Annons:
Etikettmusik
Läst 1350 ggr
[Ai-chan]
2010-11-22 18:23

Företag & konserter

Hur går man till vägar, eller hur startar man företag för att ta in artister och ha konserter?

Annons:
[Tan-chan]
2010-11-22 18:36
#1

Till en början ska man ju aktivera sitt företag hos en statlig myndihet som jag nu har glömt namnet på. Resten gissar jag på att man börjar söka upp band och kontaktar dem, förhandlar och ordnar en arena om det blir positivt från artisternas bolag. Men jag vet inte om det går till exakt såhär, men det gissar jag på.

Någon som vet mer?

Zawty
2010-11-22 19:29
#2

Tyvärr tror jag det är en av sakerna man behöver rätt mycket kontakter för att lyckas med.

Men annars är det som Tan-chan säger.

Lite roligt för att vi pratade om detta idag…

[Ai-chan]
2010-11-22 19:32
#3

Mjo såg det i tråden.
Och har länge funderat på det o har varit smått sugen, lixom eftersom ingen annan fixar så måste man väll fixa själv om det ska ske något. :D

Men det är just det, kontakter och money money…

Vore roligt och intressant o hålla på med sånt!

Undra om det krävs nå speciella förkunskaper? Förutom ex starta egen kurs liknande.

Zawty
2010-11-22 19:42
#4

Kunskap om hur man skapar företag i allmänhet vore väl bra.

När det gäller kontakter så är det inte så svårt i grund, du behöver bara vara absolut överallt. Och ta intiativet till att faktiskt försöka kontakta artisterna, intervjuer osv osv. Men det är mest bra till extrasaker.

Själva grejen hur man startar företaget vet jag tyvärr inte >_>

[Tan-chan]
2010-11-22 19:45
#5

Jag har gått företagsekonomi så jag har nog en bok någonstans om hur man startar företag. Heck! Har ju haft en själv en gång. Haha! Men det var typ 6 år sedan nu så jag minns inte riktigt.

[VictoriaR]
2010-12-10 21:29
#6

#3 Det är inte företaget som är problemet, det är ju fansen. New Nippon kunde gått fortsätta ta hit artister om folk köpte biljetter.  Ta bara UnsraW som ett exempel.

Annons:
Zawty
2010-12-11 19:34
#7

New nippons problem var att de helt enkelt inte brydde sig om att göra reklam för fem öre.

[VictoriaR]
2010-12-12 00:39
#8

#7 de satte inte upp flyers på de sista konserterna, men kolla bara skillnaden på biljetterna till Miyavi's konsert under 2008 och 2009. Båda fick precis samma reklam.

Upp till toppen
Annons: