Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 892 ggr
Snurrig
2016-01-09 12:51

Death Note (2015 Drama)

Hellu.
Är det någon som har sett Death Note dramat från 2015? Hur tycker ni att den är i jämförelse med animen/mangan/filmerna om ni har sett/läst det också? En del verkar ogilla att det inte håller sig helt till originalet.

Började se på det för två eller tre dagar sedan och har nu endast sista avsnittet kvar. Från början så var jag väldigt tveksam till serien, och tyckte allt verkade väldigt fult gjort men det var tur att jag fortsatte titta för det var jättebra!

Jag har varken sett animen, filmerna eller läst mangan, men planerar att se det inom den närmsta tiden. Tycker handlingen är jättebra och gillar karaktärerna.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Hoseok
2016-01-09 13:08
#1

Har dom gjort Ännu en ny live action-version? Den förra live action-versionen var ju hemskt dålig och slutade inte ens likadant som mangan, vad jag kommer ihåg.

..Å andra sidan är det inget argument för om jag inte minns helt fel så slutade animen annorlunda från mangan också. Men någon får rädda mig om jag har fel.

Prickbarnet
2016-01-09 14:29
#2

har inte sett den än för att jag hört att Light är helt annorlunda från animen/mangan, så har inte tyckt det verkat särskilt intressant.

#1 ***spoiler varning*** animen och mangan hade inte helt olika slut, det var ett tag sedan jag läste mangan men tror att den största skillnaden var att Light och Mikami reagerade på olika sätt i de olika versionerna. i mangan dog Light också framför Near och de andra karaktärerna och i animen hann han komma därifrån men dog strax efter. mangan hade också ett kapitel (?) efter för att avsluta serien, så båda versionerna slutar med att Light dör men har detaljer som gör dem olika. ***slut på spoiler***

vet inte hur mycket jag får spoila, men hoppas det är ok om man skriver att det är spoiler, annars får någon i admin redigera.

AnnaMoonshadow
2016-01-10 18:27
#3

#2 det är bra med tydliga spoilervarningar, så det är inga problem med ditt inlägg 

// Admin

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Snurrig
2016-01-11 22:51
#4

Jag har nu sett båda death notefilmerna från 2006. Dom var annorlunda i jämförelse med serien från 2015, men jag tycker absolut att dom var bra. Jag ser hellre olika versioner av det, än att alla upprepar exakt samma sak. Därför ska det bli kul att se hur animen är.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Upp till toppen
Annons: