Annons:
Etikettoff-topic
Läst 11453 ggr
[Tan-chan]
2/26/11, 12:41 PM

OT/chattråden #8

Här skriver vi om precis allt! Vad vi har gjort under dagen, någonting vi gillar, problem och annat. Skriv loss! Fortsättning ifrån:

#1 OT/chattråden
#2 OT/chattråden
#3 OT/chattråden
#4 OT/chattråden
#5 OT/chattråden
#6 OT/chattråden
#7 OT/chattråden

Annons:
Nordqvist
2/26/11, 12:48 PM
#1

Oj… 8:e tråden! hihi!

Jag ska till Storstaden Stockholm idag med dottern och leta efter en frisör eller nåt som sysslar med peruker och försöka få tips! och sen ska jag på mini dejt med S på hans jobb och se vart han sitter och nördar om dagarna! ;)

Onslow
2/26/11, 1:41 PM
#2

Ya~aay, ny tråd! OwO

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2/26/11, 1:52 PM
#3

#1: Hoppas det går bra!

#2: Ja, tänka sig! xD

Liss
2/26/11, 2:34 PM
#4

Japp, det är ditt fel alltihop Tan-chan! Vaknar tidigt, men ingen som sitter och gör vardagsrummet vackert… ingen att äta frukost med, ingen att äta lunch med, ingen att käka middag med och göra maten tillsammans med, ingen att hitta på äventyr med…. BUHUUUU *snyft*
Liss har kommit på att en roommate vore fantastiskt. ;cc

Och INGEN ATT TITTA PÅ Yaoi MED. VART HAR VÄRLDEN TAGIT VÄGEN!!!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/26/11, 2:42 PM
#5

#4: Jag känner plötsligt enorm skuld för att ha vänt upp och ner på din vardag. xD

Fast jag känner det samma. Det är dötråkigt här hemma utan min Liss. (T_T)

Liss
2/26/11, 3:04 PM
#6

Hahah! Neeh ingen skuld! Vi får flytta ihop (A) tycker vi funkar utmärkt tillsammans som team. ^^

Eller hur! Jag vet inte ens vad jag ska göra förutom att sy… Känner mig helt desorienterad.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
2/26/11, 3:10 PM
#7

#6: Det hade inte varit fel att bli roomies! Men Vi har ju bara "bott" ihop i typ 6-7 dagar. Vi vet inte om det skulle fungera i längden. xD Men ja, under denna tid fungerade vi kanonbra ihop!

Haha, för mig har det återgått till det normala att bara sitta framför datorn. Men problemet är att ingenting jag har att göra duger längre. Det är inte lika kul som det var innan jag åkte.

Liss
2/26/11, 3:35 PM
#8

#7 Äh vad fan! Bråka kan man också göra. Så får man utlopp för det också. Är man riktiga vänner, kan man inte vara sams hela tiden åtminstone. Och egentid är behövligt för min del, då kan man smyga in i rummet och bara vara.. (Y) Grejt.

Ja, idag har jag vilodag… sitter vid datorn och glor. Visste inte ens vart jag skulle sätta mig, men blev sängen som vanligt. Fick ont i huvudet direkt xD Kanske se lite drama eller nåt. Och sy vidare senare, om jag orkar.

blö blö blö… så ska man börja plugga på måndag då.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/26/11, 3:53 PM
#9

#8: Jo, bråka är nästan ett måste om man är nära kompisar. Dessutom ska man kunna bli sams om man är riktiga kompisar.

Men gött kommer det bli när du börjar på måndag och kommer in i det. Då slipper du sitta hemma hela dagarna, och jag har en konstig känsla av att detta kommer att inspirera dig eller ge dig en skjuts till någonting annat som kommer innebära en bra förändring i ditt liv.

Vet inte varför, men det känns så. xD

Onslow
2/26/11, 5:18 PM
#10

Vet någon vart man kan hitta KroShitsuji OVAs? Hittar bara den med Hamlet.. Har hittat Ciel in Wonderland också men på alla videor står det typ "an error ocurred (stavning?!)" osv.
Lina. Vill. SE!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2/26/11, 5:33 PM
#11

#10: Jag undrar också vart man kan se dem. Tyvärr är de spårlöst borta, vilket är supermysko eftersom det är Kuroshitsuji det handlar om. (O_o)

Onslow
2/26/11, 7:49 PM
#12

Hahaha, ibland har vi bäst humor i min famlij. Jag berättade att jag såg någon video där man skulle lära sig svenska, och "läraren" var obviously inte svensk. Då skulle de förklara hur vi säger bokstaven R. De sa (fast på engelska);
"Man säger olika i olika delar av Sverige. Högst upp säger man R som i Danmark och Spanien tillexempel, RRR (uttalar det så). Längst ner i Sverige säger man som i Frankrike och Tyskland, RRR (uttalar det så också). I mitten av Sverige, b.la i Stockholm, säger man som i England, AAAAR (säger det "engelskt")."
Nu säger vi i min familj så till varandra eftersom att det är jättekul. xD
Jag: Hej Mamma! Vad göAAAAR du?
Mamma: Inget säAAAAARsilt.
Jag: Hepp. Pappa, du då?
Pappa: SkAAAARiveAAAR lite på ett foAAAARum.
Alla: HAHAHAHAHA

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2/26/11, 7:51 PM
#13

#12: LOL! Härligt! Haha! xD

Annons:
Liss
2/26/11, 8:57 PM
#14

#9 Aaaabsolut! Och säga precis som man tycker… lalallala … (så flytta hit) ^^
Fint fint! Jag hoppas du har rätt. Just nu vet jag inte riktigt vad jag känner inför det. För egentligen vet jag inte vad jag ska ha studierna till. … men ja, inspiration till något bra vill jag ha! Have you seen it in your dreams? ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2/26/11, 8:58 PM
#15

Nu ska jag ut med hunden och sen gå och köpa något att ääääta…

Intresseklubben antecknar. *duktig*

Undra om man ska unna sig glass :cc … *slå på fingrarna* NEJ!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/26/11, 9:03 PM
#16

#14: Haha hade gärna gjort det om jag inte hade haft typ hela mitt liv här. xD

Men se det från det positiva! Det kommer att bli kanon med plugget! Allt måste inte ha ett syfte ju. Det kan bli en superkul grej bara liksom. xD

Onslow
2/26/11, 9:35 PM
#17

Ååh, jag har hittat första delen av Ciel in Wonderland! :3
Haha, bäst ju. Iaf, here you Go folks! Ciel in Wonderland

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
2/26/11, 9:36 PM
#18

#17: Awesome! Fast jag laddade ner den för några timmar sedan. Har del två också, fast utan Sub. xD

Onslow
2/26/11, 10:09 PM
#19

#18 Hah, jag som ville se 2an också xD

Men hittade Welcome to the Phantomhives också. Vet inte om du (eller resten av er) har sett dden, men här är en länk;

http://veevr.com/videos/FyQ6A4tG

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2/26/11, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

jag har ny hårfärg :3 det blev mörkbrunt och super rött igen..älskar de färgerna  nu ;)

wiihuu~

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Onslow
2/26/11, 10:44 PM
#21

#20 Jättefiiiint! :D *avis*

Iaf, bara för att alla bryr sig så har jag sett på alla OVA från KuroShitsuji som kommit ut ännu. Ya~aay!

Här är "Making of KuroShitsuji II" http://wn.com/Kuroshitsuji_OVA_4__The_Making_of_Kuroshitsuji_II_Part_1_SUBTITLED

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
2/26/11, 11:01 PM
#22

#21 thanks, och thanks för kuroshitsuji länkarna, jag har faktiskt oxo letat desperat efter dom  oh nu kan jag oxo se dem <3 :D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
2/28/11, 4:42 PM
#23

Hoho så mysigt.

Gick till skolan idag för första gången. (till den högskolan iaf) Och gick dit med inställningen - Nej jag vill verkligen inte det här!!!! Men det slutade med att jag och tre tjejer och två killar prata ihop oss och satt och fika i vårat (skolans) cafe.
Det är as nice där. Jävligt fritt. Man har hela huset till sin förfogan och man får i stort sätt använda det hur man vill. Så fixar man kaffe och skit tillsammans…

Det var massor som bara gick när dem var klara. Är glad att jag stannade. Annars hade jag gått därifrån och tänkt att - nej jag tänker inte gå på den här skiten. Men nu lär jag nog stanna, för att det var så jävla sköj med nytt folk. Vi kom överrens om att stanna och läsa vidare ^^

Jag var den enda som hade tagit studenten xD (tänk om jag faktiskt har nog med betyg…. hmn..)

Och där pratade jag av mig jaaa xD Så jävla fri och mysig skola bara. Har aldrig varit med om det i gymnasiet om man säger så.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2/28/11, 4:43 PM
#24

#20 Och snyggt btw Azmaria ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/28/11, 5:08 PM
#25

#23: Vad var det jag sade?! I'm a f*ching psychic! xD Helt awesome att det känns så bra! (^0^)

[Tan-chan]
2/28/11, 5:10 PM
#26

#20: Supersnyggt!

#19: Den spelar inte för mig. (T_T)

[Ai-chan]
2/28/11, 5:15 PM
#27

Då var man nypiercad igen, och det blev i ögonbrynet denna gång. Hade i ögonbrynet förr, men då på vänstersida plus en ring, men nu blev det stav och på höger sida. =) Blir bara fler och fler :O Har redan i tungan och näsan och några stycken i öronen. blir allafall flera i öronen. Men sen så ska jag ju göra på läpp eller haka med, men har inte bestämt något där än!
Och sen så har jag börjat att planera in en tatto på ena armen, har blivit sugen på att göra halva armen typ. men vet inte vad. Snyggt med döskalle osv, men hade ev velat blanda in japanskt i det med. Är man otaku så är man! ^^ kanske man skulle kunna ha någon japansk drake eller nå mytologi kanske,

Annons:
Liss
2/28/11, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#25 :D HIHI! You know how it is! (Y)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
2/28/11, 7:59 PM
#29

Btw är T.O.P - Oh Mom = Bra!!!!

Igår hade jag en hel dag med att ladda hem musik igen. Måste fan önska mig en extern hårddisk i födelsedagspresent eller något. Så jag kan lägga över all musik på den, så det inte försvinner igen!!

Har bara kommit till N i musiken jag tar hem ;s haha!!! Har en bit kvar… fan sån tid det tar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/28/11, 9:21 PM
#30

#28: LOL! Jag känner igen de där två. xD

#29: Den låten var helt okej, men fastnade inte för den. (^_^,) Då är "Knock out" med GD bättre. xD

Liss
2/28/11, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#30 jag fastnade för den. Men fastnade för Knock out också though ^^

Yeay. har haft kul och klippt från alla videos ;D
Den där tjejen är så söööwwt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/28/11, 9:40 PM
#32

#31: LOL! Vad hemskt att se sitt tryne! xD

Liss
2/28/11, 9:48 PM
#33

Tss… inget hemskt med det :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/28/11, 10:08 PM
#34

#33: Jooo. xD

Annons:
Liss
2/28/11, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Till vänster har du ett tryne! ;D

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
2/28/11, 11:21 PM
#36

#35: Åh, hjälp! xD

Liss
2/28/11, 11:32 PM
#37

Vacker stilbild tycker jag minsann xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/1/11, 12:21 AM
#38

#37: väldigt vacker. xD

Liss
3/2/11, 12:25 AM
#39

Det är illa när man tappat all ork, är helt apatiskt och inte ens är sugen på Uppcon längre. Får det ens gå så långt? ^^ hehe.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/2/11, 12:45 AM
#40

#39: Nä, det får inte gå så långt! Ibland när man mår sådär dåligt så tappar man orken, men den kommer tillbaka. Det är bara så det ser ut för stunden. Jag har också varit med om det. Tänkte till och med strunta i ConFusion dagen innan för att jag mådde skit. Men orken kom tillbaka när jag väl kom fram till kön i Gbg.

Nordqvist
3/2/11, 1:55 AM
#41

Bara så att ni vet, tjejjor som jag ska dela rum med, så ska vi till Linne hotellet under Uppcon på partaj! haha! Eller ja, nåt… Min vän från gbg ska dit med sin vän! han är Japan så vi ska lära oss japanska! hahaha!

jag är skitdeppig, men ja, vad to göra? Bara att le och låtsas som att det regnar eller nåt! :D nu ska jag lägga mig och försöka att inte tänka….

Annons:
[Ai-chan]
3/2/11, 7:17 AM
#42

#41 Jag är lätt på!

Liss
3/2/11, 8:17 AM
#43

Så äre så äre… Det kommer nog tillbaka snart.
Och det där med att inte tänka på det… det ligger och gror hela dagen, som en skabbig kniv i magen ändå. Och när man kommer hem är man uttömd på krafter och ybertrött, eftersom man hållt skenet uppe ;)
Och så är man super lycklig dem få tillfällen man har något roligt för sig, för att glömma bort sig själv.

Hehe, depphög! Hoppet är det sista som lämnar människan? Bullshit. ^^

Fast godmorgon förresten. Jag går upp 06.00 om dagarna nu mera… Yeay ;o

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/2/11, 8:59 AM
#44

Idag vaknade jag lite gladare! Killar kan ställa till det dom…
Funderar på om jag har någon form av borderline!!! Humörsvägningar 2000!! Världens lyckligaste ena stunden och gråtande och deprimerad den andra… hehe! Men mest glad nu för tiden!

Pratade med Nobu igår om Uppcon! Lite roligt att han ska dit! :D Då vart man lite gladare!

#42 Yeay! ^_^

#43 Den där jäkla kniven… Hur ska vi få bort den?

HAHA! Mina katter är knäppa! Jag tror de vill ut i solen men inte inser att det är -9 ute! MIJAOOO!! MIJAAOOOOOOO! MAMMAO!!! (Tarzan roppar på mammao! haha!)

[Tan-chan]
3/2/11, 10:59 AM
#45

#43: Alltså jag tycker att när du kommer hem ska du bara släppa allt och må dåligt. Om man inte mår dåligt då man ska kan man bli knäpp - bokstavligen. Och man måste inte alltid vara stark heller. Det är okej att må dåligt då och då. Och du har en god anledning.

Men att sitta och inte göra någonting gör ju problemet värre än vad det är. (Nu säger jag inte att ditt problem är litet, för det är det inte.) Det finns ingenting du kan sysselsätta dig med under dagarna när du är hemma? Jag förstår att du inte har någon ork, men man kan ju försöka sysselsätta sig med något och se hur långt man orkar? Man kanske fastnar i det man sysslar med?

Onslow
3/2/11, 5:01 PM
#46

En awesome AMV jag hittade liiiite för tidigt på året. Men whatever. ^^,
This is Halloween - KuroShitsuji&Pandora Hearts

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
3/2/11, 6:10 PM
#47

#46 *insert fangirl screaaam* Ah Break! why so gorgeous? why so mad?, why so aweosme?! cuz he iz the mad hatter! ;D

*host* nu skall jag vara seriös. Den där videon var tuff ;) kul att de hade kombinerat kuroshitsuji och PH. ;3

och ja, jag gillar Break, han är lika random och retard som Grell xD lol

24 & 26# thaanks :D

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
3/2/11, 8:05 PM
#48

#47 Haha, jag blev messt fangirl av att Grell gömmer sig under min säng. 8D

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Annons:
[Ai-chan]
3/2/11, 8:41 PM
#49

Mina grannar berättar att det är onsdag idag = party. Hög musik allafall. Och jag som tänkte gå och sova nu. hmm.. får se hur det går då!!

Liss
3/2/11, 9:25 PM
#50

Jag tycker vi alla lär oss Soran Bushi dansen btw.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/2/11, 10:37 PM
#51

Jag öppnar en Red Bull (Och tänker genast på grogg!!) och börjar nattens panikstädning! varför ska folk bestämma dagen (Helst kvällen!) innan att de KANSKE ska komma så man måste panikstäda? *Morr morr* men det är SÅ värt det… Moahahahaha! <3

Ska på ARBETSINTERBVJU i morgon! och går det bra och jag får jobbet kommer jag kanske bli storstadsbo i framtiden! :S Det är svårt att pendla och jobba heltid som ensamstående….

Nej nu måste jag fortsätta städa! *Känner koffeinet rusa.. Eller är det sockret?* Hur som… MATA NE~

[Tan-chan]
3/2/11, 11:01 PM
#52

Sitter här med mina vampyrtänder isatta och försöker vänja mig vid dem. De har ingenting med cosplay att göra, men vill vänja mig vid dem så jag kan ha dem på mig även när  jag ska till stan. xD

Kom hem från min japanskalärarinna förut och har sedan städat i mitt rum. Nu är det skinande rent förutom på smink- och datorbordet men jag orkar inte städa mer i dag och klockan är så mycket, så jag tar det en annan dag.

Tan-chan har varit duktig!

Onslow
3/3/11, 3:32 PM
#53

Hej jag heter Lina och jag vill dö. Jävla emetofobi.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
3/3/11, 5:31 PM
#54

HAHAH! Sorry men… HAHAH!! Det här är as kul! hahahahaha!!!

Tillägnat alla deppiga! Flört

Jag fick inte jobbet och vill inte heller ha det!!!

Azmaria
3/3/11, 10:52 PM
#55

#48 ahaha xD well, under min säng finns både Grell och Break. Dessuom är Break bosatt i min garderod som han teleporterar sig ifrån.. xD (Azmaria har fangirlattacker pågång just nu…its over 9000%) ;P

förövrig har jag läst biologi i 5h. Så ha ha…*duns* zzzZZZZzz.

Det är härligt att vara hemma och läsa till examen, för då livnär man sig endast på skolböcker och knäckebröd och man behöver inte bry sig om omvärlden när man är isolerad och osocial av sig…  :D

örk.

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Onslow
3/4/11, 9:38 AM
#56

#55 Haha. xD
Men jag är Gilfangirl. Han är miiiiin! :D cx

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Nordqvist
3/4/11, 10:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

I onsdags hade jag och dottern en "mor dotter dag" på stan och hittade den här roliga saken i ett aquarium! Skrikandes Sån ska jag ha!

Azmaria
3/4/11, 11:08 AM
#58

#56 haha, jaa du får ha Gil. Bara du inte snor åt dig Break med, för dåå kmr jag efter o kidnappar han tillbaka (inklusive Gil..som hämnd ;) xD)

Make Pasta not War, Vee~

Onslow
3/4/11, 11:29 AM
#59

#58 Gil är min. Bara jag får Cheshire också är jag nöjd. ;)
Deal?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ai-chan]
3/4/11, 2:13 PM
#60

I am happy happy!! Fått 1000 spänn ifrån en donationsfond. :D HAr inga hela byxor, så nu kan jag äntligen köpa mig ett par byxor :D

Onslow
3/5/11, 7:57 AM
#61

Jag gillar inte nya iFokus. :(
GE  MIG EN FÖRSTA OLÄSTA-KNAPP!!!!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Ai-chan]
3/5/11, 9:49 AM
#62

Den nya iFokus blev rätt så seg. Är även lite svår att hitta på. Men en funktion har kommit tillbaka som har varit efterlängtad!! *woohoo*

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Tan-chan]
3/5/11, 9:55 AM
#64

Jag har testkört den nya iFokus några gånger och jag tycker den är mycket bättre än den gamla. Men jag upplever seghet också. (^_^,)

[Tan-chan]
3/5/11, 9:55 AM
#65

Jag har testkört den nya iFokus några gånger och jag tycker den är mycket bättre än den gamla. Men jag upplever seghet också. (^_^,)

Azmaria
3/5/11, 6:30 PM
#66

Wow här har ändrat och jag gillar det för min Avatar är större! Preussen syns bättre med Gilbird jippii!! XD XD (lol det enda jag gillar med nya iFokus. xP)

Jao dessutom ser det stiligare ut, ;) Nice ^^

#59 Okej Deal, Gil och Cheshire till dig och Break och Emily till mig xD Woohooo.

Make Pasta not War, Vee~

AnnaMoonshadow
3/5/11, 7:18 PM
#67

long time no see…

Nu är Vea/Moonshadow tillbaka på forumet efter några veckors frånvaro! Vet att ni saknat mig xD

Har precis bokat platsbiljetter till Versailles uppträdande på UC11 <3 Sitter på andra raden på parketten, nästan i mitten, om någon annan vill ha platser i närheten :D

Den nya iFokus ser snygg ut också, har dock inte hunnit kolla runt så mycket än… Tror nog det är bra ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
3/5/11, 7:18 PM
#68

long time no see…

Nu är Vea/Moonshadow tillbaka på forumet efter några veckors frånvaro! Vet att ni saknat mig xD

Har precis bokat platsbiljetter till Versailles uppträdande på UC11 <3 Sitter på andra raden på parketten, nästan i mitten, om någon annan vill ha platser i närheten :D

Den nya iFokus ser snygg ut också, har dock inte hunnit kolla runt så mycket än… Tror nog det är bra ^^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
3/5/11, 7:36 PM
#69

#67 welcome back ^^

whoot? kommer versailles ttill UC11?? :O nooo jag missar dem oxo! damn. D: nog för att jag såg dem förra året ;) men, men…dom är ju så braa.  D:

oh well…inget man kan göra åt..

btw en sak som piggade upp mig så mycket var att Finncon/Animecon har gratis inträde! Yes, då behöver man inga betala ng med andra ord, och det gäller överallt på konventet. ^o^

 super super!

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
AnnaMoonshadow
3/5/11, 7:53 PM
#70

jopp, de kommer <3 Och olivia med! kommer vara awesome iår!

En sak jag inte gillar med nya fokus är avsaknaden av "till senast lästa"-knappen i trådarna, eller också är det bara jag som inte hittar xP

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nordqvist
3/5/11, 8:03 PM
#71

OMG OMG OMG OMG OMG!!!! PÅ RIKTIGT! AWESOME!!!!

Onslow
3/5/11, 9:21 PM
#72

#66 Nästa problem blir hur jag ska få plats med Cheshire och Gil i min garderob, hmmm…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
3/6/11, 12:07 AM
#73

Som sagt i UC-tråden: Det har varit känt ett tag nu att Versailles skulle komma till UC. xD

Nordqvist
3/6/11, 1:31 AM
#74

#73 Men alla hänger inte med = jag! haha!

[Tan-chan]
3/6/11, 1:33 AM
#75

#74: Nä, UC försökte också hålla det hemligt så gott det gick. De som hade läst det i SHOXX hade skrivit om det på olika svnska sajter, och alla sajterna hade sedan fått ta bort inläggen - oavsett om det var Ikikata eller bloggar, eller BDB. Man liksom fann inläggen via google, men när man tryckte på sökresultaten så fick man meddelandet att inlägget inte existerade. Antagligen hade UC gått in och sagt till dem eller något, och därför skrev jag inget om det här heller.

Nordqvist
3/6/11, 11:48 AM
#76

#75 men det är iaf en awesome nyhet för MIG! Skrattande

Annons:
[Tan-chan]
3/6/11, 12:16 PM
#77

#76: Jodå, det är en awesome nyhet över huvud taget! Men jag är bara rädd att fans kommer nu skaffa biljetter BARA för att se Versailles, och sedan struntar i att gå på resten av Uppcon. Det känns tomt på något vis. (O_o) Versailles är ju så stora nu, även om  jag själv inte lyssnar på dem nästan alls. Men deras senaste skiva är rätt så bra, så därför ser jag framemot konserten, plus att jag har ju inte varit på en j-konsert på ett år nu. xD

Nordqvist
3/6/11, 1:28 PM
#78

#77 ja det är ju tråkigt om det blir så! Vi får hoppas att de vill vara med på resten av Uppcon oxå då! jag har ALDRIG varit på en j-koncert! :P

[Tan-chan]
3/6/11, 2:06 PM
#79

#78: LOL! Vi binder fast dem i rulltrappan på UC så att de måste stanna kvar. Mwahaha! xD Då blir det ditt första, och med bra platser också med tanke på att det är rena kriget i publiken på de vanliga j-konserterna. Nu kommer inte folk kunna armbåga sig fram för att ta någons plats, utan nu har man ett säte att sitta på som man också måste stanna på. xD

Nordqvist
3/6/11, 3:31 PM
#80

#79 HAI!! xD
Ja jag bokade ju en plats, för jag känner mig lite för gammal och faktiskt för snäll (Låter folk gå före och tränga sig osv) så jag ville ha "min" plats! ^_^ jag skulle faktiskt ärligt talat bli glad om jag bara fick stå längst bak i gången och se dom, bara jag får se och höra dem live! :D Så för mig spelar platsen inte så stor roll!

Liss
3/6/11, 3:45 PM
#81

Man lär ju få stå i kön femton timmar innan utan en förplats.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
3/6/11, 3:46 PM
#82

Man lär ju få stå i kön femton timmar innan utan en förplats.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/6/11, 4:08 PM
#83

#80: Ska också boka plats. Tänker inte riskera att inte se dem om man ändå försöker köa för att komma längst fram.

#81: jo, det är nog ett måste att ha platser bokade eftersom Versailles är så eftertraktade.

Annons:
Liss
3/6/11, 4:17 PM
#84

#80 Jag plaserade ut mig på raden över dig, precis intill dig Teri. Då kan jag sitta och skrika i ditt öra ;)

#83 Absolut!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/6/11, 4:19 PM
#85

Jag bokade näst längst fram i mitten, brevid AnnaMoonshadow! Skrattande Lite skojsigt!  Hoppas ni bokar nära oxå!

Liss
3/6/11, 4:20 PM
#86

#85 I did, I did!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/6/11, 4:23 PM
#87

#85: Ska se när kompisen svarar eftersom han måste göra bokningen. Han har fortfarande inte svarat på mina sms om det, så börjar bli riktigt nervös för om det finns platser kvar när han väl tittar på mobilen och ser mitt meddelande. (T_T)

Liss
3/6/11, 4:24 PM
#88

#87 Ska jag boka och plasera ut er bredvid mig då?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/6/11, 4:55 PM
#89

#88: Yaaay! Du räddade livet på min konsert-mani! xD

Liss
3/6/11, 4:57 PM
#90

#89 Hihi, eller hur.. på rad tre sitter Lis1, Lis1, Lis1, Lis1 Och Lis1 ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
3/6/11, 5:02 PM
#91

#90: Vad fint! xD

Nordqvist
3/6/11, 5:38 PM
#92

#90 Många lis1er där du! ;)

Liss
3/6/11, 6:09 PM
#93

#90 Ja, jag har så många olika personlighetsklyvningar. Så det är väl bäst att ha en plats för alla mina små schizon. ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/6/11, 8:35 PM
#94

#93 Så är NÅN av de där Lise1erna peppade igen än då? ;)

Azmaria
3/6/11, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

jag vill oxo see Versailles igen! T^T T_T

*snyft* *dunkar huvudet på tangetbordet* <opöuhndlärhpio45&%#(*

På tal om konserter, en bra sak jag upptäckte på tiketti.fi( en plats där man kan beställa biljetter til olika evengemang här i finland) är att de har skapat en egen kategori för J-rock. Tänk Japansk musik börjar bli tillräckligt stort nu här i finland att de får en egen kategori ^o^ Yay!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/6/11, 11:00 PM
#96

#95: That's so awesome! En anledning till varför jag vill flytta till Finland. xD

Nordqvist
3/6/11, 11:27 PM
#97

Ville bara tala om att jag är LYCKLIG! Skrattande

Annons:
[Tan-chan]
3/6/11, 11:45 PM
#98

#97: Härligt! Det är jag med! xD

Nordqvist
3/7/11, 12:39 AM
#99

#98 Åh tell me why!! :D
Inte lika lycklig nu när Kuroshitsuji serierna är slut, men jag har ju massa Manga kvar att läsa oxå! ^_^ Nä, jo, jag är lika lycklig! Drar t.o.m genuint på smilbanden såhär mitt i natten, ensam hemma…

Jag brukar få panik av att vara hemma helt ensam, men här sitter jag och ler med fjärilar i magen istället! :D

[Tan-chan]
3/7/11, 1:08 AM
#100

#99: Jag är alltid lycklig! Det är varför jag är lycklig nu. xD Nä, men det känns som att jag har ett nytt fantastiskt år att se framemot. xD

Du får också berätta varför du har fjärilar i magen. xD

Åh, mangan är mycket bättre än första säsongen av Kuroshitsuji. Är ju helt annorlunda story! Kanske någonting för vår Kusohitsuji-älskande Onslow? (^_~)

Onslow
3/7/11, 6:59 AM
#101

#100 Haha, trodde du helt ärligt att jag inte läst mangan också, Tan-chan? ^^
Väntar bara på att kapitel 54 ska komma ut den 18onde!

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Liss
3/7/11, 7:05 AM
#102

#94 Jo då. En och en halv Lis1 är nog pepp igen. Eller igen och igen, det ligger latent hela tiden ;)

Nu har jag druckit min frukost och ska snart åka till skolan. Varje morgon har jag ingen lust att åka, och så kommer jag dit och har sjukt jävla kul! Elakt att vara så delad i mening. Fast vem vill gå upp vid sex… det är nog därför.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/7/11, 9:56 AM
#103

#100 härligt! Ja jag har ju dejtat en kille i ca 1,5 månad nu och jag börjar väl kunna släppa lite och slappna av nu, våga vara LITE kär! Flört Mina ex har totalt förstört mitt kärleksliv.. haha!
Jag började ju läsa och fick tips om animen istället. Så jag ska fortsätta nu, bara jag hittar sidan jag läste på….

#102 Härligt härligt! Det kommer nog mer snart ska du se! :D Tänk bara på vem du kommer dela säng.. Oops, jag menar RUM, med… ;)
Skolan är aldrig kul att åka TILL, ,men när man väl är där brukar det inte vara så pjåkigt! :P Att gå upp på morgonen är det värsta som finns!!

[Tan-chan]
3/7/11, 11:10 AM
#104

#101: Du har ju inte nämnt den så tänkte påminna dig om det var så att du hade råkat missa den, men jag var rätt så säker på att du redan hade läst den. xD

#102: När du har vant dig att gå upp sådär tidigt och vaknar automatiskt pigg som fasen så kommer det nog kännas bättre. (^_~)

#103: Härligt! Hoppas det går bra med den där killen, men var försiktig! Jo, man kollar ju gärna animen först, men mangan är så mycket bättre tycker jag. Fast andra säsongen är bäst av alla. xD

Hmpf… Nu försökte du göra mig sotis igen, eller hur, Teri? Lis1 är MIN! Grrrr!

Hahahaha! xD

Annons:
[Tan-chan]
3/7/11, 2:56 PM
#105

Jag har hittat en hemlig låt i Windows XP som är hur bra som helst! Småkrånglig att hitta, men den finns i en mystisk mapp i XP, och det är inte många som känner till att XP har en sådan låt. xD

Det ska finnas till Vista och Win7 också, men jag kör med XP på båda mina datorer så jag vet inte vart de hemliga låtarna finns till de nyare OS:en.

Liss
3/7/11, 2:58 PM
#106

Haha. Blir så trött på mig själv. På morgonen är det "neeej orkar inte." och nu när man slutar står alla som fån och bara "jag vill inte åka hem, låt oss hitta på något *snyft*" Så jävla underbara människor. Vi går runt och pratar sex högt och tydligt. Får nog allting till att handla om sex ibland :P

#103 Haha, dela säng också? Är du så rädd för dem där jävla prickskyttarna ;D ♥

#104 Haha, jaa då. Jag gick och la mig 03.00 och var ändå förvånadsvärt pigg vid 06 ^^

Thihiihi.. men vänta lite nu. Du ville ju inte ens dela säng med mig när du var här Tan-bajs. *gråter floder* … mitt lilla smultronhjärta.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/7/11, 5:23 PM
#107

#106: Men härligt att det är så skoj där och man kommer så bra överens!

Ja men jag ville ju ge dig lite egentid också. Du sade ju att du var så noga med det, så tänkte att om vi delar säng kommer det sluta med kaos. xD

Liss
3/7/11, 11:09 PM
#108

#107 Hehe ja, jag sköja bara. Dock behöver jag inte egentid på det viset.. men tyckte det funka väldigt fint med våra egna rum iaf. Då du var trött kunde jag sitta uppe med datorn, och vice versa :D

Nu har jag varit lite smått osmart.. då jag somnade vid 18.00 och vaknade vid 22 typ. Så nu blir det film med några mackor och Te, och sen försöka sova igen ^^ Imorgon är en annan dag. Jag ska inviga "våren" med shorts imorrn… inte för att det är vår, men iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/8/11, 12:26 AM
#109

#104 Jag är jätte försiktig!! ^_^ Sotis, ja, nä jag bara… Eeh…

#106 ja jag tänkte skydda mig själv med din kropp uppe på min… ;)

fast… Tan-chan får ju alltid vara med om hon vill! Vi kan ju sätta ihop alla sängarna till en enda stor säng och bara ha…… Myshörna! :D

Liss
3/8/11, 7:47 AM
#110

#109 Haha gulle! Jag är inte gjord av stål eller något tyvärr.
Vi kan ha dubbelmacka ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/8/11, 9:44 AM
#111

#109: Av någon konstig anledning så lät "myshörna" mer laddat än vad det borde. xD

#110: Dubbelmacka! Jag är på! xD

Annons:
Nordqvist
3/8/11, 10:30 AM
#112

#110 jag som trodde du var wonder woman! Ja!!! :D

Nordqvist
3/8/11, 10:32 AM
#113

#111 Det är vad man gör det till… ;) haha!

Azmaria
3/8/11, 2:29 PM
#114

efter att ha suttit isolerad i tre veckor med näsan i biologiboken har ett ljus tänt för mig: ha miljöbiologi som yrke i framtiden?

har jag blivit hjärntvättad nu eller fick jag inspiration och intresse från böckerna? o_O xD

visst, biologi är super intressant :) men isf måste jag syssla med konst som hobby eller något för det kan jag inte släppa ifrån!. XD

#96 varsågod och kom över hit bara :).. haha, Finland bjuder på allt en otaku behöver: massor med j-konserter, gratis Konvent och bra sushimatställen samt mangacafé XD

Tervetuloa!

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/8/11, 6:33 PM
#115

#114: Du har blivit hjärntvättad, eller sedan sjuk. xD (Fast Tan-chan tycker inte om avancerad biologi, så det förklarar saken.)

Jodå, jag är på väg! xD Fast jag gillar inte Sushi alls. Fick det bekräftat i dag en gång för alla. Så sushirestaurangerna hoppar jag över, men resten är MITT OCH BARA MITT! Mwaahahaha! xD

Onslow
3/8/11, 6:42 PM
#116

Jag sitter och läser Manga men det går inte så bra. ;___;
Överallt är det små söta tjejer. Sånna som jag som är 172 cm och 12 år betyder tydligen ingenting. -____-
Jag "passar" tydligen inte med min personlighet tycker de flesta. Jag är rätt blyg och pratar inte så mycket med folk jag inte känner. Man mpste vara kort och söt för att ha en sån personlighet, har jag hört. Annars är man "konstig". Varför kan inte jag vara en shortie?! Jag kommer bli runt 180 när jag är vuxen, har min skolsköterska sagt. Har jag tur stannar jag på runt 178. DO NOT WANT! Jag är hellre vuxen och 150 än 180.
Var tvungen att få ut min frustration på något. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Tan-chan]
3/8/11, 6:51 PM
#117

#116: Vart i tusan har du hört det där att längd och personlighet måste passa för att det ska vara rätt? Det är nog ett av de bisarraste påståendena jag har hört. LOL!

Var dig själv och strunta i alla andra. Gör det du vill göra och därmed basta.

AnnaMoonshadow
3/8/11, 6:58 PM
#118

#116: instämmer med #117. Det har inte alls med varandra att göra!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Onslow
3/8/11, 7:05 PM
#119

Hör det rätt ofta. Men uuugh, mår verkligen inte bra av att inte jag kan vara sådär kort och söt! Jag kommer vara över medellängden när jag blir vuxen. Medellängden för killar. Jag ska aldrig skaffa barn när jag blir stor. Kommer tycka för synd om dem som kanske ärver mitt utseende. Lol!

#117 Folk har sagt det till mig. ^^'
"Hallå, man måste ju vara sådär kort och söt och sådär för att vara blyg ju… Du borde vara mer… killig, typ. Du är ju längre än killarna!"

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Azmaria
3/8/11, 7:28 PM
#120

#115 ROFL skulle inte förvåna mig(då skulle min syrra ha en inverkan i det oxo, hon läser f*cking svår cell farmaci biologi med apoteks nivå att jag fattar noll men hon berättar det endå intressant) :)

njaee, Först konstskola för mig..SEN om jag känner biologi intresset kvar(inom miljö förstås, bättre än celler lol) kan jag studera det efteråt. xD framtids planer är ujuj.. man mår bara dåligt av det XD vill resa och upptäcka världen istället för att läsa en massa böcker och kanske senare sitta vid en…en…butikskassa.. :P

Yay, ~otaku maa on paras paikka, otaku maa on..sininen~ (like wtf?! puuhamaa reklamlåten >.>)  LOL Oy,Hördu, dela med dig oxo av allt de där- >.> You are not alone-

inte gilla Sushi? why? :) de e ju gott, iaf för mig är det det, ris och rå fisk yummy x) (haha kanske man gillar det för att man är så van med all fisk man äter hemma typ varje dag) xD

#116 ah typ samma sak är för mig…jag gillar inte heller min längd som är 170cm och jag är längst av alla mina kompisar(dom är sen 150-160cm). Och dom sen igen,tycker att jag är weird som har energi och är random.XD fast det säger dom ju på ett skämtsamt sätt då ^^ dom skämta t.o.m att säga att redan på mitt utseende tror man att jag är en…sengångare eller något men efter att ha pratat med mig är jag en vild apa. lulz. xD

så nej. läng och personlighet spelar ingen roll.. ^^

Make Pasta not War, Vee~

Nordqvist
3/8/11, 7:28 PM
#121

#116 Lagon längd för en snygg tjej som dig att bli modell! ;) Varför gnäller du!? Jag vill bli 5 cm längre, jag är bara 168 men skulle gärna vara 175! Och korta tjejer är väl söta, men om man är som jag tex, kort och ser ut som 17 (år) så anses man som ett småbarn oavsett att jag är närmare 26 nu!

#118 Och killig… Var det värsta jag hört!? Ha de sett fotomodellerna? Är de killiga? haha! De är bara avundsjuka! Var glad för den du är och din personlighet verkar super så ändra aldrig på den! :)  <3

[Tan-chan]
3/8/11, 7:43 PM
#122

#119: Löjliga påståenden från barn som inte vet bättre. De lär sig när de blir "stora".

#120: Nä, Sushi är inte gott tycker jag. Det handlar inte om den råa fisken om det är det du tror. Jag gillar inte smaken bara. Rätt vidrig måste jag säga. xD ! Dock gillade jag inarizushi. Men det var det enda.

121: Kalla dig inte kort. Jag är 161. LOL! xD

Och håller med dig om vad du säger om att man ska vara killig för att man är lång. Störtlöjligt påstående. Det råkar faktiskt vara så att de längsta kvinnorna i vår del av världen är topmodeller och annat liknande, liksom.

Nordqvist
3/8/11, 11:49 PM
#123

#120 OI! Inget fel med butikskassa! Det är ett roligt jobb faktiskt! jag har jobbat i butik mestadelen av mitt liv! Eller ja, arbetsliv… :P

#122 men du är Tan-chan! Du ska ska vara så! ^_^ Lika som att jag ska vara 168 cm (On my way down, man krymper med åldern.. hehe!) och alla andra sötnosar 170-isch!

Personlighet is tha shit! Kyss

Liss
3/9/11, 8:10 AM
#124

Vad konstigt det vore om längden gjorde personligheten… det har inte jag varit med om i mitt liv iaf.

#123 Och neeh,butikskassa är hemskt! ;) Det beror helt på hur man är som person med. Jag hatar att sitta still sådär och klicka in en massa nummer.

Now, off to school.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/9/11, 8:48 AM
#125

#123: Naaaaaw! ♥♥♥

#124: Ja, jag hatar det också. Jag vll tampas med stora monstermaskiner och hänga i stroppar som en Tarzan i maskinrum, och vara totalt nerkletad med svart olja på både kläder som ansikte och hår. Äkta djungelliv fast i maskin. xD

Annons:
Azmaria
3/9/11, 10:32 AM
#126

#122 jahaaja.. well, man kan ju inga gilla allt(bättre för mig, jag får hela sushibordet för mig själv haha  xD) samma är det faktiskt som min lillsyrra. Hon gillar rå fisk och ris, men av nån anledning tycker hon inte om Sushi som kombination av de båda :P hon tycker det blir bara weird. x)

#123 joo mycket fel med butikskassa. Haha. Jag har sommarjobbat vid en butiks kassa och jag säger aldrig mer. så booring,, xD t.o.m. mitt andra jobbställe vid kyrkogården var roligare då man kunde härja med vattenslangen och köra race med gräsklipparen(lol missuppfatta mig inga fel, jag betedde nog mig vid arbetsplatsen..haha)

#124..precis..det var det som gjorde mig uttråkad.. xD

#125 ahaha…maskin tarzan.. låter som ett härligt framtids yrke. xD

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/9/11, 10:45 AM
#127

#126: Kan ha med smaken att göra. Riset innehåller ju vinäger och grejer, och de har sådana konstiga såser och kryddor i det eller vad man nu ska säga att det är, att det smakar jättekonstigt och inte gott alls.

Och Sushi består inte bara av rå fisk. LOL!

Jodå, kanonfint yrke som maskin-Tarzan! xD När skepparen kommer ner i maskin ser han rena cirkusen av motormän och ingenjörer och undrar när detta hände. Då kommer han på "Jo! Men det var väl när den där konstiga tjejen fick anställning i maskin?"

Sedan tittar han efter den där konstiga tjejen och ser plötsligt henne svinga sig i en stropp och vara totalt nerkletad med olja och sot, och komma rakt emot honom, basha honom i skallen med en skiftnyckel medan hon skriker Xena-skriket och fortsätter svinga sig till nästa stropp tills hon landar på pannorna och skriker Tarzan-skriket och dunkar nävarna mot bröstkorgen. Alla andra i maskin tittar vördnadsfullt upp på henne och svarar henne med samma skrik. xD

DÄR har ni en vacker nutida djungelsaga!

Azmaria
3/9/11, 5:15 PM
#128

#127 när jag lagar egen shushi sätter jag äppelvinäger det :3 för risvinäger existerar inte på min ort. Jaa japaner är nog bra myskoga att blanda ihop weirda såser. xD (det kan man se från j-rockarnas humoristiska bakom scen filmklipp. x) oh jösses.

för att inte tala om en oätlig Wasabi XP fy fan det är det enda jag kan säga. Min kompis skämtade/lurade mig och sa att det var gott och uppmuntrade mig att ta en stor bit..Q_Q my mouth got killed. xD vi skattade hejdlöst då pga. min reaktion. xD

Ahaha..oh my.. xD jag måste säga att jag kan föreställa mig det..som från en typsik Anime scen:

*skepparn kommer ner och ser motormän och ingenjörer apa sig* duduuun scen bryter ut..*skepparn har en wtf uttyck* en stor röd pil pekar på en smutsig neroljad tjej som svingar sig i en stropp* Skepparn uttryck är obeskrivlig: ….

kanske nya djugelboken…lite moderniserad? xD

ROFL . xD du är awesome du, vet du det? ;D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
3/9/11, 5:15 PM
#129

Tänkte precis säga det… kan vara att det är vinägerblandningen man har lite svårt för. Eller Nori eller något annat i själva smakkombinationen.

Men jag äter Sushi med! Så du får konkurrens bland mig Azmaria ;)Vi får slåss om fiskbitarna.

#127 Hahaha, jag såg typ lejonkungen framför mig av någon underlig anledning. Typ alla hyenor som kollar upp på Scar ;D

Och jag vill med jobba med något med fart i.. något när man har något att göra nästan hela tiden, och man får röra på sig. Att ta i och tänka.
Fatta så dålig rygg all jävla kassapersonal får, av att sitta som ett kolik hela tiden.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
3/9/11, 5:56 PM
#130

#129 noou mah sushii!! D: leave mah Sushi alone!!11! XD haha en hård konkurrans blir det jaa. Sen slutar det med att vi fightas med ätpinnana á la anime/ninja fight style. xD

förrsten, på tal om Anime. Jag höll just på att läsa en super bra fanfiction på nätet när jag plötsligt fick oväntat näsblod attack.. så nu sitter jag här med wc-papper i näsan och skall(för hjärnans skull)ta paus med fanfic läsandet för idag. XD LOL.

ibland sker nördigheterna av sig själv, inget man kan göra åt :D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
3/9/11, 6:36 PM
#131

#130 Hahaha, vilken härlig stil. Två tjejer sitter med världens inlevelse och figtas med två små pinnar. xD

ahaha, klassiskt att du fick näsblod. Var det så bra? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
3/9/11, 6:41 PM
#132

Usch. Jag ska beställa klipptid. För det här går inte längre… mitt hår blir tjockt som en pom-pom när det får vara för länge… det skulle nog må bra av en hel del ….          WOW snacka om att jag är trött, glömmer så enkla ord hela tiden. Skulle lätt kunna sova just nu. …

hmn… tunna ut håret - uttunning? .. haha inte konstigt jag inte kom på ordet, när det inte ens finns i svenskan.
Men jaa.. fixa så jag får en ordentlig frisyr ett tag också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Azmaria
3/9/11, 7:18 PM
#133

#131 Liivet är hårt, ingen har ju överlevt det ännu~ Lol och för ninja oljud av sig tillika, medan förbipasserade kollar på oss med en "wtf" min. xD

YES den var! ;D den var så bra att min näsa reagerade med min hjärna XD och hade teamwork att spräcka blodkärlen XD

Make Pasta not War, Vee~

Azmaria
3/9/11, 7:18 PM
#134

dubbel post yayaay. -.-

eh jaa..det blåser ute just nu, tornadoväder tror jag. öh. strejk sida, ovälkommande rutor ploppar upp och spammar skärmen.

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/9/11, 9:11 PM
#135

#128: Hm… Det hade blivit en awesome Anime. xD Me like! Let's do it! xD

#129: Ja, jag tror också det är vinägern, och sedan är det nog något annat konstigt i kryddväg eller något. Bläh!

Liss
3/9/11, 11:26 PM
#136

#133 Vad är en fight utan ninja och samuraj ljud. Livet är inte ens värt att leva, utan lite ätpinnskrig. Spänningen man får av det räcker en livstid ^^ Haha! Man bjuder ju åtminstone på sig själv ;)

Som när Tan-chan och jag sprang runt och jagade artificiella grodor, mitt i centrummet. Folk glodde nog en hel del, men jag märkte det inte ens.

#135 Indeed. Det är nästan något man får lära sig att tycka om i längden. Dock är det ju ganska onödigt att äta något man inte gillar.

Nu ska jag sova. IGEN! Råkade somna förut och vaknade för en stund sen. Gick ut med ecko som en zombie.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/9/11, 11:41 PM
#137

Liss. Du ska bara veta vad jag och Teri planerar på msn när det gäller din hemliga cosplay. Här har du lite smakprov. xD

Tan-chan säger:
Våga bara skratta åt mig sådär, åh du din… *muttrar* Jag ska allt ta honom ifrån dig och alla andra. Han ska låsas in i min sängkammare på *********gården och jag godtar inget annat!

Teri säger:
*Skriver upp på listan: Ta med handklovar att sätta [spoiler] i så han sitter fast i mig.*

Tan-chan säger:
*[Spoiler] noterar: Ta med kättingkapare för att frita [spoiler] från [spoiler]*

Teri säger:
*Edit: Använd demoniskt stål som inte går att kapa…*

Tan-chan säger:
*Edit: Ta med yxa och hugg av [spoiler] handen för att frita honom från handbojorna av demonstål*

Du känner dig riktigt säker med oss på UC nu, va? xD

[Tan-chan]
3/9/11, 11:43 PM
#138

#136: Härliga tider det! Atificial frogs FTW! xD

Jo, det är ju så. Vanesak det mesta, som kaffe tex.

Liss
3/10/11, 3:29 PM
#139

#137 Ahahahahaha! Är det MIG ni ska sätta i handklovar? Jag vill inte ha min hand avhuggen! xD Haha!

#138 Jaa fy! jag har bara druckit caffe latte förut. Men nu dricker vi kaffe varje dag, i skolan, för att börja leva.. fy fan så beskt utan mjölk eller något xD

Fan vad bra jag kände mig idag också. Jag och tobbe räknar Matte B-C och alla andra kör Matte A. Jag har typ alltid varit bra på det här onödiga skiten x-2(3+x)=5 eller what ever. Och jag klara allting, hela tiden. Tobbe satt som en fågelholk och undrade varför jag var smart helt plötsligt. xD Han undra om det var min hårfärg som ändrat allt.
rosa ger tur!

Sorry. Måste ju skryta liiite… är usel på matte, men det släpper lite i taget faktiskt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
3/10/11, 3:37 PM
#140

#139: Tan-chans hemliga cosplay gnider händerna och planerar otyg. Meheheh!

Lyllos dig. Jag är värdelös på matte. (T_T) Men har du färgat det rosa igen?

Liss
3/10/11, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

#140 Haha. Hörru du, du! Jag har piska! Jävlas inte med mig ;D

Ja, jag är ju också värdelös på matte. Men man kan faktiskt mer än vad man tror. Det är jävligt bra när man får sitta och tänka i sin egen takt med och man tar hjälp av varandra.

Njae.. Slängde i lite rosa jag hade kvar i luggen. typ en liten .. fläck. xD
Syns väl inte sådär jätte bra, men lite sisådär va..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/10/11, 4:00 PM
#142

#141: Jag har mitt psykotiska psyke. Piskan biter inte länge på mig. xD

Ja, jag var superbra på matte A, men nu har jag tappat det igen. Det som är problem med matte är att man måste hålla igång med det hela tiden.

Ah, ja. Där ser jag en liten liten liten rosa plupp. xD

Liss
3/10/11, 4:05 PM
#143

Haha! jag står och piskar dig gul och blå, som en galning. Och du sitter och asgarvar tills du vänder dig mot mig och ser dödsförbannad ut :P

Precis! Det är många "aha" upplevelser nu. Fattar ingenting först, och sen bara.. jaaa just det! så var det jaa.. Så kommer man inte ihåg det tills nästa gång ^^

Haha. Luggen är uppsatt där, men ja lite av luggen och sidan och så lite i nacken.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/10/11, 4:11 PM
#144

#143: Haha ja, eller ännu bättre: Jag vänder mig om och ser psykopatisk ut, typ ler sådär galet och kidnappar dig och torterar dig för all evighet! xD

Haha nä, precis så hade jag också i matten. xD

Men snyggt blev det även om man inte ser så bra. (^0^)

Liss
3/10/11, 4:23 PM
#145

#144 Haha,, usch vad hemskt! Men jag kan nog gå med på det, bara för att det är *hemlig*

Mjoo då. Blev yberrött igår men duscha med massa head and shoulders, så det blev rosa xD Den stod och väntade på mig i skåpet, måste ju använda den då… har violett också :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/10/11, 4:47 PM
#146

#145: Hahaha! Härligt att du går med på det. xD

Kör på med violett också när du ändå håller på. xD

Annons:
Liss
3/10/11, 9:25 PM
#147

#146 Haha naaae. Den är riktigt mörk blå lila. Det var en gång och aldrig mer, tror jag :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
3/10/11, 9:30 PM
#148

#136 så sant jo ;) allt crack man stöter på i livet förlänger ens livstid~ :D även ätpinnsfighter ;D + så ser det snyggt ut om vi skulle syssla med det över Sushi xD

idag är jag på super humör, livet är härligt, jag vill gärna krama hela jorden om jag kunde! :D

anyways, någon som är på väg till Närcon här från Forumet? :) jag funderar på at fara om "kommande skolan" och sommarjobbet tillåter det, men jag ser en stor chans att fara över till sverige till konventet :) Dessutom är det ju i början av augusti vilket är en passade månad för mig :)

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/10/11, 9:45 PM
#149

#148: Jag ska! Jag ska! xD Fast det visste du ju. xD

Liss
3/10/11, 10:04 PM
#150

#148 Du skulle inte till Uppcon va? Tänkte precis säga att vi kan sitta där och fightas.. Men det funkar ju inte direkt om jag ska sitta själv, och låtsas att du är där ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Azmaria
3/10/11, 10:32 PM
#151

#149 yes det vet jag x) nice det!

#150 nä T_T skolskit kommer ivägen, annors så skulle jag lätt ha varit där och slängt ätpinnar på sig. xP Fast om du sticker oxo till Närcon i augusti så kan vi fightas där..med ätpinnar >:D

Make Pasta not War, Vee~

Liss
3/11/11, 7:44 AM
#152

#151 Hahaha.. jag tror inte det kommer att funka. Beror på hur länge biljetterna ligger kvar till det sen, och hur allting kommer Te sig med annat. :) Men jag vill gärna till Närcon också.

Nu har jag druckit min jäkla frukost och ska ut med Ecko peck, innan jag drar till skuuulan.
Sen får jag se när jag slutar, så blir det kanske en fika med mammsen, som saknar mig ^^ Och efter det, stressa hem och fixa allt - tills alla mongon kommer hit och partar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/11/11, 11:59 AM
#153

Tsunami i Japan och jag ringer min vän Kure på skype det första jag gör!!

"It's OK I am in west, I am ok."
"Oh thank gohd…"
"But nortwest of Tokyo is damaged!"
"Oh no! Ken and Masa.. Are they alive? I don't know!" *Panik*

*Masa loggar in på skype* "Tack och lov!"
Men Ken svarar inte på Skype.. Kanske jobbar han i godan ro eller så springer han runt i panik….

Jag har pratat med Kure hela morgonen, trots att jag låter som en häxa! *Krax krax*. Skönt att han bor i Kobe som inte är så nära kusten iaf! Då har jag bara Ken och Masa att oroa mig för! haha! Mori är jag inte orolig för, han är stor, stark, ung, vital och snygg så han klarar sig.. hehehehe…

Annons:
[Tan-chan]
3/11/11, 12:23 PM
#154

#153: Ja, jag läste om det på nättidningen. Superhemskt är det! Jag undrar om mina bekanta är okej där, men jag har inget sätt att kontakta dem för jag har ju inte fb längre. (T_T) Jag får helt enkelt bara hoppas att de mår bra.

Nordqvist
3/11/11, 12:30 PM
#155

Jag följer händelsen här minut för minut. Minst 32 personer döda än så länge. Ganska lite ändå om man tänker på hur många som finns där! Men ändå väldigt tragiskt. De är ju väl förberedda där i Japan för det mesta så de är väl typ "vana" och vet hur de ska reagera.
Kure tog det med ro han, men han var ju med i jorbävningen i Kobe 1995 tror jag det var…

[Tan-chan]
3/11/11, 1:42 PM
#156

#155: Det är naivt att tänka att det är ganska lite. Den siffran kommer att explodera. Just nu är dödstalet uppe i över 60, och över 244 personer är saknade.

Och tänk alla andra länder som kommer drabbas av flodvågen nu som är mindre beredda. Flodvågen slår till mot Hawaii om bara en halvtimme.

Liss
3/11/11, 4:03 PM
#157

Jag läste om det, straxt efter att det hänt - på tjejens, jag har kontakt med, logg, som bor i Tokyo. Hon hade bara känt av det, då hela rummet skakat. Men värre var det inte… så jag reagerade inte ens. Förrän jag läste det igen någonstans, då det stod tsunami också :s
Usch vad hemskt… hatar tsunamis :ccc (därför jag aldrig vill åka till thailand ^^)

Får hoppas att folk klarar sig bäst det går.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/11/11, 4:13 PM
#158

#157: Ja, vissa kände inte av det alls, medan dem längre öst i landet drabbades riktigt hårt.

Har hört att fartyg med passagerare har försvunnit, och ett tåg med passagerare har också försvunnit. (O_o)

Liss
3/11/11, 4:23 PM
#159

#158 Jo, hon känner av efterskalven nu också.. tåg och grejer har slutat gå. :cc

Ja, fy så hemskt. Att vara på vattnet när vågen kommer, behövs antingen en otroligt skicklig förare eller tur.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/11/11, 4:27 PM
#160

#159: Ja, uscha!

Liten mystisk nyheter om svenskar i Japan: Stena Bulk hade ett av sina fartyg i hamn ca 5 mil söder om Tokyo som lastade råolja och skulle till Kina. Rederiet fick ett telegram där besättningen var oroliga för om jordbävningen skulle ha skadat hamnförtöjningen i hamnen, och sedan har de inte hört någonting mer från dem.

Jag älskar mystik. xD Dock tror jag att fartyget mår bra, för de ska klara värre väder än en tsunami. Men lite skoj och mystiskt är det om de flyter omkring och är mystiskt borta - tills de puttrar tillbaka till hamn igen. LOL! xD

Annons:
Nordqvist
3/12/11, 11:09 AM
#161

#156 1500 döda än så länge enligt färska raporter från Japan. De sa 1200 på nyheterna för en timma sedan, men min vän i Japan sa 1500. Så nånstans runt där…

#160 åkte inte fartyget ut till havs för att de hörde att en våg/något var på väg? Eller pratar du om ett annat fartyg nu? Det var vad jag hörde på nyheterna igår, att ett Stena fartyg gav sig ut till havs och hann precis undan vågen… Men att det fanns ett till faryg förtöjt som inte hann undan eller nåt.

Jag har även fått veta att Kina sitter och skrattar åt katastrofen i Japan!! Förvånad Att de skrivit ut elaka saker och hån och skrattar åt antalet döda osv… De behöver ju inte älska Japan, men de behöver ju inte bete sig som svin för det! Snart blir det kanske krig mellan Kina och Indien dessutom.

Välkommen 2012, kom och slå ut mänskligheten NU tack!

Tilläggas ska väl att det inte är hela kina som skrattar, utan ett fåtal kineser… jag fick det nog att låta värre än det var! xD

Liss
3/12/11, 11:30 AM
#162

Fy fan vad jag är trött, less och bitter på människor!
Medan jag drack mina cider, lite vin etc - så drack dem, och drack och drack och draaaack!!!
Jag tänkte att dessa människor är ju ändå vuxna och borde bete sig så. Men neeeh, dem drack för att bli så fulla som möjligt. Spillde ut vin och öl över mina golv, slängde ut grejer från min balkong - när jag har en granne längst ner med utegård, dem stod och viska och betede sig som små fjortisar och pratade om saker som dem simulerat ihop helt själv, springer fram och tillbaka i trapphuset, och går ut med min hund - så jag oroar ihjäl mig.

Den enda vettiga människa gick hem tidigare, eftersom hon inte ville vara för trött idag - när hennes vänner från sthlm skulle komma. Så jag blev själv med packet.

Jag sitter och har ångest för deras skull! För dem kommer skämmas så jävla mycket på måndag, när dem kommer till skolan. Och jag är bitter eftersom ett av dem påhittade påståeendena handlade om mig. Vad fan är det med vuxna människor! Inser dem inte att dem är 20+ och borde ha lite vett i skallen!!! Man dräller inte runt sådär i någon annans lägenhet!!! Man tar inte första, bästa tillgänglighet till att vara otrogen, man springer inte runt och viskar om någon annan, som en liten flicka! Och man går inte runt och horar sig för alla killar som är där!!!!!
Mitt täcke var vänt upp och ned med, och under var en blöt fläck… vill jag ens veta?

Ledsen! Behöve verkligen få ur mig det här! Idiot Sverige och idiot alkohol.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/12/11, 1:22 PM
#163

#162 Fy tusan… jag hade en "fest" en gång där det pllötsligt dök upp 14 pers till och började röja! De snodde mammas myskläder, kastade glasflaskor i trappen osv… När polisen kom satt jag och grät hysteriskt (Jag ringde polisen). Sen dess har jag inte haft fest…. Fast det skulle inte vara en fest från början ens.. aja..

Men man ska umgås med folk som är som en själv! Jag har slutat umgås med folk som är falska (Eller de vill inte umgås med mig för att jag är så ärlig!) och beter de sig som fjortisar på fyllan så får de veta det! jag kastade ut min kompis en gång när vi satt och förfestade för jag sa: Den som spiller åker ut ögonaböj! Hon hoppade runt och flängde så hon spillde öl på golvet. Då åkte hon ut…. resten av killarna satt som ljus hela kvällen sen! haha!

Nej en del människor fortsätter att fövåna. De kan vara hur rara som helst tills alkoholen blandas in. man tror att man känner någon, men inte… Vet man inte sina gränser på alkoholen, vet man inte heller sina gränser på livet!

Liss
3/12/11, 1:39 PM
#164

#163 Mm precis. Det är lustigt hur mycket folk ska ändras av att dricka lite. I och för sig förstod jag nästan att en av dem skulle vara på det viset, för jag gillar henne inte direkt i skolan heller. Men jag trodde ändå att dem andra kunde bete sig. Men icke!

Det blev typ 12 pers eller något. Och alla var ju inte idioter. Men dem lät alkoholen påverka på olika vis dock. Helt otroligt att se! Alla dem kommer att skämmas så mycket på måndag, av olika anledningar.

Jag blev jävligt besviken.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/12/11, 1:45 PM
#165

#164 hoppas att de skäms och är vuxna nog att be om ursäkt!

[Tan-chan]
3/12/11, 7:03 PM
#166

#161: Ja, jag läste det senare att fartyget precis hade hunnit lossa och segla ut ur hamnen, och att det inte gick att kontakta dem först bara. Synd att det inte var något skojigare som att det spolades ut och sedan puttrar de tillbaka. xD

Att Kina och Japan inte kommer överens är väl känt. De typ hatar varandra… Superhemskt att folk är så sviniga mot varandra. Okej att Japan har gjort hemskheter mot Kina, men Japan har uppriktigt bett om förlåtelse… Fast jag kan också förstå Kineserna lite grann.

#162: Usch! Därför har jag svårt för att umgås med folk som dricker alls. Alltså jag vet att alla inte är sådana men jag vill inte ta risken, och tyvärr är majoriteten det. Och de kan vara hur trevliga som helst, men så fort det blir fest så blir de sjuka i huvudet. Därför har jag aldrig fester med mina kompisar, utan det räcker med middagar tillsammans. Man har lika kul för det. Jag har alltid alkoholfritt på mina "fester".

Usch så hemskt att det slutade så illa. Fast frågan är om de verkligen kommer skämmas? Festfolk är ju sådana att de skäms inte ett dugg för att de drar den ursäkten att de var fulla…

Förstår att du är besviken på dem och det som hände. Man får helt enkelt hålla sig till sådana folk som är som en själv, och man ska passa sig att blanda in alkohol. (=_=)

#165: Ja, jag hoppas också att de ber om förlåtelse och försöker ställa allt till rätta. Om inte så kommer Tan-chan dit och ger dem en skiftnyckel i skallen eller två för att ha gjort min superfina och söta tårsmula ledsen. If you fuck with my loved ones, you fuck with me. LOL! Det blev lite hardcore där! xD

Liss
3/12/11, 10:16 PM
#167

#166 Jo, jag har ju med svårt för människor som dricker på det där viset. Men eftersom jag trodde att dem kunde bete sig vuxet och att det inte skulle balla ur på det där viset, hade jag inga problem med det. Förrän jag fick det bevisat motsattsen. :c

Ja, jag går ut hela tiden utan att dricka. Det är som sagt lika roligt på det viset, om inte roligare.

Fast vissa av dem är inte festfolk, utan det blev nog en snetänding eftersom dem faktiskt inte druckit speciellt mycket på senaste tiden. Tre av dem har barn också. Så två av dem har inte varit och festat sådär. Förstår bara inte varför dem var tvugna att släppa lös monstren just nu, och på min klassfest.

#165, 166 Tror inte dem kommer be om ursäkt.. tror inte dem inser vad dem gjorde och att det var fel. Eller fel och fel… helt jävla absurt skulle jag vilja säga.

#166 Haha, vad gullig du är! Mörda alla som är elaka med en skyfnyckel, för MIN SKULL! ♥ ♥  haha, fan så rått! xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
3/12/11, 10:21 PM
#168

#167: Jo, man ska ju kunna bete sig vuxet och veta ens gränser. Men vissa ser inte sina egna gränser och då ballar det ur.

Tycker du ska säga att du vill ha en ursäkt från dem. Det är det minsta de kan göra.

Mörda dem ska jag inte göra. Bara slå till dem så de får en bula eller två. xD Fast jag kan mörda dem också om det är det du vill. Ja, ALLT för din skull, tårtsmulan! xD

Liss
3/12/11, 10:30 PM
#169

#168 Du har fan alltid förmågan till att få mig och le i mina bittraste stunder ;)

Men jag kommer inte ha en fest här igen, med vissa av dem människorna igen, i alla fall. Så nu har jag lärt mig det ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/12/11, 10:33 PM
#170

#169: Härligt det! Ska fortsätta med det, det lovar jag. xD

Men vi kan ha en fest? En cosplayfest som är alkoholfri och bara awesome kul! xD Vi sitter och syr ikapp varandra med symaskinerna, och det kommer vara så sjukt spännande med symaskinsrace! Det är ju spännande! Och sedan kan vi tävla om vem som sticker sig minst i fingrarna när man handsyr. xD Epic fest det!

Liss
3/12/11, 10:39 PM
#171

#170 Ahahaha… SÅ underbart! Kan vi inte ha det? Ärligt alltså! xD
Saft och bullar! Eller typ… PowerKing! ;D

(Hade typ 14 tomma Power King burkar, efter du åkt hem ^^)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/12/11, 10:43 PM
#172

#171: Haha ja, men då måste vi ha två symaskiner också ju. xD

PowerKing FTW! xD Fler burkar ska det bli nästa gång. Jag kommer länsa Willys. xD Slutar väl att man hamnar på sjukhus, men fan så snabbt man kommer sy innan det. xD

Liss
3/12/11, 10:52 PM
#173

Ja men… du får ta med dig din hit? (A) hahaha! Orka det.

Ahahaha! Jaa det blir fint. Sen ska vi länsa leksaksautomaterna också. xD Eller hur… det enda som hörs i rummet är ett evigt surande från symaskiner, som håller på att brinna upp! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/12/11, 10:55 PM
#174

#173: knske slutar med att symaskinerna tar eld och bränner ner huset medan vi ligger där och har spasmer av koffein-OD. xD

Annons:
Liss
3/12/11, 11:24 PM
#175

#174 hahaha, härlig syn. Dock lär vi ju somna efter ett tag - PÅ dem brinnande symaskinerna. Eftersom vi blir så trötta efter sockerkicken verkat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/12/11, 11:40 PM
#176

#175: Ja, antingen det eller så får vi koffein-OD. Ska vi ta reda på vilket det blir? xD

Nordqvist
3/13/11, 11:27 AM
#177

Jag känner mig värdelös… I WANT TO KICK MOTHER NATURES ASS!! Och den som styr hormonerna i min kropp…. Just nu är jag inte på topp, om det inte märks.
Och jag saknar min mamma som är i Lanzarote till i helgen….

Hu hu hu hu *Gråter* En till sak jag inte gillar är förkylningar och feber! jag har inte haft feber sedan jag var… 17 tror jag… Och jag tycker att febern kan låta bli andra oxå, inte bara mig! Speciellt när jag vill träffa någon…

[Tan-chan]
3/13/11, 12:06 PM
#178

#177: Men stackare! Hoppas du blir bättre och att du blir på bättre humör.

Nordqvist
3/13/11, 12:33 PM
#179

#178 <3 Tack, jag blir nog gladare snart hoppas jag…. nu ska jag storstäda genom att slänga alla dotterns leksaker i en svart sopsäk som sedan hamnar i förrådet.. För nu är jag less på att det ligger leksaker överallt och hon inte städa efter sig för hon är lat! Det är inte kul att krypa på alla 4 8 ggr om dagen och plocka upp efter henne….

Liss
3/13/11, 2:29 PM
#180

#176 Ha! Klart vi ska ta reda på det! ;)

#177 Krya på dig gullunge! Och bra med den svarta soppåsen, då kanske hon lär sig. :)

Jag är inte heller direkt på topp. Fast det var nog värre igår. Tar åt mig alldeles för mycket av det där i Japan.. Och hur människor beter sig i Sverige. Jag vill verkligen flytta härifrån, snarast.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/13/11, 2:52 PM
#181

#179: som Liss säger så låter det som en bra idé med sopsäcken.

#180: Jag vill också flytta härifrån. Äckligt ställe det här, börjar jag tycka mer och mer…

Annons:
Nordqvist
3/13/11, 3:42 PM
#182

#180 verkligen, det samma här Sitter klistarad på BBC's uppdateringar och gråter halvt om halvt när man hör överlevnadshistorier…. Igår fick jag ta en "paus" och gå hemifrån…. jag har fått ont i nackem för jag spänner mig hela tiden.

och inte nog med det så är jag sjukt osäker på människor, vem jag kan lita på, OM jag lan lita på någon osv…

Jag och Liss är ju inte längre svenskar, vi är tyskar! ;) Och ska flytta till Thailand! Alla som vill är välkomna att följa med!!

Liss
3/13/11, 3:59 PM
#183

#181 Lets Go my hunny bun!

#182 Ja, man klarar bara att ta in en viss mängd innan man är full och det rinner över. Det känner jag idag förresten.. är jätte lättretad, har huvudvärk och jätte låg. Så idag klarar jag inte av att se mer nyheter, för tillfället.

Ja, vem är inte osäker på människor. Man kan inte lita på någon annan än sig själv, i det långa loppet. Det är möjligt att man kanske hittar ett litet guldkorn i mängden av soppor.. men dem är väääldigt sällsynta!

Ja, för fan! Jag blev helTysk och nu DRAR VI!
Ska prata med folket jag känner, som har hus i Thailand etc. Here we Go!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/13/11, 4:16 PM
#184

#184: Jag är fortfarande finländare (tacka gudarna för dubbla medborgarskap!) och jag ska också flytta till Thailand. xD

#183: Ja, det är svårt att lita på folk i dagens läge. Jag hoppas jag är ett guldkorn. xD

Vaaah? Men jag har redan packat väskan. Jösses vad sega ni är med flytten. xD Hahahaha!

Nordqvist
3/13/11, 4:18 PM
#185

#183 Ja det finns faktiskt få personer jag litar på… Typ 2 tror jag… Kanske 3, men eftersom jag är osäker så tror jag inte att jag gör det! hehe! Och killar speciellt ligger långt ner på min förtroende lista! Lååååååångt ner… Långt… Typ botten.. Så man måste göra MYCKET för att få mitt fulla förtroende som kille….

Tahiland! Thailand! Thailand!

[Tan-chan]
3/13/11, 4:27 PM
#186

#185: Jag litar på alla mina vänner - kille som tjej, men det är för att de har bevisat att de går att lita på. Älskar mina vänner utöver allt annat. Ni på forumet också. xD

Liss
3/13/11, 4:28 PM
#187

#184 Det är bra, min lilla finländska smula! Det var faktiskt dig jag tänkte på medan jag skrev guldkorn ;)

#185 Ja, det är inte många jag litar på heller. Bland familj är det enbart min mamma och bland vänner kanske det finns 2 personer. Men jag försöker vara ganska öppen med det. Jag kan inte gå runt och misstro alla hela tiden, då dör min energi på kuppen ^^

Killar… killar… killar… Dem behöver man inte ens nämna! ^^ Neh, det finns faktiskt väldigt fina killar med, som vill en väl. Men inte förhållandevis. ^^

Thailand!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
3/13/11, 4:58 PM
#188

Asso. Den här var ju bara awesome xD

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
[Tan-chan]
3/13/11, 5:12 PM
#189

#187: Naaaaw, min fina tårtsmula! ♥

[Tan-chan]
3/13/11, 5:13 PM
#190

#188: Det är den låten jag hatar men min kompis älskar. Jag hörde en bättre Windowslåt på Youtube, men vet inte vad den heter.

Nordqvist
3/13/11, 5:56 PM
#191

#186 Aaawwww!! Älskar dig med! :D

#187 Ja jag försöker faktiskt att tro det bästa om folk! men att ha gått från super naiv till super misstänksam på bara ett par år är nästan tragiskt, tack vara ett fåtal personer bara! haha!

Nä killar är kluriga…. men visst finns det underbara killar precis som det finns underbara tjejer! :D

Jag litar faktiskt på er på forumet, inte till 100% kanske, ÄN! ;) Och alla här är underbara och jag skulle vilja träffa varenda en av er! <3

#188 efter 20 sek började det klia i hela kroppen.. haha! Fy vilken hemsk "låt" haha!

Azmaria
3/13/11, 6:58 PM
#192

Är det någon som planerar en flytt till Thailand? för jag hörde någon nämna det på tråden :D

Och inte slipper ni av mig. Kom via Finland så hoppar jag på XD

~Bort från kalla Norden~

Make Pasta not War, Vee~

Liss
3/13/11, 10:33 PM
#193

#191 Man ska nog varken vara naiv eller allt för misstänksam. Men det är inte alltid lätt. Men det bästa är ju helt enkelt att välja ut sina vänner med omtanke. Jag sa ifrån till massor av "vänner" för flera år sedan, att dem kunde dra till någon skog typ… eftersom dem var falska hela bunten. ^^

Så har man kvar dem fina guldkornen bara, som sagt. Det räcker långt.

Men så är människosläktet egoistiskt och tänker gärna på sig själva i första hand. Och igenom det kan det nog bli en hel del lustiga situationer mellan vänner ibland.

Killar är bra, så länge dem är vänner … inget annat xD

Hahahaha! det var ju därför "låten" var så awesome.. för att den var så förbannat dålig. Jag satt och asgarva! ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Tan-chan]
3/14/11, 1:01 PM
#194

LOL! Jag blev arbetsintervjuad nyss utan att jag visste om det, och erbjuden ett jobb som jag inte ens hade sökt. xD

Fy vilken airhead jag är att jag inte fattade att det var en arbetsintervju förrän hon som intervjuade mig klämde ur sig om jag ville ha ett arbete hos dem! Hahahaha!

Nordqvist
3/14/11, 11:47 PM
#195

jag började skriva om min knäppa måndag, men ni får läsa i min blogg istället för det blev så förbaskat långt!! Good news and bad news…

Annons:
Liss
3/15/11, 7:32 AM
#196

#194 Ah. Funny! Tog du det då? ^^

Skula skula skula… egentligen har vi ingen lärare första timmen, så man skulle kunnat ta sovmorgon. Men då kommer jag bara vilja sova mer och mer. Usch, vad duktig jag känner mig.
Fast egentligen borde jag nästan ta en lite senare spårvagn ändå, eftersom den här dagen är den längsta för Ecko.

Tjillevippen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nordqvist
3/15/11, 8:14 AM
#197

Jag har fortfarande ont i nacken…. T__T Jag har aldrig haft såhär ont i nacken  och mer än några timmar/en dag… Så när skruttan är på dagis ska jag ligga i soffan med värmedynan och kolla på nyheterna och streams BBC. Fast jag inte borde, eftersom det är meotionellt jobbigt… Kanske kan kolla på Naruto istället, men har bara ett avsnitt kvar tror jag, eller två….
Kan kanske kolla något annat….
Aja, jag är trött som tusan iaf….

[Tan-chan]
3/15/11, 11:13 AM
#198

#196: Nä, jag vill detta med skolan så mycket, och jag har inte ens hunnit att testa att söka jobb till sjöss. Så jag tackade nej. Men hon skrev upp mig ändå. LOL!

#197: Hitta en ny Anime att titta på vet jag!

Nordqvist
3/15/11, 3:27 PM
#199

Det blev ett avsnitt Naruto och en timmas sömn i soffan på värmedynan.. Fast nu är det värre igen i nacken och jag är totaltäppt i näsan efter att ha suttit och gråtit medan jag pratat med Ken… Jag känner huvudvärken komma krypande oxå…

Ska slappna av lite och förska tänka på annat och rita med Tindra istället….

[Tan-chan]
3/15/11, 5:14 PM
#200

#199: Ja, kan vara bra att släppa det lite så att det inte överväldigar en så mycket.

Nordqvist
3/15/11, 9:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

de tslutade med att jag ritade relaterat till Japan ändå… -__- Jag KAN verkligen inte släppa det här! Jag har tom fått stressfinnar.. *hu hu hu* Men samtidigt är jag glad över annat som händer här hemma, så humöret pendlar ofantligt!

[Tan-chan]
3/15/11, 10:07 PM
#202

#201: Naaaw! Så fint!

Annons:
Nordqvist
3/16/11, 12:55 AM
#203

#202 tack! jag fick den upplagd på "Pray for Japan" på facebook! :D hehe!

Lite annat har jag gjort idag! Misslyckats med ännu en färgning! Svart vart det, utav bara helvete!! Och hela ansiktet dessutom!!! Så jag kan inte gå ut på ett par dagar nu! hahaha! Ni vet, Sasuke i Naruto… När han får sitt "mark"! Så ser jag ut! hahahaha!

[Tan-chan]
3/16/11, 10:04 AM
#204

#203: Kollar inte på Naruto, så jag vet inte. xD Mende där svarta färgerna är dödsfällor när det gäller sånt. xD

Azmaria
3/16/11, 4:44 PM
#205

Nu är realproven över i studentskrivningar Yaaa~aay! :D idag skrev jag biologi och det var skitsvårt. Speciellt med alla korsnings scheman som inte stämdes överens med min logik. haha xD

Så vad har jag kvar av stress veckorna? språk och matematik. ugh.

Btw, Kanske det behövs en ny tråd? min dator spammar nu min dator med error rutor att tråden är trög och långsam. Så en ny fräsch tråd skulle inte vara dumt :D

Make Pasta not War, Vee~

[Tan-chan]
3/16/11, 5:47 PM
#206

#205: du har rätt. Segt är det.

Så fortsätt på OT/chattråden #9!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: