Annons:
Etikettresor
Läst 637 ggr
Expat-Tokyo
4/27/17, 9:08 AM

Inte var dag man hör SVENSKA i Tokyo

Promenerade från morgonträningen mot dagens lunchmöte och hörde plötsligt det svenska språket talas av ett par. Så jag började prata med dem och höra om allt spännande de sett under de dagar de varit i Tokyo och lite om vad de förväntar sig från Kyoto, Osaka, Nara och Kobe under kommande vecka. Minns fortfarande mina första upptäcktsfärder och irrsteg i Japan för dryga 10 år sedan. TÄNK ATT FÅ ÅTERUPPLEVA den första impacten. Som att komma både till Mars och "hem" på samma gång. Ett essentiellt tyst samhälle där allt är trångt, men ingen knuffas (utom gamla tanter på tågen) och man snart spenderar sin mesta tid med att antingen äta goda saker eller fundera över vad man skall äta till nästa måltid. Ja, vilken underbar resa de gör!!! (Lämnade mitt visitkort ifall de hamnar i kris eller behöver tips.)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
Tandtrollet
4/29/17, 11:43 AM
#1

Jag gjorde samma sak under sakura  :-)

Och i torsdags så assisterade jag ett äldre tyskt par att hitta till den restaurang de absolut inte kunde hitta. Ibland blir det svårt då man har namnet på restaurangen med bokstäver medan restaurangen bara har en minimal skylt med samma namn, men med Kanji. Särskilt invecklat blir det ju då det ligger 25 små restauranger i en gröt på samma plats  🤔

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Expat-Tokyo
4/29/17, 9:03 PM
#2

Du är en godhjärtad person :-)

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Upp till toppen
Annons: