Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 2913 ggr
[VictoriaR]
1/7/11, 8:48 PM

Tips? japanska filmer

Skulle vilja ta tips på japanska filmer (ej dramor,anime..) genre spelar ingen större roll…

Gärna länk om det går att titta online Glad

Annons:
CHoPSTix
1/7/11, 10:25 PM
#1

kan inga.. men lycka till!

Goodbye Kitty <3

[VictoriaR]
1/7/11, 10:29 PM
#2

#1 haha, onödig kommentar, men tack.

[KilledbySnape]
1/8/11, 12:02 AM
#3

Du har säkert sett Battle Royale och Death Note? Om inte, gör det! :)

Men bläh, jag hade en titel till jag tänkte tipsa om, men så glömde jag bort vad den heter!?! Haha! Återkommer när mitt minne gör det. ;)

[Tan-chan]
1/8/11, 12:05 AM
#4

Sinking of Japan? xD Godzilla? xD

[KilledbySnape]
1/8/11, 12:11 AM
#5

Ju-On, Ringu och Chakushin ari? ;)

(Fortfarande inte dem jag tänkte på, dock…)

Liss
1/8/11, 12:14 AM
#6
  • Cyborg Girl
  • I give my first love to you
  • Ichi
  • Love exposure

Beror ju lite på vilken genre du är intresserad av också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
AnnaMoonshadow
1/8/11, 12:18 AM
#7

Koizora? finns både en drama och en film på den…

annars är detta min egna korta lista, dock får du vara uppmärksam på att de flesta filmer är filmer jag vill se men inte sett än…

1 Litre of Tears (movie)
Azumi
Boku wa Imouto ni Koi wo Suru (lite konstig…)
Cyborg Girl
Detroit Metal City
Dog Star
Gokusen: The Movie
Grave of the Fireflies Live Action
Great Teacher Onizuka Live Action
Hana yori Dango final
Honey and Clover (Movie)
How To Date An Otaku Girl
I Give My First Love to You
Nana (movie)
Nodame Cantabile The Movie I
Nodame Cantabile The Movie II
Romeo and Juliet
Shinobi
Tada Kimi wo Aishiteru
Time Traveller: The Girl Who Leapt Through Time

Dessa filmer bör finnas på någon av dessa länkar:

mysoju j-movie

dramacrazy j-movie

och där kan du säkerligen hitta en massa annat bra ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Liss
1/8/11, 12:29 AM
#8

Time Traveller: The Girl Who Leapt Through Time - Men oH! finns den i film :o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[linnzy]
1/8/11, 12:37 AM
#9

Avsked´- handlar om en man som har blivit av med jobbet som cellist och blir tvungen att flytta till sin gamla hemby med sin fru. Efter ett tag får han ett jobb, dock inte det jobb han trodde.

Jobbet visar sig vara på en begravnuiíngsbyrå, ett jobb som allmänt sett inte ses som "ett riktigt jobb" det är "smutsigt". Mannen håller sitt nya jobb hemligt för sin fru så länge han kan, men rykten sprids lätt i den lilla byn.

Den var oerhört bra (jag brukar inte gilla japanska filmer), jag skulle dock kalla den för en drama/slice of life. Den hade tydligen fått något pris  också,och det förstår jag.

dreamstone
1/8/11, 4:20 PM
#10

Ninja assisan (kan inte stava, men: Ninja lönnmördare) En film jag själv vill se (huvudpersonen ser snygg ut) men har hört att den ska vara väldigt köttig?Tyst 

Men så är väll alla ninja/samuraj filmer….

somace
1/19/11, 6:37 PM
#11

Alltså, hjälp. Jag måste bara få rekommendera Gohatto (om man inte har någonting emot lite homoerotiskt tema bland samurajer ^_^ ) Ryuhei Matsuda är så himla söt i den rollen. Han är också sjukt snygg i Aoi Haru, en film som jag verkligen gillar. Tycker japanerna gör grymt bra filmer när det gäller tema tonåring+skola+problem+ångest om du förstår vad jag menar med det :) Och då måste jag förstås också rekommendera All about Lily Chou chou som verkligen är ett mästerverk i sin genre och som har haft stor betydelse för mig under tonåren. Otroligt vacker musik också :)

Enjoy!

LaviwwNaoki
1/23/11, 3:24 PM
#12

Jag skulle säga Ponyo on the Cliff by the Sea!

Underbar film! ^^ Och om man har sett animéserien The Melancholy of Haruhi Suzumiya så rekommenderar jag filmen The Disappearence of Haruhi Suzumiya! Den är jättebra om man bortser från att den är lite utdragen

Upp till toppen
Annons: