Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 2498 ggr
creamAcat
11/9/10, 1:46 PM

Vad betyder det här namnet?

Hej jag undrar om det är någon som vet vad namnet Mirei betyder? Har letat på nätet men hittar inget

Annons:
AnnaMoonshadow
11/9/10, 4:31 PM
#1

det ska inte vara Mirai? I så fall tror jag det betyder framtid….

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
11/9/10, 4:43 PM
#2

Beror helt på hur man skriver det i Kanji. Men tror att det kan betyda "Beautiful etiquette" om man skriver det på ett visst sätt.

Sen kan man dela in det också. Då "mi" kan betyda content/onself och three.
och "rei" kan betyda companion/soul etc beroende på hur man använder sig av orden.

Så beroende på hur man sammansätter det, betyder det olika saker.
Vad jag vet i alla fall.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

creamAcat
11/9/10, 5:56 PM
#3

Hittade en modell som heter Mirei och hon stavar det såhär ??

fast det var inte därför jag ville veta vad namnet betyder

creamAcat
11/9/10, 6:00 PM
#4

Jag tror jag skrev rätt nu så jag inte skrev hennes efternamn istället. Fast Beautiful etiquette var också fint. Vad är det för Kanji för det?

Liss
11/9/10, 6:36 PM
#5

Kuroda Mirei? Det var faktiskt hennes Kanji jag översatte. :) Så det du skrivit i #3 betyder Beautiful etiquette.

Vad JAG vet, men det MÅSTE inte stämma. Jag är inte expert ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

creamAcat
11/10/10, 12:14 AM
#6

Tack så mycket för din hjälp, uppskattar det verkligen att du tog dig tid n_n

Annons:
Liss
11/10/10, 12:57 AM
#7

Ingen fara :) Men om det var till något viktigt, så kolla upp det med någon mer kunnig än mig dock ;) Jag är bara nybörjare.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Angel88]
11/10/10, 5:36 PM
#8

en en tjuv snor tråden ;) Vad betyder Akira betyder det "ge upp"? det är va jag fattar det som, läste ngon stans akira ja nai, det betyder väl ge inte upp?

[Angel88]
11/10/10, 5:37 PM
#9

#1 du e på rätt väg :)

Liss
11/10/10, 10:18 PM
#10

#8 Jag tror att Akira betyder "bright boy/bright light" eller något sådant. I alla fall som namn. Och också beroende på hur man skriver det i Kanji.
Det kommer nog från akari.

Att ge upp är Akirameru. Dock är jag usel på böjningar ännu, så det kan ju vara en förkortning. Men för mig låter den där kommentaren som "Im not Akira". För vad jag vet är Akira enbart ett namn.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Angel88]
11/11/10, 3:25 AM
#11

#10 ja fast när man läser översättningar på texter så har dom översatt akira som "ge upp" för jag har även hört just den frasen "akira ja nai" översatt till ge ine upp eller ge aldrig upp.  Själv älskar jag namnet :). 3 av mina kaniner har fått japanska namn :).

Upp till toppen
Annons: