Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4339 ggr
[Ai-chan]
2010-11-02 09:46

OT/chatt-tråden #2

OT/chatt-tråden #2

Fortsättning ifrån:

#1 OT/chatt-tråden

Annons:
Nordqvist
2010-11-02 10:52
#1

Härligt! Skrattande Jag har köpt mig en Red Bull och ska nu skriva världens bästa CV så jag kan få mig ett förbannat jobb någon gång!

[Ai-chan]
2010-11-02 10:57
#2

#1 Lycka till :D

Själv så bygger jag om forumet. =) Väntar tills min bror som ligger i min säng ska vakna så att man kan börja o städa.

AnnaMoonshadow
2010-11-02 12:35
#3

har precis fixat en lista på vad jag vill beställa från sf! men mina pengar T_____T

tror dock jag slutligen kommer övertala mig till att skicka efter med orden: "tänk om jag dör imorgon, vad gör det då om jag är fattig"

hehe, yes jag vill ha!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2010-11-02 14:08
#4

Jag har bara runt 30 mangaalbum, 3 filmer och två cds på min måste-ha-lista. Det är väl inte så farligt? (aa') Och så lite tyg till cosplaygrejerna. Har nästan bestämt vem jag ska cosplaya. c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2010-11-02 19:08
#5

Jag var och provade hur ett skriftligt bli körprov fungerade i bilskolan(på skojj, inte riktiga testet) . först fick jag 40/50 rätt(crap, man får minst ha 6 fel) sedan efter några  omprövningar fick jag  50/50 rätt. haha,

omg undrar hur det skall gå i riktiga testet nästa vecka? kommer att faila totalt, jag är så hastig av mig att bedöma körnings situationer att det blir bara slavfel . x(

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-11-02 19:26
#6

#5 det är väll då man ska tänka på att a det lungt och försiktigt? lite mer tid för eftertanke så får du kanske mindre slarv? :P

minns hur det var för mig när jag gjorde testen, trodde också jag skulle misslyckas.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Ai-chan]
2010-11-02 23:28
#7

Jag säger god natt nu! Fortsätter att pyssla imorrn lite då jag hinner. =) Höres! Natti

AnnaMoonshadow
2010-11-02 23:56
#8

natti natti :D

själv sitter jag och chatar med roligt folk. På engelska… Kan bli lite fel ibland när man skriver för snabbt och är trött XD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-03 09:26
#9

Morgontrött och dricker Te! Tråkig dag idag med tvätt, städ och massa "nyttigheter" när jag egentligen bara vill sova… ZzZzZzz…

[Ai-chan]
2010-11-03 09:58
#10

Morrn morrn! Känner att man inte vaknade med världens bästa humör - känns som en tickande bomb. Men men! Hoppas dagen går bra - utan nå skador. Osso ska man ut ikväll med på krogen o käka lite o kanske någon god drink. =)

Edit: Nu har jag kommit på flera annledningar varför humöret är dom det är. :( *suck*

AnnaMoonshadow
2010-11-03 11:31
#11

nej nej NEJ! inte vara negativ idag inte!!! (Haha och det ska komma från mig >___<) Men orkar helt enkelt inte vara negativ idag! även om allt egenlitligen är dåligt.

Lyssnar på glad k-pop på högsta volym och städar min garderob just nu ja! musik är alltid bra om man vill bli på gott humör ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ai-chan]
2010-11-03 11:48
#12

Mjo lite negativ så.
fattig, höst, saknar en som jag inte vill sakna o som man även drömde om inatt, osso kom jag på att i dec skulle min ängla bäbis ha blivit 6 år.

Men lite positvit. Såg på fejjan att Yoshiki (X-japan) hadde skrivit lite. Och jag ska ut ikväll. Fick sova lite längre i morrse än vanligt - men as trött ändå, i frys - kyl o skafferi finns det mat, hmm. ja =) Och forumet går det frammåt med ^^

AnnaMoonshadow
2010-11-03 12:14
#13

haha  du började tänka på det bra istället för de dåliga! Fortsätt så :D Mycket dåligt kan man inte göra något åt, det är viktigare att koncentrera sig på det man mår bättre av. Även om det ibland inte är större saker än att man fick sova lite längre än vanligt xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nordqvist
2010-11-03 13:31
#14

jag "powernapade" en stund nyss och inte ens en timma fick jag sova innan jag vaknade av hosta och smärsta så nu baskemig ska jag ringa läkaren igen! Sjukt trött på att vara sjuk!!

Fick även reda på idag att jag måste hitta ny medryttarhäst så jag ger nog upp hästlivet för gott nu för jag orkar inte mer….

Onslow
2010-11-03 17:08
#15

Fan också. Fått veta att jag ska få tandställning snart, och då kommer jag inte kunna cosplaya på UC11. Då känns det nästan inte lönt att åka. :(

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-11-03 18:11
#16

mehh! du måste ju åka ändå! finns så mycket annat att göra, för att inte nämna att se alla andra cosplayare ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2010-11-03 19:49
#17

#16 Men jag tänkte bara åka på UC för att cosplaya. Det är ju typ den enda jag tycker är intressant med Konvent, cosplay.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-11-03 23:10
#18

#15 Det är vackert med tandställning! Och man kan nog cosplaya ändå! ^^ Du är säkert hur söt som helst oavsett!

[Ai-chan]
2010-11-04 02:01
#19

Näe, nu säger jag god natt efter en sväng ute på krogen. ^^ Natti! =)

AnnaMoonshadow
2010-11-05 19:54
#20

sitter just nu och funderar på vad man ska hitta på. Kanske blir det lite mer musik ;D eller också letar man väll upp en serie att kolla på…

ser fram emot nästa vecka då jag får två bokpaket och NEO mag <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nordqvist
2010-11-05 22:17
#21

jag kom just på att jag inte sett förra veckans eller den här veckans Naruto! Förvånad

Onslow
2010-11-05 22:24
#22

Hmm, har försökt räkna ut den ungefärliga kostnaden av alla mangaböcker och animefilmer jag vill ha. Med hjälp av google kom jag fram till att det kommer kosta ca 3000 kronor, 2946 för att vara exakt (utan frakt..). Sen ska jag ju ha Cosplaygrejerna (om jag inte får tandställning innan dess) och då ska jag ha ett par meter ljusgult tyg, lite vitt tyg, rött sidenband, vita strumpbyxor, svarta ballerinaskor, peruk…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-11-06 01:29
#23

haha tror att det skulle bli bra mycket mer pengar för mig XD bara det kommande paketet kostar upp emot 500kr och det är VERKLIGEN inte alla jag vill ha!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2010-11-06 01:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

igår var jag till helsingfors och besökte högskolor och universitet. Blev helt inspirerad att söka vidare till Aalto konstindustriella högskolan, men öh chansen att slippa in dit? 1%. Om man på tvång skall dit så slipper man möjligt vis in på den 3:dje gången man söker in dit o_O

+ så blev jag vän med en tjej från Esbo. ;D vi hade aldrig träffats förut men vi började bara tala med varandra i bussen och vips så fann vi mycket gemenskamt mellan oss och kom rysligt bra överrens :)

+ så passade jag på att köpa en Miku Hatsune Nendoroid. :3 hittade en fin fin i Helsingfors för bara 28€. Så nu står den fint på mitt skrivbord. :)

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-11-06 10:52
#25

Idag är det Tindras kalasdag! Hästtårtan är nog den fulaste häst jag sett! haha! Men hon blir nog glad. Värmer upp med Versailles och städar lite till innan gästerna kommer. Hur kan man bli så glad av musik?

Kamijos röst är ju… *Dööör* och igår kom jag fram att han har de sexigaste händerna jag sett!! Snäppet över min pojkväns händer t.o.m! Skrattande Fast säg inte det till honom… Flört

AnnaMoonshadow
2010-11-06 18:38
#26

haha xD

själv så har jag också städat idag. jag är riktigt stolt över mig själv :)

Strax kommer det förhoppningsvis hit några trevliga flickor så jag kan få äta pizza någon gång. Sen blir det tv-spel, film och mys resten av kvällen ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-06 19:57
#27

Kalaset gick bra men nu är det lika stökigt som innan! ^^ Lagade super god köttfärssås till middag (Tips: ha lite sukiaki i såsen!)

Nu ska jag kolla en film jag hittat som verkar bra, "Baby and I" heter den!

Annons:
[Ai-chan]
2010-11-06 21:07
#28

Kan nämna att Tan-chan är påväg hem ifrån sin praktik allafall. Om det är nu eller imorrn. Så hon är väll hemma om någon eller några dagar. =)

Nordqvist
2010-11-06 23:18
#29

Woho! Jag har killen här nu och vi sitter och kollar på en film jag hittade, Baby and I! ^^ Rolig film!

[Ai-chan]
2010-11-08 00:14
#30

Inte skoj. Har nu haft lov i en vecka. Vakna imorrse med världens halsont, frössen och små hosta. Hostan blir värre under dagen, på kvällen har jag frysit mera, fått huvudvärk, yrsel och feber på G. Och det är skola imorrn (hur det nu ska gå till). Om man ska bli sjuk så kunna det väll komma på lovet istället så att man slipper missa skola om det skulle bli ännu värre. Men just nu så känner jag mig inte alls nå pigg. :(

AnnaMoonshadow
2010-11-08 00:18
#31

känner verkligen igen det där! Förkylningar kommar alltid olämpligt. Försök hålla dig varm och knarka nässpray och halstabletter så kanske det löser sig?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-08 00:18
#32

Idag blir min Tindra 3 år gammal! Skrattande Tiden går fort! Har ätit tårta och kakor så jag håller på att spy… Skrikandes haha!

Nordqvist
2010-11-08 19:20
#33

Woho! Om någon timme ska jag åka och rida dressyrlektion istället för min mamma som har ont i ryggen! Jag kommer gå som en cowboy i morgon! haha! Jag har inte ridit lektion/för instruktör på snart 3 år!!

Kollade på "Baby and I" i helgen! Rekommenderas stark! Riktigt rolig! hihi! Och nu har jag börjat kolla på "Hana Yori Dango" efter mangan med samma namn! Efter en ep så gillar jag den starkt! Skrattande En japansk  serie! GIRLPOWER!

Onslow
2010-11-08 19:21
#34

#33 Haha, jag ska hoppa med stallets tjockis på lördag! Jag kommer döö. cx

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Nordqvist
2010-11-08 19:26
#35

#34 Jag är van att skrutta runt i skogen eller lättare arbete på banan i sisådär 30 min! haha! nu ska jag rida i en timma i en dressyr special klass! På en häst jag inte känner, med brutet revben(Nästan läkt!) och nackspärr dessutom! Haha! Och mamma ska kolla på… Voltaren, Ipren och stretch övningar påbörjas inom kort! Flört

Azmaria
2010-11-08 20:40
#36

idag skaffade jag äntligen en bok att läsa till skolan(i modersmål) kan även säga att bokrapporten skall vara inlämnad nu på onsdag. crap.

oh god, varför skall jag alltid slänga allt i sista minuten.?! xD nu får man igen skriva en bokrapport utan att ha läst ut boken LOL. xD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-11-08 23:54
#37

#36 För att det finns så mkt annat roligt att göra! ^^

AnnaMoonshadow
2010-11-09 16:27
#38

#33 HYD är bäst! gillar draman mer än mangan. Och det var där jag föll för Matsumoto Jun  <3

ikväll blir det smörgåstårta till middag! Min far fyller nämligen år ^__^

och att man ska ha så många serier igång samtidigt! Förstår inte hur man ska lyckas välja vad man ska kolla på…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-09 16:44
#39

#38 ÅÅÅH! SMÖRGÅSTÅRTA!!! <3 ja den är bra! Är på ep 6 nu och det är sjukt spännande! Synd att man inte har tid att sitta hela dagarna och kolla! Tungan ute

Azmaria
2010-11-09 17:34
#40

#37 exakt ;D dessutom kan man ju läsa böcker när man har tid.(ehöhöh. ehum) och inte under de peroder när man har annat viktigt att göra på fritiden

;)

okej, idag fick jag tid till Fredagen till det skriftliga provet i bilkörkortet. hoppas det går bra där sen, är lite smått nervös. :/ meeen nog klarar jag säkert det.

ah just det, vi hade snöstorm här idag. På morgonen var det höstväder och jag cyklade till skolan. På eftermiddagen när man slutade skolan hade det snöat mycket och värsta stormen och kylan härjade. Ugh snacka om att man hade svårt att cykla hem  i uppförsbackarna xD

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-11-10 17:51
#41

fick bokpaket med posten idag!! och det andra paketet ligger i stan och väntar på mig. Jag är en glad flicka ^____^  <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nordqvist
2010-11-10 23:36
#42

Glass, bullar och J-drama! Perfect night! ^^

AnnaMoonshadow
2010-11-11 19:48
#43

sitter och kollar på Harry Potter-streamen på youtube från filmpremiären i london. Sist jag satt och kolla på filmpremiär var  Alice i underlandet i våras.

samtidigt läser jag självfallet Manga ^__ ^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-11 20:36
#44

Jag kom just hem från min käre farmor. Och har ätit en pizza (igen!! Andra gången den här veckan! Lat? Ja!) Väntar på att lillan ska bli trött så jag kan ta ett varmt bad (Kallt ute!!) och sen kolla på hana yori Dango!! ^^ IN LOVE WITH den serien!!!

AnnaMoonshadow
2010-11-11 21:14
#45

HYD är bäst. Det var en av de första dramor jag såg och det var den som fick mig att bli förälskad i dem. och självfallet i jun-kun <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-11 22:22
#46

Haha jag tycker inte att någon av dem är särakilt snygga… Charmiga kanske, men jag tor att det är deras karaktärer som gör dem.. osexiga! haha! Jag är snart klar med serien… :(

AnnaMoonshadow
2010-11-11 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

haha jag gillade inte jun's utseende från början men jag älskade hans karaktär och senare honom som skådespelar, och hela attraktionen gick upp med det. Dessutom har jag sett honom i kimi wa petto också och då blev han både sexigare och sötare. Och sen har det bara gått utför :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-12 00:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Jag har sett bilder på honom utan den där permanenten och då ser han ju faktiskt bra ut! haha! men inte i HYD! haha! me nska jag välja någon så tycker jag att Hanazawa Rui ser bäst ut! ^^

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-11-12 02:03
#49

Men Rui är trååååkig! Domyouji har i alla fall lite fart och energi. och  de där översittarfasonerna som gör att han blir så fantastisk när han väl är sårbar och visar sina känslor. Vad gör Rui? han går runt och ser ut som en hundvalp, spelar fiol och är nedstämd eller halvdöd och då blir jag inte särskillt intreserad av karaktären. Fast visst, han är inte dum att se på :P

och ja! permanenten är hemsk!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-12 02:14
#50

Men han är kärleksfull, snäll, spontan och romantisk! ^^ Det enda jag vill ha hos en kille! :D Därför gillar jag honom.

Ja fy.. hemskt hemsk….

AnnaMoonshadow
2010-11-12 12:58
#51

ändå: TRÅÅÅKIG! haha men det är väll bra om vi alla gillar olika, annars skulle det bli en hel del slagsmål över killar xD

idag är jag på konstigt humör, jag kan inte koncentrera mig på något! Vill se Marry stayed out all night eftersom den engelska suben är ute men jag kan inte sitta still. Och drama blir inte bra om man inte kan koncentrera sig på den… får se vad jag hittar på….

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-12 13:57
#52

haha ja! Stackars de killar som inte var som alla ville ha dom!

finns den på dramacrazy?

[Ai-chan]
2010-11-12 15:15
#53

Ny soffa hemma sen igår (sköönt), försöker få katterna att sluta o riva i den, men enligt dom är det super skoj med en ny soffa. Har en köks stol vid datorn nu då dom slängde min futölj med. :P Kollade igår på en j-film (Bandage som den hette, jätte många fina killar i den ;)) som var över 2 timmar lång på datorn med köksstolen. Alltså, det verkligen kändes efteråt!

Nyss kommit hem ifrån skolan o lite allt möjligt.

Fortfarande har man förkyldning som man har haft sen i söndags. Så nu blir det att krya i helgen!

Jag är väldigt blyg, tyst och tillbakadragen av mig. Men igår chockade jag mig själv med att prata med en kille på skolan som jag tycker är söt. Frågade ut om allt möjligt. Tillomed efter nummer och om han vela gå på bio. Sånt har jag aldrig gjort förr! Pinsamt efteråt. Men men. Jag gjorde det! Men, tråkiga är att det inte gick jätte bra. Plus att jag fick veta att han va några år yngre än mig hehe. :P Men åldern har ju ingen betydelse! ^^ Han hadde ingen fejjan, ingen msn, för att han tyckte inte om sånt. Och han hadde ingen mobil - för att den hadde han råkat o tappa i vattnet *SUCK!*.  Sen så om det är sanning, eller hans sätt att säga att han inte vill ge ut. Vet inte jag . Men söt är han för det =))) Tittat in han sen absolut första dagen i skolan. Så fina ögon. Och då brukar jag inte tycka om svenska killar så mkt. ^^

Fick nyss en katt på ryggen som klättrade upp för ryggen med klorna. Ajj säger jag bara!

Och just nu försöker jag att stå emot o beställa Manga. xD Har ju inte råd. Är ju jul snart…. Men men. Jag är så sugen. Men nej. Stå emot. Men svååååårt.

Så, ska man lägga sig i soffan o läsa Manga tro eller plugga. hmm.. För jag orkar inte sitta här på stolen. Aaa jag som vill se serier. ^^

Azmaria
2010-11-12 17:50
#54

uuuhhhhhhh..jag faila i teoriprovet till körkortet. Dx

så..jaa..jag är på dåligt humör…..

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-11-13 19:57
#55

#52 vet inte, men jag har publicerat länkarna till de två första epen på youtube i en tråd som heter just Mary stayed out all night ^__^

själv har jag varit väldigt oaktiv vid datorn idag, något som är sjukt ovanligt! istället har jag läst fushigi yuugi vol1-14 (tja, jag började inte idag men ändå…) Vill verkligen ha de sista böckerna också men vet inte om jag kommer få tag på dem. Dessutom har jag inte pengar till det :(

lite nere är jag också för att jag inte kommer kunna åka till min pojkvän innan den 13 dec. Har nämligen möte på arbetsförmedlingen som jag inte får missa…. JAg blir så ledsen! kan inget bara lösa sig??

1, 2, 3, 4,… 10 okej, nu är det bra igen! eller tja, jag kan inget göra åt det så får försöka låta bli att bli så deppig! Här ska göras nå roligt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Ai-chan]
2010-11-13 22:26
#56

Jag har nu fått världens funderare som jag läre försöka fundera ut hur jag vill göra. Och försöka tänka klokt. Men svårt att tänka klokt när hjärtat säger något annat!

Nordqvist
2010-11-15 12:45
#57

Jag är sjukt trött! Delade 90 säng med dottern i natt och det blev inte mycket sömn….

[Strawberi]
2010-11-15 16:06
#58

Sitter och bleker håret, och hoppas på det blir ljut så kan jag ha i rött när jag är klar.

AnnaMoonshadow
2010-11-17 00:28
#59

ikväll har jag sett filmen Role Models (inte asiatisk) och jag tyckte den var riktigt trevlig, så den rekomenderas. Dessutom har jag skrivit ett nytt nyhetsinlägg, denna gång om Fullmetal alchemist-filmen som kommer….

Fundera lite på de där artiklarna jag skrivit på senaste tiden, har tyckt att de varit relevanta nyheter som passar forumet och det är ju inte direkt ämnen man kan spara på och lägga upp senare. Vad tycker ni? är det intressant? eller har ni börjat fundera på vem f*n det är som börjat spamma så plötsligt? Var ärliga ^__^ finns ju ingen anledning att fortsätta om det inte är intressant…

förövrigt så har jag kommit att gilla JiF väldigt mycket och skulle önska önnu mer aktivitet så att det faktiskt händer nå här! så jag uppmanar alla att dela med sig av sidan till sina vänner med samma intresse!

Nu börjar det bli sent, undrar om jag ska hitta något att göra eller om jag helt enkelt ska sova? är ju en dag imorgon också. Natts <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-18 15:13
#60

Jag ska på arbetsintervju i morgon!! visserligen i Åkersberga, 1-1,5 timmas restid bort, men bättre än inget! Så håll tummarna för mig!! Skrattande

[Ai-chan]
2010-11-20 11:02
#61

#59

Kör på du =) Jag tycker det är bra. Om du tycker det är roligt att skriva och lägga upp. Så gör det =) 

Kanske inte 10 st om dagen så att dom lite äldre inte försvinner. Och så att folk hinner läsa och sånt. :D

Men kör på du. Ser bra ut! Tacksam att vi har dig, du gör ett bra jobb!! =))

Jag tipsar lite då o då överallt o hoppas på nya medlemmar. Just nu håller jag på lite på Bilddagboken där på lajv liknande så att alla ser. Det funkar bra. =) Tror jag lyckads locka in några. Så jag kan ju tipsa om att lägga upp på lajv, klotterplank & forum på dom ställen som har det. ^^
Osso skriver jag ofta på min facebook med och många flera ställen.:D Osso funderar jag på att skriva ut blad och sätta upp på anslagstavlor osv. =) Osso har jag blivit medlem på flera community där jag har lagt upp länk till Japan.ifokus.
Så ni får jätte gärna tipsa runt. =)

[Ai-chan]
2010-11-20 11:03
#62

Just nu så tvättar jag, vädrar, diskar, o städar för fullt. Sånt som man inte hinner med på vardagen. Och sen så tänkte jag börja o försöka hinna med lite pluggande :D

Annons:
Azmaria
2010-11-20 14:03
#63

otur i oturen x 2         :´(

för det första:  min historie lärare sa att jag skulle få ett klart och tydligt M i historia i studentskrivningarna, vilket jag är supernöjd över. Men igår fick vi reda på riktiga resultaten från studentnämnden människorna(dom som bedömmer riktiga resultaten) och mitt resultat i historia sjönk till B. Fan B? den sjönk  2 grader ner och då när min lärare bedömde poängen var hon super sträng!

alla vet väl skalan i studentskrivningar antar jag? L  E   M   C  B   A    I    osv. 

L = bäst

I= sämst.

och det värsta av allt. Jag var ett poäng från C! Nooooooooo

 Den andra grejjen som hände  idag:  jag faila i teoriprovet till körkortet…igen  

;(

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2010-11-20 14:11
#64

#63 Stackare! men det är bara att peppa och upp i sadeln igen! Skrattande Det största misslyckandet man kan göra är att ge upp! Min morbror har skrivit 12 gånger!! Och har fortfarande inget körkort… Flört

Nordqvist
2010-11-20 14:33
#65

Katten kräktes på golvet och medan jag torkade upp det satt Tindra brevid och sjöng en sång om kattkräk och människokräk som gick ungefär såhär: kattkräk, kattkräk, man ska inte trampa i människokräk! Haha!

Onslow
2010-11-20 20:05
#66

Nu har jag kolalt klart på Tokyo Mew Mew. Recension finns på min kära Japanblogg (länk i signaturen. :) ) om någon är intresserad. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-11-20 21:30
#67

Jag sitter och Twittrar och kollar in alla roliga j-rockers twitter bilder (För jag kan ju inte läsa japanska! Flört) och insåg att Kamijo skriver på engelska och vart ännu mer kär!! <3 hihi! det var länge sedan jag var inte på Twitter må jag säga!!

Nån annan som har Twitter?

KamijoOfficial KAMIJO
Bonjour! shower time. It's very grace. oh..good…

Aaahhh… Är det bara jag som får dirty fantasies? Flört

Zawty
2010-11-22 14:49
#68

Känner mig som en stalker på denna sida efter att ha svarat på alldelss för mycket trådar efter varandra :(

Nordqvist
2010-11-22 15:14
#69

Nu har jag och dottern ätit en väldigt god Ramen! ^^ Jag är bäst på Ramen! hehe!

Annons:
[Tan-chan]
2010-11-22 15:24
#70

#69: Men bjud oss på forumet också! (^0^)

Nordqvist
2010-11-22 16:19
#71

#70 haha jag kan bjuda på receptet! Flört

Zawty
2010-11-22 16:20
#72

När man har en dåligt fungerande dator är det härligt att ha lite cdskivor <3

Sitter och lyssnar på MYV pops, bra grejer.

AnnaMoonshadow
2010-11-22 16:35
#73

haha jag har faktiskt lyckas hålla mig härifrån i några dagar och se så mycket som hänt!

idag klev jag upp väldigt tidigt för att köra mamma till jobbet. Kallt var det… och snö är det överallt! buu…. Fast julkänslorna börjar ändå komma och väga upp det hela lite ^__^

snart ska jag iväg och plocka upp mor och syster för att sedan åka till bollnäs en sväng, kul att se något annat en stund :P

resten av kvällen kommer jag väll som vanlige spendera framför datorn :S

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-22 16:47
#74

Jag fryser rumpan av mig och har träningsvärk efter att ha ridit en bångstyrig kamel-häst igår! Ska snart leka med lite smink igen. Gjorde en extrem ögonsminkning tidigare och ska testa en annan nu! ^^ ja jag älskar smink!!

[Tan-chan]
2010-11-22 16:49
#75

Har precis fått min motormansbehörighet på posten. Kostade 1050 kr att ta ut. (=_=¤)

Och jag har precis testat ett par bröstbindare för min cosplay, men dessa var inte alls bra så ska skicka tillbaka dem. (^_^,)

Onslow
2010-11-22 17:29
#76

#75 Vem ska du cosplaya? c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2010-11-22 17:37
#77

#75: Rin från Togainu no Chi. (^_^) Är typ besatt i den lilla rackaren. Tur att han inte existerar i verkligheten för då hade han fått sig en riktigt envis stalker vid namn Tan-chan efter sig. xD

Onslow
2010-11-22 18:30
#78

#77 Vad roligt! Kan själv inte cosplaya en kille på grund av min ansiktsform. ^^'
Har ett väldigt runt, hjärtformat ansikte och väldigt stora läppar naturligt. :)

Apropå cosplay, jag har fortfarande beslutsångest om vem jag ska välja till UC11 om jag ska gå! Jag borde sluta titta på nya animer hela tiden eftersom jag ständigt ser s.k. perfekta karaktärer till mig. ._.
Vet någon om man måste köpa en peruk och styla själv eller om det är tillåtet att köpa en "färdig"?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2010-11-22 18:31
#79

Om man ska tävla, vill säga.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-11-22 18:34
#80

#78: Det är tillåtet att köpa själv. Cosplayen ska mestadels vara självgjord, men vissa småsaker får man köpa till, så som peruk. (^_^)

Onslow
2010-11-22 18:43
#81

#80 Åh, vad bra. Verkar som väldigt mycket jobb att skaffa fram och styla en peruk i lila eller grönt (för tillfället mest inne på Zakuro eller Lettuce från Tokyo Mew Mew's maid kläder. :) Helst skulle jag göra Pudding men eftersom jag är 170 så är jag liiiite *host* lång. ^^)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-11-22 19:19
#82

#81: The dilemma of the cosplayer. xD

Onslow
2010-11-22 19:22
#83

#82 Hahaha, precis! xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Zawty
2010-11-22 19:26
#84

Jag kan säga att många bedömer styling av peruker.

Men de flesta peruker som finns att köpa är till för att man ska klippa lugg och styla eventuella fjongar och annat själv.

Bara så ni vet.

Onslow
2010-11-22 19:26
#85

#84 Tack så mycket!

Vet du någon bra hemsida där man kan köpa peruker i typ lila, grönt, blått osv föresten? cx

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Zawty
2010-11-22 19:37
#86

Jag skulle tipsa ebay i allmänhet, du ska hålla utkik efter heatresisting/kanekalon peruker. Gärna med så kallad skintop, en fejkad hårbotten, för att peruken ska se verkligare ut. Sedan ska du självklart ha en riktig perukborste, annars förstör du peruken. Stålpiggar ska det vara. Finns en billig men bra på glitter, tipsar om den.

Du kan allting skicka en länk med en peruk du funderar på till mig så kan jag hjälpa dig :)

[Ai-chan]
2010-11-23 17:41
#87

åååååååååh vad jag är sugen på att kolla på Anime eller någon drama… gha. blir galen snart. Men har förbjudit mig själv att kolla på vardagarna för då läre jag hålla igång skolan och sov tiderna ^^ annars är det lätt hänt att man skolkar eller kollar hela natten. :D Och på helgerna blir det inte så mkt pga läxor :P

AnnaMoonshadow
2010-11-23 18:00
#88

idag har varit stora städdagen här för mig. och jag har massa tvätt kvar tills imorgon! Men nu ska jag försöka städa datorn också och min externa hårddisk… Finns väldigt mycket Manga, film och Anime m.m. att sortera upp på rätta ställena…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zawty
2010-11-23 18:33
#89

Soft dag idag, studiedag. Så åkte och handlade upp ett lager energidryck för Luna sea i helgen. Sedan har jag bara legat och myst med en iller i knäet, mmm

Nordqvist
2010-11-23 19:23
#90

Varit och fikat i isblåsten idag! Man blåste nästan bort!!! Skrikandes Men jag har ätit årets första LUSSEBULLE!! Den var lite torr, men gott var det ändå! innan åt jag en skagen baugette och skulle säkert kunnat smälla i mig halva cafeét! haha! Kak/Bullmonster, det är jag det! ^^

Annons:
Liss
2010-11-25 20:03
#91

Första gången jag skriver här. Tjohej tjoho! :P

Har varit nere på stan och käkat grillspett, efter det fikade vi lussebulle och kaffe, efter det träffa vi andra och fikade igen - då blev det kladdkaka med grädde och chailatte.
NU sitter jag och är lagom fet och sjukt trött…. och äter Vintervit marabou choklad…

ÄR JU MÄTT!!! varför äter jag för! … för att den är SÅ god :D hehe.

Nu ska jag bestämma mig för om jag ska läsa Manga, se på drama eller se en amerikansk film. … hmn. Eller somna!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-11-25 20:14
#92

Ugh, jag sitter här och oroar mig för ifall mitt tåg till Stockholm kommer gå i morgon med tanke på att SJ är ju så duktiga på att ställa sin sina X2000-tåg för typ ingen anledning alls.

Håller på och packar min ryggsäck, för det blir ju ingen lång vistelse. Ska träffa några underbara människor jag träffade på förra LM.C-konserten och shoppa med dem, och sedan ska jag vidare till Uppsala för att hälsa på en kompis sedan 8 år tillbaka.

För övrigt har jag lyckats få en nerv i kläm under natten så jag sitter här med endorfinchocker och småfnissar för mig själv till ingenting. Nervstimulans kan göra sjukt mycket. Haha!

Nordqvist
2010-11-25 20:44
#93

Nu har jag och dottern ätit Pizza, chips och pepparkakor!! Mätt plätt! gaah! Fryser halvt ihjäl dessutom… Jag hatar vintern! HATAR!!!

Onslow
2010-11-25 20:47
#94

Köpte nya snygga vinterskor idag, hela när jag köpte dem. När jag kom innanför dörren har en nit lossnat. Bra kvalite! Not.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-11-25 20:48
#95

#91 Jag har inte smakat den! är den god? Kanske blir "tvungena" att äta godis igen xD

#92 förstår oron med SJ. har spenderat rätt mycket tid på tåg de senaste åren och det är sällan de inte är försenade eller att det är något att krångla. Att SJ ska bli lika chockade varje gång det snöar…

Själv har jag suttit i en bil typ hela dagen känns det som. Blev tvungen att köra upp mamma på akuten idag, inte så roligt… Men det är okej med henne nu i alla fall och hon har fått medicin och så…

Fick hämta ut mina glasögon äntligen också! trevligt att ha hela glasögon som man ser bra i <3

Nu sitter jag här och hoppas att min pojk ska ringa mig… Hoppas han inte glömt för då blir jag riktigt arg!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-11-26 09:09
#96

Sitter hemma trots att jag borde vara på tåget till Göteborg nu. Farsan var så duktig att han försov sig. Eller snarare, han vaknade för att stoppa in sladden till kupévärmaren, men sedan lade han sig för att sova igen trots att han skulle ha gått upp. Jag hörde det och trodde han hade vaknat. Men när han sedan inte dök upp i köket började jag undra och knackar på. Där ligger han och sover! Så jag missade hela Stockholm/Uppsalaresan på grund av den j*veln. 850 kr i sjön bara sådär! Och jag var ju så himla smart och tog inte något ombokningsskydd för att jag inte hade råd. Fy så arg jag är nu!

Så jag har stått och skottat snö som en ilsken tjur i över en timme i morse för att avreagera mig.

Men oroa er inte. Tävlingarna kommer att hållas ändå. Tur att jag har Göteborg i närheten.

Nordqvist
2010-11-26 10:36
#97

Men fy vad taskigt! Då borde han ju betala tillbaka biljetten och lite extra som plåster på såren!

Annons:
[Tan-chan]
2010-11-26 10:50
#98

#97: Nä, det spelar ingen roll eftersom han kommer ändå behöva dem pengarna sedan för att vi är helt enkelt fattiga. (^_^,)

Om inte bussarna hade varit inställda på grund av snöovädret så hade allting gått bra. Men problemet var också att trots att det stod på Västtrafiks hemsida att bussarna var inställda så möter vi på min buss på vägen till stan. Tydligen gick bussarna trots att det stod att de var inställda. Hade jag vetat detta hade jag suttit på tåget till Sthlm nu. (=_=¤)

Nordqvist
2010-11-26 11:07
#99

Åh vad jobbigt! Obestämd

AnnaMoonshadow
2010-11-26 13:10
#100

jag blev fasikens inlägg 100!

Dagen i övrigt har ännu inte kommit igång riktigt, det enda jag vet att jag ska göra är att köra min syster ut i skogen till hennes kille. Och det snöar som bara den! hoppas jag kommer från gården med bilen :S

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-26 13:16
#101

*Fireworks* Gratz!! ^_^ *Fireworks*

Jag ska till stallet och se hur det går att rida i en halvmeter snö… -__- Termobrallor är ett måste! hehe! Sen åker jag till killen och har laddat MP3'n med massa bra musik! Skrattande 2,5 timmas bussresa….. Jobbigt med distansförhållande ibland…

Onslow
2010-11-26 18:34
#102

Föresten, måste tipsa om en hemsida jag använder mycket nu, grooveshark.com. Någon som hört om den? Som spotify, fast man behöver inte vara medlem, det finns ingen reklam, det finns japansk musik (hähähä, var tvungen att söka upp Arashi, det fanns. ^^') och så är det i webläsaren. Undertbart! Drogas här. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2010-11-27 00:37
#103

HAHAHAHAA! SKRÄMDE IHJÄL MIG SJÄLV OCH HUNDEN JUST NU!!!
Helt plötsligt märker jag att mitt sovrum blev ljusare… snöret på ljuset hade tagit eld och stearin hade åkt ut på hela bänken så det brann på hela bordet :P hahaha! usch!

Erhm. AnnaMoonshadow - Jaa, VinterVit Marabou chokladen är underbart god! Vit choklad med vanilj. Mums! :D

Nu har jag tryckt i mig en Ben & Jerry Half baked också. Fan vilka dåliga matvanor jag har. Ena stunden svälter jag mig själv och andra äter jag massor!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-11-27 01:14
#104

#103, låter sjukt gott med det i alla fall. Och B&J är alltid fantastiskt <3

nu på kvällen har jag varit hemma hos en väldigt trevlig vän och kollat på Hana Yori Dango igen <3 Vi hadde en massa komentarer om det mesta i serien, typ alltid bra. och jag var nära att bli galen. Matsumoto Jun är bara bäst <3<3 och jag kan inte låta bli att gå "kya kyaa" över honom <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2010-11-27 01:53
#105

#104 B&J är dem enda männen jag litar på ;)

Det är bevis på hur kallt mitt golv är, när julmusten blir kall av att stå där. :c

Jag är varm dock, för min hund ligger PÅ mig - även då han väger mer än mig!

Jag gillar inte Jun.. och nu kommer väl någon hoppa på mig! ;) Han känns så dryg på konserterna med Arashi.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-11-27 02:17
#106

haha, känner igen det där med golvet, jag brukar också göra så xD

Tänker inte hoppa på dig när det gäller Jun, man får tycka vad man vill. Dessutom gillar jag honom mer som skådespelare än som musiker så det är ingen fara för min del ^___^ Dessutom blir det ju mer Jun åt mig om jag inte behöver slåss med andra fans ;D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-11-27 03:06
#107

Hehe, illa när ens lägenhet är så kall egentligen.

Neeh, precis. Fast det är väl tecken på att han är en väldigt bra skådis. Eftersom han är väldigt söt och gullig i serierna ;)
Fast vad vet jag… kanske är en image han håller på konserterna också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-11-27 09:46
#108

Nino är ju gulligast! ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2010-11-27 14:06
#109

HA nu blev jag godkänd i teoriprovet till körkortet. moahaha. Nu tillnäst: Halkbana(wieee) och körprovet. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-11-27 14:12
#110

#109: GRATTIS! Jag har inte ens råd att ta körkort. (T_T) Är så jäkla avis!!!

AnnaMoonshadow
2010-11-27 19:49
#111

#109 åhh, halkbanan var ju asrolig!!!

idag har jag varit på födelsedagsfika hos en kompis. Vi såg också scream 3, jag som inte gillar skräckfilm… Den var ju inte läskig precis men istället var den sådär tråkig typisk :/

ikväll ska jag väll försöka få nån ordning på allt jag har på min hårddisk eftersom jag är rätt säker på att folk någon kommer köra en ninja loot och sno saker. Då är det bäst att ha lite ordning i alla fall :P

Sen blir det nog lite tv-tittande med! imorgon är det julskyltning vilket ska bli lite mysigt <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2010-11-28 00:28
#112

#108 Nino är duktig.

Och jag har inte heller råd med körkort. Gaah.

Är grymt sugen på lussebulle just nu. Antagligen för att jag inte har någon. :c

Så ska nog sätta mig och rita på min tatuering i stället, för att ha något annat att tänka på. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2010-11-28 01:14
#113

thanks thanks, haha det skall bli askul att ränna i trafiken me enbedömmare i vinterhalkan. om jag har host tur kanske man får köra i snöyra xD

#110 aw de va ju synd och väldigt tråkigt  :(  meen (se från den ljusa sidan) samtidigt så skonar man ju naturen när man inte kör själv en bil som slänger ut avgaser. :P

Nah, om jag får säga min åsikt så är kostnaderna för bilkörkortet onödigt dyrt. o.O ajg menar 1500€ för allt sammans + så blir det dyrare om man failar och måste ta om prov.  haha t.o.m kostnaden till mitt kommande körkort kommer att bli dyrare än vad det var för min syster(hon klarade allt på en och samma gång typ, utan omtagningar)

misslyckas man, tar man om och de kostar ju i längden.blä. fattig fattigare fattigast bli man ju. Det kommer väl att ta 40år tills jag får sen äga en egen bil >.0

bla Bla anyway jag tecknade idag eller skissade upp en bild som skall bli en julklapp till min syster, jag tror den kommer att bli lyckad för jag har palnerat alt färdigt att jag kommer att hinna måla den. plus så är den stor, en dubbel 3Aduk.(skall måla med akryl färger).

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-11-28 23:15
#114

idag har det ju hänt en massa saker! adventsfika med mor och far. Donkenmat med J-chan och hennes mor. julskyltning på stan och på det bingolotto. Vann inget :(

Idag har jag dessutom fått en väldans lust att åka skoter<3 var flera år sedan sist…

Nu har jag också sökt lite jobb, ska trots allt till af imorgon och redovisa mina sökningar. Det ser jag inte fram emot :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-11-28 23:46
#115

jag har gjort en jätte stor tonfisk/fetaost sallad och den är BARA MIN! ^_^ mmmmmm!!!!

Liss
2010-11-29 01:28
#116

#114 AF är fina grejer ;)

Idag… Well, jag skrev 23.28 "igår" att jag skulle rita på min tatuering. Vilket jag gjorde till 09.00 idag/igår. Sen sussa jag lite och ehm, nu har jag vänt på dygnet sådär underbar bra igen.

Funderar på att duscha … lite sent dock. Men ändå. Ska bara dryga klart på Ec.

Vilken händelserik dag ;o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-11-29 01:46
#117

Sitter och irriterar mig över dessa så kallade politiker som försöker förbjuda Manga och Anime i Sverige. Det var inte förrän i dag jag började hänga med på den svenska fronten på grund av bristande internetuppkoppling på fartyget man var ute på.

Fattar inte ett dugg av vad Ask och alla dessa korkskallar försöker med. De lär ju inte lyckas. Annars blir det ju en otaku-mob utanför deras hus med brinnande facklor och högafflar, och kanske ett geass-öga och dödsbok med flera också. xD

Liss
2010-11-29 01:53
#118

#117 Haha! LOL! geass öga! Jag lär vara EN av dem! :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Ai-chan]
2010-11-29 08:47
#119

Idag händer det!! Idag kl: 13.00 Har jag tid för min ANDRA piercing i tungan. Är lite nervös eftersom man är lite rädd för att förstöra tungan. Men det går förhoppningsvis bra. =)

Först blir det en lektion nu förmiddagen, sen stan o äta lunch och sen piiiiiiiercing. O sedan hela efm o antagligen kvällen göra läxa, det man inte gjorde i helgen pga man kollade på j-drama serier! Suck för serier ibland o att man inte kan kontrollera sig! :P

Liss
2010-11-30 00:40
#120

#119 gratz ;) Jag har tänkt skaffa två i tungan med. Bredvid varandra.

Idag är en annan dag … som snart är slut. Ska vända tillbaka på dygnet ikväll är det tänkt. Så jag kan jobba på onsdag. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-01 00:48
#121

idag har jag haft en kort telefonintervju med en kvinna som sa att jag går vidare till den riktiga intervjun imorgon och att hon skulle skicka mig adressen mm till mailen…

grejen är att där står det att intervjun ska äga rum i stockholm! jag har sökt jobb i söderhamn och på ansökan på nätet står det att intervjuerna sker här med… Jag blir totalförvirrad. inte kan jag fixa så jag kommer lyckas vara där på mindre än 24 timmar, speciellt inte när jag måste ta reda på om det verkligen är dit jag ska först…

Att saker alltid måste krångla…

förlåt för att jag idag kanske låter lite negativ! :/

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-01 10:41
#122

#121 Du kanske kan ringa och fråga? Det är alltid det bästa om man är osäker! Det kan ju ha blivit ett misstag. Jag höll på att få jobb på Expert i Sthlm Gallerian på någon annans CV! ;P hehe! De hade blandat ihop dom!

Jag ska oxå ha telefon intervju idag och har ingen aning om när de ringer. Nån gång mellan 9 och 14…. Jag som ville ha ett jobb där man inte alltid behöver se snygg ut, typ på dagis, där behöver man ju inte sminka sig! ^_^ Men event försäljare kanske är kul det med? Även om man måste se snygg ut… hehe!

AnnaMoonshadow
2010-12-01 10:45
#123

#122 problemet är att killen jag har nummer till inte är kontaktbar innan klockan 13.00 :/ jaja, tänker kolla med TP här i stan om de har intervjuer så får vi se :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-01 10:54
#124

#123 Aha… Lycka till iaf och hoppas det löser sig! Skrattande

[Ai-chan]
2010-12-01 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

#120 Tack! Men tyvärr så blev det inte som planerat som du kanske märkte på bodyart ifokus. :D

Jag kom dit, att ta mitt andra hål i tungan har jag längtat, väntat och verkligen sett fram emot. Och jag har även stått ut med läkningsstaven i all denna tid som är lite jobbig. Kommer dit på den bokade tiden, såklart lite små nervös. Kom på, men får det plats med en till då? går neråt med tankarna. När han ger mig muggen så jag skulle skölja ut munnen så var jag bara tvungen att fråga om det får plats med en till. Han kollar. Och han svar var ett nej. Det fick inte plats med en till!! Fy fan va besviken jag blev. Är fortfarande besviken. Hade verkligen sett fram emot med en andra piercing i tungan. Tyvärr så är tydligen min tidigare piercing för sne. Och för att kunna ha två stycken så måste jag dra ut denna, låta det läka i något år, göra en ny (riskerar att få en sne igen - är ju svårt att styra tungan), låta det läka, och sedan kunna göra den andra. Om den första inte blivit sne igen. Jätte drygt! Det orkar jag inte med nu. Självklart lät jag inte bokningstiden gå till spillo!! Så det blev en ring i näsan istället. Hade ändå planerat att göra i näsan med. Så då fick det bli nu då, tidigare än planerat. =) Men ändå, fortfarande besviken att man inte kan ha min andra i tungan. Men men, life goes on! :)

Så, vart ska man ha nästa piercing då? Funderar på ögonbrynet igen. Hade det förr. Men var tvungen att ta ur den pga skulle göra hjärnröntgen osv. Smart nog så visste man inte att man kunde byta ut den till något annat så länge på den tiden. Så den växte ju igen väldigt snabbt! men ärret finns kvar. Funderar även starkt på om man ska ha på hakan eller läpp med. Vill även ha flera i öronen.
Men känner att jag inte vill ha både hakan och läpp (blir för mkt - inte så snyggt när det är för mycket fast det är sååååå roligt med piercingar). Så måste bestämma där! Eller om man ska ha mitt på läppen. eller på sidan på läppen. aa beslutsångest. Men men, ska väll inte pierca mig på några månader ändå nu, kanske mot våren. Måste låta näsan läka först =)

Annons:
Nordqvist
2010-12-01 22:56
#126

JAG HAR FÅTT JOBB! Woho! Demosäljare i butik, dvs dela ut gratis varor och säklja skiten ur dom! (^^) Bara 1-3 dagar i veckan men bättre än inget och min tidigare lön från butik dessutom så jag behöver inte börja på grundlön! Även om jag tror att jag blev lite lurad eftersom sem.ersättningen ingick…. (-__-')

Och Dr Avery i Greys Anatomy är het! Trots att han inte har något hår på skallen! Tungan ute hehehe!

Jag fryser rumpan av mig och vill gärna begrava mig under min duntäcke!! Gå i ide…. Ja tack!

[Tan-chan]
2010-12-01 23:49
#127

#126: Superhärligt att höra! Grattis!

AnnaMoonshadow
2010-12-02 00:36
#128

har precis undersökt uc11's hemsida <3 längtar verkligen!

nu ska jag kolla nyaste subbade avsnittet av Mary stayed out all night och sen blir det till att sova :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-02 00:52
#129

#125 Ja jag såg ju det ;) Men det funkar i näsan med. Tråkigt dock att det inte funka. Jag har i stället tänkt ha två stycken bredvid varandra, typ spiderbite. Eftersom jag har för kort tungband så kan jag inte ha två på raken. Får inte ens plats med EN i mitten ;) hehe..
Jao du… En labret skulle du nog passa i. Oavsett off-center eller i mitten.

#126 GRATTIS!! :D

Jag är megadundersuper trött. Kom hem för någon timme sen. Har varit ute och ätit Thaimat med gänget. Innan det har jag dansat i tre timmar, som alltid - då jag jobbar med det på onsdagar.

Och jag är mätt, varmt nedbäddad i min säng, med en snarkande hund vid fötterna.. bara känner hur ögonen glider igen.
Men SKA se klart på serien.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-02 10:55
#130

Idag vaknade jag av ett telefonsamtal. Från academic work! så nu är jag som reserv till TP här i stan och jag ska få veta idag om jag kommer med eller inte ^__^ precis efter att han ringt ringde Petra från arbetsförmedlingen och berättade att jag kan få en praktikplats på en skola i närheten om jag inte får jobbet. Det händer lite saker igen! <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-02 11:55
#131

#130 skojjigt! :D

jag är sur på min dator som blivit super säkerhets medveten eller nåt. Kanske nåt konstigt jag råkat installera eller så har antiviruset fått fnatt, men jag måste godkänna ALLA sidor jag går in på som en säker sida och vissa sidor funkar inte alls… :( Min msn vill inte funka och jag blir galen!

Jag HATAR teknik! Nästan lika mycket som jag hatar vintern….

[Tan-chan]
2010-12-02 12:47
#132

#131: Din dator kanske har höjt säkerhetsnivån på virusprogrammet? Det går nämligen att välja vilken säkerhetsnivå man vill ha.

Annons:
Nordqvist
2010-12-02 12:53
#133

#132 Nej datumet hade ställts om på datorn! När jag ändrade det vart allt normalt igen! knasigt värre!!

[Tan-chan]
2010-12-02 13:04
#134

#133: Haha, oki! Härligt att det ordnade sig. (^_~)

Azmaria
2010-12-02 13:20
#135

uppcon uppcon vill oxo" uppcona" haha ~

vsd jag har gjort på de senaste dagarna? nördat mig som tusan,. skrattat av youtube videon,  har fixat små shimeji figurer till dataskärmen, så ny kryllar de omkrig och har allmänt roligt, LOL

se såg  jag senaste APH episoden. störtkul. Jag som trodde att hetalia inte kunde bli värre som de är nu, men det blev det hahaha oh gud..jag bara "crackar" upp varje gång jag tänker på det.

livet är härligt, föresten, när kommer tävlingarna upp? :D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-12-02 13:25
#136

#135; Härligt! Hur många avsnitt finns det av Hetalia nu?

Ang tävlingarna så dyker de upp lite senare än planerat på grund av snökaos här. Jag har inte kunnat ta mig direkt någonstans. (^_^,)

Azmaria
2010-12-02 13:38
#137

#136 det finns 88 episoder just som har kommit ut :D

okej, ingen brådska, det kommer sen när det kommer :P

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-12-02 13:41
#138

#137: Ah! Jag har missat många avsnitt med andra ord under min tid på fartyget! *Ladda ladda ladda*

Onslow
2010-12-02 16:39
#139

Jaaaa! Mitt nya Sims 3 kvällsnöjen har kommit nu <3

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Nordqvist
2010-12-02 19:10
#140

Jag har spenderat förmiddagen på skype med min nya penpal! ^^ Åh så roligt vi haft! En och en halv timma pratade vi om allt och ingenting. Stackars Tindra hade jätte tråkigt.. men det är ju 9 tim skillnad (tror jag?) Sverige - Japan så man kan ju bara prata på förmiddagarna…

Sitter och pluggar på info inför morgondagens jobb och jag är SJUUUUKT nervös! Jag ska göra allt ensam och låtsas om att jag kan allt redan… :S

Känns redan som att jag har glömt något….

Har köpt nya fina skor på Coop Forum idag med! haha! Men de var billiga och fina så.. ;)

AnnaMoonshadow
2010-12-02 19:51
#141

jag har precis nominerat någon till mix megapols drömjul. Tycker fler ska göra det för av varje nominering skickas det utrustning till utsatta barn runt om i världen. Kostar inget och det går väldigt snabbt.

http://www.mixmegapol.se/dromjulen

för övrigt idag så har jag varit i Bollnäs och kollat på alla saker jag vill köpa när jag får pengar typ xD och övertalade min kompis att köpa Kingdom Hearts så jag får spela :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Ai-chan]
2010-12-03 08:49
#142

Tog mig friheten och gjorde mig en ny OT/chatt tråd.

Fortsätt gärna på: #3 OT/chatt tråden.

Låser denna nu då den blev lång igen =)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: