Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 8274 ggr
CHoPSTix
2011-01-02 22:36

Sy lolita

hej!

jag skulle gärna vilja sy en Lolita klänning då "riktiga" kostar rätt mkt.. även offbrand :)

är det nån som har sytt lolita/Hime Gyaru klänning?

underkjol kan jag göra separat så ja..

om ni inte har sytt vet ni nån bra sida som säljer Billigt Lolita? som kostar max upp till fem hundralappar..

I alla fall så tack i förhand :)

Goodbye Kitty <3

Annons:
[KilledbySnape]
2011-01-02 23:27
#1

Men kan du verkligen hålla dig under 500:- om du ska sy själv? I och för sig vet jag ju inte vad du tänkt använda för typ av tyger, men jag tycker det låter lite lite (men så är jag också expert på att avrunda högt uppåt, så lyssna inte för  mycket på mig).

Har du kollat ebay? Jag har sett billiga lolitaklänningar där.

[linnzy]
2011-01-03 00:10
#2

Jag har också påbörjat ett Lolita projekt, dock kommer jag att endast sy kjolen och kanske en liten överdel typ som ett linne liksom. Kolla på min blogg; yumedesign.blogg.se Jag skriver lite om den där.

Jag hittade billigt tyg på tradera, och sedan ska jag ha en vit skjorta av något slag (vill helst ha med puffärm) eller en romntisk blus, tradera där med, letar även på second hand.

Underkjol har jag sytt en gång men det blev inte bra, denna gång skall jag se om jag hittar en billigt.

Jag tror att du kan få en hyfsat enkel lolita-klänning för femhundra, man kan ju alltid "bygga" på den senare med allt möjligt. Men det beror ju på vad för tyg du skall använda.

Lycka till!

Liss
2011-01-03 00:18
#3

Jag tror inte heller man lyckas för 500:- … har inte sytt en lolitaklädsel dock. Men har sytt en balklänning ;) Tyg etc etc gick på ungefär 2000:-

Men ja, man får väl leta på ebay och såna sidor kanske.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Deleted Account]
2011-01-06 11:56
#4

http://www.bodyline.co.jp/bodyline/ säljer en av de mest billigast men välgjorda Lolita klänningarna ever. Du kan även hitta på Ebay och Tradera.

Onslow
2011-01-06 12:04
#5

#4 Åh, tack för den länken!
Fanns t.o.m maid-förkläden. <3
French-maid-lolita here I come!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2011-01-06 14:08
#6

#4: Ja! Där var den sidan jag har tänkt på hela tiden men har inte kommit på vad den heter. Haha!

Men dock får man vara försiktig på Tradera. Finns mycket skumma typer där nu…

Annons:
CHoPSTix
2011-01-06 19:03
#7

4# tack! fraktar de till sverige också?

för när man kan hitta en Lolita klänning för 19 $ har man hittat ett fynd!

Goodbye Kitty <3

[linnzy]
2011-01-06 19:10
#8

ja det gör dem och de är relativt snabba också, jag har beställt ett par skor från bodyline, dock gjorde jag det mitt under nyårshelgen så det tar lite extra tid :P

Liss
2011-01-06 20:49
#9

Hade jag varit gullig och haft en söt stil, hade jag lätt köpt saker där inne. … Men nu är det inte så xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Deleted Account]
2011-01-07 01:59
#10

Ja :D dom är riktigt snabba med leverans då de har DHL, beställde en skoluniform därifrån. Frakten är alltid 20 dollar, så man ska passa på o köpa mycket för samma frakt.
Däremot skulle jag vilja varna för modell-tävlingarna de har aktiva hela tiden. Mr Yan som äger bodyline är känd för att "leta fruar" med europeisk utseenden :( mycket obehagligt.

CHoPSTix
2011-01-07 16:12
#11

10# oj! det var obehagligt.. men tror ändå inte att jag skulle få vara med.. (för mamma och pappa)

Goodbye Kitty <3

CHoPSTix
2011-01-07 16:12
#12

10# oj! det var obehagligt.. men tror ändå inte att jag skulle få vara med.. (för mamma och pappa)

Goodbye Kitty <3

[linnzy]
2011-01-27 03:39
#13

Nu är min klänning i stort sett klar, lagom till ConFusion i helgen.

Kolla in den här; Yumedesign.blogg.se

Kommer fler bilder efter helgen ^^

Annons:
Novachan
2014-01-04 20:41
#14

Får se om jag får några svar här eller om jag får starta en ny tråd.

Jag tänkte också försöka mig på att syn lite lolitakläder. Främst kjolar, men kanske också klänningar, och nån blus om jag känner mig riktigt manad till det.

Min fråga till er är vilka sorts tyger man kan använda? Eller snarare bör använda. Skulle vilja använda tyger som liknar de tyger lolitakläder oftast brukar ha ex. den tygsorten Bodyline brukar använda.

Sen om ni också har tips på nån sida där man kan beställa sådana tyger online (gärna så billigt som möjligt förstås men tar gärna emot hemsidor där det kostar lit mer också)

AnnaMoonshadow
2014-01-05 12:18
#15

Tyvärr kan jag inte hjälp dig med det här, förhoppningsvis vet någon annan medlem mer än mig om just Lolita 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

josstra14
2014-01-05 23:13
#16

Jag har sytt en klänning haha det va spanska sätt men den blev superfin! Jag har beställt söta och prisvärda saker från http://www.devilinspired.co.uk/ Kolla in sidan, det är inte såå dyrt :P vissa klänningar kostar typ 300kr

Upp till toppen
Annons: