Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 676 ggr
Huygens
12/19/15, 11:54 PM

Secret Imperial Tokyo

Det ska finnas en bok, skriven av Shun Akiba, som det är svårt att hitta info om. Boken heter Imperial City Tokyo: Secret of a Hidden Underground Network och beskriver dom hemliga tunnlar som byggts under Tokyo och inte återfinns på nyare officiella kartor.

Jag har bara hittat denna info på svenska. Någon som vet något mer om boken? Den finns inte på amazon.

Annons:
Kameratrollet
12/20/15, 7:34 PM
#1

Den finns på amazon, men på japanska.  Han jobbar på DK House i Tokyo. Dricker en del. Ska du till Tokyo kan du passa på att bo där och personligen fråga honom om tunnlarna.

Huygens
12/20/15, 7:54 PM
#2

Tack, jag körde en 'translate' på sidan. Verkar som om en del klagade på att boken är skriven med dålig japanska (!)?

Pillerfrö
12/22/15, 8:27 AM
#3

Konspirationsteoretikern du letar efter älskar att få prata av sig :-)  http://www.japantimes.co.jp/community/2003/03/01/general/seven-riddles-suggest-a-secret-city-beneath-tokyo/#.Vnj6ZVXhCVM är en intervju med honom.

Som vetenskapsman är han diskvalificerad eftersom han bara letar indicier som stödjer hans teorier, inte samlar fakta och SEN drar slutsatser. Personligen är jag trött på sådant folk, men vi är alla fria att gå igång på olika saker.

Huygens
12/22/15, 12:19 PM
#4

Det var en bra artikel.

Fem utgåvor, och ändå vill inte dom stora japanska tidningarna ge en recension. Påminner lite om mörkläggning Olympus, där dom japanska tidningarna och TV först höll tyst, tills utländska tidningar skrivit så mycket om det ekonomiska fifflet att skandalen sprack och informationen läckte in i Japan utifrån.

Kanske är dom negativa recensionerna på japanska amazon ett sätt att misskreditera Shun Akibas bok?

Man behöver inte vara vetenskapsman för att kunna studera en gammal karta eller hitta en omärkt tunnelingång.

Upp till toppen
Annons: