Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 1880 ggr
Pillerfrö
2017-01-06 16:01

Nya roliga KAWAII saker från Japan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Roar mig med Blocket, Tradera och några andra annonsmarknader på Nätet då och då. Ibland hittar man riktigt roliga saker. Det HÄR är det senaste gulliga kawaii-sakerna i Japan. Självlysande katter som du kan ändra färg på med fjärrkontroll. Laddas via USB.

VEM KAN LEVA UTAN EN SÅDAN?  😍

MEICENT på Tradera

TINCINT på Tradera

Jag är själv nära att köpa en… 

Normalt gör ju Japanernas 120V ström att alla roliga lampor och apparater inte alls fungerar i Sverige. Men, USB-laddning är ju underbart smart!!!

Annons:
[RC1393]
2017-01-06 18:40
#1

Åhh, var ju precis en lampa i det här stuket som jag letade efter! Var ju lite avis på syrrans Pac Man lampa. Tack för tipset, en Meicent är nu på väg hem till mig😍

DiamondIce
2017-01-10 18:45
#2

Men så söt! 😍

sweetgum
2017-01-22 19:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Brukar spana runt på yesstyle för att hitta söta saker (ex nedan). Får ta och spana runt på blocket också om det finns så söta saker där med!

länk

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Al3xandra
2017-02-12 20:35
#4

Annars har ni ju www.aliexpress.com där finns ju oändligt med söta saker för i stort sett struntsummor och fraktfritt med för den delen, nackdelen är väl att man måste vänta i en månad, har ibland fått hem saker på 2-3 veckor men det händer inte ofta.

Pillerfrö
2017-03-02 06:19
#5

Via Aliexpress säljs ju otroligt många olagliga piratkopior… Inget jag rekommmenderar någon att köpa. Tvärtom! Våga vägra piratkopior!

Här en insiktsfull artikel om allt elände som olagliga kopior åstadkommer för världens fattiga människor samtidigt som man föder och göder skurkar och banditer.

Expat-Tokyo
2017-03-15 18:05
#6

Jag vill nog hålla med Pillerfrö i detta med att oändliga mängder med piratkopierade och icke-licensierade artiklar dräller in i Europa och andra länder från (mest) Kina. Det skadar seriösa företag, ger pengar till skurkar och banditer OCH som i många fall missköter sina anställda…

Det vill man väl ändå inte stödja? 😮

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Annons:
[RC1393]
2017-03-16 18:11
#7

#6 Det ser jag rätt mycket av på jobbet (är brevbärare); paket med små struntsaker från Kina bokstavligen svämmar in. Prylar för lite och ingenting och med GRATIS frakt?! Man undrar i sitt stilla sinne om inte folk anar ugglor i mossen när de ser priserna…🤔

Expat-Tokyo
2017-03-19 14:46
#8

Det låga priset är verkligen attraktivt för oss svenskar.

Grunnar ofta över det i Japan, där ett lågt pris direkt associeras till defekta eller sekunda varor, och inte på något vis till det svenska begreppet "Fynd". Begreppet "Prisvärt" verkar inte heller existera i Japan. REA finns det dock, men då är alla införstådda med att det är lagerrensning det handlar om.

Annars har de flesta butiker en hylla i ett hörn där lagerskadade förpackningar bjuds ut till fördelaktiga priser. Min hustru har aldrig (!) köpt något i ett sådant hörn och kan inte ens tänka sig tanken att vilja ha någonting med sig hem som inte är helt så som det skall, och till fullt pris.

Same same, but different!

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Tandtrollet
2017-03-26 16:18
#9

Ha-ha  :-)

Min japanska hustru kan inte alls tänka sig att köpa "sekunda" varor. Nästan så att hon får rysningar då jag kommer hem med fynd.

I fredags kom jag hem med en flaska saké för nästan halva priset, där etiketten nästan helt skrapats av. Hon var duktigt skeptisk och vågade knappt smaka. Det var fö en riktigt god sort.

/Anders aka Tandtrollet

Min japanska godisaffär har september-REA!
Bästsäljare: Godislera!

Upp till toppen
Annons: