Annons:
Etikettcosplay
Läst 1095 ggr
Babydino
2016-01-05 23:34

Hjälp ang peruk

Cosplayar inte själv men tänkte att ni som gör det har koll på läget angående peruker. 

Behöver hjälp med vart man kan köpa och hur och med vad man kan styla det med. 

Jag hade tänkt skaffa mig en syntetisk lace front peruk i baby rosa. Jag har absolut 0 erfarenhet med peruker och kommer nog inte använda den jätte-jätte mycket så det behöver inte vara den dyraste peruken som finns. Dock vill jag att den ska se någorlunda äkta ut, alltså inte plastig. Har sett att det går att få plastiga peruker att se mindre plastiga ut, men skulle i så fall behöva hjälp med hur och med vilka produkter man kan använda sig av. Sedan undrar jag också om det går att använda gel i en syntetperuk i botten. Typ om man vill att det ska se "slickat" ut.  Sista frågan är såklart vart köper man peruker till ett okej pris som ser verkliga ut eller som man i alla fall kan få att se mindre plastiga ut? :)

Annons:
AnnaMoonshadow
2016-01-07 13:57
#1

Jag har bara köpt peruker via gothiclolitawigs och en butik på etsy.com som inte finns kvar, har varit nöjd med båda köpen. Ska man ta en billigare butik på t.ex. etsy eller ebay så får man tänka att man får vad man betalar för.  Läs alltid andras kommentarer och betyg för att få en känsla av butiken.  Nyligen har jag också hört om uniwigs.com som säljer både syntet och med riktigt hår. Har själv inte kollat deras utbud ännu så vet inte om de har rosa peruker. 

Syntet är oftast billigare men svårare att styla. Det finns speciella kammar och balsamsprayer att köpa för att hålla ordning på dem. Varma verktyg så som plattång m.m. förstör de flesta syntetperuker. Vet inte om det går att använda gel, det finns risk att det klumpar sig kan jag tänka mig. Det kan dessutom göra det svårt att hålla peruken ren i längden för att inte nämna kanske ändra den styling som redan gjort på peruken (lockar m.m.).

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Babydino
2016-01-15 17:50
#2

oki tack

Upp till toppen
Annons: