Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4377 ggr
[Tan-chan]
2010-12-17 13:49

OT/chatt-tråden #4

**OT/chatt-tråden #3
**

Fortsättning ifrån:

#1 OT/chatt-tråden

#2 OT/chatt-tråden

#3 OT/chatt-tråden

Annons:
Onslow
2010-12-17 14:05
#1

Först!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-17 14:07
#2

#1: Yaaay! xD

AnnaMoonshadow
2010-12-17 18:53
#3

kan ni förstå hur jobbigt det är att vara lärare? :O har inte insett det innan jag nu har börjat prova på det själv. Fick sluta tidigt idag, vid ett ungefär, då hade jag haft tre och en halv lektion redan och jag var helt slut. La mig bara ner på sängen och somnade.

men nu är det helg och här ska städas och tvättas och göras klart inför nästa vecka då jag ska komma iväg till Katrineholm. Har jag tur hinner jag träffa lite vänner också :D

Någon som har några tips på filmer med julstämning btw?

Har "A Christmas Carol" och "Christmas in Wonderland" på datorn och "Grinchen" på dvd, funderar på att se någon annan också ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[KilledbySnape]
2010-12-17 20:05
#4

#3, Jag gjorde en lista på filmer med jultema tidigare i höstas, den kanske kan hjälpa dig!? :D Jag har inte sett nästan nån av dem själv så jag vet inte hur bra de är… Och vissa lär väl fokusera mer (eller mindre) på julen än andra. Men du kanske kan googla och se om du hittar nåt av intresse! :D

Love Actually (2003)
The Shop Around the Corner (1940)
You've Got Mail (1998)
Fred Claus (2007)
Surviving Christmas (2004)
It's a Wonderful Life (1946)
Ensam hemma (1990)
Mary Christmas (2002)
Nightmare Before Christmas (1993)
Four Christmases (2008)
All I Want For Christmas (1991)
Christmas at Maxwell's (2006)
Deck the Halls (2006)
Stalking Santa (2006)
Jingle All the Way (1996)
The Perfect Holiday (2007)
Remember the Night (1940)
This Christmas (2007)
Unaccompanied Minors (2006)
The Twelve Days of Christmas Eve (2004)

Liss
2010-12-17 23:17
#5

Jag letar billig bärbar dator. Det går inget bra… trodde dem sänkts massor, men jag hade visst fel. Min som har gått sönder kostade 4700:- insåg jag igår… Ha! Jävla skit!

Ganska ironiskt dock.. den höll tills jag hade betalat av den. Som om dem lagt in ett program i datorn. "Neh, nu betalar hon inte längre - nu låter vi den gå sönder så hon måste ta ett nytt abonemang eller köpa ny…muhahahah!"

Jaa.. jag tror att världen är imot mig! ^^ Haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2010-12-18 00:57
#6

Uuwah! Jag har just kommit hem från en kickass fest som har ordnats av 2:orna i vårt gymnasium. Oooh + att jag fick en sån lust att fara på en konsert och bara hoppa och ståjja till ägd japansk musik ;D

jag vill på konsert, jag vill på konsert nuu! D:

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-18 11:34
#7

#5: Går inte att be en kompis ta sig en titt på den om du kan? Reagerar inte datorn alls? I sådana fall är det högst sannolikt att du har bränt sönder hårddisken, eller att nätaggregatet är kaputt.

Jag tror snarare på det första eftersom det är väldigt vanligt hos laptops. Om man öppnar upp datorn och kollar på komponenterna att de är ok (inga brännmärken eller brända kretsar) så undersöker man hårddisken. Vore kanon att koppla loss den och testa den i någons stationära dator om det går.

Om hårddisken är paj är det bara att köpa en ny och byta ut. Mycket billigare än en helt ny laptop! Om du känner någon i närheten som kan lite sånt så kan du be personen i fråga bara kolla i datorn och koppla loss hårddisken åt dig så att du kan testa den.

Hör också med Datorn iFokus. Beskriv det väl och noga, hur datorn har betett sig (om den har varit seg eller något annat du har lagt märke till) och när den pajade (dvs vad gjorde du med datorn då när den gick sönder). Då kan man få lite hintar på vad man ska kolla efter fel på.

Eller så lämnar du in datorn på en datorverkstad för en koll så att de hittar vad felet är, och sedan köpet du nya delar. Det är ju det enklaste alternativet, men det kostar ju med.

Ge inte upp den datorn än! Den kan gå att reparera för en billigare slant!

AnnaMoonshadow
2010-12-18 16:10
#8

#4 tack för listan ^_^ Ska kolla upp dem :D

Idag har jag och mamma och farmor ränt runt lite på stan. Sak få slå in några fler julklappar snart.

Utöver det går tvättmaskinen på fullvarv och jag hade tänkt mysa ner mig med film så småningom

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
2010-12-18 23:25
#9

#7 Tack för peppen Tan-chan. Har tänkt på det med faktiskt. Kände det när dem var så nedrigt dyra med alla nya saker som kommer. (egentligen vill jag ha en ny, men behöver ju inte vara så brottom liksom).

Har en vän som är sjukt bra på datorer. Dock är det stationära och inte bärbara. Så jag vet inte om han vet hur man pillar med en bärbar ^^ Men ska fråga honom i alla fall.

Tack vare att jag läste ditt inlägg så kollade jag datorn nu. Den har stått på golvet, som är sjukt kallt … så den har ju blivit jätte kall. NU startade den igen.
Det var att skärmen var bäcksvart och inte ville alls. Men som sagt, nu startade den igen… hmn. Kanske är att något blir för varmt. Min fläckt låter som ett flygplan hela tiden. Och så är den väldigt seg i mellan åt.

Ohohohoh!!! jag är lite smått lycklig i alla fall. Allting jag har på datorn är inte förlorat… ÄN! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-18 23:26
#10

Ah! förövrigt har jag och mammsen bakat idag. Jag fick 4 påsar med lussebullar med mig hem och ploppkakor!!! gaaah! SÅ gott.
Alla är välkommna att komma och fika hos mig! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-18 23:33
#11

#9: Så problemet med datorn var att den var inte död, men att skärmen inte ville lysa upp när du startade datorn?

Men härligt att det fungerar nu! (^0^) Och jag skulle gärna komma och plundra lussebullar och ploppkakor. xD

Liss
2010-12-18 23:37
#12

#11 Ja, precis. Den "startade", det vill säga fläkten lät som fan och startknappen lös. Men skärmen var död.
Och nu när jag startade den igen blev den skit varm efter dem här små minuterna. Och den är skitseg.. Dessutom måste man ha batteriet i heeeela tiden, för råkar man komma åt den för hårt slocknar den annars ^^
Min stackars lilla dator.

Jaaaa! KOM Å FIKA! :D haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-19 01:14
#13

ughh, vad onyttig denna dag blev då! fika hos farfar och sen massa god mat, apelsinris och julmust T___T hur gick det nu här med att gå ner i vikt? hmm…

jaja, imorgon är det söndag och då blir det nog fullt upp igen. Ska försöka träffa en kompis som kommer tillbaka till stan och så på kvällen blir det en annan vän och lite bingolotto (tantigt, jag vet, ni gissade nog inte att jag brukar sitta och sticka samtidigt…) På måndag blir det praktik och om det blir som jag trott: fullt ös medvetslös! ähh… det är ju snart jullov så typ alla elever borde vara klara och lessna på skolan…

på måndagkväll blir det besök hos farmor, en lite mini-mini-jul :P

tisdagen kommer jag ha möte på morgonen. sen ska jag smita in på gymnasieskolan och se deras juluppvisning, den brukar vara så sjukt rolig! På eftermiddagen blir det mini-jul med familj eftersom både jag och syster kommer vara bortresta på julafton. Sen på tisdagkväll ger jag mig av med tåg till Katrineholm! håller tummarna för att det inte blir så mycket förseningar…

förlåt om detta inte är intressant att läsa, skriver mest för att jag själv får mer koll på mitt liv och vad som ligger framför mig på det här viset ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Liss
2010-12-19 01:43
#14

#13 Jag brukar inte skriva så jäkla intressant heller. Men jag skriver mer för att skriva av mig… :)
När du är i Katrineholm är det bara en timme från mig typ ;)

Jag sitter fortfarande och äter ploppkakor… undra om jag blir mätt någon gång? :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-19 03:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hahha! Omg. Jag känner mig ensam i den här tråden ^^
Och så kollar jag på när jag skrev… min jäkla diskfragmentering har hållt på i 2½ timme nu och är fortfarande inte klar. Dumma dator.

Förövrigt är jag förbannad på mig själv.

Igår skar jag av allt mitt slitna hår, vilket resultera i väldigt kort hår. Nu är det så att mitt hår växer väääldigt fort. Men ändock så är den där lilla biten mellan kort och långt såååå jobbig.

Att gå från <- det till det -> … I feel so saaaad.

Men det var behövligt. Får se ut som en pojke ett tag och ha mössa.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-19 10:59
#16

#15 ähh, det växer ju ut snart ju! och du var fin i det korta med ^_^ En timme från Katrineholm säger du? vart bor du då om man får fråga? :P

allt är så dött nu och jag hittar inte min bok så jag i alla fall kan sätta mig att läsa… jahaja, blir väll att hänga på fb istället då….

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[KilledbySnape]
2010-12-19 15:08
#17

#15, meh, skippa mössan, du ser skitbra ut i kort också.:)

Jaag har fått virus förresten… Omkring 50 trojaner som lattjar runt i min dator =_= lånar en annan dator nu. Måste ta backup på det viktigaste nu och sen få den rensad och ominstallerad. Jaja.

Nu ska jag tvinga syrran att kolla Death Note (serien) med mig! Hon älskar filmerna, men hon är jätteskeptisk till allt tecknat…

[Tan-chan]
2010-12-19 18:00
#18

#12: Så är det antingen att hårddisken håller på att ge sig, eller att fläkten börjar krånglar. Om fläkten låter mycket tror jag att det är det som är problemet.

Jag har för övrigt problem med inlägget där man väljer vinnare till fototävlingen. Jag kan inte se kommentarerna och inte heller skriva någon själv. Det är som att kommentarsfältet är helt borta. Har ni samma problem?

[Tan-chan]
2010-12-19 23:24
#19

Har kollat på en dokumentär i dag om DMT - världens starkaste hallucinationssubstans som är varken beroendeframkallande eller farlig. Kolla in bloggen min om ni vill läsa om den. Vissa säger att det är DMT som ÄR vår själ, som ÄR källan till liv. Det finns nämligen naturligt i allt levande. Men ingen vet varför det existerar i allt levande eller vad det egentligen är för något. Man vet inte ens vad det har för syfte.

Sjukt intressant!

Och nu håller jag på och laddar ner tiotals History Channel-dokumentärer om allt och inget. Älskar dokumentärer! ? History Channel är nog min favoritkanal om jag ska kolla på TV, men nu har jag ju inga TV-kanaler i mitt rum och TV:n fungerar endast som datorskärm. (T_T)

Så jag får ta det näst bästa och ladda ner dokumentärer istället. Dock finns det inte så mycket att välja på…

[Tan-chan]
2010-12-20 03:07
#20

HA! Nu dödade jag mitt Facebook-konto! All hail Tan-chan! ?

Annons:
Liss
2010-12-20 09:54
#21

#16 Jo det gör ju det. Men jag hade precis sparat ut det igen. ^^ Tack så mycket.
Bor i Norrköping. Kanske tar längre tid, vet inte riktigt. Vi brukar åka ganska fort. Min syster bor nämligen i Katrineholm ;)

#17 Åh, tack för pepp :D

#18 Jaa, precis. Är nog som sagt fläkten. Får väl kolla upp vad jag kan göra åt det :)

Nu ska jag ner på stan… utan mössa! tss.. Ska sitta och göra massa test från 10-15 för att se vad jag är bra på/gillar/passar på för jobb.
Det ska väl bli…. kul, kanske.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-20 13:28
#22

#10 jag hade/har samma problem med min datorn! men nu har den nog gett upp helt och jag får ha den stationära… Startar inte ens längre….

Jag har haft ett jobbigt snack med min pojkvän, men han körde skuld kortet och jag är för mesig och snäll mot andra och bryr mig mer om andra än mig själv… Så vi får se hur det här går… jag lovade att försöka, men vette tusan hur det kommer gå.. Svårt att se in i framtiden lixom!

[Tan-chan]
2010-12-20 13:43
#23

#21: Angående datorproblemen så är det bara att skruva upp datorn, kolla vad det är för fläkt, beställa en likadan, och koppla in den likadant som den förra. Svårare än så blir det inte. (^0^) Tyvärr kastar ju folk sina apparater utan att ens tänka på att det går att fixa med reservdelar. Det är synd. Tar ju både på miljön och plånböckerna helt i onödan.

Jag körde ju sönder min förra stationära dator helt och hållet. Den var över 10 år gammal, och jag köpte reservdelar konstant när någonting började lagga. (När problemen väl börjar med en riktigt gammal pryl så kommer allt på en och samma gång). Det slutade med att när datorn var på väg att fylla 11 år brändes kretsarna sönder på moderkortet och alla komponenter förutom två hårddiskar blev grillade. LOL!

Så kör med din dator så länge du kan. Du sparar pengar på det. (^_^) Men glöm inte backups. Jag hade tur att två av tre hårddiskar inte pajade.

#22: Jag kan relatera mig till det där. Hoppas det löser sig för din skull. Men glöm inte att man kan inte leva för andras skull. Om det känns jobbigt kommer det nog inte bli bättre. Jag försökte likadant, men i slutändan började jag bete mig konstigt pga all press på mig att klara av någonting som jag inte trivs med. Då gick det åt skogen helt och hållet. Haha!

Nordqvist
2010-12-20 14:22
#24

#23 Jag skruvade upp min dator men fattade inget ändå, ett kretskort för mig är fortfarande bara en gräsplätt med massa hus och gator på! Som en karta! ;) Ska ge tillbaka den till lillebror och se om han vet hur man kan fixa den!

Nej jag vet, men han har kämpat med att må bra i sin depression tack vare mig, typ, och då känns det dumt att sätta honom tillbaka på ruta ett igen. Även om jag hoppas att han inte slutar gå på sina möten osv, för sin egen skull! Vi får se hur det blir helt enkelt…

Azmaria
2010-12-20 16:29
#25

haha, idag var jag till halkerbanan med bilskolan, det var jättekul faktiskt(fast man inte skall tänka så i verligheten att det är kul att slira på stora vägarna, ^^' )

 LOL,  jag skulle fara i ca 60km/h på en hal sträcka och sedan bromsa och väja för ett hinder i halkan..Men mitt i väjandet drog bilskoleläraren åt hanbromsen på flit och hela bilden började slira iväg som i en värsta karusell xD XD uuuh jag var helt oförberedd på det. Men han gjorde ju bara det för att testa om jag kunde rätta till bilen som slirar iväg på is och att jag skulle känna hur det är att vara i en bil som slirar. 

Huoh! men det gick riktigt fint endå tyckte jag ;D

Make Pasta not War, Vee~

[KilledbySnape]
2010-12-20 16:56
#26

SNART ÄR DET JUUUL!!

#23, Ibland önskar jag nästan att jag också kunde vara lite tekniskt engagerad sådär. Men bara nästan! Jag är totalt ointresserad om hur och varför saker funkar, de bara ska göra det haha! Jag ser liksom inte på en dator som något med ett fysiskt inre - det är bara ett verktyg att utnyttja efter mina behov, och det ska fungera utan min personliga ansträngning. Starta => använd => stäng av. ^_~

Virus och trasiga hårddiskar är mina dödsfiender, haha.

Nordqvist
2010-12-20 22:14
#27

#26 precis min filosofi!! ^_^

Jag har haft en HEMSK dag idag! Fjortisar som inte släpper förbi mig och vagnen på bussen så vi nästan inte kommer av, baknen krånglar så jag inte kan handla och vi har ingen mat hemma och massa annat småskit som irriterar… Så i morgon ska jag, efter min arbetsintevju som är sjukt tidigt på morgonen (Enligt mig!), gå ner och byta bankjävel! För det här är inte första gången det händer…. Osmidigt Nordea, precis vid julruchen och allt….
Är sjukt förkyld dessutom och Tindra får följa med på intervju i morgon! haha! jag bad om lov först och det gick bra sa hon! Jag hoppas att morgondagen blir bättre!

Snart är det jul oxå och jag har INGEN julkänsla alls… :(

Annons:
Liss
2010-12-21 04:11
#28

Ja jag ska dammsuga datorn först, har jag tänkt. Men det blir nog att öppna upp den och byta fläkt eller något. Kanske batteriet också. - eftersom det är värdelöst.

Lustigt nog brukar folk fråga mig, om något gått sönder. Typ dator, kamera etc. Vet faktiskt inte riktigt varför. Kanske gett bilden av att jag är duktig. :P

Och jag har inte HELLER någon julkänsla för fem öööre. Min bror har åkt upp till boden med sin sambo. Min syster suger! Min pappa suger ännu mer! Så det är bara mammsen och jag. Och Ecko.

Och imorrn ska jag ner på stan IGEN, och prata med arbetspsykologen igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2010-12-21 08:40
#29

idag ska vi fira jul här hemma eftersom (vilket jag nämnt flera gånger) åker till K-holm i kväll. Är orolig inför tågresan, vill inte att SJ ska krångla.

om några timmar ska jag in till stan med men är inte alls pepp på att sätta mig i en bil heller när det snöat så mycket i natt med och ingen verkar bry sig om att ploga…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2010-12-21 12:18
#30

#26 & 27: Men synd att jag inte bor närmare då så att jag kunde ta hand om era datorer. xD Det är typ det jag får göra med alla andras här hemma. LOL! Numera ringer folk bara om de har problem, annars smsar de, så när det ringer svarar jag automatiskt "Tan-chan's datorsupport. Vad kan jag hjälpa er med?". xD

#27 & 28: Men stackare! Hoppas dagen blir bättre för er i dag. Skickar lite julvibbar till er i form av Caramelldansen i julversion. ? Finns det någon jullåt som får folk le mer än denna? xD

#29: Hoppas det går bra med resan, och ha en så härligt mysig jul!

Själv ska jag snart i väg till stan med två kompisar och köpa julmat till julmiddagen i morgon. Sedan ska de hjälpa mig att göra i ordning här hemma, hämta upp den skabbiga julgranen (platsgran som är äldre än julen själv) och en massa annat. Ska bli hysteriskt kul!

AnnaMoonshadow
2010-12-21 14:58
#31

#30 tack för en mysig video! Haha lite tråkigt om det är enda gången folk ringer till dig. Fast du är ju också säker på vad du kan försörja dig som om inget annat funkar ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Onslow
2010-12-21 15:01
#32

JULLOV! :D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-21 15:31
#33

Idag, iaf hittils, är det en MYCKET bättre dag än igår! Har fyndat en kofta och en bas tröja på rean, bytt bank, fått ett till jobb! Flört Handlat mat och allt har gått smidigt och jag är glad!

Liss
2010-12-21 18:35
#34

#30 Hahah! Vad gullig du är! :D ???

Jag gillar inte julafton. Mina sparpengar blev inte långvariga i alla fall. Men vad hade jag tänkt mig. Att spara pengar när man är fattig går ju inte ^^

Har köpt två halsband i alla fall. Dem är likadana och det ena är till mamma.
Två tjocka silverringar som sitter länkade ihop, med orden - Hope, Love, Believe, Faith på. Och dem ringarna symboliserar oss tillsammans, som håller ihop och stöttar varandra genom allt. Och även om vi inte finner orden i tillvaron, så har vi dem åtminstone för varandra. ;D Så har jag ett likadant, ungefär som ett "bästavän" halsband. Hehe. Hoppas hon gillar den.

Utöver det köpte jag smågrejer som i en mäng blev rätt mycket pengar. Sen köpte jag en julskinka och annat skit som man ska äta på julafton. Så nu är jag ruinerad ;ccc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2010-12-21 18:47
#35

#30 Sötnöt! ^_^

[Tan-chan]
2010-12-22 12:04
#36

#31: Det är förbjudet att ringa mig, så därför ringer folk bara när de har datorproblem eftersom det är krångligt att berätta via sms. (^_~) Jag hatar att prata i telefon, därför har jag förbjudit folk från att ringa. SMS är inga problem. LOL!

#34: Ah, vet hur det är när pengar bara smälter bort mellan fingrarna på en på en massa skit. LOL!

Jag gillar inte heller jul, men nu i dag - när jag ska ha min julmiddag - är det faktiskt välkommet. Kompisgäng på 4 kommer hit och vi ska käka julmiddag, byta julklappar och skjuta fyrverkerier. Det är härligt. (^0^)

Nordqvist
2010-12-22 12:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#36 Låter super mysigt! :D Själv är jag depp hela tiden och har fortfarande ingen julkänsla, trots att vi gjort marsipan tomtar och slagit in julklappar!

[Tan-chan]
2010-12-22 12:55
#38

#37: Näe, stackare. Inte vara depp. Fast jul brukar ju inte innebära glädje för alla. Har själv haft det problemet att jag har mått som sämst under julen. Men tack vare mina underbara kompisar så fixades det. Hoppas ändå du får en härlig jul och att du mår lite bättre. Skickar lite "Tan-chan vibbar" ända bort från Sjuntorp.

Tomtarna ser goda ut. Ge mig några! (^0^)

Nordqvist
2010-12-23 00:26
#39

#30 ååh gulle dig! <3 ja det är ju allt med killen och det har varit bråk om julen med familjen (Skilda föräldrar) men det senaste är iaf löst!

Idag har jag varit i storstaden Stockholm! med lite smått panik sådär, för jag gillar inte Sthlm särskilt mycket, men det var inte så hemskt mycket människor så jag kunde stå ut! :D Fyndade en söt rutig kjol och en bas t-shirt på rean! ;D Vart även ett puder och lite skräpmat.. *ooops* Tappade bort Tindras halsduk oxå.. :( Så måste köpa en ny…

Och FY SA**N VAD KALLT DET ÄR!!!!

Nordqvist
2010-12-23 01:56
#40

Oooh! jag har just chattat med världens sötaste Japan! ^_^ han var lite på fyllan, men han var rar ändå! haha! Åh hans ögon!! <3 OMG! Så nu kommer jag lägga mig och sova med ett smile!

Ps: Säg inget till min blivande ex-pojkvän! haha! Oskyldig

[Ai-chan]
2010-12-23 21:34
#41

God kväll alla!

Hoppas att alla får en trevlig julafton imorrn.

Själv så får man se om man blir hemma eller om man går till mamma, men ska försöka att komma iväg.
Har nämligen varit svårt sjuk sen i Söndags och kan knappt äta något utan att man spyr upp det pga hostan. Inte skoj då att äta julmat, fast man vill! Hela denna veckan, eller förbannade julen som man har planerat så bra och för en gång skull i förväg o allt, och man har för en gång skull sett fram emot julen så går det mesta åt pipsvängen. Speciellt nu när man är sjuk. Har inte änns köpt nå julklappar än.   Och ja, jag tänker tycka synd om mig nu, för det är inte roligt. :(  Om bara hostan kunna försvinna. Är så trött och så hungrig med. Mest fått i mig isglass och ibland någon macka. Men ibland har jag också bara kunnat spy om jag tog mig en kaka. suck. :( Varför just nu? *tycka synd om mig själv*

Men lite glad är jag! Eftersom man är lite "handikappad" så har man fått lite extra hjälp. Min godman fixade så att man blev 1000 kr rikare genom kyrkans fond eller vad det var som vi hade sökt in. Och min hemmastöd hade sökt om mat kassar som man kunna få, fick 3 st matkassar med godis, julmat och blandat!  Så lite positivit för denna månad med sig!

Men önskar verkligen att man var frisk - eller allafall fri ifrån hostan. Det är så sant så sant: "När man är frisk så har man många önskningar, när man är sjuk så har man bara en önskning".

Men men, hoppas på att vara bättre imorrn!

Här är en liten rolig story jag hittade som jag tänkte dela med mig:

"En liten 12-årig kille, som släpade på en tillplattad död groda kopplad i ett snöre, gick in på horhuset i den lilla byn. Han sa till bordellmamman:
- Jag vill ha sex med en av tjejerna. Jag har pengar och går inte här ifrån förens jag fått vad jag vill ha!
Bordellmamman, som struntade i alla moraliska värderingar, funderade faktiskt en liten stund men sa sedan:
- Okej då, välj ut en av mina flickor.
- Har någon av dem någon sjukdom?
- Naturligtvis inte! sa Bordellmamman.
Men pojken påpekade:
- Det snackas om att alla som varit med Lisa har blivit tvungna att ta en spruta efteråt. Så det är henne jag vill ha!
Eftersom pojken var så beslutsam och dessutom faktiskt hade pengar, så fick han som han ville. Han gick in till Lisa, släpande på sin döda groda. Tio minuter senare kom han ut, fortfarande med grodan i släptåg. Han betalade och var på väg mot ytterdörren, när bordellmamman frågade:
- Varför valde du den enda av mina flickor som bär på en smittsam sjukdom?
Han svarade, om än lite motvilligt:
- Jo, ikväll när jag kommer hem skall mina föräldrar gå ut på restaurang och lämna mig hemma med barnvakten. Hon kommer att ha sex med mig, för hon gillar små pojkar, så kommer jag att smitta henne. Senare kommer min farsa att skjutsa hem henne, och ta sig ett nyp på vägen, så då får han samma sjukdom. När han kommer hem kommer han spänna på morsan, och i morgon ligger hon som vanligt med brevbäraren. Och det e DEN jäveln jag vill åt, för det var HAN som körde över min groda!"

Näe nu få ni ha en trevlig helg. =)) Nu har jag gnällt av mig lite med…^^ Bye bye!

God Jul!

Annons:
Azmaria
2010-12-24 12:28
#42

Yaaaay nu är alla julklappar klara.

LOL ni kanske undrar vad jag har sysslat med under de senaste dagrna när jag inte har varit på aktiv på j.ifokus?

jo jag har målat, målat och tecknat och tecknat.

Den ena är en  akryl målning som skall till min kära syster i julklapp. Den bilden föreställer söta Bambi  från disney, jag tycker själv den blev jäklit bra när de kommer från mig. :D (hoppas syrran blir glad när hon får den) ^^

Den andra bilden som jag har målat är till min andra syrra. Till den använde jag promakers och neopiko pennor. Där målade jag Australien från APH serien. För min syster älskar australien landet så jag tänkte, varför inte måla en bild på han från APH? ;)

Jag så jag satt ända till klockan två på nattenoch målade ^^

Och idag skall jag till min farmor och frarfar och fira jul ^^ yay det skall bli så kul, och på sammagång kommer min farbror dit från Åland och firar med oss ;D

Ja, Goood Juul på er då önskar jag, självaste Azmaria till er alla på Japan.ifokus. :D

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
2010-12-25 15:24
#43

Åh, föresten, har någon annan spelat tv-spel Okami? Handlar om Japansk historia och konst… samtidigt som det är sjukt kul. Och svårt. Fick i julklapp av bror. Någon som har testat?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2010-12-25 18:23
#44

Jag fick tre uppspända dukar -tavlor att måla på. Så nu ska jag bara komma på VAD jag ska måla.
Tänkte ha dem tre i sovrummet på min lila fondvägg. Så vill rita något tufft animetema eller liknande. Men kommer aldrig kunna bestämma mig!!

Tan-chan!! Har du She på datorn som du möjligtivs skulle vilja skicka till mig någon gång? I fell in love.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-25 18:28
#45

#44: Rita Shiki? xD

Självklart kan jag göra det! Farsan ska bara greja med telejacken hemma så kanske kan göra det senare i kväll. Har hela She's discografi.

Nordqvist
2010-12-25 18:33
#46

jag vart visst barnledig idag och har passat på att städa! Ska snart gå till affären och hoppas att de har öppet! Pizzeriorna har tydligen INTE det idag…. (-__-) Jag som var skit sugen på pizza!!

Nä på med långkallingarna så går vi!! :D

Liss
2010-12-25 19:39
#47

#45 Haha! Mjaa.. möjligt att det blir någon med togainu no chi tema ^^

Okej. nice! ? Ska bara vara på MIN dator då också. Så jag inte har massa musik på min mors. Tror inte hon uppskattar den musiken :P

#46 Neh, typ inget är väl öppet idag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-25 20:18
#48

Jag har varit ute och promenerat i över en timma i kylan för att få tag i en pizza och lite gott att tugga på! Vart ostbollar, bilar, kina snacks, julmust, vindruvor och pizzan såklart! Skrattande Passade även på att vråla lite till musiken nu när ingen är ute! hehe! Flört

Annons:
Nordqvist
2010-12-26 18:23
#49

Jahopp… Då var man singel då! men men, det var för MITT eget bästa! och som en kompis sa, nu finns det fler äpplen att gnaga på! haha!

Onslow
2010-12-26 20:55
#50

Orkar inte mer.. Orkar inte hura längre hur värdelös jag är.. :/

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-26 21:30
#51

#49: Härligt? Tycker det var bra så att du slipper bli knäpp. Vill träffa en normal Therese på Uppcon. xD

#50: Värdelös är du väl inte? Vad får dig att tro det? (T_T)

Onslow
2010-12-26 21:53
#52

#51 Att folk säger det till mig hela tiden… Att jag inte klarar någonting själv. Att jag inte är bra på något. Jag ser inte ens bra ut..

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-26 22:10
#53

#52: Det tror jag inte ett dugg på att du är! Du klarar så mycket mer än du tror, och vad alla andra säger är bara idioti. Förstår inte ens hur folk kan säga så till andra. Och jag tror 100% säkert på att du är bra på någonting som de inte är bra på. Och att du inte ser bra ut… Vad är det för skitsnack?! Av det jag hann se på Facebook + din blogg så tycker jag att du är jättesöt, och sådant kastar jag inte ur mig precis hur som helst.

Nordqvist
2010-12-26 23:23
#54

#51 Jag lovar att inte vara normal! haha! För det är då jag är som bäst! ;)

#52 Jag har fått höra samma sak i hela mitt liv och det har dragit ner mig något så fruktansvärt, tills jag insåg att de inte har med att göra vad jag vill och vad jag gör! Jag ångrar att jag inte insåg detta redan innan jag satt i, ursäkta, skiten… Men jag kämpar och kämpar varje dag med att överleva och få ekonomin att gå runt med 3 extra jobb och samtidigt kunna ha roligt! Och vet du vad?

JAG KAN! ;) jajemen! Jag har roligt nästan varje dag och de som säger att du är ful måste vara blinda!

Om de säger till dig att du inte ser bra ut så svarar du bara: Kanske ska skaffa glasögon så du ser bättre… ut… ;)

nej man ska inte vara elak, men du kan säga elaka saker för dig själv till dom! moahahaha! Och jag vet att DU KAN om du vill för JAG KAN!!! Kan jag kan du! Eller hur?

jag gick från 0 till… Ja jag är iaf uppe på över 50 sträcket iaf på 2 år! Och jag har barn att ta hand om dessutom!

Och fortsätter dom, så ringer du mig så kommer jag (och säkert resten av JiF gänget!) och visar dom hur i hela h***te tuffa Otaku girls är!!

Tro på dig själv!!!! <3 Lots of love 2 you! <3

[Tan-chan]
2010-12-26 23:49
#55

#54: Ah okej. Fast det är den där bra "normaliteten". Fast du följer ju inte alla andras normer, utan dina egna, så då är du ju normal i dina ögon. Men onormalt gillar vi! H*ll yeah!

Annons:
Liss
2010-12-27 00:04
#56

#55 Haha, djupt där. "onormalt" = unikt är det bästa.

¤52 Och jag tycker du kan sluta lyssna på vad annat folk säger. För det betyder inte det minsta lilla. Det som betyder är vad du själv tycker och tänker.
Att andra har fördomar och dålig uppfattning är inget du ska ta åt dig av eller behöva lida för.
Lyft på huvudet och tänk på att dem ens tagit sig tid till att anmärka dig. Tänk positivt och var också glad över att du faktiskt är klokare än dem som förstår bättre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-27 00:53
#57

#56 Bra sagt! Man ska vara glad att de tar sig tid och lägger ner energi på att tänka på, prata om och anmärka på en! All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet! Eller? haha!

Jag vill bara se allas miner när jag kommer springande i en maid uniform genom byn i sommar! hehehehehehehehehehe!

[KilledbySnape]
2010-12-27 02:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Dålig dag. Det går över. Men den här bilden fick mig att skratta lite i alla fall…

#52, Lyssna inte på sånt skitsnack. Det kanske låter som världens kurator-klysha, men det är de som har problem, inte du. Negativ uppmärksamhet är kanske inte så jäkla kul, men det visar i alla fall att någon anser att just du är värd deras tid och energi!

[Tan-chan]
2010-12-27 02:43
#59

Bra skrivet allihopa!

Liss
2010-12-27 05:56
#60

#57 haha, du kommer vara så söt så! :D

#58 Ohohoh… haha! klockren bild! ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-27 10:53
#61

#60 Ja det hoppas jag iaf! Kul att se reaktionerna på folk! ;)

Woho! Min första morgon som singel och min mamma skäller på mig: Ta det lugnt med pojkvännandet nu och ta inte första bästa som det är synd om bara för att du måste hjälpa honom….

Tack för den mamma! haha! Som om jag letar redan nu (A) haha! Kan han pricka av MINST 8 av 10 saker på min numer låååånga lista på krav så är han min! ;)

Så det lär nog ta ett tag….

Ska ringa jobbet idag och säga att jag inte kan jobba i morgon…. De kommer hata mig…. Men jag är förkyld och FÅR inte jobba då eftersom jag jobbar med mat.

[KilledbySnape]
2010-12-27 16:44
#62

"Tack för din anmälan! Inom kort kommer du att få ett referensnummer att ange vid inbetalningen."

Inom kort… jag sitter och håller in F5 (uppdatera) på hotmail, hur snart är "inom kort"?! BLÄ jag hatar stressen innan nåt är betalat och klart.

Annons:
Liss
2010-12-27 16:48
#63

#61 Ja, det blir det definitivt. :D

#62 Haha, inom kort kan vara en vecka ;)

Mer hade jag inte att skriva! annat än att jag precis fick Te i näsan när jag drack och skrev samtidigt. DET kan ju vara intressant att veta ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2010-12-27 17:29
#64

Dagens upplevelser blev en sväng på sjukhuset, fick hostmedecin och sånt. Så hoppas på att bli bättre!

Och nyss gick man ifrån 5 katter ner till 3 katter då fodervärdskatterna flyttade. Tråkigt nog! Så nu är det bara jag och mina 3 katter kvar här i hemmet och ja, spöket får man ju inte glömma. Har tankar på att flytta till en mindre lgh. Denna är en 2a på ca 67 kvm. Lite för stort för mig själv! Och hoppas på att få slippa spöket. =)

Just nu sitter jag och lyssnar på japansk radio och funderar på vad man ska äta för nå mat samtidigt som man funderar på vad man ska hitta på i nyår.

Är även glad då man har köpt sig en Uppcon biljett för första gången i livet. =))) Hur ska man ha råd med en Myv biljett nu då tro? hmm.

[KilledbySnape]
2010-12-27 17:30
#65

#63, HAHA! Jag beklagade mig till pappa på teleon nyss och han sa samma sak! XD Buhu, jag vill inte vänta en vecka, håll tummarna för att det går snabbare än så!

[Tan-chan]
2010-12-27 20:08
#66

I dag har jag ominstallerat hela den stationära datorn. Jäkeln j*vlades så mycket med mig att jag höll på att bli galen. Visste inte vart jag skulle börja leta fel, så kom fram till slutsatsen att ominstallera hela alltet. Passade samtidigt på att blåsa rent honom.

Nu mår han som en kung! ?

Onslow
2010-12-27 21:46
#67

Åh föresten, Okami är ett grymt häftigt spel, ser ut som att man är mitt inne i en japansk sagobok typ. :)
Otroligt vackert! Blev kär direkt även om jag är grymt dålig på det (precis som alla spel :$). ^^'
Googlade lite för att se om jag hittade någon bra bild, hittade en helt ok; LÄNK HÄR! :D
Man är alltså den vita vargen på bilden, Amaterasu. Och det är bättre kvalité såklart i spelet. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-27 22:44
#68

#67: Wow! Ser sjukt intressant ut! Vilken konsoll var den till? Snälla säg att den finns till antingen PS2 eller Xbox.

Hittade denna video på Lamento-karaktärerna (Spelet Lamento är gjort av samma företag som Togainu no Chi för er som inte vet). Ah, så sjukt härligt video och man blir så himla glad av det.

[KilledbySnape]
2010-12-27 23:05
#69

#68, Okami släpptes ursprungligen för PS2, har jag för mig! :) Den finns för wii också.

Annons:
Nordqvist
2010-12-27 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

All I can say tonight is: Skrattande (fast tänk er ett ÄNNU större smile!)

Typ: [Bilden]

Liss
2010-12-28 00:29
#71

#65 Ja, jag håller tummarna att inom kort är högst tre dagar ;)
Såg att du sitter längst fram på platsbiljett, på cosplayen också. Lite kul att man kan se namnen på dem som bokat ^^

Och nu är jag megasupertrött och ska ut med min vovve. Imorrn ska jag upp tidigt och vara lite nyttig på stan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-28 09:46
#72

#68 Jag spelar på Wii, men finns till PS2 också, inte testat den versionen dock. ^^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-28 11:53
#73

#72: Det ska nog vara samma spel till PS2 som till Wii. Ska kolla om jag hittar den någonstans i stan, men det tror jag är hopplöst i och med att PS2-spel är svåra att hitta numera. Bara de dåliga spelen finns kvar. Haha!

Onslow
2010-12-28 13:09
#74

#73 Tradera is your best friend. ;)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2010-12-28 13:31
#75

#74: Litar inte på Tradera. Har blivit lurad en gång, och många andra gånger har man inte fått varan förrän man har mailat dem 10 ggr minst. (^_^,)

Onslow
2010-12-28 13:52
#76

#75 Aha, då blir det nog svårt. ^^'
Men finns affärer här i Stockholm (venne vart du bor, eller om det finns på andra ställen. ^^') som säljer begagnade spel, kanske finns där.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2010-12-28 13:56
#77

#76: Jag bor i Sjuntorp. ca 7 min från Göteborg. xD Men de har nog massor med sådana butiker i Göteborg också. Ska kanske på Okami-jakt när jag ska till Göteborg nästa gång. xD

Onslow
2010-12-28 13:59
#78

#77 Bra val av spel tycker jag. (aa')

------------------------------------------------------------------------------

Ändrat lite i min signatur igen. ^w^
Tycks? (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-28 14:02
#79

Jag har haft en hemsk natt!! Sovit ca 4 timmar… Tindra vaknade i panik och skakade och var rädd för hennes fjärilar som sitter i gardinen flyger på henne, det står djur överallt och det är spindlar i sängen….. Någonstans mellan dröm och verklighet, eftersom hon var delvis kontaktbar. Så nu måste jag hålla kolla på henne om nätterna och sova ännu sämre än jag har gjort innan…. *Suck*

Skulle vart nere på stan för en timma sedan och möta en vän, men det lär ju inte bli av! haha! Vaknade kl 11 idag, somnade strax innan 7…. Tur att jag inte skulle jobba idag!!! Att jag ringde och sjukanmälde mig!hade INTE kunnat jobba på 1 timmas sömn!

[Tan-chan]
2010-12-28 14:24
#80

#79: Hon kanske drabbades av sömnparalys? Har själv varit med om det och det var typ hur trippat som helst. (O_o) Såg svarta sytrådar som hängde ner från sängkanten och en katt som låg ihopkurad på golvet och sov men snurrade samtidigt runt, (O_o)

Nordqvist
2010-12-28 15:08
#81

#80 det har jag aldrig hört talas om! Förvånad Måste jag läsa om!

Liss
2010-12-28 15:35
#82

#79 Usch vad tråkigt! :cc
Jag har med haft något lustigt för mig när jag var liten. Trodde någon äcklig varelse stod och vaktade på mig varje natt. Och så fort jag hade minsta lilla lem utanför sängen skulle varelsen göra hemska saker med mig.
Tack vare det blev jag mörkrädd :P

Nu har jag varit nere på stan och fixat massor av papper. (sånt där tråkigt med viktigt.)
Sen har jag vart på tre olika tygbutiker och kollat runt.
Hittat tyget jag tror jag kommer använda och även en ritning som funkar, att ändra om lite på.
TACK käraste Tanja för sms-hjälpen ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-28 15:58
#83

#82: No problem, baby. xD

Annons:
Liss
2010-12-28 16:07
#84

#83 Your my companion, honey! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2010-12-28 16:51
#85

Assooo! Jag sitter med dubbla mysbyxor, linne och en stor mysig morgonrock med täcket över fötterna. Och ÄNDÅ fryser jag! Vad ÄR det här! :cc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2010-12-28 19:57
#86

En advokat som försvarade en man anklagad för inbrott prövade följande försvar: "Min klient stack enbart in armen genom fönstret och avlägsnade några oväsentliga varor. Hans arm är inte han själv, och jag kan inte förstå hur ni kan straffa hela individen för ett brott som endast hans arm har gjort sig skyldig till." Domaren svarade: "Det var bra formulerat, och om jag använder er logik så dömer jag den åklagades arm till ett år i fängelse. Den åklagade kan göra den sällskap, eller så kan han välja att inte göra det. Det är upp till honom."
Den åklagade log och med sin advokats hjälp lossade han sin artificiella arm, la den på bordet och lämnade rättssalen.

Liss
2010-12-28 22:05
#87

#86 HAHAHAHA!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2010-12-28 22:18
#88

Här är en till rolig grej:

Vid en rättegång i en mindre stad kallade åklagaren sitt första vittne, en äldre farmor, till vittnesbåset. Han gick fram till henne och frågade: "Fru Jones… vet ni vem jag är? Hon svarade: "Javisst, jag vet vem du är, herr Williams. Jag har känt dig sedan du var en liten pojke, och ärligt talat så är du en besvikelse för mig. Du ljuger, bedrar din fru, manipulerar folk och pratar bakom ryggen på dem. Du tror du är en storfräsare när du i själva verket inte har hjärna nog att inse att du aldrig kommer att bli mer än en halvdan pappersvändare. JA, jag vet vem du är." Åklagaren häpnade! I brist på bättre, pekade han tvärs över rummet och frågade: "Fru Jones… vet ni vem försvarsadvokaten är?" Hon svarade: "Javisst gör jag det. Jag har känt herr Bradley sedan barnsben. Han är en lat bigotterist med alkoholproblem. Han kan inte ha ett normalt förhållande med någon och han är en av delstatens sämsta advokater. För att inte tala om att han bedrog sin hustru med tre olika kvinnor. En av dem var din fru. JA, jag vet vem han är." Försvarsadvokaten dog nästan. Nu kallade domaren till sig både åklagare och försvarsadvokat, och sa till dem med låg röst: "Om någon av er skitungar frågar henne om hon vet vem jag är skickar jag er båda till elektriska stolen!"

[Ai-chan]
2010-12-28 22:22
#89

Och en till som jag vill dela med mig:

Kvinnor är listiga

Polisen: Ni körde för fort!
Kvinnan: Oh, jag förstår.
Polisen: Kan jag få se körkortet.
Kvinnan: Jag skulle gärna ge er det, men jag har inget.
Polisen: Har ni inget?
Kvinnan: Jag har förlorat det fyra gånger för att ha kört onykter.
Polisen: Kan jag i stället få se registreringsbeviset.
Kvinnan: Tyvärr inte.
Polisen: Varför inte?
Kvinnan: Jag har stulit bilen.
Polisen: Stulit den?
Kvinnan: Jaa, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.
Polisen: Vad har ni gjort?
Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet ifall ni
vill kolla
Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning. Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar, och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.
Polis 2: Kan ni gå ur bilen?
Kvinnan: Är det något problem?
Polis 2: Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.
Kvinnan: Mördat ägaren?
Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan?

Kvinnan öppnar luckan, men där finns inget.
Polis 2: Är det här er bil?
Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.
Polisen är alldeles tyst.
Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort.

Kvinnan gräver i handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.
Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!
Kvinnan: Jaha - och snart påstår han väl att jag körde för fort också?

Nordqvist
2010-12-28 23:14
#90

hahaha!! Skrattande

Annons:
[KilledbySnape]
2010-12-29 14:53
#91

#71, Jag tror det hjälpte att du höll tummarna, för jag fick ett mail igår kväll. :D

Haha! Yes, jag placerade mig längst fram både till cosplayen och konserten… om jag lika ska sitta långt bort från scenen så ska jag i alla fall ha bra sikt från min plats! ;)

Liss
2010-12-29 17:09
#92

#91 Haha, great! :D Var det cosplayen eller?

Jaa, vi sitter på tredje raden tror jag. Snett bakom dig ;) Fast bara cosplayen. Det andra får vi köa till. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
2010-12-29 17:35
#93

#92, Even better, en kurs på brukshundklubben :D Haha.

Ja, det verkar vara många som tänkt köa till det, såg jag. :) Jag tänkte faktiskt också göra det först men ändrade mig. Sen om jag sitter i kön en stund för skojs skull är ju en annan sak. :D

Nordqvist
2010-12-29 21:03
#94

Idag har vi varit på stan! Gjorde allt utom det jag skulle göra, gå till apoteket! Köpte lösnaglar, lösögonfransar, MÖRK hårfärg <3 och sen åt vi på Kina restaurang! Myspysigt! Så apoteket få det bli i morgon oxå, ska till systemet oxå kanske eftersom det EVENTUELLT blivit så att jag inte behöver ha lilleskrutt på nyår!

Och det var slut på Julmust på affären!!!!! Fy tusan säger jag bara! FY TUSAN!!!

Liss
2010-12-30 00:57
#95

#93 Haha, ja det är ju också bra iof ^^ Brukshundsklubben här är inget bra, så har struntat i dem.
Åh jaa, jag känner också lite press på något vis. Nästan alla kommer säkert vilja se konserterna etc. Och det ryms bara 1100 eller något. Kommer man inte väldigt tidigt och köar länge, får man ju ingen plats.
Haha, jaa du får stå och socialisera i kön först och sen bara "tjarå…" och bara gå in ;o

#94 Ica hade ingen apotekarns här! Höll på och dö lite! ;D
Har du blivit het brunett nu igen alltså?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-30 01:46
#96

#95 Katastrof! Dumma Coop, ingte ens deras egna hade dom! Helt slut!! Nä men jag har köpt färgen, hann inte idag så det får bli i morgon! Idag vart det långa naglar istället, vilket jag kom på var ganska dumt om jag ska färga håret i morgon!! Skrikandes

Liss
2010-12-30 02:22
#97

#96 Ahaha! Du anar inte hur högt jag skratta mitt i natten! Smart med naglarna innan håret xD Du får kanske be någon annan?SnyggingN iaf.

Jag saknar Tan-chan på facebook :'ccccc *gråter floder*
Fast så ska jag itne skriva.. för det är bra att du trivs utan. ?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
2010-12-30 02:37
#98

Jag dör lite! Sitter och tittar på bilder, från en tjej som precis åkt till Japan för att studera.
Typ massor av japaner som tar kort på dem, för att dem är blonda xD Och så vackert! Jag vill dit, jag vill dit, jag vill dit, jag vill dit, jagvilljagvilljagvilljagvill!!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-30 02:54
#99

#97: Naaaw! Liss-gullet! *torkar bort floderna* ? Inte visste jag att mina störda FB-uppdateringar var så saknade. xD Fast trivs bättre med MSN. Mycket roligare där ju. xD

#98: Vi ska dit en vacker dag om vi så ska råna en bank eller panta burkar som vi letar upp i alla soptunnor i städerna. Finns ju uteliggare som har sparat ihop hundratusentals kronor på sådant och sedan tagit ut pengarna. Stockholm är ju ett bra ställe att börja på. xD

Nordqvist
2010-12-30 13:17
#100

#97 Haha ja men det ska nog gå ändå, så länge jag är försiktig så det inte går hål på handskarna! Hehe!

Jag vill oxå åka!!! Så jag är med på pant-letar grejjen! Och vi kan ju sjunga på stan och samla ihop pengar! Skrattande Jag kan dansa Mr bean dansen och nu sjunger! För om jag sjunger så skrämmer jag bort alla! Skrikandes

Liss
2010-12-30 17:35
#101

#99 Haha! Tack sötaste Tanja! Dina störda fb-inlägg var som en sol i mörkret. Jag är poetisk, jag vet ;D
Men som sagt, msn och sms funkar ju också. ^^

OMG pantburkar? Jaa det kanske funkar. Har sett flera stycken komma med stora svarta påsar med burkar. Finns även dem som går runt och tar alla burkar så fort det är någon tillställning här i stan. Han är känd som "mannen med barnvagnen som vill ha dina burkar" xD
Det kan ju vara första steget ^^

Jag vill typ åka dit med illrött hår och chocka alla Japaner xD

#100 Hahah! När jag gick i musikklass stod vi och sjöng på stan på jul etc. Det gav faktiskt en del.
Även att baka något jätte billigt och ställa sig och sälja dyrare. Och skriva en lapp - "STÖDJ MUSIKKLASSENS STUDIERESA!" … något sånt kan vi ju göra xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2010-12-30 17:44
#102

That's it everybody! Let's start collecting pantburkar för att finnansiera vår fantastiska resa till Japan! xD Det kommer att bli awesome! xD

[KilledbySnape]
2010-12-30 19:23
#103

#101, 102, count me in..? ??

Vill också diiit. Vänta bara, när jag är 30 (säger vi, för då har jag 7 år på mig) ska jag BO där!! … .. Uhm fråga inte hur och var och annat logiskt, så långt har jag inte kommit.. (T?T)

Tills vidare får jag nöja mig med uppcon i sommar, för längre än så kommer jag inte med min så kallade inkomst. XD

[Tan-chan]
2010-12-30 19:25
#104

#103: Absolut att du får vara med! Härligt! Nu är vi fyra pantburksletare! Awesome! xD

Annons:
Nordqvist
2010-12-30 19:32
#105

Panta mera! Flört

[Tan-chan]
2010-12-30 19:54
#106

#105: LOL! xD Japan, här kommer vi! xD

Azmaria
2010-12-30 20:38
#107

Uwah, nu är jag heelt efter i iFokus världen,

men sånt är liiivet~

Öhöm ja, jag har varit och hälsat på min mormor och morfar + mina söta överenergi kusiner ^^

Dom är adopterade från ryssland och kom för 2 år sen till finland och deras språk är nu jättekul ^^ en blandning av ryska och svensk österbottnisk "by dialekt". haha ;D

och jättebra trivs dom i Finland också ^^

Sen när jag kom hem.. krashade internet, greeat..not. Men nu är det fixat tillbaka(tack o lov att min farsa är dataexpert och har det som yrke.)

´Jaa annors då, vad har hänt här då när jag  har varit borta?

;D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2010-12-30 22:06
#108

HAHA! Panta INTE mera!!!! Så att vi får burkarna damnit! xD

Jag ska också BO där! Men först kanske det är bäst att sikta in sig på att komma dit över huvudtaget. Skulle vilja bo där typ två år åtminstone. Men först en visit… om så bara för en vecka!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2010-12-30 23:10
#109

Nu är man ofissisellt brunett då! ^_^ Målar naglarna nu oxå! Jag kommer vara snyggaste på festen i morgon!

JAAAAPAAAAAN!! JAG KOOOOOMMER!!!! om sisådär 40 år när jag samlat tillräckligt med pantburkar… Tungan ute

Azmaria
2010-12-30 23:31
#110

haha, finally fastän det tog länge.

Såå ni pratar om att panta burkar?

äh barnjobb, jag tycker attt vi skall köra med att..sätta upp ett tält och..och spå människor!

Oh yeah, däääär kommer pengarna in som smör skall ni veta;)

hurra för mig och mina smidiga planer. ;P

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2010-12-30 23:41
#111

#110: Låter som en fantastisk plan! xD

Annons:
[Ai-chan]
2010-12-30 23:44
#112

När jag campade på öland någon vecka så gick jag o brorsan samlade ihop pant. Gick även runt och frågade i husvagnarna osv.  Fick ihop över 500 kr eller något. Mycket blev det allafall på en sån kort tid. =) Så campingarna ska man kolla efter pant, osso såklart på festival områden! :)

Azmaria
2010-12-31 00:03
#113

#111 självklart ;D sen kan vi starta en spådoms företag och tjäna mer pengar än..än Paris Hilton. De du, alltid något att sträva efter. *skrapar sig visdomsfullt på hakan*

btw. Är det bara jag som är uttråkad idag? -.-

meningslös dag med ingenting att göra.*dunkar huvudet på tangetbordet*

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2010-12-31 01:20
#114

Hahah! Det kommer sprida sig och stå om oss i tidningarna.

"Tjejer överallt i landet, har börjat samla pantburkar. Känner dem varandra? Vad är deras mål? Ingen av dem vill kommentera frågan. Mystiken tätnar. Kommer det spridas vidare till flera, undrar vi nu!"

Öhöhö…
Jag har hittat massor av bra koreansk drama. Så jag sitter och nördar det. Är inte inne på internet någon annanstans. Inte på speciellt bra humör, så då håller jag mig ifrån msn etc. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2010-12-31 10:53
#115

Ohayou! Skrattande
Jag lyckades kolla på 20,5 avsnitt av Lovely Complex igår. Duktig. :D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2010-12-31 14:05
#116

TTTRRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTT!!!!!

Jag säger bara en sak…. Är man beroende av sömn och gillar sovmornar, SKAFFA INTE BARN!!! Tindra fortsätter med sitt dryga fantiserande och jag vet inte vad som hjälper. Gav henne en klapp på kinden i morse efter att hon hållt på för 3:e gången och säger att det är gröna djur på hennes händer så varken hon eller jag kan sova. Då stirrade hon på mig ett tag, kollade på sina händer och jag sa åt henne att inte kolla. Hon blundade, och 30 sek senare sov hon!! Jag fattar inte vad hon håller på med, men ska hon fortsätta såhär länge till kommer jag gå i konkurs och adoptera bort henne!! haha!

Nu är hela dagen förstörd, jag som skulle rida på långtur med hästen, sista ritten, och sen göra mig i ordning i lugn och ro inför klällen… men nej, det blir ett varv i skogen med hästen, stressa hem, sova en halvtimma, göra sig i ordning snabbt och kuta bort till grannen och slänga i sig middag om jag hinner med det! annars blir det pizza!!

GOTT NYTT ÅR!! <3 Ya all!! (Och Tindra fast hon är dummig! Flört)

[KilledbySnape]
2010-12-31 19:39
#117

Kan någon berätta för mig varför man tvunget ska skjuta raketer redan vid den här tiden!?

Var ute på en långis med hunden nyss. Han är totalt obrydd när folk smäller på håll, men på vägen hem är det några ungar som smäller av raketer som förstås exploderar rakt ovanför oss och eftersom vi måste passera precis där så tvingas vi "njuta av" fyra raketer.

Kråkan blev förstås rädd -- inte så farligt att jag är orolig egentligen (han sprang undan men fortsatte lyssna på mig i alla fall), däremot var han väldigt nervös och ville hem. Han släppte det när vi kom in.

Så ok, inget hände, men nu sitter jag här och är typ upprörd till tårar av bara tanken på att några jävla ungar skulle kunna sabba min hund på en minut om man haft otur.

Jag hatar människor.

Liss
2010-12-31 19:58
#118

#117 Jag har tyvärr en hund som BLIVIT förstörd på några minuter, av smällare. (några år sedan)
Så jag går ut, han kissar och vill in igen och jag får dra vidare honom så han åtminstone gör något mer behövligt.
Inomhus är det inget problem, han ligger tätt intill mig och sover. Men när vi går ut, så fort han känner av det, tvärvänder han och vill hem igen.

Även om folk kanske tycker det är kul, borde det vara hårdare lag på att man ENBART får skjuta på nyår. Här har dem hållt på hela veckan.

Men men GOTT NYTT år till alla.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[KilledbySnape]
2011-01-01 00:35
#119

#118, Usch, jag har medlidande med alla vars hundar blivit skrämda av andras nyårsfiranden…

Nå, gott nytt..!

Onslow
2011-01-01 01:36
#120

Gott nytt år :D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2011-01-01 01:37
#121

Oh god, mega LOL.

Jag, min syster och en kompis har just inlett det nya året med att åka kälke nerför en backe som leder till byns kyrka. Och dit ner åkte vi, och krockade med kyrkomuren XD (vi missade ingången till kyrkogården, haha)

oh jösses, jag har på känn att det här året kommer att bli ägd. xD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-01-01 06:20
#122

Lite onykter, lite glad och lite trött!! Gott nytt år! Skrattande

[Ai-chan]
2011-01-01 18:45
#123

Vill gärna dela med mig denna video… :D:D:D

[Tan-chan]
2011-01-01 22:22
#124

#121: LOL! Duktigt jobbat! xD

Ugh, i går kväll var det awesome. Jag och Snacks sköt enorma nyårsbomber vid 12-slaget, och de var verkligen enorma. Större fyrverkerier än privatpersoner egentligen får äga. LOL!

Gick inte och lade mig förrän vid 9 i morse. Sov fram till 14 ungefär. Haha! Så ska glo vidare på Anime nu. Har haft animemarathon i snart 2 veckor nu i sträck. Det har bara gått ut på att kolla på Anime hela dagarna. Produktivt? Nope, men härligt. xD

[Tan-chan]
2011-01-02 13:20
#125

Hittade denna musikal om Death Note på Youtube. Tänkte tipsa er om den. Den är hysteriskt kul. xD

Kolla bara när han börjar döda folk med Deathnoten och de dör til musiken. Så epic! xD

Annons:
Nordqvist
2011-01-02 14:11
#126

#125 HAHAHA! Var tvungen att sno och lägga upp på facebook! Flört Jag saknar ju oxå dina FB inlägg….

Idag är 4:e dagen med huvudvärk….. Men glada nyheter oxå, fick veta i morse att mina vänner äntligen fått sin efterlängtade son som ska heta Adam! Förra året förlorade de ett barn i magen, och nu har de äntligen lyckats med en jätte frisk son! Jag är så glad för deras skull!!! Och hur sjukt är det eg att mina två kompisar från olika håll går och blir ett par, förlovar sig och får barn? haha! Roligt!

Jag funderar även på att börja med yoga!! Jag känner mig för stel och tråkig! kanske ska bli mitt nyårslöfte? haha!

Onslow
2011-01-02 14:19
#127

Varför kan inte jag vinna en miljon?!

Om jag hade haft pengar skulle jag ha blivit en French Maid Lolita direkt <3

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-01-02 15:57
#128

#126: Naaaw! Inte visste jag att Tan-chan's dumma inlägg var så uppskattade. LOL!

#127: Ja du, jag hade gärna också vunnit en miljon eller två…

Azmaria
2011-01-02 16:17
#129

#125 made my day! haha XD LOL jag garvade när L var Fasú(eller vad den där kråkan heter i lejon kungen) och tog någo random vingar och flög. xD

edit: haha den där sången på slutet. I min skola finns det ett gäng pojkar som sjunger den varje dag typ och visslar glatt till låten när de går i korridoren. lol sen stämmer resten av människorna in i sången så det kan lätt bli en liten musikal i skolan. hahah xD

jag måste också säga att jag saknar Tan-chans epic inlägg. det liksom piggade upp Fb när man loggade in och såg de skojjiga youtube klippen . x)

btw, en miljon räcker inte för mig, jag skall ha Joakim Von Ankas pengabinge, dääär kan vi tala 0m att äga pengar XP Det skulle inte vara dumt om man kunde joina björnligan och storma den stora Pengabingen nån dag  XD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-01-02 17:12
#130

#128 Näää de var inte dumma!!

Pengar pengar pengar…. vet ni att pengar äger oss och de som äger pengarna äger hela världen, dvs det är inte vi som äger pengarna och vi är ägda allihopa av en enda familj! Den ni! De mest mest pengar är de fattigaste människorna, eftersom de har flest skulder….. Låter det förvirrande?
Då skulle ni hört det på japan-engelska…. haha! Nej jag lovade att inte berätta den här "hemligheten" för någon, men hinta får man ju göra! ;) hahahaha! Sjuuuuukt trött idag…… haha!

Slutsats: Du är inte rik för att du har mycket pengar!

Nu är jag hungrig!!
Jag önskar att jag var en pojke istället… Allt hade varit så mycket lättare då! Jag behöver bara klippa håret och odla en penis…. Jag hatar att vara tjej!!

[Tan-chan]
2011-01-02 17:34
#131

#129: Naaaw! Så söt du också är. Du får pigga upp dig på min blogg. Lovar att länka lite fler skojiga videor därifrån. Har redan gjort det med bland annat en epic musikvideo med katter som spolar i toaletten. xD

#130: Det beror på hur man definerar rik. Allt beror på hur man använder pengarna man får. (^_~)

Och jag vill också vara kille. Hade i sådana fall varit en supersöt blondhårig kille med blå ögon som var en bög. xD Då hade jag sluppit känna hur man föddes i fel kropp med en inkompatibel läggning. (En tjej som bara gillar killar om hon var en kille själv.) LOL!

Nordqvist
2011-01-02 18:04
#132

#131 Haha jag hade varit en mörkhårig, lång, smal kille med gråblå ögon. Och läggningen vet jag inte, jag hade nog gillat tjejer om jag faktiskt var kille, men varför inte bög lixom! ;) och då hade jag kunnat bete mig som jag gör utan att folk tycker att man är knäpp och killkläder är ju sjukt mkt snyggare är tjejkläder!! :o

Annons:
Azmaria
2011-01-02 18:07
#133

#131 haha jag såg det, jag såg det på din blogg. (lol jag brukar nog läsa din blogg varje dag, för du skriver på ett kiva och intressant vis att man hänger bra med i texterna ;D)

haha, den där katt videon x) jag föll va stolen när låten spelades upp för den passade så bra med videon xD så simpel men såå fyndig. ;P

btw, jag har bara hört på radio pleppo heela dagen och mitt liv känns nu härligare. ;D Seriöst jag förstår inte var Ted och Kaj(som har skapat pleppo) får sin humor ifrån. den är så så slut och fyndig och skrattframkallande. xP

just nu har jag hört på undantaget, lol ful mobbning där men man kan inga låta bli att skratta endå. xP

Make Pasta not War, Vee~

[KilledbySnape]
2011-01-02 19:57
#134

#129, LOL, Zazu heter fågeln i Lejonkungen… Vad ääär du för nån konstig människa som inte ens vet det!? D:

;)

Brynäs slog Luleå med 2-0 idag ?~

Liss
2011-01-02 20:25
#135

Hihi, Löv the death note musikalen.

Och skriver här som jag skrev på facebook. Att jag har ju min mors dator, som hon behöver i jobbet snart. Så jag blir utan dator. Var det igår… vilken abstinens man får :ccc Så kommer inte vara inne på internet speciellt mycket tills jag skaffat/fixat en dator.

Och en pöjk vill jag med vara. Inte för att killar skulle ha de lättare, utan bara för att jag vill det. And I would be gay! :DDD (med tanja ;o)

Nu sitter jag och väntar på ett samtal. Igår skrev en killkompis sms om att han är förälskad…. i en kille! haha! Han har inte varit gay innan. Hans andra tjejkompis hade bara blivit äcklad :c Då tänka han på mig ist. (Lisette är väldigt förstående ^^) så nu vill han prata med mig om det ??

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-02 21:06
#136

#135 Åååh vad underbart!!! Jag vill oxå ha en vän som kommer ut för mig… :( Men jag har inga vänner… :(

Funderar på att flytta nedåt i landet! Någon som vet vart i hela * man kan bo? haha!!

Liss
2011-01-02 21:11
#137

#136 Jag är faktiskt lite lycklig över att han tänkte på mig, i det sammanhanget.

Haha, vad sorgligt det där lät Teri! Du har mig!!! Fast jag tänker inte komma ut för tillfället ;) Möjligtvis som bög då också då…
Bo HÄR! Fast jag vill ju med flytta (neråt). Men till en början… flytta hit! ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-01-02 21:17
#138

#132 Faaaast… det anses inte lika konstigt att en tjej har söta t.ex Lolita-klänningar som om en kille skulle ha det (även om jag inte har något emot transor såklart) :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-01-02 21:57
#139

#137 Hahaha!! Ja vi kom väl överrens att om jag var bög skulle vi dejta? ;) haha! Ja men VAAART bor man DÅÅÅÅ? om man ska bo nedåt alltså! :P

#138 jag passar inte i söta klänningar ändå! haha!

Annons:
Liss
2011-01-02 22:08
#140

#139 Du skulle vara bisexuell, så du kan ha mig på sidan om ;o
hahaha!
Först och främst i Norrköping ;)
Men jag vill ner till gbg någonstans, tror jag.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ai-chan]
2011-01-02 22:28
#141

Neråt nerå neråt neråt till varma länder ska det vara. ^^

[Tan-chan]
2011-01-02 22:41
#142

Liss! Är du otrogen mot mig nu? Vad hände med vårt sommarbröllop i en katakomb med vampyr-vigselförättare?

*triangeldrama* LOL!

Nordqvist
2011-01-02 22:46
#143

WTF LISS!! Förvånad Hahaha! Twotiming is baaaaad!!

Ska vi alla flytta till Gbg då? ;) haha!

[Tan-chan]
2011-01-02 23:09
#144

#143: Vi kan ha ett trepersonsförhållande då? Hahaha! xD

Ja, flytta till Gbg! Jag bor ju nästan där. (^0^)

Nordqvist
2011-01-02 23:18
#145

#144.. Hmm.. OK! Skrattande

Synd bara att hela släkten skulle bli förbannad om jag flyttade! haha! Men jag vill bort härifrån, skaffa nya vänner… Inte lätt i den här lilla hålan eftersom jag inte är som alla andra! haha!

[Tan-chan]
2011-01-02 23:25
#146

145: Yaaay! Nu fattas bara Liss' samtycke. Sedan kan vi alla gifta oss i en katakomb i sommar bland vampyrer. xD

Då skulle du nog trivas i Gbg. Där är många "inte som alla andra". Jag känner mig som mest hemma där och önskar att jag bodde nära centrum där.

Annons:
Liss
2011-01-03 00:03
#147

HAHAHAHAH!!! Förlååååt Tanja! Kommer alltid vara du och jag. Vi kan ha Teri på sidan om, som sagt (skyrre jag är!!!) :P

Jag vill till gbg! eller… stenungsund? neeeh… jönköping? neeeh.. bha! DANMARK!!! ;OOOOO

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-01-03 00:09
#148

#147 Taskigt Liss.. Taskigt… ;) DANMARK? Där hör man ju inte vad de säger!!

Fast Gbg är en stor och läskig stad… Jag är en country gal! haha!

Liss
2011-01-03 00:15
#149

#148 Haha! Jag älskar er båååda! (älskar bara Tanja liiite mer ;o) Omg, vilket samtalsämne. ^^
Neeh det är sant. Jag pratar med en kille från Danmark just nu… får snacka engelska :P

Neeeh Gbg är ganska speciellt. Man kan bo lite avsides, inte mitt i smeten. Det är SÅ fint där… tycker ju jag iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-03 00:32
#150

#147: LOL! Jag som trodde att du var på väg att rymma från mig. Vad hade jag gjort av all denna kärlek då? Gett den till Teri? Hahaha! xD

Ja, Gbg är väldigt fint, och vad är bättre i Gbg än Liseberg?! xD Ja, i en stadsdel utanför centrum hade varit perfekt. Dit ska jag flytta någon dag i mitt liv.

Och för dig Teri, som är en country gal som jag, kommer nog ändå stortrivas om du bodde i kanske Torslanda eller så. Fast det mest optimala hade varit Öckerö - där jag bodde under utbildningen. Ligger på en ösamling utanför Gbg. Det är hysteriskt vackert! Fast bussförbindelserna är kassa som fasen.

Och Liss, om du vill till Danmark så följ med Halalddin. xD

(Note: Kom ihåg att denna video är bara ren parodi och bör tas med en nypa salt.)

Liss
2011-01-03 00:50
#151

#150 Hahaha, den där har jag sett förut. Men kom inte ihåg att det var Danmark med! :P

Kommer aldrig rymma från dig sötaste. Finns inget att rymma ifrån. Vad vore jag utan dig. … erhm.

Precis!! Försöker komma dit till i sommar också. Tänkte gå på Liseberg och skit då. Men får la se vad pengarna säger om det. Det är mitt mål i sommar iaf. ^^
Dit ska jag med flytta någon gååång.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-03 01:05
#152

#151: Seriously hade jag jagat efter dig om du hade rymt. *stalker* Så du hade inte haft något val ändå; jag hade hotat dig med mina Rin-knivar och frihetsberövat dig. xD

LOL! Nä, jag hade varit superledsen om du inte ville gifta dig med mig i sommar i den superfina katakomben som vi ska leta upp.

Yaay! Då ska jag möta upp dig och så drar vi till Liseberg tillsammans! xD Jag har en image av att ha åkt allting där, och i år kommer de öppna en attraktion som bara EN attraktion i hela världen kan mäta sig med; den utsätter åkaren för högsta tillåtna G-kraft. (^_~)

Liss
2011-01-03 01:22
#153

#152 Frihetsberövat… oh lord vad jag garva! xD Det hade inte gjort mig något. Jag är lite kinky ;) Kan ge tillbaka med min katana! ;o Tror jag ska rymma, bara för det.

I sommar?! Den här sommaren? Oh, nu fick jag prestationsångest. Så mycket som ska göras xD

Yeay! Vore jätte, super kul. Men kostar en hel del för mig att åka dit, skaffa åkband, ha mat och roligheter etc. Typ 2000:- har jag räknat ut :P Men ska försöka lyckas…
Jag har nog med åkt allt, älskar karuseller. Jaa just det. Det är tornet du pratar om va?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-03 01:38
#154

#153: Hm… Om du cosplayar som Shiki får du gärna slicea mig. Är också rätt kinky. xD Fast är ju inget kul om du lyckas rymma. *Rin sätter sig för att vässa sina knivar*

Japp, denna sommar! xD Det svåraste är ju att hitta en vampyr som vill viga oss…

Japp, det är tornet jag talar om. (^0^)

Azmaria
2011-01-03 01:45
#155

LOL vilka fina planer ni har, nu fick jag oxo lust att flytta från min lilla ö.(nog för att jag har angstat över att bo här i 18år..) ;P

Oi, oi! Ni får vara glada att ni allihop bor i sverige iaf ;D , tänk på mig…som bor…på andra sidan jordklotet (okej överdrivet)…okej..i grannlandet. xD inte direkt lätt för mig att ta mig ti sverige för att flytta med er till göteborg. Huhu. ;)

Men HA vänta bara om ett år. då kommer jag till sverige och möjligen möter upp er xD så ha, mig kommer ni inte undan heller.  >:D

#134 men men..mitt minne sviker mig. D:

Fazu är ett svårt namn att komma ihåg, XD *går och skäms i ett hörn a la Tamaki style*

edit: nej nu går jag och hänger mig snart. Mina ögon sviker mig nu oxo. Jag menade Zazu..men skrev fel…AAH. *dunkar huvudet i bordet*

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 01:51
#156

#155: LOL! Du är alltid välkommen att flytta med oss till Gbg. xD

Azmaria
2011-01-03 01:57
#157

#156 yippie Yay, made my day ennu en gång, eller skall man säga made my future? xD

jag kan fast vara er servant i huset ni flyttar till. Jag lovar jag kan de där med hushåll grejjer ;D och PS jag är inte faarlig. :)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 02:11
#158

#157: Men hysteriskt bra! Du kan vara vår Sebastian-butler! xD

Fast det låter för bra för att vara sant, och när det gäller sådana saker så brukar det också vara så. Med andra ord så tror jag faktiskt du är farlig. Vem vet vad du kan hitta på när vi ligger helt harmlösa och sover. xD

Azmaria
2011-01-03 02:24
#159

#158 Haha Yes, my lord!

 jag lovar, jag har skillz när get gäller att tvätta kläder, städa huset, klippa rosenbuskar, servera mat, klä på er osv. jajamän precis som Sebastian X)

hm, ni tror väl endå inte att jag är född i frankrike heller? xD dessutom beror det på hur du definerar ordet farlig. Och nej jag är inte farlig…inte på deeet sättet iaf. jag är ju er servant i slutändan  :) 

fast om jag är farlig beror det väl på att jag har humör svängningar. xD får strejk som herr Sebby får i denna video:

(lol wtf with all these comments?! XD)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 02:28
#160

#159: Men det låter helt perfekt! Matar du oss också? Det råkar nämligen vara så att det är hemskt jobbigt att lyfta besticken själv. xD

LOL! Den såg jag tidigare i dag när jag surfade efter MMD-videos. MMD FTW! ?

Men om du tyckte Sebbe fick damp, då ska du se Miku!

Annons:
Liss
2011-01-03 02:34
#161

Mata miiig mata miiig!  ?

#154 Klart jag är shiki! allt för din skull.
Haha, jaa jag känner inga vampyrer. Gör du?

Hoho! Det tornet lär ju vara awesome upplevelse. Den SKA jag åka! Gbg here I come! Liseberg wait for me! Tanja, make my life.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-01-03 02:46
#162

#160 & 161 förstås skall jag ju mata er om nu blir för trötta att hålla i bestick…för bättre matning än att ha en slang till magen. haha ;)

hoho, Miku damp med angry german kid som ljud XD epic!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 02:52
#163

#161: Naaaw! Liss-Shiki!!! Slice up my life and put it back together! xD

#162: Bra bra, sådant gillar vi! xD Jag tycker inte om att lyfta på besticken så… xD

Liss
2011-01-03 02:56
#164

#163 Haha! Omg klockren kommentar! xD

Snacka om att vara lat när vi inte ens orkar lyfta besticken. Men man behöver inte bestick. Man kan äta med händerna. Om man nu orkar lyfta dem ens. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-03 03:10
#165

#164: Men vem behöver lyfta händer när vi har butler Azmaria som gör det åt oss? xD

Nordqvist
2011-01-03 03:11
#166

JAG SKA TILL GÖTEBORG! Hahahaha! Nä, eller jo, jag hoppas väl på en dejt kanske! Flört Passande, eftersom vi pratat om att flytta dit! haha!

[Tan-chan]
2011-01-03 03:12
#167

#166: Dejta oss? xD

Annons:
Azmaria
2011-01-03 03:16
#168

#165 Azmaria at your service my lords. ;) näe vänta nu..jag känner lukten av att mina masters kommer att bli för bortskämda XD oh well, tar jag orders så tar jag. ;) även när det gäller hand lyftning. Men föredrar att mata er på ett traditionellt sätt. ;)

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-01-03 03:23
#169

#167 Jag fick ju inte vara med…. :( haha! Klart jag ska dejta er med!!! Men måste ju dejta kille med! Lärare och revisor… Låter tråkigt ja… MEN! Han är japanska lärare och från Tokyo Japaaaan! Skrattande Sjukt trevlig, iaf än så länge! ;) Och jag får massor med komplimanger! Förvånad Så man blir alldeles generad!!

Liss
2011-01-03 07:01
#170

Du får visst vara med Teri. Du kan ha din Japan också. Blir värsta orgin! … får man prata om sånthär på en öppen sida? :P hahhaha!

#168 Traditionellt sätt? Det låter läskigt måste jag ju säga. jag tror jag äter själv … ^^

Man kanske skulle flirta lite mer med min vän Sean. Han är Japan och åker dit varje år, till sin mamma. Om jag är snäll nog kanske han tar med mig någon gång. … fast nu var jag dum! :c FY mig!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-01-03 11:43
#171

Hahahahaha, vilken jäkla diskution (stavning…?) xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-01-03 12:32
#172

#168: Men bortskämt är bra! Och det blir ju ingen sport om du ska mata oss på det traditionella viset. Vi måste ju ge dig ltie utmaningar. Hur ska butler-Azmaria få oss att mata oss själva utan att vi behöver lyfta ett enda finger själva? xD

#169: Självklart får du ju vara med! Som Liss sade: Ta med din Japan och så har vi en orgie dygnet runt! xD

#171: Ja, en härlig sådan! Värsta framtidsplanerna ju. xD

Azmaria
2011-01-03 13:33
#173

#172 haha, jaja så slipper jag  att motionera med armarna när man  får utmaningar på köpet ;D  great stuff! Jag får väl oxo en lika snygg outfit som Sebby har? eller åtminstone en snygg kostym grej som servanter har x)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 13:42
#174

#173: Ja, självklart får du det! Jag fixar fram en hel Sebbe-cosplay åt dig med svart nagellack och hela alltet. xD

Annons:
Azmaria
2011-01-03 13:53
#175

#174 Yaaay my life is complete! <3  XD då fattas det bara svart hår färg åt mig, men det kan fixas på nolltid ;)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 14:05
#176

#175: Jag skulle ju fixa hela cossplayen, så hårfärgen och precis allt ingår. Du kan också få en tatuering på handryggen med Sebbys kontraktsymbol om du vill. xD

Azmaria
2011-01-03 14:09
#177

#176 Men master,så generöst av dig då :)

 är det verkligen okej att du fixar allt? :O  jag menar något måste väl jag göra, som din butler. x)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 14:14
#178

#177: Arbetsgivaren måste ge arbetaren de rätta verktygen och rätta klädseln samt allt som hör där till. xD

Nordqvist
2011-01-03 14:16
#179

#170 #172 Aaawww vad snällt! Orgie.. Hmm… Harem! haha!

tråden har spårat!! hahaha!

Men seriöst, vi kan väl ses allihopa i Gbg i sommar? hehe!

[Tan-chan]
2011-01-03 14:18
#180

#179: Äsch! Lite crazy måste det ju vara ibland. xD

Ja, självklart tycker jag att vi gör det! Gå på Liseberg tillsammans kanske? (^0^)

Nordqvist
2011-01-03 15:05
#181

#180 JAAAAAAAAAAA!!! Skrattande

Jag måste bara dela med mig av den här videon som en vän skickade! Hysteriskt rolig!! Hahaha!

Annons:
Nordqvist
2011-01-03 15:14
#182

Och en till! hahahaha! Och det värsta är…

Att allt är sant!! haha! Men de förklarar som om man vore dum i huvudet! :P

[Tan-chan]
2011-01-03 15:18
#183

#181: LOL! Hysteriskt bra! xD

Azmaria
2011-01-03 15:32
#184

#180 det skulle vara en höjdundrande grej på sommaren im vi alla kunde träffas då ;D

vem vet, möjligen jag slipper för att min kompis har planerat en resa till stockholm i sommar för att träffa ett par vänner. Då skulle jag kunna komma med och fara vidare sen till Göteborg för att träffa er ^^ men det är bara en tanke än så länge, men kul skulle det vara :D

överlag så ser min sommar ganska suddig ut än så länge för det är super mycket jag skall göra och hinna med. LOL. Först studentskrivningar, sen ansökning till skolor, sen kanske jobba. Sen fara med familjen till England för att min pappa har köpt en segelbåt därifrån så den måste man hjälpa till att segla hem till finland, dock tror jag att jag bara är med på england rutten till shetlandsöarna, sen åker jag hem med flyg(vilken tur att jag har scaut skillz). LOL  massor med planer till sommaren! XD

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-01-03 15:39
#185

#183 jag gillade figurerna han gjorde med pinnarna! och "gay-rycket" haha!

[Tan-chan]
2011-01-03 16:01
#186

#184: Det hade varit fantastiskt! Då kan jag dregla över min butler! xD

#185: Haha ja! Gayrycket och minen var bäst! xD

Nordqvist
2011-01-03 16:15
#187

Gaah! Den här killen i Gbg har värsta snygga kmpisen!! Kanske ska satsa på honom istället! haha! Nej fy vad elakt… Får man göra så? haha!

[Tan-chan]
2011-01-03 16:18
#188

#187: Får och får. xD

Annons:
Nordqvist
2011-01-03 16:27
#189

#188 Får är snälla djur på Gotland! :P Men problemet är ju… Tänk om den andra får reda på det och blir sur? Ska jag eller ska jag inte? Tungan ute jag har för ont i huvudet för att tänka! Haha!

Azmaria
2011-01-03 16:39
#190

#186 yes my lord, wait what? XD lol jajamän, på något sätt måste ja ju ta mig till er~

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-03 16:44
#191

#189: Beror ju på hur du prioriterar. (^_^)

#190: LOL! xD Ja, någon gång måste vi alla träffas och göra någonting hysteriskt kul tillsammans.

Nordqvist
2011-01-03 16:52
#192

#191 haha beauty before… Wait… varför finns det inte snygga OCH snälla killar? Kan det inte finnas snygga, snälla killar oxå?

Jaaa! Absolut! Ses på Uppcon och något annat för de som inte kommer till Uppcon! Vill ju träffa ALLA!!! Anordna en Japan.ifokus träff kanske?

Onslow
2011-01-03 16:56
#193

#192 Haha, på UppCon ska vi ju skaffa en Japan.iFokus skylt har vi ju bestämt. ;)
Haha, alla får ha en tröja med sitt iFokus-namn. ;p

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-01-03 17:04
#194

#192: Ja, jag vill också träffa alla, precis alla! ?

#193: Just det! Vem är bra på design?  Jag är urkass på att designa. xD Tröja med iFokusnamn låter nice!

Men jag undrar om det ens är tillåtet att göra reklam bara sådär?

Onslow
2011-01-03 17:07
#195

#194 Ingen aning. xD

Haha, alla får köpa en t-shirt och tygpennor. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-03 17:16
#196

#195: Haha ja! Tur att jag har redan tröjor som jag kan kladda på. xD

Ugh… Sitter och filosoferar över vad för layout jag ska ha på bloggen. Är lite trött på det där mörka… Behöver ny färgsättning och bakgrundsbild, samt banner. (>_<)

Nordqvist
2011-01-03 17:20
#197

jag är trött på min huvudvärk!!!!!! Skrikandes har haft ont sedan torsdag kväll!!

Onslow
2011-01-03 17:23
#198

#196 Hahahaha, tyckte du skrev att du behövde ny färgsättning och bakgrundsbild, samt bananer. Oskyldig
Trött? Lite. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
2011-01-03 19:05
#199

Haha! älska youtubeinläggen Teri ^^

Jag har tygpennor. yeay! ;)
Vi kan sitta och kladda när du kommer hit Tanja. ;)

Min sommar är lite luddig med. Allt beror på pengar och min hund. Men Uppcon är ju iaf fixat. mähähäh!! Och så Liseberg förhoppningsvis då.

Och nu försöker jag få Teri att flytta hit också! Öhöhö… Min stora plan! Få hit alla JiFare, så dem bor nära :P Tills man flyttar vidare, neråt ~

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnnaMoonshadow
2011-01-04 11:00
#200

och man blev inlägg 200!

har saknar den här sidan! har varit borta över jul och nyår och flyttat åt min kille vilket resluterade i att jag inte haft tillgång till internet på typ evigheter. Abstinens? oh ja!

men nu är jag här igen och ni blir inte av med mig! Muahahaha!

har dessutom typ missat över hälften av inläggen i denna tråd, men strunt samma. kommer nog haka på ganska snabbt. Namntröjor lät ju som en rolig idé ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
2011-01-04 11:07
#201

#199 Jag var inte så svår övertalad va? haha! *Skickar länk - BILLIGA LÄGENHETER!! WOHO!! - Anmäler intresse* haha!

#200 Woho! Grattis!! :D Ingen som vill bli av med dig!! ;) Välkommen tillbaka!!

Liss
2011-01-04 16:22
#202

#201 Haha… neeh inte speciellt svårt att övertala. Hoppas dem säger ja, så är du här snart ;)

#200 Välkommen tillbaka ;)

Jag ser i kors… är så äckligt trött. Sov en timme och så olika test, på tid, efter det. Inte underligt att jag fick blackout när jag skulle göra ett papper med matte. Man använder ju bara miniräknare nu för tiden :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Onslow
2011-01-04 16:35
#203

Klotterplank #5 snart eller? :p

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ai-chan]
2011-01-04 20:12
#204

Varför flytta hit i dit. Bestäm en plats så kan man ha nå otaku hus eller residence som i Kuragehime. ;)

[Tan-chan]
2011-01-04 20:21
#205

#204: Låter som en fantastisk idé! (O_o)

[Ai-chan]
2011-01-04 21:07
#206

Visst gör det! =) Och måste väll vara på ett ställe så att det är lätt och billigt att ta sig till Sthlm till j-konserterna och uppsala till uppcon ;P

Sthlm: Konserter, SF och sun ai!
Men man är ju inte storstads tjej men men ;P

Nordqvist
2011-01-04 21:15
#207

Neeej! Inte sthlm! Då skaffar jag hellre körkort och minibuss och kör er överallt! hahaha!

[Ai-chan]
2011-01-04 21:27
#208

haha ok. då är det ok vart som helst ;P

Onslow
2011-01-04 21:37
#209

Min dator kan knappt ladda den här tråden *hint hint hint*..

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-04 21:57
#210

Göteborg ska det vara, någonstans i utkanten. vi alla kan köpa en villa/hus och bo i den tillsammans. xD

#209: Oj! Ska fixa ny tråd med en gång då så du också hänger med!

[Tan-chan]
2011-01-04 22:01
#211

Tråden fortsätter här: OT/chatt-tråden #5

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: