rätt så dyrt att köpa musik så jag köper typ aldrig.
Brukar mest lyssna online. =)

[VictoriaR]
2010-08-03 20:52
#11

#9 är det? men JUBILEE kostade ju typ 380kr o.o iofs var det LE kanske därför..om man jämför med det här är det inte dyrt alls..Skrikandes

http://cdon.se/musik/miyavi/gagaku_%5bimport%5d-1655154

[cassie94]
2010-08-07 16:01
#12

Jag köper  när jag har pengar. Gillar jag ett band eller så är det klart att jag ska köpa cd och dvd och annat med dom.

e det någon i stockholm som skulle vilja hjälpa mig med en sak??^^

[VictoriaR]
2010-08-07 17:49
#13

#12 Jag föreslår att du skriver vad det är du vill ha hjälp med innan du frågar, och inga OT trådkap :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: