Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Övrigt

Sminkmärken att köpa i Tokyo?

2016-06-08 15:12 #0 av: Panthola

Ska till Tokyo i höst och undrar vilka smink/makeup-märken jag kan hitta Tokyo? Söker främst t ex amerikanska märken. Vet redan att Makeup Forever och MAC finns men undrar mer om märken som BECCA, tarte, Lorac osv

Anmäl
2016-06-08 16:03 #1 av: frejaspluto

Heavy rotation, candy doll, precilosa.
Japanskt Smink är faktiskt bra gulliga förpackningar med!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Anmäl
2016-06-08 16:14 #2 av: Panthola

de du nämnde nu, är det märken eller butiker?

Anmäl
2016-06-08 17:50 #3 av: frejaspluto

Märken 😀

Anmäl
2016-06-17 02:09 #4 av: Pillerfrö

Du kommer kunna hitta ALLT ! ! ! Och mer därtill  :-)

Precis allt finns, men inte överallt.

Dock finns det fler butiker med underbara namn som säljer smink än du kommer hinna besöka, och jag lovar du kommer kunna njuta av din jakt (och kanske småle lite från gång till annan):

• Happy Drug
  • Health and Communication
  • Drug Land
  • Matsumoto Kiyoshi (en av de största)
  • Smile Drug
  • Drug Plaza
  • ...många fler liknande :-)
  • ...samt alla department stores, 7/11, dagligvaruhandlare osv

Det finns otroligt många affärer med fler varumärken än det förmodligen finns människor i  en svensk medelstor stad  ;-)

Anmäl
2016-06-17 12:17 #5 av: frejaspluto

#4,
Japp allt finns men inte överallt ! Tänk om man skulle öppna en asian make up store! 😊😊

Anmäl
2016-06-21 16:51 #6 av: Panthola

#4 så du menar att jag kan hitta många västerländska märken?

Anmäl
2016-06-24 10:52 #7 av: Pillerfrö

#6: Självfallet!

Men, våga också testa nya saker eller låt någon av de vänliga, skickliga damerna på de större varuhusens avdelningar för ladytech (smink) lägga en makeup på dig så kanske du lär dig ändå mer  :-) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.