Annons:
Etikettcosplay
Läst 1803 ggr
[[AcsJulia]]
12/7/10, 9:00 PM

Pokémon Cosplay på Uppcon?

Någon här som åker på Uppcon och cosplayar Pokémon eller tränare? :D Skulle vara kul om man samlade ihop ett gäng! :3

Annons:
AnnaMoonshadow
12/9/10, 8:03 PM
#1

åhh, jag åkte med en Misty till UC09 ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
12/10/10, 11:13 AM
#2

Hade varit superkul med Pokémon-cosplay! Men jag har ju redan en cosplay uttänkt. Kanske till och med två cosplays. (T_T)

[[AcsJulia]]
12/12/10, 2:41 PM
#3

#1 Det skulle ha varit iår förtusan! D: Tusan! :/

#2 Wow! xD Då är man fullbokad! ;D

Zawty
12/14/10, 4:42 PM
#4

Har en Meowth cosplay planerad då team rocket cosplays verkar vara något som många planerar.

Men er. Tror inte det blir något uc för mig. Står fast vid att man betalar pengar för att mestadels stå i kö.

AnnaMoonshadow
12/14/10, 10:59 PM
#5

#4 men de har ju blivit mycket bättre med köandet och i år kan man ju till och med köpa platsbiljetten till en del uppvisningar :O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zawty
12/15/10, 2:58 PM
#6

#5: Hörde det från min kompis som ska tävla i cosplayuppvisningen.

Pengahoror, säger jag bara. Och då är jag inte en som använder sådana ord ofta : (

Annons:
AnnaMoonshadow
12/15/10, 5:48 PM
#7

jag tycker det var bra jag. Det finns fortfarande platser över för de som inte vill köpa utan satsar på att köa istället. Dessutom var platserna inte så dyra, 30 kr bara. Jag köpte till cosplayen bara för att jag vill vara säker på att få se ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
12/15/10, 11:44 PM
#8

Sjukt billigt med platsbiljetter och sjukt billigt med biljetten till uppcon överhuvudtaget. Tycker dem gör det bästa utav situationen ärligt talat. Det kostar en hel jävla massa att hyra lokal, fixa ALLT som ska dit, ha personal, teknik, ljussättning etc etc you name it.
Dem måste ju få pengar för valutan liksom. Tycker inte dem snyltar pengar för fem öre!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
12/15/10, 11:54 PM
#9

#8: De hyr inte bara en lokal. De hyr en hel byggnad! (O_o) Håller med dig och #7 helt och hållet. Tycker det var bra med platsbiljetter.

Liss
12/16/10, 12:37 AM
#10

#9 Precis. Och den byggnaden är ju inte billig precis ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
12/16/10, 12:40 AM
#11

#10: Nej, det tror jag inte. Måste kosta en förmögenhet. Det är ju tre våningar eller vad det nu är. (O_o)

Liss
12/16/10, 12:46 AM
#12

Ja! + torget, som dem hyr större plats utav det här året. + alla sovlokaler + alla prylar/företag som dem ska ha med på konventet.

Det är ju inte lustigt att dem pratar om att lägga ner det varje år. Tror till och med att det är svårt och gå runt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
12/16/10, 12:51 AM
#13

#6, Några pengahoror tycker då inte jag att de är…

Det är självklart fritt att tycka vad man vill om deras priser, men personligen tycker jag inte att man ska klaga när människor jobbar ideellt för att ge oss ett Konvent som UC. För mig är det lätt värt varenda krona och jag stöttar dem gärna! ^_^

Annons:
[Tan-chan]
12/16/10, 12:58 AM
#14

#12 och 13: AMEN!

Liss
12/16/10, 1:00 AM
#15

Nu är det här väldigt OT egentligen. men blev nyfiken.
Hittade det där om vaksala torg i alla fall.

Area: 7 000 kvm
Underlag: Sten
Elektricitet: 10 A, 16 A, 25 A
Vatten: Brandpost/vattenpost
Hyra: Ickekommersiella evenemang 500–2 000 kr/dag beroende på yta
Kommersiella evenemang 2 000–8 000 kr/dag beroende på yta

Konserthuset måste man ringa in för information. Så det hittar jag inte.

Och att hyra salar för övernattning i Uppsala, kostar ungefär 400-600:- per natt.

Sorry, vart bara väldigt nyfiken själv som sagt. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: