Annons:
Etikettsajten
Läst 2424 ggr
[Ai-chan]
2010-10-28 09:58

Artikel författare sökes!

Tycker du om att skriva?
Då kanske detta är något för dig!

Som artikel författare här på Japan iFokus hjälper du till att skriva artiklar om allt möjligt som har inom Japan att göra. 

Japan iFokus söker just nu efter några stycken artikel författare som vill hjälpa till att hålla igång den avdelningen. Antingen inom en kategori eller flera.

Har inga större krav mer än att vara medlem här på sidan, skriva bra och bra svenska. Har ingen åldersgräns. osv osv. Får veta mera om intresse finns.

Vill du veta mera?
PMa mig (Ai-chan) om du är seriöst intresserad.

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-10-28 14:54
#1

låter roligt :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ai-chan]
2010-10-28 16:25
#2

#1 Japp =)

[Ai-chan]
2010-10-28 16:31
#3

Så om man tycker om Japan eller något inom Japan o dess kultur osv. Så får man jätte gärna skriva. Perfekt för den som älskar att skriva och som kanske har lite tid över rätt så ofta eller någon gång ibland (Kanske skriva lite om man har en tråkig stund^^). 

Skulle vilja få någon slags rulljans på artiklar, allafall försöka med en artikel/månad - varannan månad. Själv så är man dålig på att skriva och formulera artiklar, och ja, skriveri överhuvudtaget. Dock ska jag försöka mera när jag får mera tid.
 
Och om man kan skriva en artikel så man kan skicka till någon Medarbetare så läggs den upp. Eller om man vill vara lite mera "helt tids" artikel författare så kan man bli det. Och då kan man få tillgång till lite mera saker. =) Och självklart söker vi då seriösa, och seriöst intresserade då.

denna tråd finns det lite förslag på vad man kan skriva om. Förslag är välkommen eller bara fråga på.

AnnaMoonshadow
2010-10-28 18:29
#4

Jag funderar allvarligt på om jag ska bli artikelskrivare åt er. Just nu har jag inte så mycket för mig på dagarna eftersom jag är arbetslös. Och jag gillar att skriva :D

Blir nog i så fall främst tips/resensioner på serier/drama/manga eftersom det är det som är vad jag håller på med mest. Och troligen kan jag skriva mer än en artikel i månaden ^___^

Vill ni ha lite prov på vad jag skriver kan ni kolla min blogg <3

är det bäst att då skicka till någon Medarbetare eller att få tildelad så man blir artikelförfattare på riktigt? Känns som om det sistnämda gör det lättare eftersom jag då inte behöver krångla med att någon annan ska ladda upp det men vet inte riktigt…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ai-chan]
2010-10-28 22:50
#5

Man blir tilldelad som artikel författare =)

Absolut, det funkar super bra att skriva sånt! =)

1 gång i månaden funkar med. Då spar man så att man har i lager med ifall man ibland inte skulle ha någon tid över eller lust att skriva =)

AnnaMoonshadow
2010-10-28 23:18
#6

toppen, jag är på :D msåte jag PMa dig? :O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Ai-chan]
2010-10-29 15:59
#7

Fixar dig till artikel författare så kan vi skriva med varann på pm så kan vi lägga upp någon liten plan kanske o sånt :D

Onslow
2010-11-02 08:19
#8

Jag funderar.. eftersom jag kan mycket om cosplay och Konvent och sådant kanske jag skulle kunna skriva lite om det? Ska skriva nnågra artiklar själv för att se om jag blir nöjd. PMar dig då. c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ai-chan]
2010-11-02 09:55
#9

#8 Vad bra. =) Skulle behöva någon som håller koll och skriver om konventer och cosplay.  och om man själv springer på någon så kanske skriva nyhet/artikel om den, hur det var, ta bilder, intervjuva folk, osv. kanske :D

[Ai-chan]
2010-11-02 10:02
#10

Kan även nämna att vi behöver även artikel författare som skriver om Japan (landet och språket, kultur osv) och allt möjligt inom det, lixom små saker, roliga intressanta saker som, mat/recept, sporter inom japan/asien, mode, nyheter/skvaller osv. Kanske skriva om någon kändis med? Konserter? :)

Men mest av allt gärna någon som skriver om självaste landet och städerna. Kanske lite turist områden, eller speciellt om någon stad eller område.

Och den som skriver artikel om något och hittar bilder så skriv jätte gärna och fråga bild ägaren om man får låna. Jag tänkte att jag skulle ta och skriva runt och fråga om man får låna bilder ifrån olika ställen. Ni får jätte gärna hjälpa till med det också. =))

[Ai-chan]
2010-11-02 10:07
#11

Kom på en till grej :D

Tv/data-spel :D Vore ju intressant med att läsa om!

Upp till toppen
Annons: