Annons:
Etikettövrigt
Läst 835 ggr
[ElinTjej]
2015-12-31 22:04

Anime - thailand?

Jag och min familj ska resa till thailand om någon månad, och jag undrar om någon vet ett/flera ställen i thailand som säljer Anime relaterade produkter? (Såsom pins, figurer osv.) :3 Skulle bli glad om någon vet ett bra ställe ;3 (Öh visste inte vilken grupp jag skulle lägga i så jag la i övrigt ^^;)

Annons:
AnnaMoonshadow
2016-01-03 10:01
#1

Jag har tyvärr ingen aning :O

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Rheen
2016-01-03 13:01
#2

Nu är det ett väldans bra tag sedan jag var i Thailand. Minns inte hur det var med shopping och sånt, då vi inte spenderade så mycket tid med det under resan. (Hade heller inget intresse för något japanskt då, bara 'vanliga' leksaker som gällde, var så liten, hehe) Men i Bangkok fanns det en typ av 'marknad' i mitten av centrum, där man kunde hitta lite allt möjligt. Tror den bara var öppen mer mot kvällen, men jag vet inte om den finns längre. Vi besökte också ett stooort, fint shoppingcenter i Phuket? (inte säker) i alla fall i det området. Känns som att det är ett ställe där det i alla fall måste finnas något smått animeaktigt. Håll bara ögonen öppna, tror nog du kommer hitta något! Du ska ha en bra resa också, så underbart där! c:

~ Rheen.

[ElinTjej]
2016-01-03 13:21
#3

Haha, ska hålla stenkoll på alla affärer och marknadsstånd >:3 tack förresten c;

AnnaMoonshadow
2016-01-05 08:52
#4

Du måste ju tipsa och visa oss om du hittar något skoj under resan 🙂 hoppas du får en bra resa!😎

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[ElinTjej]
2016-01-05 17:31
#5

Det ska jag självklatt göra ;D tack! :)

[ElinTjej]
2016-02-23 03:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

För nån vecka sedan var jag på central world plaza i Bangkok och sprang runt i ett par timmar. C: På plan 3 hittade jag "Oh Anime shop", där de tillmesta dels säljer Manga på thailändska, men även figurer. Jag valde att köpa en Umi Sonoda (från Love Live!) nendoroid :3 På plan 6 hittade jag en bokhandel (Kinokuniya), där de hade en liten hylla fylld av saker importerat från affären "animate" (om det var så den hette..) :) Det fanns för det mesta saker från Haikyuu, Food wars och Evangelion. Det fanns även lite andra saker. Där köpte jag iallafall en "mystery box" med en durarara nyckelring i. När jag öppnade den lilla lådan fick jag Shinra (SÅ SÖT *_*). Jag köpte även en "mystery" Tokyo ghoul pin. Jag vart jätteglad när jag öppnade och såg… Juzo! :D Han hamnade på min väska höhö :P Lämnar bilder så ni kan se själva ;) Ursäktar att bordet på bilden är sjukt stökigt :D

Annons:
AnnaMoonshadow
2016-02-23 18:30
#7

hur var det prismässigt? billigare än i Sverige?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[ElinTjej]
2016-03-19 22:36
#8

Sjukt ledsen för sent svar. Jag har själv inte så bra koll på priserna här i Sverige, så jag kan inte riktigt svara på den frågan. Nendoroiden kostade 1300 baht, vilket motsvarar ungefär 300 kr.(vilket jag tror är ett "basic" pris för en nendoroid) De andra sakerna kostade (vad jag minns) ca 10-25 sek styck. :)

Upp till toppen
Annons: