Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1512 ggr
Expat-Tokyo
2017-06-24 16:04

Attack on Titan, Säsong 3

Tydligen blir väntan på Säsong 3 avsesvärt kortare än väntan var på Säsong 2.

Read all about it!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
Tandtrollet
2017-06-28 11:57
#1

Kan inte säga att jag ens begriper vad dessa köttmonster är bra för… Men, det finns japanskt godis för dem som verkligen gillar Attack on Titan  🥳

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Expat-Tokyo
2017-06-29 16:32
#2

Japp!

Det kan jag intyga och det stödjer jag  :-)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

[AnimeV4]
2017-07-07 17:39
#3

Jag kan knappt vänta! Kollade 2:an för knappt en vecka sen och gillade den mer än 1:an. Åååh😍

Otroligt bra sida för att hålla koll. Man får även en notifikation om en Anime startar m.m.

http://myanimelist.net/

Tandtrollet
2017-07-08 11:32
#4

PuffBuck. Vad roligt att du gillar denna serie.

Kan du förklara för oss som inte riktigt begriper vad handlingen är och varför serien är så bra?

Det skulle verkligen uppskattas!

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

[AnimeV4]
2017-07-08 20:56
#5

Mitt intresse ligger i Anime som har en unik och bra story, samt Anime som får fram starka känslor hos mig. Därmed är jag oftast fast i R+17-anime eftersom det är våld och ibland/ofta död med. Vänskap och kärlek gör inte riktigt samma sak för mig, om den inte är komplicerad eller sjuklig. (Hint: Mirai Nikki, Elfen Lied)

Shingeki no Kyojin har fångat mig då det är en unik handling som läggs fram på ett bra sätt. Det är mycket våld och 1:an är fullsmockad med död som är både väntad och oväntad vilket kan göra en helt bestört. 2:an har desto mindre död och mer fokus på handling och mysterier, men man blir fortfarande både skakad och nyfiken av att inte veta vad som ska hända härnäst. 

Bakgrunden är basically: Jättarna har alltid varit ett hot mot mänskligheten som skyddas av höga murar och nu är det dags att börja göra motstånd för att få ett stopp på det här och ta tillbaka friheten. Man följer karaktärerna från barndom till träning och blodigt allvar.

Mer finns att läsa om dem här:

Säsong 1: https://myanimelist.net/anime/16498/Shingeki_no_Kyojin

Säsong 2: https://myanimelist.net/anime/25777/Shingeki_no_Kyojin_Season_2

Nu gäller det bara att inte dö i väntan på säsong 3😮

Jag brukar aldrig reflektera över Anime jag tittar på, så jag hoppas att det blev en okej förklaring. Jag försökte undvika spoilers så gott det gick😃

Expat-Tokyo
2017-07-10 06:29
#6

Tack för det!

Tycker din beskrivning blev mycket begriplig.

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
[AnimeV4]
2017-07-11 01:29
#7

Åh vilken tur!😃

Tandtrollet
2017-07-12 10:39
#8

De visade hela första säsongen på TV en natt häromsistens och jag såg de två första avsnitten. Begriper mig inte på "köttmagin", dvs hur människornas hjälte kan förvandla sig till ett köttmonster så han kan lemlästa ihäl de andra jättarna.

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

[AnimeV4]
2017-07-15 00:06
#9

#8 Om du syftar på Eren så tror jag att det är för att han fick en spruta (tvång) när han var yngre. Det finns fortfarande en massa hemlisar i hans pappas källare som han har nyckeln till. Antingen så blir det WOW eller "Nähäpp, det var inget här av någon anledning. Jakten fortsätter.."

Expat-Tokyo
2017-07-19 01:10
#10

Så här kan jag se en artikel om Kött-Jättarna: En kille och hans kompisar befinner sig plötsligt i en verklighet där köttätande (väldigt fula) jättar river byggnader för att komma åt att sluka människor. Denne kille (Eren) förvandlar sig då till ett kött-troll och gör slarvsylta av så många kött-jättar att kött-jättarna börjar gråta. Sedan börjar säsong två, och den vägrar jag se. Vore ju väldigt trevligt om någon kunde skriva en bättre recension :-) Jag understödjer gärna så mycket jag kan! Du är VARMT välkommen!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

[AnimeV4]
2017-07-19 17:44
#11

#10 Varför vill du inte se 2:an? Jag gillade den faktiskt mer än 1:an och det är flera spännande mysterier som dyker upp. Gillade du inte 1:an?

Det finns förövrigt en Anime av samma skapare som är VÄLDIGT lik Shingeki no Kyojin, men ändå inte. Här är den: https://myanimelist.net/anime/28623/Koutetsujou_no_Kabaneri

Plimme
2017-07-21 20:37
#12

Tror nog att vår über-admin försöker provocera fram någon som vill skriva någon RIKTIG artikel om detta. Eftersom vi tre som är admins här ju inte kan ett skvatt om Anime / Manga.

Any takers?  😜

[AnimeV4]
2017-07-24 00:15
#13

#12 Om denna animen specifikt? Sure thing.

Annons:
Plimme
2017-07-24 20:26
#14

Får jag be dig skcika ett PM till vår admin? Expat-Tokyo

[AnimeV4]
2017-07-25 01:24
#15

Tvärtom blir bättre😃

Upp till toppen
Annons: