Annons:
Etikettövrigt
Läst 4602 ggr
cookies1994
1/6/16, 7:21 PM

Skicka post/paket till Japan

Jag ska skicka post/paket till Japan till en bekant som är där, hur går det till när man skickar dit är det något speciellt att tänka på? skickar via posten

Annons:
Aleya
1/6/16, 7:28 PM
#1

Dyrt, och skicka helst ingen mat för det kan beslagtas i tullen.
Jag skickade ett paket på ca 10 kg till Japan. det kostade över 800 kr.
Sen måste du ta speciella papper på postkontoret som du ska fylla i(tullförteckning)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

cookies1994
1/6/16, 7:55 PM
#2

#1 Har en konsum nära mig, tänkte skicka post därifrån paketet/posten jag kommer skicka kommer nog väga runt 1 kg det kommer vara ganska "små saker" och ett brev så kommer lägga det i ett större vadderat kuvert, hade tänkt skicka med något godis också men det kan alltså beslagtas? vad är det för speciella papper du talar om? har aldrig hört talas om det förut.

Aleya
1/6/16, 8:00 PM
#3

#2 Ja det kan beslagtas om man har otur. Och då kostar det.
Det är ett litet grönt som man ska klistra på paketet där man ska skriva vad som är i.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

sweetgum
1/10/16, 2:04 PM
#4

När min mor skickade godis till mig var det inget problem men det kan hända att de tar saker (speciellt från Amerikaner tydligen för mina kompisar därifrån klagar ofta på att deras saker fastnar). Se till att det är inplastat och inte så mycket så borde det gå. Små paket är ganska billiga att skicka men stora går på mycket pengar. Det är enkelt att skicka paket, prata bara med de i postkassan :)

Hoppas allt går bra!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Upp till toppen
Annons: