Annons:
Etikettoff-topic
Läst 11727 ggr
[Ai-chan]
2010-12-03 08:47

OT/chatt-tråden #3

**OT/chatt-tråden #3
**

Fortsättning ifrån:

#1 OT/chatt-tråden

#2 OT/chatt-tråden

Annons:
Liss
2010-12-03 11:39
#1

Haha! *trycker första olästa, trycker igen, trycker igen….* Va fan går den inte ner för! ….

JAHA, det är en ny tråd :$

Har suttit och dreglat över lite kläder som jag vill ha. Får se om jag beställer hem något.

Hmn.. undra hur det kommer gå för mig att spara pengar till tatueringen först och främst.

Jag lever på mottot - pengar är till för att brännas!!! ;c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-03 16:28
#2

Nu ska jag nörda Sims 3 heeela heeeelgen! Skrattande

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2010-12-03 16:58
#3

Var i skolan på förmiddagen med bästa klassen och bästa lärarna XD haha seriöst min klass är helt "slut" (som vi kallar det när man har sämsta humorn och garvar till vad som helst och kommer på geni svar och slutsatser) och lärarna förgyller dagen med att joina våra intresanta disskussioner på lektionerna. haha xP

Eftersom det är Finlands självständighets dag snart(den 6 december) så hade vi en  gemensam  självständighets middag i skolan, för på måndagen får vi vara lediga den 6. december.  

:D

imorgon till Åbo staden och julhandla julklappar till kompisar, familjen och släkt ^^

Make Pasta not War, Vee~

[Ai-chan]
2010-12-03 18:33
#4

Har världens ide torka på serier att kolla på…. suck! Visst, har en del som jag vill se, och en del serier som jag påbörjat men inte orkar se klart just nu. Söker efter något speciellt just nu.

AnnaMoonshadow
2010-12-03 19:46
#5

Har spenderat dagen med att kolla på Bones. Trevlig serie och nu är jag i fas med när avsnitten kommer ut igen ^__^

Nu är väll mitt största problem vad jag ska göra ikväll?? Några förslag? :O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-12-03 21:19
#6

Kom precis hem från att ha shoppat lite i Göteborg. Jag jagade rätt på några fina priser till er på forumet som är nördiga nödvändigheter. (^_~)

Annons:
Onslow
2010-12-03 21:52
#7

Kyaaaaaah, har fått en fangirlcrush på Ohno Satoshi. Sååå snygg <3
Har för mig att min kompis sa något om att Arashi hade en tv-show. Vet någon vart man kan hitta den isåfall och om det är engelska subs? :3

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-03 22:32
#8

jag har jobbat första dagen idag och höll på att dööööööööö av tristess! Fy så tråkigt jobb! och fy vad jag hatar chips nu!! Bläää!! (Ja ett tag iaf! hihi!)

Nordqvist
2010-12-03 22:33
#9

Fick nyss ett mail: girugamesh (@real_girugamesh) is now following your tweets (@Pepsan) on Twitter.

Spännande! haha!

Liss
2010-12-04 06:23
#10

Jag tror min mamma gett mig skiten hon har. :c Har ont i halsen… *gillar inte!* Får jag halsfluss en gång till, tar dem mina söta små mandlar. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-04 11:01
#11

Jag är förkyld efter att ha stått vid KYLDISKEN igår och sålt chips i T-SHIRT!!! Varför sälja chips vid kyldisken lixom!?!? Assholes… (Ursäkta) Någon som vill ha en röd Pringles tröja i stlk S? Säkert killstorlek för den var ganska stor ändå….

Liss
2010-12-04 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ohohoho! För en stund sen var jag och fikade med min mor. Så skrek den där efter mig och ville med mig hem. … Nördig, jag? neeeh inte alls! :)

#11 Ta vara på dig. Min mamma hade ett jobb då hon gick ut och in i kyla hela tiden i butik. Hennes kropp är typ förstörd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-04 15:50
#13

Jag minns ingenting från idag, från morgonen tills för typ en halvtimme sen? Vi red barbacka och jag fick en skitjobbig häst. När han fick syn på den enda stoet som var med fick han ryck och kutade iväg efter henne precis när jag har saktat av och samlat in honom igen, så jag ramlar på HUVUDET och sen så typ faller jag på rumpan. Kan man bryta rumpan? Är ni säkra? Gör jävligt ont. :(

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-12-04 16:05
#14

#13 oj :O låter allvarligt. har du varit till läkare? kan ju ha fått en hjärnskakning eller ännu värre!

själv har jag idag bara ett stort svart hål i magen idag. Att kärlek kan göra så ont…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-04 16:11
#15

#14 Åh, såg det på fb :c Inte för att det hjälper för stunden, men ta den tiden du behöver och verkligen känn dig ledsen. Gräv inte ner dig för djupt bara. - Men det går över. :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-04 16:21
#16

Har färgat mitt hår orange nu. Ser helt hysteriskt bra ut! Bättre än jag väntade mig! ?

Liss
2010-12-04 16:23
#17

#16 I want a pic! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2010-12-04 16:29
#18

#16 Vill också ha bild!! =)))

[Tan-chan]
2010-12-04 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Haha, oki! Jag bjuder på det! (^_~)

Det är fortfarande lite flammigt iom restfärgen som fortfarande sitter kvar, men det ska bli ljusorange när resterna har släppt efter en eller två duschar.

Liss
2010-12-04 16:46
#20

Naaaajs! Du passa bra i det! :D

Jag vill me göra nåt med mitt hår! Haft det såhär alldeles för länge. Men får vänta lite till, tills det växt ut lite mer och jag kan klippa bort det sönderfärgade ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-04 16:51
#21

#20: Shanx! (^0^) Blev supernöjd! Jag var lite nervös i början eftersom jag var livrädd för att det skulle bli sådär fult morotsorange. Men det såg inte så pjåkigt ut alls i slutändan. xD

[Ai-chan]
2010-12-04 16:54
#22

Men jag tyckte det var snyggt med orange o rosa blandad :D gick bra ihop dom där två :D

[Tan-chan]
2010-12-04 16:57
#23

#22: Vilket rosa? Har inget rosa. xD Men det låter inte som en dum idé! Får bara låta restfärgen försvinna först så att det rosa sätter sig bättre sen.

Liss
2010-12-04 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nej, färgen vart riktigt bra!

Fast morotsorange är ju också en färg… typ inne nu till och med. Kanske… Det hade vart bättre än som det blev för mig, sist jag blekte det och det inte ville alls. Håret var helt mättat, så ville inte mer. Vart liksom inte ens orange… vart bara… blä. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2010-12-04 17:01
#25

Tyckte att det såg ut som att det var lite rosa kvar på bilden. men kanske jag som såg fel :P

AnnaMoonshadow
2010-12-04 23:01
#26

#19 tyckte du blev riktigt söt :D

jo morotshår har jag också haft :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-12-04 23:54
#27

Shanx allihop! xD

Annons:
Nordqvist
2010-12-05 22:07
#28

#19 Shnyggt!! Skrattande

Jag var hos en vän i Uppsala i helgen, min vän ja planerat att bo hos under Uppcon, har även berättat det för henne nu! hehe! Men jag var hemma hos henne på Ljusparty och kunde inte att motstå att köpa en ljushållare med sakura flower mönster! Oskyldig Jag som ÄLSKAR sakura flowers! hehe! Kostade mer än jag har råd med, men var på rea men jag skippar mitt busskort så det går jämt ut ändå = pojkvännen får baskemig ta sig hitåt om han vill träffamig! hehe!
Kommer passa såååå bra på min "Asien hylla" ^_^

[Ai-chan]
2010-12-05 23:42
#29

Funderar och funderar…

Ska man, ska man inte hälsa på hos mormor och morfar? Mormor är sjuk i cancer.

Men känns jobbigt att åka å hälsa på eftersom man har varit uppväxt som svarta fåren i familjen. Dom har inte tidigare brytt sig om oss, så varför skulle jag bry mig nu? Men ändå gör man ju det. Det är ju ändå min mormor. Om cancern en vacker dag vinner, då kommer jag nog att ångra mig att jag inte hälsade på hos henne. Och då är det ju försent.
Men samtidig, det är jobbigt att se sjuka människor med, men ändå, tror jag vill se mormor ändå. :(
men inte säkert hon vill eller orkar just nu heller att man kommer å hälsa på heller. Hon ska tydligen operera sig imorrn med.

Men men, jag hoppas hon klarar sig igenom detta!

Nog så låter man självisk just nu känns det som när det är mormor som är sjuk. Men ja, vad ska man göra? Jag har inte haft en sån närstående som har dött av släkting, eller varit så sjuk - fast farmor har haft en hel del otur hon med. Men, har både min mormor, morfar, farmor o farfar vid livet.

Nordqvist
2010-12-06 00:35
#30

Jag vill att det INTE ska skilja så många timmar mellan Sverige och Japan så jag kan prata mer med min vän…. har precis sänt iväg ett jätte långt och babbligt mail! Hoppas han inte tycker att det blev för mycket! haha! Klockan är 07.30 där nu och jag ska snart gå och sova! Dumt va? Nästa helg ska jag sitta upp hela natten och prata! :D

Längtar till Uppcon! igår satt jag och kollade på konserthuset och drömde mig bort lite. Vill ha min klänning NU så jag kan prova den! jag tror inte att jag någonsin kommer ta av den när jag väl fått på den.. hehe!

Nordqvist
2010-12-06 00:35
#31

#29 klart du ska hälsa på!! Familj är alltid familj trots att de inte är.. Som man vill.. ;)

AnnaMoonshadow
2010-12-06 10:06
#32

#29 jag håller med ovanstående, familj är familj. bättre att bli sams nu än ångra dig när det är försen. Om du oroar dig för att hon inte orkar, har du ingen du kan fråga som är närstående, om hon vill ha besök eller inte? annars får du helt enkelt vara lugn och behärskad när du kommer dit, och vända om du tror deet blir för mycket för henne. Men det är alltid värt ett försök!

Uppcon-peppen har redan satt in! det var så länge sen sist!! Biljetter är köpt och betalade i alla fall ^__^

När det gäller mina kärleksbekymmer vet jag inte vart jag står längre, är så sjukt förvirrad :S Har pratat med killen i fråga i helgen, lite försiktigt sådär. Det verkar som om han fortfarande vill vara tillsammans med mig, men jag känner att jag måste vara säker på det. Ghaa vad förvirrad man blir!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-06 11:17
#33

#32 Kärleken är inte lätt… Det bästa är att lyssna 50% på hjärtat och 50% på hjärnan, för de säger oftast olika! ^^

Jag är magsjuk… Vaknade halv 5 i morse av att jag drömde att jag mådde illa. Låg ett tag med en konstig känsla i magen och började smått må illa allt eftersom. Somnade äntligen om och vaknade i panik av att jag behövde kräkas…. Inge roligt alls!!! Jag som har massor att göra idag!!!!!

Liss
2010-12-06 12:50
#34

Jaa peppen är igång. Ser fram mot det sjukt mycket.

Jag är sjuuk. Ont i halsen och i natt blev det till halsbränna så det retade i halsen hela tiden. Och när jag stod inne i badrummet och hostade, kräktes jag också.

Trevlig sjuka det här…

Men jag är glad ändå! För jag har hundvaaaaakt på uppcon! :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[KilledbySnape]
2010-12-06 17:19
#35

Jahapp… Det här är i princip det första inlägget jag skriver på nåt forum på över ett halvår. v_v" Kul.

(#34, gläds med dig, jag har också hundvakt till UC.)

[Tan-chan]
2010-12-06 17:41
#36

#35: EMMELL! I'VE MISSED YOU!!!!!

Sorry för de stora bokstäverna.

Usch vad hemskt för er som är magsjuka. Hoppas ni bli bättre snart, och samma med er som har brustna hjärtan. Hoppas verkligen det ordnar sig, för sådant är ju inte skoj alls. (T_T)

Onslow
2010-12-06 17:41
#37

#35 Välkommen igen. :D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-06 17:42
#38

#35: Var du på Uppcon i år? Jag försökte smsa dig och kolla om vi kunde ses, eftersom jag också var där men jag tror inte det var rätt nummre längre. Haha!

[KilledbySnape]
2010-12-06 18:09
#39

#37 - Tack! ^_^

#36 - Missed you, tooooo!!!!! T_T

Hm, ja, jag bytte nummer. Du ska få det nya sen, och jag svär på Kisaragi Hirotaka-sama ^_^ att aldrig igen byta sådär!

Men nej, det blev inget UCX. Hade ju biljett, men jag skaffade hund i samma veva och min ekonomi fixade inte både och. Kullen jag köade på blev leveransklar samma helg som UC var.

Nordqvist
2010-12-06 18:17
#40

Jag har suttit i över 6 timmar nu och chattat!! Jösses säger jag bara… Vilket samtal vi har haft! haha! Jag har huvudvärk eftersom jag bara ätit lite nyponsoppa idag!

Lillebror skulle köpa skorpor åt mig! :D Snälla lillebror! Bara han inte glömmer….

Känner mig lite vimsig oxå, men det vet jag inte vad det beror på…. ;)

Liss
2010-12-06 18:19
#41

#35 Nice! Då kan vi glädjas tillsammans ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-06 20:18
#42

39: Härligt att du svär på Kisaragi-sama! ? We like that! (^_~)

Ah, ok. För jag kollade efter dig då jag var där. Jag och gänget tältade där två dagar innan. LOL! Kallt som fasen, men absolut värt det!

[KilledbySnape]
2010-12-06 20:33
#43

#42, Haha! Kan tänka mig det! Men tur att det var i april i alla fall, och inte i januari som UC:09! ^_~ var det kallt! Och jag köade ändå bara över dagen då..! Ska ni tälta nästa gång igen? ^_^

[Tan-chan]
2010-12-06 20:48
#44

#43: Haha! Då kan jag tänka mig att det var kallt som fasen! Japp, vi ska tälta typ 4 dagar eller något. Det är vad som är planerat i alla fall.

Onslow
2010-12-06 21:23
#45

Jag sitter och pluggar suffix. ^^'
har äntligen lärt mig när man säger "chan". xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-12-06 21:25
#46

hemma efter lite samurai warrior-terapi. Tror det kommer lösa sig för mig och killen, jag hoppas på det.

fick idag reda på att de vill att jag ska påbörja min praktik på en högstadieskola nu på torsdag. Jag blir så nervös! Men det ska nog gå bra. Kul att ha något att göra om dagarna.

Dessutom så får jag pengar om ungefär två veckor. Äntligen! inte lätt att vara fattig…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-06 22:13
#47

Efter 6 timmars praktiskt taget non stop chattande har vi tillslut sagt hej då! Härligt med en vän att prata annorlunda saker med!

Försökte mig på att äta lite youghurt nyss.. efter 4-5 skedar mår jag illa igen och känner att snart är det dags för ett samtal med toalettguden…. Vilket jag hoppas slippa…

Jag är så sjukt hungrig!!!!!!!

Liss
2010-12-06 22:18
#48

Jag glömmer bort att äta i stället. Och sen äter jag skitgrejer fast jag mår illa, så får det gå som det går. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2010-12-06 22:23
#49

Haha låter bra det där! Jag fick skorpor hemkörda av lillebror! <3 Så det är väl vad jag får äta! Måste till AMS i morgon bitti oxå.. Kul med magsjuka… jag ska kräkas på honom om han är dum! haha!

[KilledbySnape]
2010-12-06 22:25
#50

#41, Vad har du för hund förresten?

#44, Nice! Det blir som en hel uppcon-vecka för er då. ^_^

Liss
2010-12-06 22:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

#49 Haha! Yuuh! Men är du magsjuk kan du väl i alla fall få stanna hemma? :c

Varm oboy med grädde var faktiskt inget gott när man mår såhär ;c

#50 Han är blandras mellan amstaff och dogo argentino :) Vad har du?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-06 22:36
#52

#51 Jag fick brevet idag at jag ska vara där i morgon… och jag har redan bokat om.. så jag kör ändå!

Te med håning i ska jag prova sen! ;)

[Tan-chan]
2010-12-06 22:37
#53

#50: Japp, och vi ska träffa annat folk då som vi träffade under förra köandet. Det var hysteriskt kul att tälta med alla. Man liksom sov i okända folks tält. Vårt tält rörde vi aldrig; vi kröp in hos två skåningar som vi träffade i kön för att hålla värmen på natten. Och sedan sista natten knökade vi in 6 pers i ett 3-pers tält. Vi var som packade sillar. LOL!

Liss
2010-12-06 22:38
#54

#52 Ah, siken skit! Jag fick med en kallelse. Kanske värt att kolla när det var :P Men inte inom det närmsta tror jag nog…

Jaa.. Te är gött.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
2010-12-07 01:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

#53, Haha, härligt! Fast jag skulle nog känna mig mer än måttligt obekväm att ligga för nära andra människor sådär. Mitt personal space är för stort, LOL!

#51, Jag har en liten jaktgolden. :)

Annons:
Liss
2010-12-07 02:20
#56

#55 Awh, heter den kråkan? :D Gulligt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-07 11:42
#57

#55: Närhet är ju mysigt. Fast det kändes rätt så udda och ligga och kramas med okända människor. LOL! xD

Nordqvist
2010-12-07 14:00
#58

MIN MAID-KLÄNNING HAR KOMMIT!!! Fast jag såg inte avin förrän jag kom hem från POSTEN där jag hämtat ut ett paket…. Så jag får gå i morgon för nu orkar jag inte. Bättre att satsa på att bli frisk nu tror jag.

Har varit ner på byn en sväng idag och gjort allt som jag skulle gjort igår. Passade på att smälla i mig en halv baguette med tonfiskröra och magen tycker väl sisådär om det! Men det var gott!! hehehe!

Fan jag kanske ska gå ändå och hämta paketet… hehe! Eller.. Nej jag får gott vänta… :(

Onslow
2010-12-07 17:31
#59

#58 Jag vill se en massa bilder sen! :D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-12-07 18:19
#60

lat dag! har verkligen ansträngt mig för det med :P imorgon blir det heldag på arbetsförmedlingen och på torsdag påbörjar jag min praktik. Inga fler lediga dagar fylld med Anime alltså xD Men trevligt ska det nog bli ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-07 18:41
#61

#59 Jag ska försöka! Svårt att fota sig själv! haha!

#60 Skönt för dig! Rolig praktik dessutom!!

Nordqvist
2010-12-08 12:49
#62

Jag fick min maid-klänning levererad till DÖRREN! hihihi! Så nu har jag provat den! Den är inte riktigt som den ska, så lite måste göras om… Men annars är den super!!

Annons:
[KilledbySnape]
2010-12-08 18:18
#63

Vi skulle få tillbaka en hemtenta idag, så när läraren delade ut dom så visade det sig att min fanns inte där! o_O Antagligen har den kommit bort i posten!? Jag har varit skitnervös i över en månad, nu ska jag skicka in den på nytt och måste vänta ÄNNU längre. Jag började skratta hysteriskt av frustration i klassrummet, LOL!

Jag ska trösta mig med Love Control och hallonsmoothie. ^_^

Nordqvist
2010-12-09 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Jag är förbannad på förskolorna här i kommunen, iaf de kommunala! De är styrda av någon med huvudet i röven! Ursäkta…

Men blev glad nyss igen! Tur att man har vänner! ^_^

Min vän Kure skickade en bild på en blå och gul rulltårta som de serverar på IKEA i Japan! haha! Med en svensk flagga på toppen! Flört Och han har av någon anledning satt mitt bidrag till julkorts tävlingen här på JiF som profilbild på Skype! hahe! Han är rar han!

Alla borde ha en japansk "brevvän! Skrattande

Azmaria
2010-12-09 18:02
#65

haha nu hamnar jag på TVrutan då xD

I vår skola kom ett par tvgubbar och filmade vår matematiklektion som de skulle ha till något program. så jag kanske syns sen i typ 2 sekunder på TV när de filmade klassen som räknade flitigt procent uppgifter XD lol det sänds på söndag. Fast i finsk TV kanal då.  xP

^_^

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-12-09 20:02
#66

#64 åhh, den tårtan vill jag äta!! *drool*

jag är i fett behov av socker just nu. Haft min första praktikdag som lärarhjälpreda på ett högstadium. guud vad mycket jobb det var. Det blev ju inte lättare för att det var en riktig krisdag med eleverna heller O__o

jag hade i alla fall inte tid att vara nervös. Och trots att jag ligger här helt sjukt trött ser jag fram emot imorgon!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-09 20:08
#67

Jobbade lite smått igår, vilket jag inte skulle gjort. För idag får jag lida för det med världens feber och huvudvärk. Min hals har typ koagulerat också. ^^

Så sitter helt slapp i min säng, äter Toffifee som jag fick av min grupp igår (sista gången för det här året) och dricker julmust… Jätte bra för halsen. Skit samma! :)

Min vovve sitter och ser söt ut. Men han får minsann ingen choklad.
Funderar på om man ska slötitta på någon Anime eller drama.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-09 21:41
#68

Ny profilbild. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ai-chan]
2010-12-09 23:53
#69

Funderar lite på hur man ska göra med framtiden, studier och sånt.

Just nu lever jag på försäkringskassan med aktivitetsstöd/ersättning eller vad det nu heter. Som jag kommer ha till feb 2012.  Perfekt tillfälle för att plugga nu alltså. Men antagligen så kommer jag nog inte kunna förlänga den sedan. Så frågan är vad man ska satsa på? Vill slippa CSN, lån o sånt så mycket som möjligt. Två saker som jag vill göra (som jag inte tänker andvända CSN för båda). Jag vill söka in till matros utbildningen på Öckerö. Men jag vill också fixa upp betygen så att jag kan dra på språkresa till Japan som har varit en av mina största drömmar i massor av år nu. Men jag vill inte vara kvar i denna håla. Vill ut i världen!
Jag har inga betyg eller något alls sen tidigare, förutom eng A.
Jag gick inte änns högstadiet. Har försökt o plugga en hel del på Komvux, men aldrig lyckats. Det enda jag fixade var Eng grund och sedan Eng A.
Nu går jag på folkhögskolan som jag har gått sen i sommras där jag pluggar ma A, Eng A (igen), NkA, ShA & SvA. Jag kommer inte fixa Ma till sommaren och knappast Nk heller. Men det andra kanske finns möjlighet för. Förhoppningsvis.
Mina funderingar är då, söka in matros utb i vår (in sökningen kommer bara vara en chansning eftersom man inte har allt som behövs). Eller vänta och fortsätta att plugga ett år till. Och sedan så har man en hel del betyg. Och man kanske även kan dra till Japan. Men man känner sig jäktad. Vill härifrån, plus att man kanske har hamnat i någon ålderskris. Blir 25 år i feb. Och jag vill verkligen ut i världen medans man är ung. Börjar känna mig gammal och därför känner jag mig även jäktad pga det.

Och sen så kanske man ska kämpa på med studierna nu medans det går någorlunda bra? Jag har vänner och sånt på skolan som har gjort så jag lyckads så långt som jag har kommit nu. Och nu går det äntligen lite, någorlunda bra. Så kanske man ska bara fortsätta o kämpa ett år till? Men å andra sidan, vill härifrån. -_-

Annons:
[KilledbySnape]
2010-12-10 00:39
#70

Jag har pyntat julgranen idag! Så himla mysigt! =^_^=

#69, Äsch, vem bryr sig om hundra år om du var 25 eller 35 när du for på språkresa!? Ålder är bara en siffra, hur klyschigt det än låter. Du kan väl fortsätta kämpa med studierna tills vidare, men ändå hålla ögonen öppna efter något annat? :) Då utesluter du ju ingenting

Min farmor som aldrig haft körkort började köra moped när hon var 80+, hon tänker nog aldrig att "nä nu är det försent". ^_~

[Tan-chan]
2010-12-10 11:01
#71

I går blev man singel, men det var för det bästa tror jag.

I dag ska jag titta igenom bidragen till vykortstävlingen, och vi fick in fyra superfina bidrag. ?

Annas lär jag nog sitta vid datorn och drägla i dag. LOL!

#69: Låt oss söka till matrosutbildningen tillsammans nästa år! Jag kunde inte söka till denna gång. (^_^)

[Ai-chan]
2010-12-10 11:14
#72

#71
Å. tråkigt du blev singel!
Nästa år som till våren eller nästa år som nästa vinter? =) Varför kunde du inte söka in nu?

[Tan-chan]
2010-12-10 12:02
#73

#72: Tråkigt och tråkigt. Det höll inte så det var nog för det bästa. (^_^)

Nästa vinter. Kunde inte söka in för har ingenstans att folkbokföra mig i Göteborg. Känner typ ingen som kan ställa upp, så jag kan inte söka in. (T_T)

[Ai-chan]
2010-12-10 12:03
#74

Aa ok =) Då söker vi in nästa vinter då så ska jag kämpa på med matten med tills dess! Då har man någon att gå med också. Osso om vi kommer in tillsammans så kanske vi kan bo tillsammans. =)

[Tan-chan]
2010-12-10 12:17
#75

#74: Precis! Det enda som kan förändra det är om jag får ett positivt svar från Eli-sans kusin i Göteborg som hon skulle höra med om jag får bokföra mig där. Men så lär det nog inte bli. (^_^,) Förresten, logga in på msn och hjälp  mig välja en vinnare till vykortstävlingen! (^0^)

[Ai-chan]
2010-12-10 12:29
#76

ok =)

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-12-10 23:15
#77

#71 tråkigt det där med förhållanden som tar slut, även om det är för det bästa… Ser i alla fall fram emot att se bidragen till tävlingen, själv fick jag inte tid att fixa något den gången :/

idag har jag då gjort min andra dag på praktiken. skoj var det men jag är ovan och trött. Bestämde mig för att hoppa över födelsedagsfesten jag var bjuden på även om sällskapet av något annat än gamla lärare skulle vara behövligt just nu.

Ja, jag känner mig lite ensam just nu. Inte blir det bättre av att det känns som om min pojkvän undviker att prata med mig :S antagligen är det inte så men just nu skulle jag verkligen behöva ha lite stöd och samtal men det finns inte där. Inte är det bättre av att vi haft en del trubbel på sista tiden…

Jaja, antagligen är det bara tröttheten som talar. Ska nog sova snart ^___^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2010-12-10 23:27
#78

har hela dagen varit in till stan och på kvällen var jag på teater ;D den var sjukt bra och det var superbra skådespelare. ;)

Pjäsen hette Les Misérables och är baserad på den franska novellen.

+ så var det en musikal, de använde typ aldrig vanliga meningar, bara sånger efter sånger med kraft. hoho att dom orkade x)

verkligen värd att se. :P

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2010-12-11 03:15
#79

Oooh… förstår inte varför det är så tomt här klockan två på natten ;D erhm.

Min granne har fest (som vanligt) och jag hostar i kapp med deras högljudda mummel.

Har tänkt kolla på en drama i flera timmar nu, men fastnade på ett klotterplank… hmn. NU kanske!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-11 03:23
#80

#79: Tomt är det inte. Jag råkar ockå vara här. LOL! (^0^)

Liss
2010-12-11 03:25
#81

Nemen! En Tanja… yeay ;) haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-11 03:34
#82

#81: Jäklar! Där har vi en Liss! Yaaaay! \(^0^)/

Liss
2010-12-11 04:10
#83

Bara att man inte uppdaterar och kollar speciellt ofta här ^^ ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-11 04:22
#84

#83: LOL! Jag gör det inte ofta heller. Har suttit och bråkat med en video från fartyget som jag laddade upp på Facebook. Fy, så den har krånglat! (=_=¤) Men till sist fick Tan-chan ordning på det! <--(Yaaay for talking in 3rd person!)

Liss
2010-12-11 04:29
#85

Haha. Prata i tredje person är bäst! :P

Dem borde ha en liten chat som på facebook ;) … eller kanske inte. Kanske inte skulle funka på iFokus.

Jag är fortfarande fast på en sida…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-11 04:36
#86

#85: Hm, vet inte om det fungerar med chatt som sagt. Men en shoutbox kanske…?

Liss
2010-12-11 04:37
#87

Jaa… typ något sånt.

Får kolla på din lilla video när jag kan dra mig från den jäffla sidan…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-11 04:39
#88

#87: Haha, lycka till med att dra ifrån den där jäffla sidan. (^_~) Själv måste jag dra från denna jäffla dator och lägga mig. Måste upp tidigt vid 0800 i morgon för att göra mig i ordning för julklappshandlande. LOL!

Liss
2010-12-11 05:02
#89

Det går inte… har ju hittat en söt pöjke… ;o

Åh, mysigt. Då var det nog dags att sova för ett tag sen jaa.. :)

Turligt nog har vi slutat med julklappsbyte i mitt släkte. (min mamma köper alltid ändå, men iaf) ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-11 18:11
#90

nu har jag snart stått och lagat mat i en timme, det kommer bli asgott! sen blir det att bara gosa ner sig i sängen och kolla på tv eller nå ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nordqvist
2010-12-11 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Jag såg fram emot att inte göra ett skvatt den här helgen… Men ack så rastlös människa jag är! Jag är världens sämsta människa på att göra ingenting! haha! jag började dagen med att kolla på Anime och drama, men ledsnade, funderade en stund, och gick för att leka med smink som jag brukar göra när jag är uttråkad! Tog lite foton, lekte med fotona… Och nu vill jag UT! ut och festa eller iaf träffa folk! Jag är sämst! haha!

Azmaria
2010-12-11 20:47
#92

em..host..faaaan jag harglömt bort att jag gick en skolkurs på internet som jag hade anmält mig till. och om man missar med en uppgift kan man lätt bli underkänd..great. huhu bra gjort Anna, se vad mycket "fritid kan göra med skol arbete"

DX

huoh, my bad.

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
2010-12-11 22:55
#93

guud vad jag inte kan slappna av! Pratade nyss med min pojkvän i telefonen en snabbis, han skulle ut ikväll. jag blir faktiskt avundsjuk! Jag vill också ut och ha roligt och träffa folk :/ Tror det har slagit lite slint i huvudet på mig.

Tidigare har jag aldrig varit särskilt intresserad att gå ut, jag dricker inte och det bidrar ofta till att jag blir uttråkad när jag är ute. Men nu känns det som om jag bara suttit här hemma framför datorn i flera månader utan en människa i närheten (okej, det var kanske lite överdrivet).

Jaja, får bita ihop. I morgon kväll får jag i alla fall träffa min kusin och sen blir det praktik måndag, onsdag-fredag. Sen kommer äntligen en väldigt nära vän tillbaka till Söderhamn över jul så då kan jag träffa henne.

och sen, runt den 22a kan jag ge mig av härifrån ner till pojken, och då kanske jag kan följa med honom och hans vänner ut ;D sen är det ju så klart jul också ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2010-12-12 02:12
#94

Jag är förvirrad.. har aldrig varit såhär förvirrad i mitt liv och jag är rädd… Rädd och förvirrad och har ingen att prata om det med… Helt sjukt…

Arg är jag oxå för kattjäveln tuggade sönder sladden till mitt headset så mikrofnen funkar inte!! Så jag måste köpa en ny och det har jag inte råd med! Jag ringer lixom från datorn…. Så jag MÅSTE ha headset, iaf mikrofon!!!! BAKA NEKO!!!

[Tan-chan]
2010-12-12 11:35
#95

#93 & 94: Låter som ni båda har det jobbigt nu. Hoppas det löser sig för er skull. Annars finns "gamla goda" Tan-chan att snacka med om det är så att det behövs. Hon ställer alltid upp. (^_^)

Själv vaknade jag precis och ska snart lägga mig i sängen för att kolla på Anime.Sedan blir det att kanske träffa en kompis.

Btw, tror ni att en murslägga för 70 kr från Harald Nyborg är en kul julklapp till en typisk partytjej? Är lite velig på vad jag ska ge henne. Köpte ett verktygssett till henne, men tycker att mursläggan på 6 kg är sjukt mycket roligare att ge henne.

Onslow
2010-12-12 11:38
#96

Jag sitter och klottrar idag med. ^^'

Hur svårt ska det vara att få det att se fint ut?!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-12 23:22
#97

#95 Du är snäll du! ^_^

Annons:
Nordqvist
2010-12-14 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Min vän i Japan talade nyss om för mig att han ska köpa och sälja aktier och försöka få ihop pengar så att jag kan komma till honom!!!! :O Han sa att om jag verkligen verkligen tänker mig själv i Kyoto så kommer jag snart vara där!

Fast det känns så taskigt att låta honom betala…. Även om jag verkligen verkligen verkligen vill åka…. Och sen är det massa annat oxå som "stör" haha! Men jag vill så gärna….

Jag menar… Vem vill inte åka hit lixom?

Liss
2010-12-14 19:14
#99

Igår när jag var och handla, hade jag musik i lurarna. Gick och humma först och före jag ens märkte det själv tittade folk konstigt på mig. Då hade jag börjat sjunga hest i affären.
Och grejen är väl att dem inte tittade på mig just för att jag sjöng, utan för att dem tyckte jag sjöng Jiberisch! ^^ Man ska visst inte sjunga japanska i affärer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-14 19:17
#100

#99: Ha! Nu fick jag en våldsam lust att gå in i mataffären här i grannskapet och vråla ut Gackt - Redemption bland konservburkarna. xD

100:ade inlägget också! Jihooo!

Nordqvist
2010-12-14 19:20
#101

#99 Det där brukar hända mig med, både på gatan och på bussen! haha!

#100 haha du är bra på det där med 100! ;)

Liss
2010-12-14 19:22
#102

#100 Haha! Do it! Man fick absolut uppmärksamhet åtminstone. Vilket jag iof inte ville, då jag gick runt med mysbyxor och såg allmänt "jag-är-på-väg-att-bli-frisk" … ^^

Jag sjöng dock LM.C - 88 just då ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-14 19:28
#103

#101: Japp, 100 är ju ett bra tal. (^_~) Nu måste jag bara lyckas förvandla det till valuta och gångra med en miljon så är jag nöjd. (^_~)

#102: Jag blev jäkligt peppad att göra det faktiskt. LOL! Måste be kompisen filma om jag ska genomföra det. Hahaha!

Liss
2010-12-14 19:32
#104

#103 Haha! sen måste du lägga in det här.. För det vill jag absolut inte missa! :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-14 19:39
#105

#104: Hahaha, det ska jag allt göra om jag genomför det! (^_~)

Liss
2010-12-14 19:44
#106

Man borde göra en sån video när man typ står tyst på en busshållplats. Och så börjar man helt plötsligt börja sjunga japanska, jätte högt. Och så gör man så på olika ställen och ser folks reaktioner. (när dem typ flyttar undan sig och söker skydd ^^) Alltid velat göra något sånt.

Synd bara ifall någon Japan kommer fram och bara "ursäkta, men det uttalas inte sådär" ^^

Är några stycken som verkar snacka japanska här nämligen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-14 19:46
#107

#106: Oh, det låter som en smarrig idé! ?

Men ja, det är lite pinsamt om de kommer och gör det. Men jag tror jag bemästrar uttalet i alla fall. Sedan är det ju en annan sak om jag vet vad jag sjunger. xD

Liss
2010-12-14 19:50
#108

Hahaha!! eller hur. Jag förstår gaaanska mycket av vad jag sjunger. Men ALLT förstår jag ju inte än. Lite riskabelt kanske. Men skit samma! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-14 20:25
#109

Hahaha, påminner mig om en sak i matsalen i skolan idag. Min ena kompis är Japan och min andra svensk (eller ja, egentligen ryss menmen) och så frågar min svenska kompis;
Kompis 1;(till kompis 2) Hur säger man förlåt på japanska?
Kompis 2; Huh?
Kompis 1; Asså det är väl Konichiwa eller något sånt va?
Sen springer kompis två iväg och skrattar som en galning. (aa')
Hoppas ni fatatde något. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-14 20:25
#110

Det bästa är när man bara kann vissa ord! haha! När det blir naah nananah naaaaa-aaaah! mellan dessa! Flört

Men jag tycker det lät som en kul idé! Gör det! Så kanske ni blir youtube kändisar! haha!

Liss
2010-12-14 20:56
#111

#109 Hahaha!

Jo. Youtube kändis vill man ju bli (A)

Usch, jag måste gå och lägga mig tidigt idag. Hur jag nu ska lyckas med det. Ska upp 06.30 för att ta mig till ett möte vid 09.00 ^^
Ugh… stackars mig! Skäms

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Azmaria
2010-12-14 22:04
#112

lol på er diskussion xD

jag har oxo provat på att sjunga på japanska bland folk, men det var i skolan i korridoren för jag fick en sådan kick att börja sjunga från min mp3:a.

 Haha och de roligaste av allt, jag sjöng rysslands(från hetalia) Marukaite chikyuu låt. (alternativ Ed på aph animen). och när jag kom till meningen boku wa Russia(roshia) gick min epic ryska lärare förbi mig.

xP lol, tur att hon har humor iaf, likadan humor som russia…faktiskt likadan humor…

;D

fast det hände då inte idag, utan för nån tid sen på hösten .. :)

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2010-12-14 22:16
#113

#112 Haha… made me LOL!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-14 22:58
#114

oj, det var någon dag sedan jag var in här nu. har haft så sjukt mycket att göra! Jag har också varit med om det där med att sjunga högt när det inte är meningen, både på japanska och engelska. Det blir alltid konstiga blickar när man sjunger på ett språk folk omkring inte förstår men kan ni tänka er blickarna man får om man råkar sjunga:

"What do I have to do
To get inside of you?
To get inside of you?
Cuz I love the way you move,
When I'm inside of you.
When I'm inside of you…"

Det är förjävligt att den låten är så där perfekt att sjunga med i ^_^

Nä nu blir det att bädda ner sig, ska ju upp 6.15 imorgon igen för ännu en praktikdag på skolan.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-12-14 23:05
#115

#114: LOL! Det där måste ha varit pinsamt att sjunga ut. xD

Jag sjöng på Nine Inch Nails - Closer:

Ursäkta språket i texten, den är lite explicit:

"You let me violate you
You let me desecrate you
You let me penetrate you
You let me complicate you"

Och senare:

"I wanna fuck you like an animal
I wanna feel you from the inside
I wanna fuck you like an animal
My whole existence is flawed"

Sjöng ut hela texten medan jag trallade runt med en sopkvasten i fikarummet på mitt förra jobb. OCh jag sjöng det med samma typ av ton och känsla som i låten. Folk som satt där stirrade galet på mig. Hade inte lagt märke till att de satt där i ett hörn, och trodde jag var helt själv. xD

Liss
2010-12-15 00:28
#116

Hahah! vilka härliga historier! :D

(Tanja, jag loggades ut från msn ett tag… så du vet;))

Jag MÅSTE gå och sova snart… Tur att jag är trött då! …. tur att jag är ironisk då… Hur FÄN ska det här gå!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-15 00:37
#117

#116: Jo, jag märkte att det inte gick att kontakta dig. (^_^) Natti så gött när du - och alla andra på forumet - lägger dig!

Azmaria
2010-12-15 00:46
#118

jag kan inte sova, nån som vill berätta en saga? (A)

haha nånej, men jag har så mycket överenergi nu  inatt(klockan är halv ett för mig :3) att jag inte vill lägga mig. hoho.

XD

edit: nä nu far ja o sova, g'natt.

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Liss
2010-12-15 01:11
#119

Natti natt. Nu ska jag dricka Te och se på drama! Som jag tänkt hela dagen…

Imorgon blir det möte, sen hem fort som tusan för att läsa mumsig Manga! hohohoh ???

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-15 01:17
#120

#119: Mumsig Manga som du fick av mig! xD ?

[KilledbySnape]
2010-12-15 01:22
#121

#118, Jag kan! XD

_"Det var en gång en omotiverad tjej som hette KilledbySnape. En dag skulle hon skriva en uppsats, och hon sa till sig själv, "jag ska bara se om ep6 av Junjou romantica, sen börjar jag skriva!". Så gick timmarna, och dammet samlades på det inaktiva .doc-dokumentet…

När KilledbySnape stängde ner mediaspelaren efter att ha sett lite mer av serien än tänkt så kände hon skuldkänslorna, och sa till sig själv, "jag ska bara leta upp_ _en enda bra Junjou Egoist AMV, sen börjar jag skriva!". Timmarna gick och klockan närmade sig midnatt.

När KilledbySnape till slut stängde ner youtube.com efter att ha sett, let's face it, ganska mycket mer än en enda AMV, så sa hon till sig själv, "jag ska bara…."_

Ja, hm, det är en sån där evighets-saga… ^_~

#119, 120, åh vilken Manga?! nyfiken! :D

[Tan-chan]
2010-12-15 01:25
#122

#121: LOL! Känner igen mig i det där. xD

Det är riktigt heta Togainu no Chi DJ's. (^_~)

[Tan-chan]
2010-12-15 01:30
#123

Så trött som jag är så sitter jag och skrattar så tårarna sprutar till denna video med Kaito och Gakupo. LOL!

Go Kaito!!! xD

Liss
2010-12-15 08:25
#124

Haha! Godmorgon ;ccc … snyft! Jag somna inte alls. snyft igen. Ska tycka synd om mig själv lite nu. För mitt huvud känns som en bomullsfabrik. Jag kommer lyssna jätte bra på mötet ^^

#120 Yeay!!! :D ??

#121 Precis som Tan-chan saa… är en liten påse med gott o blandat av togainu no chi djs. nomnomnom!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-15 11:57
#125

Ohayou!

Jag vaknade av att Tindra satt och pillade på sin choklad kalender bredvid mig i sängen… "Får jag öppna mamma?" *Panik* "Du har väl inte ätit upp alla?!?!?" haha! Sen var det tjat hela morgonen om att öppna lucka… Så nu fick hon det!

Jag somnade straxt efter 2 och vaknade strax innan 6… Yeay! Jag känner att det här kommer bli en bra dag… Inte! Inga pengar, inga cigg och lite sömn! PERFEKT! ;)

Annons:
AnnaMoonshadow
2010-12-15 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

fick sluta tidigt från praktiken. Eller inga fler lektoner att delta i så fick i uppdrag att skriva en planering över de lektioner jag ska hålla. ska nämligen efter jul få en grupp sjundeklassare att skriva en berättelse <3 Hoppas verkligen jag kan få in några fina mästerverk!

Det är kallt idag! när jag var på väg hem insåg jag plötsligt att de där håret som stack ut ur mössan på högra sidan av huvudet såg lite ovanligt ljust ut. Jag kollade lite närmare och insåg att det var täckt av vit is. Antagligen från fukten i andedräkten jag andas ut ^_^ Bifogar en bild som bevis. inte bästa bilden på mig men gillade hur man verkligen såg vad som var fryset.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2010-12-15 17:47
#127

Hihihihiiii, tittade på kawaii-design.com och såg att de hade ett Kigurumi-plagg där! (aa')
Kommer folk tycka att jag är konstig om jag har en Cheer Bear Kigurumi på UC11? (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

AnnaMoonshadow
2010-12-15 17:50
#128

#127 nej heller, det är UC vi snackar om! Tror bara folk kommer tycka att den är cool ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2010-12-15 18:07
#129

#128 Tänkte också på det. ^^'
Jag kollade lite på lite Kigurumi och blev helt kär. ^^' Funderar på om jag ska satsa på det istället för cosplay. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[KilledbySnape]
2010-12-15 18:27
#130

#129, klart du ska satsa på kigurumin om du vill det! :D lovar ingen kommer tycka att du är konstig för det, uppcon-folk är trevliga på det sättet. ^_^? Har du nån bild som man kan få se? :)

Onslow
2010-12-15 18:30
#131

#130 Jag tror inte att jag får lägga in bilder som inte är mina men sitter och kollar på Kigurumis på kigurumi-store och gillar en massa av dem där. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[KilledbySnape]
2010-12-15 18:43
#132

#131, Tack! Vad många fina det fanns. :)

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-15 18:46
#133

#132: LOL! Gillar din Avatar! xD

Vill ha en Kigurumi med Pikachu. xD

[KilledbySnape]
2010-12-15 18:48
#134

#133, Tack! XD Jag testar mig fram med lite olika, haha.

Onslow
2010-12-15 18:54
#135

#134 Hahaha, såg den först nu. Nice. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2010-12-15 19:18
#136

fanns det en robot unicorn attack Kigurumi skulle jag lätt köpa en, och gå runt med den i stan :D

Make Pasta not War, Vee~

[KilledbySnape]
2010-12-15 19:22
#137

Kolla den här låten om ni inte redan hört/sett den XD

Allt är BÖGARNAS FEL! LOL!

[Tan-chan]
2010-12-15 20:01
#138

LMAO! Denna video är ju så hysterisk. Handlar om ett spel där man ska få en snubbe att springa 100 meter. Inte svårt, eller vad säger ni?

Problemet är bara att det är omöjligt att få snubben att ta ett enda steg. Hm…

"You've gotta be licking my nipples with the tounge of an elephant!"

"What's this?! It's like a giraffe sucking on it's thumb while giving birth!"

Killen som spelar börjar bli irriterad. LOL!

Azmaria
2010-12-15 20:28
#139

#138 Eftersom jag har så dålig humor från förut så skrattade jag igenom hela videon XD

Jag crackade mest upp vid 0:47 när han plötsligt rapande, dålig humor jag har, jag vet.

Oh jösses alla dessa fail han gjorde. xP

men jag kan tänka mig att det är svårt, det ser svårt ut iallafall ;P

haha " the journey of a thousand miles begins with a single step" så sant så ;D

damn, jag vill prova det spelet nu xD

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-15 20:31
#140

#139: LOL! Det ser helt hysteriskt svårt ut! xD

Azmaria
2010-12-15 20:46
#141

#140 lol nu har jag provat det, och usch vad svårt det var xD jag kom ingenstans, det längsta var ungefär 2m åt mig xP

det såg ut som om han skulle sätta igång med breakdance hela tiden XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-12-15 20:47
#142

Uwaah! Såg nu att översättningen till spelet Togainu no Chi är 69% klart vad jag har förstått det. Vet inte riktigt för det står lite olika saker här och där.

Jag lovade översättarna att göra en video cosplayad som Rin och dansa till "Hey Mickey"-låten när de når 90%. LOL! Får börja göra mig klar för det. Haha!

[Tan-chan]
2010-12-15 20:57
#143

#141: Härligt! Haha!

Jag vågar inte testa med tanke på att jag har så dåligt tålamod att datorn riskerar att flyga ut genom fönstret. Sedan skulle jag backa över datorn med farsans bil. Haha!

[Tan-chan]
2010-12-15 22:25
#144

Jag har inget bättre för mig än att sitta och skratta åt youtube-klipp. LOL!

Liss
2010-12-15 23:38
#145

#137 Åh älskar den hahaha! ?

Jag blev lite överraskad på mitt möte. Först hade han inte sett mitt svar, så han kom inte förrän 10.10. Satt och vänta i en timme. Men skit samma, jag satt åtminstone inne i värmen.

Sen är han psykolog. Så vi ska göra massa tester och grejer för att komma fram till vad jag har fallenhet för, vad jag brinner för, vad jag egentligen vill göra och borde sattsa på. Awesome! Kanske kan leda någon vart på vägen! :DDD

Så gick jag på stan, hitta inget kul alls. Åkte hem och gick i centrumet jag har precis bredvid min lägenhet. Hitta inget kul där heller. Så ringde min mor så vi fika.
Sen somna jag, och nu dricker jag Te, äter pepparkaksmuffins och ska läsa lite.. thehihi…

Wall of text? :P

AH! SITTER MED BLEKNING OCKSÅ. Är så trött på mitt hår. Så nu får jag väl se om det överlever. Lär liksom behöva göra det en gång till för att få det vitt igen :ccc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-15 23:49
#146

#138 Aj min mage! hahahaha! Jag hade fått spel på spelet! # 144 Var rolig med! bajshumor är alltid kul! ;)

Annons:
Azmaria
2010-12-16 00:22
#147

#143 haha, prova, prova, jag befaller dig. >:D

pfft..det skulle vara en trevlig syn det för din dator ;)

anyways, jag visade min syster den där videoklippet och jag  har aldrig sett henne skratta så mycket till en video XD

LOL, hon bara pekade på videon och kunde inte prata normalt pga. allt skratt. Och när jag skulle förklara spelet, blev det inte heller till något för jag började igen garva käften av mig.

okej sååå rolig var den väl inte..eller?  XP

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-12-16 00:33
#148

"Use that foot to(!!!) … digg your way to victory (?), I dunno…"

Hahaha!

#147: Näe, vågar inte testa. Vill inte förlora min dator. xD

Liss
2010-12-16 00:34
#149

Åhåhå… vad festligt mitt hår blev. Min utväxt vart kritvit, en bit ut - där det var mörk röd och bra hår- blev det vitt med rosa slingor och det längst ut som var jävligt slitet blev jätte, jätte ljus orange. ???

Haft värre färger. Men nu måste det få vila. Kanske tur att det är vinter och man har mössa though.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-16 00:37
#150

#149: Men det låter ju superawesome med fler färger! xD

Mitt ser ut som något Satan har bajjat ur sig. Har inte tagit hand om det för 5 öre sedan jag och pojkvännen gjorde slut. Haha! Men i går gav jag det en hälsokur, så i dag har det varit i friskare skick.

Liss
2010-12-16 00:40
#151

Jo. Hade ju faktiskt tänkt ha vitt med en accentfärg längst ner eller på något vis. Men jaa.. jag fick det i blekningen liksom, helt utan extra kostnad.. haha! :P

Får se hur det ser ut när det torkar. Tappade lite av det slitna håret igen.. men det gör mig ingenting, för det skulle klippad bort i alla fall.

#150 Aj då! Jag hade i en hårförpakning direkt nu, i stället för den där efterkrämen.
Du får inte gräva ner dig på grund av någon annan käraste Tan-chan. ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-16 00:43
#152

#151: Haha, men posta en bild då! Vill se! xD

Nej då, det gör jag inte. Man bara säckar ihop ett tag, mår dåligt och gråter och what not. Sedan när man mår bättre får man ta igen all glädje och allt skrattande. xD

Liss
2010-12-16 00:51
#153

# 152 Kan ta en bild när det torkat. Just nu ser jag ut som en blöt katt ;)

Jaa sant. Gråta kan man behöva för att få ur sig skiten. Men det gäller att inte isolera sig FÖR mycket. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-16 00:57
#154

#153: LOL! Jag har inte mycket till val än att isolera mig med tanke på att jag inte har pengar till att ta mig någonstans, och folk här verkar inte intresserade av att umgås (bland annat min bästa vän sedan 15 år…), och resten bor på ett sådant avstånd att jag måste ha pengar till transport. LOL! xD

Jag bor i en dal mitt ute i ingenstans så att säga.

Ser framemot bilden! ?

[KilledbySnape]
2010-12-16 01:03
#155

#154, Jag bor centralt men känner mig nog så isolerad. XD Synd att jag inte bor närmare, jag hade varit intresserad av att umgås! ^_^?

#153, vill också se bild :D färgen lät spännande, haha!

Liss
2010-12-16 01:04
#156

#154 Åh, måste vara jätte mysigt att bo så ibland. Men riktigt jäkla hemskt andra gånger - när man inte kommer någonstans. :ccc

Tråkigt när vänner inte vill heller. Då sitter man ju gärna i en vrå och tänker väldigt mycket på onödiga saker.

Jag vet inte om jag ser fram mot den bilden dock ^^ haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-16 01:06
#157

#155: Naaaw! Made my day! ???

#156: Jodå, det är en riktig befrielse att bo såhär i skogen. Men som sagt så kan det bli jobbigt med att ta sig någonstans. (^_^,)

Liss
2010-12-16 01:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Det blir inga ansiktsbilder nu dock. Alldeles för sent och varit sjuk och grejer så… ^^

Men tyckte det gick ganska bra ändå. Rött är den svåraste färgen att få bort när man ska ha bort alla pigment. Så från att vara sådär för någon timme sedan …
[Jaa.. det syns att det är slitet]

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-16 01:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Till att bli sådär ändå.. höhöh ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-16 01:49
#160

Och det gula ser gulare ut än vad det är dessutom.

#157 Synd att du inte har pengar. Annars hade du varit jätte välkommen hit.

Brukar vara rätt skönt att åka till en annan stad ibland också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-16 01:58
#161

Härligt ju! LOL! Men jag trodde svart var det svåraste? Jag fick aldrig bort mitt svarta riktigt oavsett hur många gånger jag än blekte det. (^_^,)

#160: Naaaw! Tack! Du är också alltid välkommen ut i skogen i Sjuntorp om du får lust. (^_~) Men det är varning för älg och varg här så du vet om det. xD

Liss
2010-12-16 02:12
#162

Neh, vad jag vet är det rött. Rött har som mest pigment i sig och eftersom man ska ha bort alla pigment när man bleker borde rött vara svårast.

Svart är ju där imot … mörkt! :P

Hahaha. Va bra! Och att man fryser till is medan man försöker hitta dit ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-16 02:21
#163

#162: Jaha, oki! Då hänger jag med. Kanske därför då som alla röda färger sitter bäst också?

Haha precis! Om man vill veta hur det känns att vara en snöman så ska man ge sig ut på jakt efter Sjuntorp. (^_~) Helt omöjligt att hitta hit med tanke på att vi inte ens har en cykelväg över huvud taget. xD

[KilledbySnape]
2010-12-16 05:12
#164

Kolla den här snubben, hans flickvän visar honom Sensitive pornograph för första gången. XD "AAAH! OMG! O_O Look at the size of it!" LOL!

06:25 - "F***! Is that the rabbit? Oh my god."

[KilledbySnape]
2010-12-16 05:28
#165

Förlåt dubbelposten, men passa på att kolla reated videos också om ni har nån minut över, samma kille blir utsatt för Boku no Pico! XD

Kolla vid 06:55, LOL: "ok, resuming Boky no Pico part 3… *whispers*please kill me" Stackarn ser helt förstörd ut. ^_^

Liss
2010-12-16 05:58
#166

LOLOLOLOL!!! Vad jag garva!!! #164 ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-16 05:59
#167

#163 Haha, inte ens en cykelväg. Vad sorgligt ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Onslow
2010-12-16 11:10
#168

Åh, hur gör man för att vänja sina vänner med att man vill sticka ut? Jag är en helt vanlig person, blont hår, blå ögon, glasögon, vanliga kläder (jeans+enfärgad munkjacka) osv men egentligen vill jag sticka ut. Helst vill jag ha svart hår med rosa/gröna/blå slingor/underhår och galna, söta kläder (t.ex AsiaJam.com och Kawaii-Design.com), men jag har varit "vanlig" hela livet. Hur ska jag göra nu? dessutom vet jag inte om jag vågar färga håret i svart osv. Är ganska säker på att jag inte passar i svart och crazy colors och så. Hur gjorde ni när ni började sticka ut och hur gamla var ni?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-16 11:43
#169

#168 Jag är 25 år GAMMAL! Jag har alltid sedan jag var typ.. 12 tror jag? Färgat mitt hår i olika färger! Jag började med att gå från blond till kastanjebrunt (Se vad jag minns fast jag är så GAMMAL!) och har nog haft alla färger utom grönt i mitt hår nu sådär några få år senare.. haha! Men jag har alltid varit "normal" jag med, alltså klätt mig.. Ja någorlunda normalt iaf! Sen en dag började jag bara klä mig "konstigt", provade olika stilar, allt från Goth till punk och rockabilly! Så nu är mina vänner ganska van med att jag ser ut som en tågolycka då och då! ;)

Däremot får jag många kommentarer om att jag är så GAMMAL! HELA 25 ÅR GAMMAL!!!!! oj oj oj, då ska man ju inte leka längre! Fy mig….

Men jag, ursäkta, skiter rent ut sagt i vad folk tycker och gör som jag vill! ^_^

Du får prova dig fram, börja med en sak i taget! typ ett armband först, lägg till nåt tjusigt i håret nästa dag, en ovanlig tröja nästa osv osv… Så du vänjer dem gradvis… ;)

Onslow
2010-12-16 11:46
#170

#169 Du är inte gammal. (^o^)
Iallafall, tack. Jag har försökt att ha lite mer söta och färgglada kläder osv. Men jag ska byta skola i 7an, så funderar på att ha ändrat mitt utseende helt då. Kkanske funkar? Okej, jag gick i samma klass som de i den nya skolan i 5an, men det är nog lättare iallafall. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Onslow
2010-12-16 12:18
#171

Föresten, ändrat min signatur lite. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-16 12:52
#172

#164: Ultra mega LOL! xD Jag har en video från fartyget där jag och de andra maskinkadetterna sitter och tittar på den mitt i natten. En av dem är full också. LOL! Vi satt och skrattade i en hel timme till den. LOL! xD

#168: Håller med Nordqvist. Gör bara som du själv tycker och oroa dig inte för vad alla andra tycker. Visst kan man möta på lite motstånd, men du får också tänka på att du lever bara en gång. Jag tycker att man inte har råd att slösa bort tid på att oroa sig om vad andra tycker. Du har bara en chans att leva, och då tycker jag att man ska leva det livet fullt ut så att man inte ångrar sig när man blir gammal.

[Tan-chan]
2010-12-16 13:35
#173

Mwahahaha! Var så elak att snodde Uppcons låt "Caramelldansen" i lounge-version. Har den på superbra kvalité på datorn. *evil smirk*

http://soundcloud.com/uppcon/kara

Jättefin version av "Caramelldansen!" ?

Onslow
2010-12-16 13:42
#174

#172 Jag är bara rädd att folk ska tycka att jag är konstig så får jag sitta själv någonstans. :/
Jag känner ju ingen som delar mitt intresse. Dessutom tycker mamma att all Japansk Street Fashion är ful. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-16 13:44
#175

#174: Var får du sitta själv? I skolan?

Det tycker min farsa också men jag skiter i det. Haha!

Onslow
2010-12-16 13:51
#176

#175 Men precis, i skolan. Folk kommer tycka att jag är ett freak. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-16 13:54
#177

#175: Om du är rädd för deras reaktion så tycker jag att du ska prata med dem först om det och se vad de tycket och säger. Det är trots allt väldigt vanligt i dag att ungdomar klär sig alternativt, så de kanske inte tycker det är så farligt? Tala med dem till att börja med.

Onslow
2010-12-16 13:57
#178

#177 Jag frågade lite spontant vad de tyckte om den mer japanska stilen och de började skratta och sa att det var hemskt. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-16 14:23
#179

#178 desto större anledning att visa dom att den inte är det! ;)

AnnaMoonshadow
2010-12-16 16:01
#180

#178 om du är jätteorolig kan du tona ner det lite i skolan kanske? att du klär det i det du vill fullt ut när du är hemma men är lite försiktigare i skolan så du inte känner dig så utanför? Att ha lite "normala" men med tryck och accessoarer som du själv vill ha? Behöver ju inte dyka upp som Lolita helt plötsligt en dag, utan låta det växa fram?

Du ska dock komma ihåg att ha det du trivs i och tycker om, och om dina vänner inte vill umgås med dig för det? då är de inga riktiga vänner… Tror dock inte det ska vara så stora problem ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-12-16 16:03
#181

Håller med #180.

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-16 17:28
#182

Har tagit beslutet att ta bort mitt Facebook-konto. Tror jag kommer må mycket bättre av det. Slipper den där jobbiga "jag måste hänga med på vad som händer"-stressen som Facebook innebär.

Känns superbra att bli av med det. (^0^)

AnnaMoonshadow
2010-12-16 19:18
#183

#182 skulle jag aldrig kunna göra längre! minns inte ens ett liv utan FB… Tror jag har ryckts med för mycket av den där stressen du snackar om tills det slagit runt.

nu har jag och min familj så gott som bestämt att vi ska fira jul nu på tisdag, så att jag hinner fira här hemma innan jag åker till pojken och firar där på den riktiga julaftonen. Blir nog ett bra beslut ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[KilledbySnape]
2010-12-16 20:15
#184

#182, 183, Haha jag är facebook-hatare…

Har dock ett konto där, men där finns bara min klass, för att vi ska kunna hålla koll på plötsliga schemaändringar typ. Men jag skäms för att jag ens har ett konto, LOL!

Jag är medlem på UppCons sida där och kikar nyheter ibland, det är liksom höjden av min aktivitet. ^_~

[Tan-chan]
2010-12-16 20:46
#185

#183 & 184: Jag har aldrig varit sådär superintresserad i Facebook. Hatar den sidan egentligen, men den sidan var en stor tröst när jag var ute på fartyget. Det var typ den enda sidan och fungerade med det internet vi hade.

Men nu när man har kommit hem så känner man sig superstressad av den sidan. Men det som är problemet är att alla mina filippinska besättningskollegor från den tiden inte har något annat att hålla kontakten med, så det är det som tar stryk nu när jag tar bort kontot. Men vantrivs med FB så mycket så klarar inte av den mer.

Nordqvist
2010-12-16 22:13
#186

Jag undrar… hur krossar man någons hjärta på ett så snällt sätt som möjligt?

Onslow
2010-12-16 22:21
#187

*väntar på nästa OT/chatt-tråd*

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-16 22:26
#188

186: En svår fråga… Hm… Måste du göra det då?

Annons:
Nordqvist
2010-12-16 22:35
#189

#188 Vet inte… Men om man inte älskar någon längre och inte känner att det funkar, så bör man väl göra något åt det? Och det "braiga" har jag försökt med sedan första dagen vi blev tillsammans, men nu orkar jag inte längre… Det funkar inte för MIG….

[Tan-chan]
2010-12-16 22:54
#190

#189: Då tycker jag att du ska tala om det med honom. Liksom ta det lugnt och bara samtala. Finns nog inget bättre sätt än så tyvärr. Det gjorde jag och mitt ex med. Det fungerade inte för mig så jag sade det till honom.

Visst, man kommer aldrig ur ett förhållande utan att ha fått ett hjärta krossat, eller att ha krossat ett själv. Men man lever inte heller för andras skull, så jag tycker det är bättre att bara säga som det är.

Liss
2010-12-16 23:11
#191

Det bästa sättet är att prata och åter prata, i person - inte i telefon. Bara att säga EXAKT hur man tänker och tycker. Sen får man gå utifrån det. Annat finns det inte att göra.
Sårade blir vi alla i livet.

Och angående utseende så tycker jag "alternativ" stil är mer populärt nu än "vanlig" stil. Alternativt har blivit till vanligt i stället. Jag ser folk, dagligen, med olika konstiga färger i håret…. jaa, jag behöver förvisso bara kolla mig i spegeln också i och för sig. ^^
Jag började se ut som jag gör, när jag blev mig själv. Vilket tyvärr tog ett tag… Och kan inte folk acceptera mig för den jag är, så fölorar dem på det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-16 23:13
#192

Förövrigt så var idag en dag jag lika gärna kunde ha struntat i och vakna alls, känns det som…

Alla mina besparingar jag gjort till i sommar kommer gå åt till en ny dator. Just nu sitter jag med mammas bärbara, som jag sprang och hämta. Min egen har dött under en kväll bara… fattar ingenting!!!
Hoppas innerligt att jag sparat min bok sista gången. Annars självdör jag.

Sen fick jag ett brev på posten som fick mina ben att darra…. arg blev jag också.. ledsen att han inte sagt något!!!! helvetes människor!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-16 23:45
#193

#190 Jag ska vara med honom lite först ett tag och se hur det känns, sen om det inte blir bättre får det bli det där samtalet… :/

#191 Ja det är samma här, alla är "alternativt" klädda eller skejtare i min håla! ;)

Azmaria
2010-12-17 00:59
#194

huoh, i min by syns det typ ingen alternativ stil som nån har. ganska tråkigt måste jag säga -.-

Det är bara om man far till Helsingfors som man kan se människor med skojjiga stilar med udda hårfärger, sällsynta kläder etc.

men byn jag bor i, är endå inte normal för det XD det kan jag t.o.m bevisa från denna video där vissa från min skola öööhh. rockar loss a la heavy metal style XD

lol, så typiskt oss finnar att syssla med sånt här i skogen på vintern ;D

 edit: och jaa, det är tillåtet att skratta xP

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2010-12-17 10:26
#195

Tack för allas svar! :)
Tror jag satsar på mörkbrunt hår med antingen rosa eller regnbågsfärgade slingor, och så önskar jag mig en massa roliga och söta kläder i julklapp. (^o^)
Kanske dyker upp med en Kigurumi i skolan någon gång?! Nää, jag vet inte. Jaja. I Vaxholm ser man aldrig någon som ens färgat håret mer än tonat det brunt eller kanske blekt sönder det. Om du färgar håret svart är du en "emo" eller så. Men om man tänker efter finns det en stil som i princip alla har - fjortis. Så. ^^ När man bor litet sprids det fort om någon sticker ut. Menmen. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
Onslow
2010-12-17 12:51
#196

Inte så kul när mamma säger att kläderna är fula och hemska och att de som färgar håret i sånna färger som jag vill ha en galna och fula. -___-

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-17 13:15
#197

#196: Då är det något fel i huvudet på din mamma, inte på dig. Ursäkta uttrycket, men har svårt att acceptera folk som dömer andra på det sättet. (^_^,)

Bara för att din mamma säger att sådana folk är galna och fula så betyder det inte att det är så. Jag hade lätt klätt mig så "galet och fult" det bara gick för att sedan säga: "Om du tycker att sådana människor är galna och fula… Ja, vad säger du om din egna dotter då som klär sig så, och som DU har uppfostrat?"

LOL! xD

Som tur är tycker farsan min att det inte är snyggt, men han tycker det är kul. Min morsa däremot är helt emot min stil, men hon säger inte så mycket längre efter att jag skällde på henne. Tyvärr träffas hon och jag inte mer än kanske 1-2 gånger per år, och så har det sett ut sedan jag var 4 år, så hon har inte mycket att säga till om mitt liv. (^_^,)

[Tan-chan]
2010-12-17 13:50
#198

Nu låser vi denna chatt-tråd! Välkomna in på nästa:

OT/chatt-tråden #4

(Hm… Kan inte göra länk just nu… Verktygsfältet är borta…)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: