Annons:
Etikettövrigt
Läst 2147 ggr
LaviwwNaoki
2011-01-23 20:38

Rollspela

Någon som brukar rollspela eller som vissa säger "rolla" över nätet?

Typ på det sättet så att man ungefär skriver en liten historia tillsammans?

Annons:
AnnaMoonshadow
2011-01-23 21:27
#1

höll på lite för flera år sedan på några forum. Men inte nu för tiden tyvärr :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Tan-chan]
2011-01-23 21:28
#2

Jag gjorde det också ett tag sedan. Men det var så svårt att göra det eftersom det var så sjukt oseriöst av alla som var med. (>_<)

Azmaria
2011-01-23 22:22
#3

gjorde det förut på Bcmanga.se men sedan blev jag uttråkad av det. Sen dog BCmanga och det blev mörker…

alltså ja..jag rollar inte mer.  :P

Make Pasta not War, Vee~

LaviwwNaoki
2011-01-23 22:28
#4

Vad tråkigt! D:

AnnaMoonshadow
2011-01-23 22:51
#5

åh bcmanga~ <3

liiite OT, men vad ska jag säga. Jag hittade en av mina bästa vänner där + min pojkvän som jag nu varit tillsammans med i 4,5 år <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LaviwwNaoki
2011-01-23 22:58
#6

Wow, vad häftigt! :D

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-23 23:09
#7

#5: Inte illa! Synd bara att BCmanga lades ner på grund av att folk inte kunde sköta sig. (>_<)

AnnaMoonshadow
2011-01-23 23:14
#8

#7 jo det var tråkigt, sörjde riktigt ordentligt i början.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
2011-01-23 23:16
#9

# vilket faktiskt stämde, stämningen blev ju helt knäpp där o_O

troll, spamm, dissare och hackar upp sig på alla typ var det enda man stötte på där i slutet av Bc åren  :S

btw, sorry att jag stjäl tråden lite..men vad hette ni på BC, ni som har varit där?(en hastig fråga bara, gomenasai) själv hette jag Luu. var ibland aktiv i forumet, men inte desto mer…

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-23 23:16
#10

#8: Jag hann inte bli så värst insatt i BC men man såg redan från början att tonen var lite otrevlig. Undrar om det var anti-otakus som gav sig in i forumet och började sabba?

AAAH! OT! Sorry!!

Men för dem som inte vet - någon som har lust att förklara hur man rollspelar på det sättet vi talar om? (Jag orkar inte. LOL!)

Azmaria
2011-01-23 23:16
#11

dubbelpost. blä

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-23 23:17
#12

#11: Jag hette Tan-chan där med. xD

AnnaMoonshadow
2011-01-23 23:36
#13

jag körde med AnnaMoonshadow då också :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Deleted Account]
2011-01-25 19:56
#14

Jag hette Jossi där och rollspelade väldigt mycket. Lärde känna supermånga personer där genom min karaktär Aki som var vampyr. So kliché nu i efterhand xD

[Ai-chan]
2011-01-25 23:54
#15

Jag har aldrig rollspelat tror jag, inte förstått mig på riktigt vad det är just detta med rollspel online. Googlade nyligen lite på det. Finns det nå roliga & intressanta rollspel online? Nå tips? :)

Liss
2011-01-26 00:06
#16

Rollspel .. det gjorde jag när jag var yngre, i skogen eller på någon ö någonstans. Skit kul då i alla fall. Nu mera gör jag det aldrig mera. :)

BC var jag inte medlem på heller, tack o lov. Har hört väldigt mycket om den sidan dock. Fast är väl lite liknande på EC också, med beteendena då.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 00:18
#17

#15: Jag körde som så att vi som hade våra karaktärer skrev en saga tillsammans, men att den utvecklades allt eftersom. Först skrev vi upp regler och sådant, och sedan började en berätta historien.

Tex X berättade om att h*n hade gått genom en skog, och sedan mötte han Y. Då börjar Y berätta vad som hände sedan. Y kanske berättar att de båda stod och pratade, och plötsligt såg de Z. Då är det Z:as tur att berätta. Osv osv.

Men jag vet inte hur ni andra körde. xD

#16: Jag och kompisarna brukade också rollspela som tusan i skogen här utanför när vi var små. xD Numera "rollspelar" jag bara när jag cosplayar. LOL!

Vi får rollspela när jag kommer upp till dig i februari! xD

Liss
2011-01-26 00:23
#18

Vi körde liknande som Tan-chan skriver. Men också att vi bara bestämde "regler" i förhand. Till exempel att det handlade om vampyrer och människor. Vilka som var vampyrer och människor bestämdes i förhand.
Sen sprang vi runt i skogen och "spelade" helt enkelt ut en historia. Plötsligt kunde man ju möta en vän som var människa, men som man inte visste hade blivit vampyr eller så… jävligt skoj när man var mindre faktiskt.

Ibland hade vi speciella kläder för det också.

#17 Jaa, det var riktigt sköj. Vi åkte ut till en ö i skärgården också. Så vi var helt isolerade ^^

Hahahahha… varför fick jag lustiga tankar nu xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 00:28
#19

#18: Ja, sådant lekte jag och kompisarna också. Fast vi var dinoasurier eller rävar. LOL! xD

Hahahaha! Dela med dig av dina lustiga tankar! Vill höra ju! xD Hoppas bara det inte går ut på att vi ska leka Rin och Shiki, för då kommer det vara ett blodbad hemma hos dig ju, samt att jag kommer säkert försöka mig på en "Rin" och hoppa ut genom fönstret på högsta våningen för att ta hjälp från vattenrännorna och annat för att ta mig till marken - och vi alla vet ju hur det kommer sluta. Kanske farligt att rollspela med dig? (O_o)

Liss
2011-01-26 00:34
#20

#19 Hahaha omg! Vi ska inte leka Rin och Shiki hör jag. I alla fall inte utanför ett luftslott! xD
Jag tror förövrigt mina tankar blev lite barnförbjudna. Lät på något vis lite dirty att rollspela privat. Men visst, vi kan springa ut i skogen här intill och leka Kiriwar och Gunji om du vill xD Gå runt och leta ungar.. örhm.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-01-26 00:41
#21

#20: Tror du luftslottet hade gjort någon skillnad när vi har knivar och svärd som flyger överallt? xD

LOOOL! Men barnförbjudet är nice! xD Paxar Gunji! xD

Liss
2011-01-26 00:46
#22

#21 Hahaha.. men med dig så får vi ha plastknivar eller uppblåsbara svärd. Allting måste säkras så inte Tan-chan går bärsärkagång. xD

Eeyy.. fuskit! Då vill ju jag vara Premier (??) hahaha.. eller va.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 00:48
#23

#22: LOL! Du går i cirklar. Om du ska vara Premier (aka Nano) och jag Gunji så blir det ju ännu värre än Rin vs. Shiki. Tror boktasvligen hela huset rasar då och alla bara dör utan att vi ens märker det. xD

Liss
2011-01-26 00:53
#24

#23 Haha, jag vet!!! Men jag var ju typ tvungen att vara värre än dig xD hela skogen kommer att rassera och norrköping svartna. Men det gör inget (A) För vi har iaf kul! … förhoppningsvis ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 00:54
#25

#24: Oki! Då är det bestämt! Vi rollspelar när jag kommer upp! xD

Azmaria
2011-01-26 00:56
#26

#21 när jag läste det där började jag  tänka på boken "luftslottet som sprängdes" xD LOL.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-01-26 00:57
#27

#26: HAHAHAHA!

Annons:
Liss
2011-01-26 01:01
#28

HAHAHA… på något vis känner jag mig ganska nerövs nu.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-01-26 01:02
#29

Haha! Jag med! xD

AnnaMoonshadow
2011-01-26 19:52
#30

Bara ni ser till att hålla er till Norrköping så är jag lugn xD Jag fick lite lust att rollspela nu faktiskt. Kanske för att jag vill använda min fantasi och få vara lite "barnslig" eftersom jag ägnat hela dagen åt att vara vuxen och lärare och försöka prata allvar med elever som inte är motiverade att plugga…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

somace
2011-01-26 21:37
#31

#30 Ja, men det är just det som lockar mig till att börja rollspela också! Att bara få komma bort från den jobbiga, vuxna och allvarliga tillvaron och få låta fantasin gå lös en stund :D Jag har alltid varit en eskapist i sinnet så jag förstår egentligen inte varför jag aldrig testat rollspela. Det är säkert väldigt hälsosamt…tror jag :) haha

Upp till toppen
Annons: