Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 4149 ggr
Onslow
1/7/11, 6:46 PM

Hur våga ändra stil?

Istället för att klottra ner hela OT/chatt-trådarna med mina "stilfrågor" så skapar jag en egen tråd nu. Jag undrar hur man ska våga sticka ut och bli sig själv. Personligen vill jag ha någon av Lolitastilarna men vet inte om jag vågar. Har alltid haft väldigt "normala" kläder och har bara sett sådär tråkvanlig ut (inget fel på det såklart! Passar bara inte mig) hela min uppväxt. Så hur ska man våga skilja sig från mängden och skaffa en trots allt ganska ovanlig stil som Lolita? Svårt att börja "smått" med en sån stil eftersom det är en väldigt stor skillnad från vanliga kläder i mest grå nyanser till prinsessklänningar och knästrumpor. Just den delen är nog enkel eftersom mina närmsta vänner i min skola läser min blogg - så kommer lägga upp bilder där så det inte blir en fullständig chock.

Men finns ju andra saker jag undrar över också som någon gärna får svara på;
1. Hur mycket ska man köpa in när man vill testa Lolitastilen? Vet ju inte ens om jag trivs i klänningarna och så även om jag tror det.
2. Hur mycket ska man ha över huvudtaget? Fortfarande en dyr stil så lika många plagg som jag har nu funkar ju inte.
3. Vilken Lolitastil passar mig bäst tror ni? Bilder på mig finns på min blogg.

Tack för att ni har läst egenom mitt långa inlägg. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
1/7/11, 7:35 PM
#1

1: Testa att köpa in bara en full uppsättning först. Alltså en klänning med alla accessoarer du vill ha därtill och ha den på dig. Känn efter hur det känns och om du trivs i det.

2: Man har så mycket man tycker känns lagom. xD

3: Som ja sade i OT-tråden så tycker jag att du passar i sweet och classic. Tror du blir extremt söt i det. ?

Onslow
1/7/11, 8:18 PM
#2

Tack igen, Sajtvärd-sama. ^o^

Eeeett liiitet *not* problem är ju min mamma. OM hon nu godkänner mig som en Lolita så måste jag ju få fram det på något sätt. Har visat bilder lite spontant sådär för att hon skulle få se lite olika japansk street fashion-stilar och hon gillade verkligen inte Lolita. Menmen… Hur ska jag säga? Det är ett rättså stort problem, typ "Men mammaaaaa, hittat en stil jag gillar, Lolita : D" funkar inte med min mamma utan då låser hon sig helt just när det är en stil hon hatar (lååång mening).
Tack för tipset, ska köpa en klänning och accesoarer för att se hur jag trivs med det. Annars kan man ju ha dem på UC. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
1/7/11, 8:25 PM
#3

#2: Men du kan ju be om bara en klänning till att börja med. Sedan kanske hon ändrar uppfattning i slutändan. Det gjorde mina föräldrar. xD

Onslow
1/7/11, 8:48 PM
#4

Har bestämt mig för att skriva ut lite bilder och säga typ "mamma, finns en stil jag gillar och som jag vill ha. Den är väldigt söt och sådär men jag gillar den jättemycket och har hittat en hemsida som säljer kläderna rätt billigt. : D" xD.
Hoppas det funkar (Y)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
1/7/11, 8:51 PM
#5

#4: Håller tummarna för dig. Men börja med att be om en ensam uppsättning av allt som här till stilen: en klänning, ett par knästrumpor, ett par skor osv. Annars finns ju risken att du upptäcker att stilen inte känns rätt för dig och då står du där med en hel garderob full med kläder från just den stilen. XD

Onslow
1/7/11, 9:10 PM
#6

Sådär, skrev ut lite bilder och mamma bara nickade och mumlade och ssa till och med att en Gothic klänning var FIN! :) Mission complete.

Så hon gick med på att jag beställer en gothic- och en sweetklänning så jag kan se vad jag trivs bäst i. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Tan-chan]
1/7/11, 9:11 PM
#7

#6: Woah! Helt underbart!!!! ?

Onslow
1/7/11, 9:12 PM
#8

#7 Sjuuukt glad. ^o^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

CHoPSTix
1/7/11, 10:23 PM
#9

Snyggt jobbat!

då var det bara jag kvar.. sitter ungefär i samma situation som du började med…

Goodbye Kitty <3

Onslow
1/7/11, 10:30 PM
#10

#9 Du klarar det. :)

Gör som jag, det var en bra taktik. Jag sa typ "Mamma, har skrivit ut lite bilder på en stil jag gillar och vill ha, finns en som heter sweet och är söt och en som heter gothic och är mest svart och så. Kolla!" och kan ju inte säga att hon såg lika glad ut som jag, men hin accepterade det och sa tillochmed att en Gothicklänning var fin.

Var det du som ville bli Hime Gal? eller blandar jag ihop det? I vilket fall som helst, Go for it girl! Värsta som kan hända är att dina föräldrar säger nej.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

CHoPSTix
1/7/11, 10:31 PM
#11

9# ja.. typ blandat hime gal och Lolita men ja.. mest Lolita..

Goodbye Kitty <3

Onslow
1/7/11, 10:33 PM
#12

#11 Sålänge du är nöjd med dina kläder så är det lugnt. :)

Dessutom finns vi JIF:are här to back you up om du får ett nej. ^o^

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[linnzy]
1/7/11, 11:34 PM
#13

jag har läst på lite om detta, om att byta stil.

Det bästa sättet verkar vara att introducera det lite försiktigt, börja kanske med en rosett i håret en dag, nästa dag kompletterar du med en fin blus och något passande smycke etc etc

Detta sätt fungerar ju oavsett vilken stil man vill byta till.

Annons:
CHoPSTix
1/8/11, 4:37 PM
#14

11# tack :)

Goodbye Kitty <3

Zawty
1/9/11, 2:10 PM
#15

Många har redan sagt det men, börja med att köpa en replica på en fin klänning, undvik gärna bodyline och liknande då både passform och kvalité kan göra dig besviken. Tipsar om kinesiska taobao stores :3 Billiga men bra kvalité! Finns massor att ha till där med.
Sedan om du är lite händig kan du ju snickra ihop lite saker att ha till också, ännu bättre!

När det gäller att introducera stilen så bad jag helt enkelt bara om en klänning först. Min mamma tyckte om det eftersom jag som liten vägrat bära klänningar, så tar jag igen det genom att som hon säger de ut som en docka :D …Nu köper hon klänningar åt mig istället xD
Det är lite mammors dröm att se sina flickor gå tillbaka till sockersöta dockklänningar. Så kör på!

Alla passar i alla lolitastiler, allt hänger på hur man matchar allt bara :3

dreamstone
1/21/11, 9:07 AM
#16

Ursäkta, men har en liten fråga- den där sidan du tipsade om, är det en internetsajt? Kan du i så fall länka?

[Tan-chan]
1/21/11, 3:24 PM
#17

#16: Här har du sidan vi har pratar om här ovan! (^0^)
http://www.bodyline.co.jp/bodyline/

dreamstone
1/21/11, 10:45 PM
#18

tx! (^`>

[Tan-chan]
1/21/11, 10:56 PM
#19

#18: No problem! (^0^)

Upp till toppen
Annons: