Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1719 ggr
[Tan-chan]
2011-01-07 21:02

Hjälp med bloggdesign!

Jag har ett enormt problem. Åh ja, detta är ett problem på en internationell skala. Jag kan inte komma på en ny design till min blogg! (T_T)

Jag har haft samma design i ett och ett halvt år nu skulle jag tro och jag börja tycka den är tråkig och för mörk för mitt fantastiska humör i dagsläget.

Är det någon som kan komma med lite tips? Vad skulle göra min blogg intressant att kolla på? (Förutom mina storslagna inlägg. LOL!)

Behöver en bakgrund och banner, samt färgsättning. Kommer inte på någonting bra. (T_T) Det ska helst vara någonting med Anime att göra eftersom jag trots allt skriver om otaku-stuff rätt så ofta.

Annons:
Liss
2011-01-07 21:43
#1

Det är ju ganska svårt att tipsa, såhär på rak arm.
Men rosa och svart är snyggt ihop. Eller lila och svart. ^^ Fast ville du ha ljusare kan man ju ha vitt och lila också. (ja, jag gillar lila)

Och om du kör på någon Anime du verkligen gillar. (togainu no chi fortfarande?) Tyckte bannern du testat var snygg.

http://animebaka.blogg.se/ - syns det att jag gillar lila förresten? ;) Okej, jag har inte visat den där bloggen för någon. Så känn dig speciell nu. Kan ju påpeka att jag uppdaterar den en gång i halvåret xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-07 22:13
#2

#1: LOL! Tack för tipsen, och ja, det blir någonting med TnC igen. Håller på för fullt. (^_~)

Hahaha ska kolla in bloggen då. xD

[Tan-chan]
2011-01-07 23:03
#3

Bakgrunden fixad! Och den blev så hemskt söt att det pirrar i hela magen när jag tittar på den. xD Bara en banner kvar… Inga tips på vad man ska ha för bilder på den…? Motiv…?

Liss
2011-01-07 23:05
#4

Haha. Sött är bra! :D
Hmn… kan du inte ha den du hade gjort då? Fast gulla till den lite..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-07 23:15
#5

#4: Hur ska jag gulla till den när det är en stor blodsmet över halva bilden? xD LOL!

Liss
2011-01-07 23:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hahaah!! Men det var lite det jag menade.. Ta bort blodsmeten och sätt din en kanin! ;) Neeh vars. Jag tycker sånt är snyggt och coolt dock.

Typ den där bilden gillar jag massor. För att den är söt men vriden på samma gång ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-07 23:43
#7

#6: LOL! Ja, men den bannern är för mörk för denna bakgrund ändå. Tänk dig ROSA med små random TnC chibi-karaktärer på. xD

Men något måste jag komma på… Hm…

Naaaw, gullig kanin. xD

Liss
2011-01-07 23:45
#8

Shiki och Akira, som hotar varandra till livet. Lite blodfläckar, men ändå en söt ljusrosa bakgrund. ^^ erhm…

Eller Shiki som Hello Kitty! yeeeeeaaay! xD … oh wait, what!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-07 23:54
#9

Haha låter som en idé det där! Får bara se vad för bilder jag hittar. xD

[Tan-chan]
2011-01-08 02:37
#10

Yaaah! Nu är bakgrunden till bloggen uppe! Vad tycks? Vad ska jag ha för banner nu…? Hm…

[KilledbySnape]
2011-01-08 12:03
#11

Jag tycker det blev ljust och trevligt. Det är kul med omväxling! Det ser så levande ut på bloggen när man ändrar lite ibland. ? Jag sitter också med PS och försöker få till nåt till bloggen, men det går sakta, haha.

Vilken fin bild på dig där till höger! Hm, fast den kanske var där förut? Men i så fall såg jag den inte förrän nu! Haha! XD

[Tan-chan]
2011-01-08 15:41
#12

#11: Tack så mycket! ? Och ja, det känns riktigt bra nu när man fick gjort om bloggen. Man nästan känner sig själv så mycket gladare! xD

Haha tack! Och nej, dina ögon har inte sett fel. Den bilden lade jag upp i morse. (^_~)

Åh, jag trodde jag skulle dö när jag grejade med bloggen. Visst är det kul att greja, men samtidigt grillas hjärnan så hemskt mycket att efteråt känns man som en zombie. LOL! Fast vet inte om du känner så. xD

Upp till toppen
Annons: