Annons:
Etikettcosplay
Läst 4805 ggr
[Ai-chan]
2/9/11, 8:22 PM

cosplay öron

Undrar vart man kan köpa cosplay öron, typ djuröron som kattöron och sånt till cosplay?

Eller kan man lätt fixa det på något vis?

Annons:
[Havsmussla]
2/9/11, 8:38 PM
#1

Man borde ju kunna fixa själv med diadem + symaskin + tyg + vadd + tålamod.

Annars finns det kattöron här:

http://www.nekochii.com/products/nekomimi.html

[Tan-chan]
2/10/11, 3:10 PM
#2

Det är busenkelt att fixa öron själv. Beror ju på vad för öron du ska ha till att börja med, men det går alltid att skippa dieademet och sy fast dem på hårklämmor. Jag har kattöron på hårklämmor och det fungerar finfint.

Det bästa är också att inte sy med symaskin, utan sy dem för hand så att du har mer kontroll över grejerna.

[Ai-chan]
2/10/11, 3:21 PM
#3

Men hur syr man då? xD Jag har inte sytt sen mellan stadiet. ^^

Finns det något mönster och förklaringar som man kan utgå ifrån?

[Tan-chan]
2/10/11, 3:30 PM
#4

#3: Använd fantasin. Hur ser kattöron ut? Rita upp det på ett papper och sedan klipper du ut tygbitar i det mönstret i valfritt tyg. Sedan syr du runt kanterna med rätsidan av tyget inåt. Sy gärna med björntråd eller annan tjockare form av tråd om du syr av flufftyger. Om du syr av tunna tyger så får du köra med sytråd.

Onslow
2/10/11, 3:31 PM
#5

Hittade den här superenkla tutorialen på Loveless-öron. Det blir rätt snyggt faktiskt!
LÄNK

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2/10/11, 3:33 PM
#6

#5: Härligt!

Fast vad är det för öron du vill ha, Ai-chan? Finns ju massor med olika designer, som du såg på Loveless-öronen. De är typiska för just Loveless, men i till exempel Lamento ser öronen helt annorlunda ut.

Annons:
[Deleted Account]
2/10/11, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

*räcka upp handen* jag syr cosplayöron ^^
(kolla bilden jag laddar upp, gammal men tydlig)

Liss
2/10/11, 10:25 PM
#8

#5 Dem var fina dem! :)

Och formen på öronen kan ju även bero lite på vilket humör man är i ;) Ledsamma katter, irriterade katter och glada katter har öronen olika. Höhö ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: