Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 1018 ggr
Icerock
9/19/17, 1:20 PM

Att sälja anime figurer?

Hej

Är ny här men tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med en sak.

Det är så att ärvde en hel del Anime figurer ifrån min bror som gick bort för ett tag sen. Han var en stor samlare av allt från Japan typ, jag o andra sidan är inte så mycket för sånt även om jag tycker det är intressant med Japan som land. 

Jag vill sälja dessa men vet inte hur och var att göra det, det är över 20 tal av dessa figurer helt oöppnade boxar och vad jag vet så är allt direkt importerade ifrån Japan för att vad jag vet så hade min bror en kontakt i Japan som han möte över ebay och den personen köpte alla dessa figurer åt honom och skicka till han från Japan så det är inte några kopior eller sånt. 

Många av dessa boxar är också limited edition som inte går att få tag på och andra är äldre så de går inte heller att få tag på längre, om det inte är kopior eller sånt.

Det andra problemet är också att eftersom det är import från Japan så är det svårt för mig att avläsa all info om figurerna vilket har gjort det svårt att lägga upp dem för att säljas eftersom jag kan inte säga vilken Anime alla kommer ifrån osv.

Jag gjorde ett litet sök på ebay på vissa av figurer som jag kunde avläsa vilken Anime de tillhör och vad figuren heter, så sökte jag på ebay efter samma figur och det fanns inte många uppe på ebay och de var lätt över tusenlappen, nu vet jag inte om de på ebay är kopior eller inte, men om en kopia är över tusenlappen hur mycket är originalet  värt då!?

Så nästa problem är hur värdesätter man dessa?

Jag välkomnar alla tips tack! :)

Annons:
[AnimeV4]
9/19/17, 1:24 PM
#1

Det finns en del grupper på facebook som heter något i stil med "konventare". Där kan du säkert ställa frågan med hjälp av att lägga upp bilder på alla figurer. Annars kan jag hänvisa till en del butiker som säljer japanska saker. Det kan säkert vara ett bra värde, så gå inte på första bästa prisförslag.

pet
9/19/17, 1:42 PM
#2

du kanske borde lägga upp bilder på det så är det nog enklare

Icerock
9/19/17, 6:55 PM
#3

Bra förslag där ska ta lite bilder så fort jag kan, håller på flyttar så det är lite mycket nu :)

Tandtrollet
9/20/17, 7:13 AM
#4

Hej!

Tråkigt med din bror :-(

Jag känner en mycket sjysst och seriös kille i Sverige som förmodligen är intresserad av alla dina figurer på ett bräde. Han finns i Umeå och har mailadressen: gideon.maanmies snabela gmail.com.

Annars kan du ju alltid lägga upp dem på Tradera.

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Icerock
9/20/17, 1:06 PM
#5

Hej Tack Tandtrollet!

Jaså ska ta och kontakta han, tack för tipset, bilderna kommer snart!

Plimme
9/20/17, 8:45 PM
#6

Jo, Gideon är en bra kille. Har träffat honom flera gånger.

Annons:
Icerock
9/21/17, 11:39 AM
#7

Det var mer figuriner än jag trodde, kan inte posta 30 bilder här, men gör en rar fil, så lägger jag upp det på en sida. Så får de som är intresserade ta hem filen. 

http://www118.zippyshare.com/v/K3037NNJ/file.html

Upp till toppen
Annons: