Annons:
Etikettcosplay
Läst 4986 ggr
Liss
2011-02-02 23:56

Cosplay, progress tråd -

Jag tänkte ha en egen liten tråd för våra cosplays till det här årets olika Konvent.
Alltså hur långt ni kommit med den/dem, vad ni tänkt er och vad ni gjort. Helt enkelt, eran cosplays utveckling.

Även om ni beställer cosplayen, får ni gärna skriva om det.

(Eftersom jag är yberglad och jätte nyfiken och tycker sånthär är väldigt intressant. Hehe) I want to know everything! Så skriv, skriv, skriv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-03 00:05
#1

Jag kommer sy om hela min Rin-cosplay från grunden. Ska köpa nytt tyg till det och få till väskan och allting sådär superperfekt. Dock behöver jag hitta militärgrön fuskläder…

Den andra cosplayen kan jag inte berätta någonting om eftersom den är hemlig. xD

Liss
2011-02-03 00:51
#2

#1 Ska fråga dem här om fusklädret som sagt.
Haha! "jag har sytt hum-hum till den nya cosplayen och gjort hum-hum" ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-02-03 12:36
#3

Jag har nålat ena ärmen till min maid! hahaha! Jag väntar på att lillebror ska flytta så mamma kan göra sitt syrum så vi kan sy! Tungan ute Cosplay No.2 hoppas jag att jag inte behöver sy om!

Liss
2011-02-03 22:26
#4

Erhm erhm… ska man skriva själv också då.

Shiki;

Köpa mönster till kappa ( )
Köpa tyg till kappan och byxor ( )
Köpa inlägg till kragen ( )
Köpa tyg till tröjan ( )
Beställa svarta handskar ( )
Köpa dragkedjor till ärmar och ben ( )
Köpa lera till halsband och bälte ( )
Köpa kedja till halsband och tillbehör till bälte ( )
Köpa stora nitar till ena armbandet ( )
Köpa vad-det-nu-blir-för-material till dem andra armbanden ( ) ^^
Beställa röda linser ( )
Hitta ett par svarta skor ( )
Svart stargazer färg till håret ( )

(hoppas jag inte glömt något)

Andra cosplayen;

Beställa dräkten från ebay ( )
Beställa handskar från ebay ( )
Beställa smågrejer från ebay ( ) ^^
Beställa linser ( )
Hitta skor ( )
Köpa andra smågrejer ( ) .. erhm

Jag har kommit jätte långt! xD Har åtminstone beställt en
chestbinder (x) Yeaaay!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-04 10:12
#5

#4: Men lis! Armbanden kan du tillverka av det där mellanlägget Viledona. Du klipper ut två lika stora remsor (så långa och breda som armbanden ska vara) och limmar på av det där tyget som du syr kappan av. Det är så jag gjorde halsbandet och armbanden till Rins. xD På så sätt slipper du köpa mer än vad du redan har gjort. Du bara använder resterna av Viledona och kappatyget.

somace
2011-02-04 11:55
#6

Oj, ouch…bra tråd faktiskt. Funkar som en bra väckarklocka till att sätta igång med arbetet ! haha :P

Jag har:

-Bestämt vilken peruk jag ska köpa (själva inköpet får ske nästa månad)

-Kommit överens med mamma om att hon ska övervaka syprocessen så att resultat går att ha på sig. :P

-Kollat upp vad för slags smink jag behöver (inköp får också ske någon annan månad)

Annons:
Liss
2011-02-04 21:12
#7

#5 Fast armbandet med nitarna hade jag tänkt använda tyget, som jag har till kappan redan. Men jag tänker på dem andra två armbanden som är i silver :) Eller menar du att jag ska använda det tyget till dem med, och måla i silver?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-04 21:53
#8

#7: Nej, jag menade den med nitarna. xD Dem i silver kan man göra på samma sätt fast att man får ju köpa silvrigt tyg till - om man nu inte hittar bättre alternativ.

Liss
2011-02-04 22:13
#9

#8 Ja precis. Det är det jag funderar över… dem hade ganska bra, silvrigt "tyg".. Men kanske finns något hårdare tjosan inne på Panduro.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

somace
2011-02-05 12:20
#10

En liten nyfiken fråga bara: Är det ett krav att man ska göra detaljer så som smycken helt själv? Man kan alltså inte köpa ett färdigt nitamrband tex?

[Tan-chan]
2011-02-05 12:53
#11

#10: Jo, man får köpa accessoarer och vamepn och skor, men ingenting annat. Men jag tror Lis vill göra grejerna själv. Dessutom ser ju Shikis armband lite speciella ut.

somace
2011-02-05 16:45
#12

#11. Ah, ok. Iofs måste det ju också kännas lite bättre att verkligen gjort ALLTING själv :) Och ja, om nu smyckena är väldigt speciella har man inte så mycket till val :)

Liss
2011-02-05 19:50
#13

#10 Som Tan-chan säger vill jag gärna göra det själv med :) halsbanden är egentligen bara två "vanliga" kors i olika storlekar. Men då får jag dem ändå precis som jag vill. Även med armbandet, som ser lite specifikt ut och speciellt bältesspännet som är väldigt specifikt.

Det är kul att göra det så genuint som möjligt. Jag har en tendens till att bli väldigt petig med sånt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-05 20:48
#14

#13: Är också otroligt petig. Ska ju fasen sy om hela Rin's cosplay om jag har tid till det efter min hemliga cosplay. (Är alltid på väg att avslöja min hemliga cosplay, och måste alltid radera och skriva om. Jag tror jag kommer råka avslöja mig en vacker dag av misstag.) xD

Liss
2011-02-06 01:01
#15

#14 Haha, det var jätte nära att jag skrev avslöjande grejer i min lista längre upp. Typ kreationen du ska ge dig på till den cossen… that would have given it away a bit ^^

Men ja, tusan. Klart man vill vara petig. Speciellt när vi ska tävla (A)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-06 11:53
#16

#15: Jag har en känsla av att vi inte kommer lyckas hålla dem hemliga. xD

Azmaria
2011-02-06 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tjo nu joinar jag oxo, skall sy en cosplay till Finncon-Animecon.

Och min cosplay blir: S. Korea från Hetalia. Den är inte för svår och inte för lätt, dessutom tror jag inte att han är såå populär..och så är han med i hetalia gänget som jag tror det kommer att finnas många av XD. ett plus för hans energi och gillar att röra stuff.(whut?)

hittade en liten modell jag kan följa där man ser bättre hans klädsel, dessutom skall jag se lite hur färdiga cosplays är gjorda och förstås göra upp egen modell. ^^

så på mina platser-färdiga- sy, säger jag. ;)

Make Pasta not War, Vee~

[KilledbySnape]
2011-02-08 01:34
#18

#16, AVSLÖJA!! XD

Jag köper ju, då jag enbart cosplayar av kärlek för karaktärerna ? och inte för skapandet. Jag har nog sagt det förut, men jag är jätteimpad av er som gör allt eller det mesta själv! Det är verkligen kul att se resultaten av sånt!

Min checklista:

[x] köpa peruk
[  ] klippa och styla peruken
[  ] köpa skorna
[  ] mäta alla mina mått
[  ] beställa själva outfiten
[  ] hitta en lämplig svart ryggsäck
[  ] köpa ett stryka-på-märke
[  ] ngt att binda brösten med
[  ] köpa ett par sminkgrejer

(Sminkningen är verkligen inget att tala om, men jag behöver t ex nåt bra puder för att undvika att bli för glansig i ansiktet.)

Nordqvist
2011-02-08 01:59
#19

Jag vill bara tipsa om den här sidan som säljer lite olika linser! Bla från Naruto! har inte kollat alla än, men det verkar som bra och roliga linser!

Liss
2011-02-08 02:32
#20

#18 Tycker med det ska bli kul att se mitt resultat. Man vet aldrig hur det slutar ;)
Nude puder is tha shit!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Liss
2011-02-09 12:48
#21

"Tyg" till kappan (x)

Det värsta är att dem inte får in nytt förrän i höst. Och det var bara 2 meter. Och dessutom, när jag kom ut i solljuset så är det lite mörkbrunt i det (o_O;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-09 13:42
#22

#21: Två meter till en sådan kappa? Det blir riktigt tight. Och att det har brun nyans är ju också lite illa. (^_^,)

Liss
2011-02-09 14:02
#23

#22 Mjo. Det var vad som fanns på rullen. Och det är inte speciellt, jätte brunt… men det syns väl antagligen. Mitt humör droppa ner 80 meter.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-09 14:10
#24

#23: Ja, jag förstår att den gjorde det. (O_o) Finns det inga andra affärer då med liknande tyg?

Liss
2011-02-09 14:31
#25

#24 Jo, den jag berätta om på msn. Så som sagt, får vi ta ett äventyr och leta efter Shikis kappa.

Vid halv fyra blir det att åka ner igen och lämna tillbaka tyget. Så minus tyg till kappan igen då H**vete! ^^

Annars blir det väl att beställa från tyg.se
Gaaaaah! Jag som ville komma framåt.. inte bakåt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-09 14:32
#26

#25: Jo, surt är det. Men man lär sig av sina misstag. Nästa gång vet du att du ska få kolla på tyget i direkt solljus. xD

Liss
2011-02-09 14:43
#27

#26 Haha, jaa eller hur! "Ursäkta, men jag tar med mig det här ut ett tag." ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-02-10 17:31
#28

Och jag väntar och väntar fortfarande….

somace
2011-02-11 09:53
#29

Och jag har egentligen typ fortfarande inte ens bestämt mig vad jag vill cosplaya om jag ska vara ärlig :P De senaste 2 veckorna har jag pendlat mellan olika karaktärer från dag till dag…jag har alltid haft beslutsångest :)

[Tan-chan]
2011-02-11 13:26
#30

Testade att tejpa upp brösten förut. Fungerade helt problemfritt med den hudvänliga tejpen jag hittade för 10 kr på ÖB. Dock behöver jag bara lite annan tejp som man tejpar över ÖB-tejpen med så att tejpen inte börjar släppa, vilket det hade en tendens att göra.

Så nu kan jag checka av open chest crossplay-problemet på min lista!

#29: Äsch! Bara ta en karaktär som du blir helt "wooooow!" över. xD

Liss
2011-02-11 23:21
#31

#29 Jag är också så, därför valde jag att göra två stycken i stället. Så slapp jag välja mellan dem i alla fall ;)
men som sagt, den du får en woooow känsla utav är den rätta ^^

#30 Va bra!!! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Onslow
2011-02-12 10:49
#32

#29 Heh, jag har samma problem. Även fast jag kanske inte får åka på Konvent då ingen vill gå med mig.. Buu. Jag borde sluta kolla på nya animes eftersom jag bara får nya favoritkaraktärer hela tiden. ^^''
#30-#31 Hahaha, isåfall skulle ju jag crossplaya en massa. xD
Och det pallar jag inte för min ansiktsform osv är inte det minsta maskulin. Menmen, jag är ju en flatchest så just den biten vore inget större problem. xD

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
2011-02-12 11:10
#33

Idag tar jag det första steget och tar med mig min cosplay till mamma för att ev börja sy om några veckor! haha! Kanske snabbare om jag ska vara med i den där dokumentären! :S Då måste jag ha den klar snart!

Liss
2011-02-13 05:13
#34

#32 Jag är inte speciellt maskulin i ansiktet heller, tror jag. Jag kommer sminka mig på bästa vid, för att se maskulin ut though. Och är du platt är det ju toppen ;D haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
somace
2011-02-13 12:18
#35

#32 #34 Själv kan jag ibland tycka att det faktiskt passar bättre när tjejer cosplayar manliga karaktärer. Vet inte om detsamma gäller andra hållet dock :P Men just i anime/manga världen har de manliga karaktärerna oftast såpass androgyna ansikten att det funkar riktigt bra med en tjej som cosplayar.

[Tan-chan]
2011-02-13 12:49
#36

#34: Men hallå! Sedan när har animekaraktärer börjat se maskulina ut? xD Till och med killarna har feminina drag ju.

#35: Amen! Håller med. Man ska inte se manlig ut när cosplayar. Karaktärerna har små ansikten och ganska feminina ansiktsdrag.

Liss
2011-02-13 14:26
#37

#36 Haha, neeh men jag kommer inte sminka mig "tjejigt" då - om man säger så. Jag kommer inte direkt sätta dig stubb på hakan ;D

#35 Håller med! Vissa killar som cosplayar ser nästan fel ut ibland.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-13 14:36
#38

#37: Phew! Thank god att jag slipper Shiki med skäggstubb a la Motomi! xD

Ja, tyvärr är det riktigt svårt för killar att få till en bra cosplay. Alltså dräkterna kan vara awesome, men i helhet brukar det inte se så bra ut, vilket är synd (om de inte är asiater dvs…).

Liss
2011-02-13 14:47
#39

#38 Hahaha! Ja det ska du absolut slippa.. Hade inte tänkt odla något sådant faktiskt. xD

Ja, precis. Dem ser liksom FÖR "manliga" ut, fast att karaktären ska vara man.
Fast det är ju för att asiater ÄR mer feminina. Oftast iaf. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-13 14:50
#40

#39: Haha tur det! Då slipper jag kråma mig av att skäggstubben kittlar om Shiki skulle få en kram från Rin. xD Jag avskyr skäggstubb för det kittlas så hemskt mycket. xD

Ja, det är faktiskt riktigt tråkigt tycker jag, för det finns massor med awesome karaktärer. Men tyvärr har de feminina drag. Killar har tyvärr gör grova drag för att passa som dem om de inte lyckas sminka sig riktigt bra. Såg i och för sig en Naruto-cosplayare (God forbid them) på ConFusion som såg riktigt bra ut trots att han var kille! Nog den bästa cosplayen med den karaktären jag har sett. Fast i och för sig är ju Naruto ren shounen, och många där ser inte så feminina ut. xD

Liss
2011-02-13 15:19
#41

#40 Haaha jaa jag lovar! xD

Jo, det gäller verkligen att ha specifika feminina drag, som kille, för att lyckad typ. En riktigt kille som gör Ciel till exempel, tycker jag är ganska fult :P
Men jo, vissa karaktärer funkar ju .. om dem är lite mer maskulina.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-02-13 15:27
#42

#41: Fult är det nog inte tycker jag, men det är liksom inte Ciel. (^_^,) Fast jag tycker det är jättekul att se killar klä sig som just tex Ciel. Vet inte varför, men jag reagerar mer på att en kille klär sig som Ciel än en tjej gör det. xD

Nordqvist
2011-02-21 11:44
#43

Nu har jag fått ena halvan av min första halva av min andra cosplay! Woho! Den andra skickas 10:e mars för den var slut på lager… -__- Och nästa del ska beställas i slutet av månaden förhoppningsvis! :D

Liss
2011-02-22 04:05
#44

Och nu kan jag kryssa av en hel del.

Shiki;

Köpa mönster till kappa ( )
Köpa mönster till byxor (x) - fick gratis.
Tråd (x)
Köpa tyg till kappan och byxor (x)
Köpa inlägg till kragen etc. (x)
Köpa tyg till tröjan (x)
Köpa tyg till svarta handskar (x)
Köpa dragkedjor till ärmar och ben (/)
Köpa lera till halsband och bälte (x)
Köpa kedjor till halsbanden (x)
Köpa stora nitar till ena armbandet (x)
Köpa "småprylar & nitar" till bältet ( )
Köpa detaljer till armbanden på vänster arm (x)
Beställa röda linser ( )
Hitta ett par svarta skor ( )
Svart stargazer färg till håret ( )

Ska man börja sy också…;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-02-22 11:11
#45

yeay Liss! Gooo Liss! :D

Jag har kommit ett stg närmare symaskinen! Jag har tagit min maid-coss till mamma nu! haha! och pratat lite om hur man ska göra… Tänkte föröska komma och sy lite idag… ;)
Hon asgarvade (innerst inne) åt mig igår när jag sprang runt med peruk och fjantade mig.. hehe!

Så nu ska jag sy, beställa mer till båda cosserna och åka till storstaden Stockholm och härja i udda butiker på jakt efter saker jag behöver! :P Undra om det finns en butik för maids osv? Sexshopar kanske har sånt? hehehe!

[Tan-chan]
2011-02-22 23:05
#46

Checklista till min Rin-cosplay version två:

Rutigt tyg [X]
Svart tyg [  ]
Militärgrönt fuskläder till väska [X]
Rött lacktyg till armband och halsband [X]
Volito mellanlägg till väska och armband [X]
Röd satinband till insidan på hals- och armband [X]
Bältesspänne [X]
Ögglor till väska [X]
Spännen till väskfickorna [X]
Mönster till shorts [X]
Mönster till tröja/t-shirt [X]
Spännen till halsband och armband [X]
Skor [X]
Knivar [X]
Dog tags [X]
Digitalkamera [X]
Foton [X]
5,5 mm öljetter till bältet på väskan [X]
3 mm öljetter till hals- och armband [X]
Blå linser [  ]
Karborrband [X]

Min hemliga cosplay:

Röd satintyg [X]
Vit satintyg [X]
Svart satintyg [X]
Champangefärgad satintyg [X]
Gammaldagsrosa satintyg [  ]
Lila satintyg [  ]
Vit satinband [X]
Mellanlägg [X]
Blå linser [  ]
Guldiga ballerinaskor [  ]
Kamaflage foundation till tatueringar [  ]
Tejp till brösten [  ]
Peruk (Behövs?) [  ]

Nordqvist
2011-02-23 11:55
#47

Oki… Symaskin + Teri = RAGE!!! Men efter ca 1 timma gav jag upp "puffen" på ärmen och kör utan och fick fast en ärm och det så snyggt ut! Tyvärr vart det inga foton…
Blir ju inte riktigt som den ska, men jag ska inte tävla och folk fattar nog ändå… ;) GAAAH jag blir arg bara jag tänker på den där förbenade puffen!!!!!! xD

Ska åka in till huvudstaden i helgen oxå och kolla efter lite saker!

Liss
2011-02-23 14:53
#48

#45 Haha Tack Teri ;D

Nu är det som sagt BARA att sy det också. Och hitta ett par skor, och linserna och färg till håret. Great .. erhm.. Ska gå på stan på torsdag och tvinga Tan-chan, dra med henne in i alla skoaffärer som finns! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Nordqvist
2011-02-23 17:29
#49

"Mamma får jag låna hem symaskinen? Jag kan den ju nu!"
"Eeeh… nej…."
"Varför inte?"
"Eeeh… Nej…"

Dumma mamma… xD

Liss
2011-02-25 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Jag har sytt en tröööööja! jag har sytt, sytt!!! .. erhm.. Lite kvar nu då ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-25 19:43
#51

#50: Awesome!!!!

Liss
2011-02-25 20:14
#52

#51 yeay! Nu blev jag pepp igen… tills maskinen eller något annat går fel igen ;D haha

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-25 20:16
#53

#52: Du klarar det! xD

Liss
2011-02-26 12:40
#54

Började på byxorna igår kväll/natt också. Det gick förvånatsvärt fort framåt… tills jag inte fatta ett skit ^^
Och så tog jag storlek 38 på mönstret, för att vara på den säkra sidan. Men får sy in dem massor, för det vart jätte stort i benen ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-26 12:44
#55

#54: LOL! Inte fattade ett skit? xD

Bra att du tog större storlek. Förhoppningsvis blir det bra sedan.

Annons:
Liss
2011-02-26 14:29
#56

#55 Haha! jaa, kom till dragkedjan och grenen mellan benen. Jag såg typ ut O_O så….  Men körde på ändå. Blev nog inte helt rätt, men det ser okej ut :P Får sprätta upp längst dragkedjan eller något dock, för sydda för nära, så den inte går att stänga xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-02-26 14:44
#57

#56: Så länge det inte syns att du har gjort "inte rätt" så spelar det ingen roll. xD

Liss
2011-02-26 15:04
#58

hahaha… neeh det går nog att dölja lite fint :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-02-27 11:09
#59

Jag beställde del 2 av min hemliga cosplay i förrgår! JAG ÄR SÅ HAPPII!! Skrattande Skulle gå till en perukaffär/frisör igår i Sthlm men hann inte innan de stängde…. Så jag ska dit i veckan istället! Ska fråga om lite skötselråd, produkter osv.

Liss
2011-02-27 14:07
#60

#59 Greit Teri!!! :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-03-10 15:57
#61

Wohooo! Mitt tygpaket till hemliga cosplayen har landat på svensk mark! Nu ska bara DHL meddela mig när den körs ut. xD

Azmaria
2011-03-10 21:44
#62

jag minns att ni hade länkat en fin fin sida där man kunde beställa färg linser. :D kan ni länka den pånytt? för jag själv har tänkt köpa mörk bruna/svarta linser men de internet butiker jag har sett igenom tyks inte ha den färg jag skulle vilja ha ;/.

anyways, alla mått är uppmätta, modeller och delar är planerade, så nu fattas bara tyg sen kan jag sätta igång och sy ;) lol jag tror jag får ha min lillsyrra till hjläp för hon är skitduktigt på att sy kläder, och jag är en liten halvt-nybörjare. ^^

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-03-10 21:45
#63

Edit: Jag får paketet på måndag! Yaaay!

[Tan-chan]
2011-03-10 21:47
#64

#62: Här är den länken jag tror du syftar på.

PinkyParadise.com

Azmaria
2011-03-10 22:28
#65

#64 ja den var det, tack så mycket ^^ jag hoppas att svarta linser "smälter bra in med mina ögon. Jag har så super ljusgåra ögon att jag är rädd att ursprungsfärgen  skall synas när jag har svarta lisner på xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-03-10 23:13
#66

#65: jo, risken finns ju.

[Tan-chan]
2011-03-24 23:12
#67

Updates på er cosplayfront? Själv har jag sytt klart halva obin på min hemliga cosplay, och jag började med Rin version 2, men den bajade sig helt på grund av tyget som var dumt…

Nordqvist
2011-03-24 23:30
#68

Min Maid-sama är klar ochnu fattas bara accessoarer till båda mina cosplays! paketet med hemliga cosplayen har varit utanför min dörr idag och kommer vara det i morgon men jag kommer inte öppna förrän på måndag för jag måste betala importavgift och jag har inga pengar idag och i morgon är jag inte hemma……

Azmaria
2011-03-25 14:05
#69

svarta linser check! Jag beslöt att fara till cybershop butiken i åbo för att köpa de svartaste linserna där. När jag engång känner till väl butiken etc så tänkte jag att de är "tryggast"att köpa linserna därifrån(istället för att beställa från nätet) Jag pratade oxo med "kassörskan" och hon rekommendera dom till mig när jag endå har så ljusa ögon. :) blacky black blev det. xD

Nu har jag provat dem och voilá, supersöta är dom x3

edit: jag kunde inte posta bilden här, så jag länkar till min blogg: http://anchikun.blogg.se/2011/march/svarta-ogoon.html 

Next: sy, sy och åter sy. Nu när jag är ledig i 2 månder ungefär så skall jag tillbringa tiden med att sy korea dräkten ^^

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Liss
2011-03-25 19:25
#70

Jag är klar med byxorna, ska bara sy in lite mer vid låren ^^ Jag var mindre än vad jag trodde.

Har börjat lite smått på kappan, klippt ut vissa delar.
Och så tänkte jag beställa något snart.. kanske linser eller något, fast att jag egentligen inte har råd… Eller neh! borde nog ta tågresan först xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-03-28 16:34
#71

Jag har fått den! Jag har fått den! Nu fattas inte mycket kan jag lova! jag provade den idag och den var awesome!! <3 Nu ska jag låsa in den i ett lufttätt stålvalv så den inte ska skrynkla sig (För nej, jag kan inte stryka heller!!) och sen ska jag försöka att låta bli den till Uppcon! haha! Lite trådar måste klippas bort osv, men annars var den i toppskick!

[Tan-chan]
2011-03-28 17:07
#72

#71: Awesome! xD

Liss
2011-04-06 22:12
#73

Hohoho!!! :D

Har köpt min hemliga cosplay nu! :) Så nu är det bara att vänta på den. Även köpt peruker och smårylar. muhahahha… I feel good. Mitt konto mår inte lika bra dock ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-06 22:14
#74

#73: Ugh…! Jag har ångest inför mina. Önskar att jag också kunde köpa cosplays istället för att tvinga mig själv till att sy dem själv. (T_T) Har inte kommit ens 1/10 av allt som måste göras! (>_<)

Liss
2011-04-06 22:18
#75

#74 Haha, jag vill inte ens föreställa mig att sy den cosplayen som jag har beställt ;)

Så nu är det "bara" skor, handskar (dem fanns inte i S just nu:c), strumpor ^^, och "en-sak-jag-inte-kan-säga-för-då-avslöjar-jag-nog-lite, och sist men inte minst en-sak-tan-chan-kanske-fixar- annars får jag lösa det på annat sätt. :)
Och Linser!

DET VAR DEN HEMLIGA DET.

Shiki har jag … bara gjort tröjan och byxorna. Så ALLT annat av honom är kvar xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-04-06 22:24
#76

ROFL! Efter det här ska jag aldrig mer gå in på ebay.. kanske. Eller åtsmintone inte köpa cosplaysaker på väldigt länge.
Har just spenderat 1637:- ^^ (vilket är sjukt billigt för allt det dock)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-04-06 23:21
#77

#75: Jag fixar den där hemliga grejen! Ingen fara. (^_~)

Liss
2011-04-06 23:36
#78

#77 Kommer du hinna/orka det då? :D Du är bäst sötboll. ♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-06 23:42
#79

#78: It's Tan-chan you're talking about. She can do anything. xD Och den där hemliga grejen tar inte mer än någon timme att göra. (^_~)

Liss
2011-04-07 01:58
#80

#79 Awwwh… Sant! Haha. Gulle! Vad bra :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-07 09:37
#81

Ja jag har ju linser nu och kostymerna till båda + peruk till hemlig (Vill lite ha en peruk till Misa oxå… Hmmm….) Bara skor och accessoarer som saknas typ! :D

Liss
2011-04-08 11:42
#82

Ja, jag köpte linser också den där dagen --^ Så har alla linser jag behöver! :) Förhoppningsvis är dem bra också. Får se vilka röda det blir till Shiki. (och om man får in dem ^^)

Peruker köpte jag till både hemlig* och Shiki. Så den jag lånade av Tan-chan kan jag lämna tillbaka :)

Kommer ta MINST 19 dagar för hemligs* kostym att komma fram! :s Tur att jag inte beställde den senare.. pust!

Vet inte hur jag ska göra med handskarna till hemlig* dock. Tar väl inte 19 dagar för dem dock.. men vet ju inte när min stl kommer in :c

#81 Hehe, peruk för att du ville klippa dig? :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-08 16:38
#83

#82 Nä för att mitt hår år så fult och jag vill vara långhårig och fin som Misa! :P

Ja tur att du lyssnar på mig ibland! ^_^Jag vill ju möta dig på stationen i din cosplay, inte naken (Fast det hade iof inte gjort något heller… hehe!)

Annons:
Liss
2011-04-08 17:21
#84

#83 Haha! ♥ Ja, tur jag har dig ;)
Och du HAR fint hår. Fast en ordentlig peruk i bra kvalité har ju ingen dålig hårdag åtminstone..

Aj då. Jag funderade ju på att vara naken och ta på mig den på hotellet ;)

Nu har två accesoarer redan skickats iaf. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-08 20:02
#85

#84 Hahaha ja men det funkar ju det med… hehehehe! *Fantiserar*

Nja mitt hår vart lite konstigt när jag klippte mig… haha och jag måste färga om det osv…. Men jag har inga pengar till en peruk just nu… :(

Liss
2011-04-09 20:26
#86

Ja du, vem tusan har råd med mera nu…
skor, dumma skor! Den ena karaktären har låga skor och den andra höga.. och jag har ingen lust att spendera massa pengar på skor jag aldrig kommer använda igen. :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[KilledbySnape]
2011-04-11 05:55
#87

Jag ska bara fixa nåt bra coversmink så är jag klar :D

ED: Äh visst fasen, jag ska styla peruken också.^^

[x] köpa peruk
[  ] klippa och styla peruken
[x] köpa skorna
[x] mäta alla mina mått
[x] beställa själva outfiten
[  ] köpa ett par sminkgrejer

Säljaren lovade att jag hinner få min outfit i tid, så jag litar på henne~. Hoppas jag fått rätt mått nu, så att den passar också.

Liss
2011-04-11 07:06
#88

#87 När beställde du din outfit då?

Uscha, blir nervös när folk skriver sådär ^^ Min säljare skrev att hon skulle fixa den asap… jag hoppas att asap är typ NU, för henne :P

Och jag hoppas att perukerna kommer fort också.. gaah! kan inte allt bara vara klart.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-11 07:25
#89

#88 Lugn Liss, det tar nog inte mer än MAX 4 veckor! och du har 8 veckor på dig! ;)

Liss
2011-04-11 12:51
#90

Men sen har jag bara några veckor på mig, efter jag har fått det .. att fixa smågrejer, om det nu behövs… och och… haha.. ehm! Aaa.. jag ska lugna mig ^^ Den är åtminstone påbörjad.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Azmaria
2011-04-11 12:59
#91

Nu är det vita tyget köpt, och ett riktigt passligt en oxo ;D tyvärr hittade jag ingen passlig blå tyg ännu.. ;/ men jag skall fara till Åbo ännu ett varv och leta där efter ett fint blått tyg till cosplayen ;D

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-04-11 22:11
#92

#90 Bara att fortsätta stumpan! Jag vill se dig i båda dina cosplays på Uppcon (och i sängen?) ;)

Liss
2011-04-11 22:38
#93

#92 Haha, du låter så dirty … ingen ängel här inte!
men jag vill också se mig i båda cosplaysen. Det SKA hinnas och lyckas.

Har ju en hel veckas påsklov… Då jag kommer slappa och inte orka sy, men kan ju låtsas att jag orkar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-04-13 17:40
#94

SY SY SY!!! GOOOO LISS!!!!! *yeay* SkrattandeKyss Nej jag är ingen ängel, Snarare tvärt om, förlåt… ;)

Liss
2011-04-13 21:23
#95

#94 Haha! Jag ska jag ska jag ska :cc … typ! Förhoppningsvis. Byxorna blev så fail i midjan, så blev avskräckt :P

Äsch då.. jag gillar inte änglar, så det är ingen fara ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-04-15 21:11
#96

OMG OMG OMG! Im happy!

Gick för och hämta ut två paket.. trodde det var några accesoarer och någon peruk. Men det var båda perukerna och alla jäkla linser! Wohoo!!!
Perukerna är sjukt bra kvalité … klippte lite fail på den svarta på ena sidan dock. Men det blir nog jätte bra ^^
Och dem lila linserna syndes inte så mycket av :cc …

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-04-21 20:03
#97

Nu har ett tredje paket kommit. Tipsar på att det är accesoarer till hemlig* eller handskar.

Dessutom började jag på min kappa, till Shiki idag med. Pust* .. var precis så tyget räckte till och klippa ut alla bitar. böh! Så nu får jag verkligen inte göra fel. Det enda som kvarstår med byxorna är dragkedjor också.

Nu jäfflar!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-04-21 20:25
#98

#97: Härligt att du kommer framåt!

Mitt står stilla fortfarande. Jag har sådan panik att jag inte vet vad jag ska göra! Jag vet inte vart jag ska börja heller.

Var och köpte lite fler dog tags i Göteborg för några dagar sedan till Rin-cosplayen så att jag kan flasha lite med att ha "mördat" folk. Och i dag köpte jag linser till Rin och hemlig, samt en accessoar till hemlig. Jag har också köpt fler tyger till hemlig. Upptäckte att det fattades alldeles för mycket tyg, så jag fick köpa en hel drös med tyger igen! Men det är bra, för nu har jag ingen ursäkt att inte fortsätta. Så det första jag gör i morgon efter att ha kollat på mitt dagliga avsnitt av OZ och käkat frukost, är att sy så att symaskinen tar eld!

Liss
2011-04-22 03:24
#99

Ja, man får inte riktigt pepp till att sätta sig med det. Och speciellt inte när det är sjukt fint väder ute också. Men när man väl sätter sig, så sitter man ett bra tag åtminstone. Ecko tycker jag är as tråkig när jag sitter där ^^

Men panik behöver du inte känna än egentligen. … är ju iaf inte maj än ^^ öhöh…

#98 Vad för accessoar? :o … för med mina accessoarer följde det med en accessoar till din hemliga också. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-22 09:57
#100

#99: En ring…? Säg INTE att du fick med dig en sådan! Fast min kostade 40 kr inkl frakt så det är inte hela världen. xD

Jo, panik har jag eftersom jag har ju aldrig tid till att sy. Kan bara sy på helgerna ju. Symaskinen kan inte följa med mig ut till öarna, så kan inte sitta vid den efter skolan heller. (T_T)

Liss
2011-04-22 22:43
#101

#100 JO! … ringen! :cc .. Haha! Bajs då! Du kunde ju fått den alldeles gratis. ^^

Jaa jag vet. Imorgon ska jag iväg, i övermorgon ska jag iväg… sen är det bara måndag som jag är ledig också och då vill jag slappa gärnet. Sen är det skola igen, och jag kommer vara tröttare än tröttast som vanligt… och och… helgerna. hmn! Och snart är det maj…
Well, I know how you feel ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-23 00:54
#102

#101: LOL! Att du inte sade något då. xD Och jag har ju "din" ring också som du hade kunnat få låna om inte till och med få. Och det sade jag redan när du bestämde dig för din hemliga cosplay. xD

LOL! Vi sitter i samma båt, och vi verkar ro åt varsitt håll också. xD

För övrigt så kom jag en liten bit på min hemliga cosplay i dag. Är klar med "bältet" och har skissat själva hur klädnaden ska klippas ut och i vilka mått. Härligt!

Har också ritat av mönstrena som ska sys fast i klädnaden, så i morgon ska jag springa till affären en snabbis och köpa textillim för att därefter börja på min hemliga cosplay på allvar. xD

Liss
2011-04-23 01:11
#103

#102 Vi har ju haft fullt upp med skola båda två, så har inte tänkt på att säga något om det ^^ Men jag behövde den andra också, så då var det de här tre paket som fanns för en billig slant. (jag visste ärligt talat inte att det var hans ring först.. undra vad fan det var en tredje ring för xD)

Well well… jag kan låtsas vara du och du kan låtsas vara jag? … eller va! haha.

Nice. Låter bra :D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-04-23 01:22
#104

#103: LOL! Härligt! xD Just det ja! Din hemliga har ju två ringar. Jag tror min har bara en, men jag har hittat ett ringset till hemlig där det finns två ringar. Men vad jag kan se i bilder så har min hemlig bara en ring.

Fast egentligen ska ju inte min hemliga ha någon ring i den versionen som jag cossar, men tänkte ändå att det är ett skojigt komplement. xD

Måste bara hitta passande ballerinaskor till cosplayen and I'm ready to dress up! Som sagt så vill jag inte springa runt barfota hela dagarna. xD

Annons:
Liss
2011-04-23 22:09
#105

#104 Ja, det är alltid kul att ha dem riktiga accessoarerna, för kompliment. :D
Yeay, jag har med jäffla skor kvar.. :o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-04-25 19:41
#106

tygbitar är ut ritade och klippa, dock räckte inga tyget tlll så mer tyg skall köpas. Sen när det är gjort 100% så skall allt sys ihop. ;D

efter det tar jag itu med "västen" …för jag saknar blått tyg ännu.. ;(

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-04-26 16:45
#107

Shiki;

Köpa mönster till kappa (x)
Köpa mönster till byxor (x) - fick gratis.
Tråd (x)
Köpa tyg till kappan och byxor (x)
Köpa inlägg till kragen etc. (x)
Köpa tyg till tröjan (x)
Köpa tyg till svarta handskar (x)
Köpa dragkedjor till ärmar och ben (/)
Köpa lera till halsband och bälte (x)
Köpa kedjor till halsbanden (x)
Köpa stora nitar till ena armbandet (x)
Köpa "småprylar & nitar" till bältet ( )
Köpa detaljer till armbanden på vänster arm (x)
Beställa röda linser (x)
Köpa svart peruk (x)

Fixa katana/svärd (x)
Fixa handskar (x)
Sy byxorna (/)
Sy tröja (x)
Sy kappa (/)
Fixa halsband (/)
Fixa skärp ( )
Fixa armband (/)
Hitta ett par svarta skor ( )

**Hemlig cosplay;

**Beställa kostym (x)
Köpa peruk (x)
Köpa accessoarer (x)
Beställa linser (x)
Sy handskar ( )
Köpa strumpor ( )
Sy band ( )
Hitta ett par skor ( )
Fixa annan "accessoar" (/)
Fixa piska (/)
Få annan "accessoar" ( )

*pust* ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-04-26 19:24
#108

De säckiga ärmana är sydda samt baksidan av dräkten. Framsidan kunde jag inte ännu klippa ut för tyget räckte inte till.. haha XD

så imorgon skall jag fara till kära tygshoppen och köpa mer vitt tyg. LOL vilken jäkla tur att det finns en bra tygbutik i vår by. :D annors så måste jag fara till stor staden Åbo. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-04-26 21:13
#109

Nu har jag precis köpt täckande smink för mina tatueringar, så nu kan jag se helt naken ut igen, vilket jag inte har kunnat på fem år pga mina tatueringar! xD

Naked cosplay, here I come! xD

[Tan-chan]
2011-04-30 18:54
#110

Yaaaay! Fick mitt teatersmink i dag och mina linser! Tan-chan är BLÅögd! Riktigt BLÅögd! xD Blå blå BLÅ! ♥♥

[KilledbySnape]
2011-04-30 23:15
#111

Jag fick mina cosplaygrejer för ett par dagar sen! ♥ Men en kardborre hade lossnat, så jag måste fixa det. Jag ska köpa ett par sminkgrejer till, men i övrigt är jag fit for fight! :D

#110, Åh jag är så avundsjuk på dig som törs använda linser! XD Kollade din blogg, skitsnygga linser verkligen!

Annons:
Nordqvist
2011-05-07 10:16
#112

Peruk till Misa är beställd och kommer på onsdag eller senast fredag! :D yeay!! nu ska jag bara hitta ett par skor till min hemliga cosplay och sen är nog allt klart tror jag!

[Tan-chan]
2011-05-07 10:44
#113

#111 & 112: Awesome!

Jag själv ska försöka få ut tummen ur röven och börja sy på min hemliga cosplay i dag igen. Men jag vete fasen om jag kommer att orka det. Men jag tror att det kommer att flyta på om jag bara tar tag i det.

Nordqvist
2011-05-07 18:14
#114

Dte går Tan-chan! Det går! Ganbatte!!

Liss
2011-05-07 21:18
#115

Samma här.. får ingen tumme ur att göra något heller. Behöver dragkedjor till shiki också… hmn. Jaja, det är ju bara maj … *host* Just det.. det är fan redan maj!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-07 21:27
#116

Tack, Teri! ♥ Men buuuh vilken cosplayångest jag har! Fy fasen för Uppcon! Just nu hatar jag UC så det skriker om det, men det är inte deras fel att jag inte kommer igång med mina cosplays.

Liss
2011-05-08 19:56
#117

Jag är rädd för uppcon! för när det är över vet jag inte vad jag ska se fram mot längre ^^
Och jag har cosplayångest meee…

Har iof fått ett väldigt stort paket nu, på stora posten. Ska hämta det på tisdag, för då får jag skjuts. Då har jag åtminstone hemlig* cosplay typ klar… (fast ändå inte.. för behöver strumpor, skor och två andra småprylar :c)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-05-08 20:39
#118

DET GÅR BARA MAN VILL! !! Lots of LÖVE TO YOU ALL!!!!!

Annons:
Liss
2011-05-08 21:16
#119

Haha. LOTS OF ♥ TO YOU TOO!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-09 17:27
#120

Love to you too, Teri! ♥

Ugh! Jag har verkligen cosplayångest. Ritade mönstren till min hemliga cosplay förut i dag, och nu har jag sytt klart halva understället. I morgon hade jag tänkt att jag ska börja med satinet, men det har jag extremt ångest inför eftersom satin är så omöjligt att arbeta med. *sob*

För övrig så kommer jag nog köra på min gamla Rin-cosplay. Kommer nog inte hinna/ha ork att göra klart den nya uppdaterade versionen. Gör nog klart den till Närcon istället.

Men hey! Min gamla Rin är ju supersnygg den med. xD

Nordqvist
2011-05-10 13:03
#121

#119 ♥♥♥♥
#120 ♥ Ja din Rin är snygg!!

JAG FICK MIN MISA PERUK NYSS!!!! Weeii! Den är awesome!!! :D

Liss
2011-05-10 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Jaa, din Rin cosplay är MER än duglig. Så det ska du inte känna någon press om i alla fall.

och nu jävlar har jag testat och provat och tagit kort på min hemliga* cosplay, som jag hämtade på posten idag.
Och jag kan konstatera att;
1. Asiater mäter midjan ologiskt.. men det fixar sig :P Mitt skrev är liksom innan byxorna ens kommer upp till "midjan" :c
2. Jag kommer dö och svettas ihjäl i dem där kläderna.
3. Någon kommer trampa på den :P

Tyvärr kan jag ju inte visa bild här inne…
Men nu är det fan bara skor, *pip*, handskar och hatt kvar.. och strumpor.

Tyckte jag såg lite cool ut när jag tog av mig peruken igen dock. Påminner lite om T.O.P i Big bang ;D erhm…  eller inte… kan ju önska iaf ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-05-10 18:31
#123

Finner ni något som är annorlunda med mig på den där bilden, får ni kaka! (annat än luggen då alltså ^^)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 18:50
#124

#122: Awesome! Såg riktigt bra ut!

#123: Någonting fattas i näsan. xD

Jag sydde en test till min hemliga cosplay förut. Det visade sig att det var mycket enklare än jag trodde. Så tappade suget helt för nu blev det för lätt istället. LOLOL!

Känner ändå en enorm lättnad att det var så lätt. Så i morgon ska jag klippa ut bitarna, zickzacka kanterna och sedan pyssla ihop det sista av mönstret. Tror jag blir klar på torsdag eller fredag om det fortsätter såhär. LOL!

Liss
2011-05-10 19:20
#125

#124 Hehe, ja jo.. en "hemma" frisyr ^^
HOho, vad duktig du är. Får ta med kaka till uppcon :P Inte ens min mamma märkte när jag vikt upp den i näsan xD

gaah… lillfis! för lätt.. jaja, så kan man ju också känna. Haha! Jag blir inte pepp för att jag inte har tålamod till att sitta still och stirra på ett tygstycke som går igenom symaskinen XD

Skor är en stor ångest för mig dock :cc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-10 19:36
#126

#125: LOL! Såg det med en gång ju. (Kanske för att Tan-chan sitter och beundrar alla foton hon har på Liss dag efter dag. *öhum*)

Ser framemot min kaka. Jag vill att den är hjärtformad där det står "[Liss's hemlig cosplay] + [Tan-chan's hemlig cosplay] = 4 evvah". Nu förväntar jag mig det och godtar inget annat. (Min hemliga cosplays personlighet börjar ta över mig) LOL! xD

Nä, förstår precis vad du menar. Jag är sjukt less på att sitta vid en symaskin. Det är inget kul längre. (T_T)

Hm, ja, nu lär det ju bli svårt att hitta skor till cosplaysen eftersom det är sommar och det säljs sommarskor.. Synd att du inte har 35 i skostorlek för då hade du kunnat få mina cosplayskor som är till samma karaktär som din hemliga cosplay. (^_^,)

Btw, ringen du fick som tillhör min hemliga cosplay… Hur stor är diametern på den? Jag fick min förra veckan och den är ju enorm på mig! Det får plats med två av mina fingrar i den ringen nästan. Hahaha! LOL!

Liss
2011-05-10 21:26
#127

#126 Hahaha! Awhh…. *creepy* XD LOL… fast bra creepy.. Jag har massa kort på dig med .. thihi!

Hoho, nu ska jag fan ta och göra det också :P (fast kommer inte ens ha råd med en kaka xD)

Jaaaa! Men jag skulle dö med stl 35 :cc .. har ett par skor i stl 37 och får nageltrång varje gång jag har dem xD .. skit!! :P Neeh jag vet inte vad jag ska ha! *gråter lite*

Den ringen jag fick är ganska stor också. Men kan ta med den och se om det är någon skillnad. Jag vet inte vilket finger han har den på? Men den är stor nog för att vara på tummen. ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 21:30
#128

#127: LOL! En kaka! Jag vill ha en kaka! xD

Synd att inte du också är liten. xD

Hm, då är det nog samma storlek på ringen. Min hemliga ska ha den på pekfingret. Men jag pratade nyss med en kompis och jag ska åka hem till honom och modifiera ringen till min storlek, så det ordnar sig nog. xD

Liss
2011-05-10 21:44
#129

#128 Hihi.. jag tycker jag är liten NOG faktiskt :c fast mina fosingar är lika stora som hälften av befolkningen - så man hittar inga skor.

Jag vill med ge dig kaka! Men har massor smågrejer kvar att köpa till cosplayen och har fått ta av mina jobbpengar för att ens ha till hyran xD Pissig månad.. höhö.

Ah okej. Ja, min som ska vara på tummen är ganska stor med.. men den kommer bli perfekt när jag har handskar. och den andra kommer sitta för hårt :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ratass]
2011-05-10 21:47
#130

tänkte bra inflika lite smått ni som är så på g å pratar nu, har ni bdb med bilder från förra uc?

[Tan-chan]
2011-05-10 21:53
#131

#129: Ibland undrar man vad asiaterna tar mått på egentligen när de tillverkar prylar… Tråkigt med pengarna hörru. (^_^,) Kan kanske hjälpa till lite om du vill efter att det är en vecka kvar till UC? Då vet jag hur mycket jag kommer ha över. Har redan lagt undan 3000 kr till UC, så dem rör jag inte. Men resten av pengarna som jag har kvar kan jag kanske bidra ifrån.

#130: Jag har inget annat än min blogg tyvärr, men där finns inga bilder från UC heller. Har glömt bort att lägga upp. xD

Azmaria
2011-05-10 21:56
#132

ärmarna är fast sydda på dräkten. Med andra ord, den vita delen är snart snart klar. Snart blir det (igen) ett uppköp till Åbo för att finna det krångliga blåa tyget. Men den här gånger far jag bara dit för att köpa till cosplayen. + att jag far dit men en kompis som skall cosplaya som taiwan, så hon skall oxo köpa typ till sin dräkt. :3

öööh..skor är köpta yippie yayay. ;D

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Ratass]
2011-05-10 21:56
#133

ok^^

[Tan-chan]
2011-05-10 22:01
#134

#132: Önskar dig lycka till! xD

#133: Är det några spec bilder du tänker på så kan jag ladda upp dem speciellt åt dig. xD

[Ratass]
2011-05-10 22:03
#135

#134 nejnej ^^ bara kul å kolla folks bdb å se va de tog kort på eller gjorde under uc. :)

Liss
2011-05-10 22:05
#136

#131 Jag har typ 600:- till UC xD Får äte cheesburgare varje dag. haha! Men neeh, du ska inte bidra med några pengar käraste, underbaraste vän! :D Tack för tanken i alla fall.

Jag har DAYVIEWS, som det så fint heter numera. Men har inga bilder från Uppcon, eftersom jag aldrig varit där förut ^^ Jag är UCoskuld.

#132 Hahahaha, någon som håller sig till ämnet. BRA Azmaria. xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-10 22:08
#137

#134 thanx, det  behövs för att alla blåa tyger jag har hittat är..vad skall jag säga…opassliga? fel färg ton och framför allt..mönster. Blomm mönster framförallt.. Ugh,kan de inte producera orginal blått tyg istället för "blått blommönster a la marimekko stil >_> jag stör mig så mycket på det. >.<

EDIT:

#136 Haha, I know right?! Praise me, för jag håller mig till trådens syfte. take that, trådskapare, aka Liss. XP ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-10 22:13
#138

#135: Finns ju konventsbilder.se annars. (^0^)

#136: Jag kan bli din sugar momah på UC om du vill. Eller suggar daddy om man nu ska utgå från cosplaydräkterna. xD

Men nu har jag bestämt mig. Om jag kan så hjälper jag gladeligen till med lite cash!

#137: LOL! Marimekko! Vi har en sådan badrumsmatta och duscdrapperi hemma på Öckerö-öarna där jag hyr bostad just nu. xD

[Tan-chan]
2011-05-10 22:14
#139

Ooooh! #137 got you there, Liss! xD

Annons:
[Ratass]
2011-05-10 22:16
#140

#136 i know att det heter så nu,  så himla fånigt.. -.-''

#138 jo där har ja vart å kolalt men, ah, nevermind :P

Liss
2011-05-10 22:19
#141

#137 Hahahaha! Jävlar… där kände jag mig lite pawnd faktiskt xD Men eftersom det är jag som är trådskaparen så tillåter jag små vilospår, som möjligtvis leder tillbaka till huvudingrediensen. ^^

#138 "nu har jag bestämt mig" xD ingen kan gå mot Rin när hon bestämt sig. hahaha! Neeh men du. Du gör nog för mig darling :D Suger-boy btw… du är ingen man pojken lilla.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 22:21
#142

#141: Tsss! Jag är man nog så det räcker till hela världen. xD

Liss
2011-05-10 22:23
#143

Hela världen :O … och jag som trodde pojkspolingen var enbart för mitt syfte. Den ena i alla fall.. den andra hatar mig ju :c

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 22:28
#144

#143: Ja, jag är den manligaste pojkspolingen som finns där ute! Mwahahaha! Men jag kan bli en supervanlig androgyn pojkspoling bara för dig om du vill det. ♥ xD

Liss
2011-05-10 22:32
#145

#144 OM jag vill! Mina två andra personlighetsklyvningar också för den delen!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 22:42
#146

#145: Oki, då är jag en söt pojkspoling exklussivt bara för dig och dina två personligheter! xD

Annons:
Azmaria
2011-05-10 22:43
#147

#141 hahah, de där kändes bra faktiskt, in your face som nörd grabbarna på min skola brukar säga. ;) jaa försök du slingra undan med att påstå att det leder till onTopic *ser längre ner i tråden* små vilospår som leder till större OT spår tror jag det blev istället…

…oh wait..nu snackar jag ju oxo i OT..damn…jag grävde min egen grop tror jag. XD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-10 22:44
#148

#147: LOLOL on you! xD

[Ratass]
2011-05-10 22:46
#149

no, TROLOLOLOL on you.. skitlåt -.-

Liss
2011-05-10 22:46
#150

#147 Hahaha.. great minds think alike. Det är de enda jag har att säga ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-10 22:58
#151

#148 I think I got pownd tillbaka, typ. Not awesome.

haha, trololol lololoool..hohohooo..(greeeat, jag fick låten i huvudet :D) och nej, bra låt, haha xD

#150 väl talat och så sant så! ;D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-10 23:02
#152

#151: av någon anledning börjar jag tänka på "Pomppufiilis" av Munamies. Inte för att det kopplas härifrån på något sätt till den låten, men ändå. xD

Azmaria
2011-05-10 23:07
#153

#152 OMG den där låten :D :D jag och en kompis brukar härma den dansen ibland när vi vill vara lite random! ohlololol XD XD bästa finska låten evah!

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Tan-chan]
2011-05-10 23:10
#154

#153: LOL! Ja, den är bäst! xD

Liss
2011-05-10 23:18
#155

Vilken tur att jag lyssnar på bra musik här, så inte den där låten dyker upp i mitt minne. hade den gjort det hade det blivit rape på någon av er! I ÖRAT!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-10 23:23
#156

#156, jepp, awesome bäst. ;D

#155 Liss, Y U HAVE TO KEEL MAH BRAIN?. för att jag garvade ihjäl mig på den där kommentaren. XD B)

btw…Nyan Nyan Nyan cat någon? >:D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
2011-05-10 23:24
#157

#155: Hjälp! Öronrape! (O_o)

(♪ "Minä olen pomppufiilis" ♪) xD

#156: ♪"Nyan nyan nyan" ♪ i all oändlighet. xD

Liss
2011-05-10 23:25
#158

#156 Hahah.. Få öronorgasm är en väldigt vacker historia.

jamen, nyan nyan är ju inte uttjatad riktigt än xD Fortfarande min ringsignal.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2011-05-10 23:25
#159

Poo pi poo pi är dock uttjtad :ccc

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 23:27
#160

#159: nää, inte popipo!!!

Annons:
Liss
2011-05-10 23:29
#161

#160 Jooooh säger jag!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-05-10 23:32
#162

Popipopi är uttjatad och åkte från både telefon och mp3 förra veckan!

Azmaria
2011-05-10 23:37
#163

#157 jag måste leta upp pomppufilis låten o_o :D

yay trollolol låten ät borta..nu njuter jag av pomppufilis ;3

fast…sen kom nyan cat o förstörde min hjärna. Så ..BRB nu åker jag på en regnbåge.

#158 vänta bara. vänta bara >:3 snart är den nog det.

Och öronorgasm..*no comments* o_o

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-10 23:38
#164

#162 Eller hur! Nu är det nyan nyan… tills jag spyr på den! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-10 23:40
#165

#162: man aaah så brutalt av dig! (T_T)

Liss
2011-05-10 23:45
#166

#163 Öronorgasm = lyssnar på en väldigt bra låt som man bara vill komma utav…
Ungefär som Orgasmcon som vi ska till.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
2011-05-10 23:46
#167

jag har förresten fått min  Misa peruk idag! ^_^ Ska bara friseras lite och i med massa pälsglas för den kom i en enda tova!! :S

Annons:
Liss
2011-05-10 23:48
#168

#167 Vänta what! … nu blir jag fan förbannad! Här håller vi oss INTE till trådens syfte. Teri, jag är besviken.

Aaa.. du är väldigt fin i din misaperuk though ;D ♥♥

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-10 23:54
#169

#166 God Dammit nu far jag o snarkar i min snarklåda. Jag var så trött att jag tänkte helt sicko vid din kommentar där. Yeah, jag vet öronorgasm meen jag tänkte inte på den betydelsen.. XD XD

*slappar till mitt face…igen..med en sked..*

#167 yah, Teri kom o höll sig till trådens ämne. LOL jag har glömt bort att det var en cosplay tråd. XD

Näe gonatt på er kära kära vänner. Nu skall jag drömma regnbågar. :3

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2011-05-10 23:56
#170

#169 Regnbågar som sprutar!!

Ja, jag håller på att dö! Har haft linser hela dagen.. och mina ögon känns som om dem snusat i 15 år. Mitt huvud känns som pastej också. Men så kan jag ju inte sova såhär dags heller… vet i fan när jag sov ordentligt sist. Stackars mina andra själv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
2011-05-11 00:03
#171

#170 Oh lol you- x) *viftar snobbigt på handen*

sprutt sprutt etc etc.. >:D

eh Gonatt det skulle jag säga! xD klockan är 1 på natten hos mig.

C:

hihi

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
2011-05-11 00:04
#172

Snusat! hahahahahahahaha!!!!!

Liss
2011-05-11 00:05
#173

#171 Eh? .. 1 på natten. Vart fan bor du? .. det är väl ingen skillnad på tid mellan Finland och Sverige? :o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-11 00:07
#174

#173: LOL! God morgon, finaste Liss! Finland ligger en timme i framtiden enligt UTC. Därför är Sverige så efterblivet jämfört med länderna i öst. xD

Annons:
Liss
2011-05-11 00:10
#175

#174 :OOOOOO Det visste inte jag. Tufft.

#172 Ja, har du aldrig haft den känslan i ögonen? ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2011-05-11 14:53
#176

Tråden har blivit så lång, så nu hänvisar jag er till #2! xD

Cosplay, progress tråd #2

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: