Annons:
Etikettövrigt
Läst 8711 ggr
[Ai-chan]
12/31/10, 1:52 PM

Japanska lekar

Vet ni nå roliga japanska lekar? =)

Annons:
CHoPSTix
12/31/10, 6:12 PM
#1

ne ingen..

Goodbye Kitty <3

Tarot
12/31/10, 7:52 PM
#2

Origami! Skrattande

[Tan-chan]
1/1/11, 3:40 PM
#3

Fotleken? xD

Azmaria
1/1/11, 4:57 PM
#4

den där sten sax påse leken, när man har förlorat skall man ta på sig en mössa/hjälm (som kan vara allt från en konstig hatt till en balja) och undvika ett slog från en käpp son vinnaren försöker så en med. XD (käppen kan vara typ vad som helst, en penna, en bok eller plast stav av något slag)

Den är typ den enda jag känner till. Har sett leken  i vissa Manga serien + så har jag sett An Cafe medlemmarna lekt den xP

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
1/1/11, 5:16 PM
#5

#4 den har jag oxå hört talas om! Skrattande

Tarot
1/1/11, 7:35 PM
#6

den låter lite………annorlunda… =)

Annons:
filuring
1/2/11, 2:37 PM
#7

När jag var i Japan på ett dagis körde de sten, sax och påse leken men den som vann skulle peka åt ett håll och den som förlorade skulle samtidigt vänta huvudet åt ett håll och om det blev samma håll skulle förloraren ta på sig baljan på huvudet och vinnaren skulle slå till innan baljan kom på huvudet. Om vinnaren inte hann så fortsätter man. ungarna körde varannan gång om ingen lyckades vinna. hann man slå så fick förloraren ge plats till en annan.

Origami är väldigt vanligt att alla gör.

på ett äldreboende hade man en lek som jag inte minns namnet på men det är typ glaskulor som är platta och som man lägger ut på bordet. Sedan ska man dra fingret emellan två glasplattor och sedan putta på den ena så att den åker in i den andra. De får inte träffa några andra än de som man dragit fingret i mellan. träffar man den man tänkt får man ta den och fortsätta. Men nuddas några andra går turen vidare. Den med flest vinner.

Man körde också en lek med en påle och en platta uppepå. Man skulle lägga ärtpåsar på plattan. man lägger en och om det inte rasar går turen över till nästa. den som lägger en påse och det rasar förlorar.

hmm sen kommer jag inte på någe mer. Beror lite på vad du menar med lekar.

Fånga inte dagen släpp den fri!

Att vara modig är inte att vara orädd utan att trots sin rädsla ändå stå kvar!

LaviwwNaoki
1/23/11, 4:29 PM
#8

#4 Den leken kallas Jan Ken Pon!

Man säger "Tataitte Kabutte Jan Ken Pon!" när man kör "Sten, Sax, Påse" saken ^^

Azmaria
1/23/11, 5:49 PM
#9

# jaaa  just det, så hette den :D

Make Pasta not War, Vee~

[Deleted Account]
1/25/11, 8:05 PM
#10

Mahjong kanske? xD vet inte.
Jankenpon heter sten, sax, påse iallafall.

Upp till toppen
Annons: