Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1228 ggr
Rheen
12/19/15, 7:20 PM

"Måste ses" filmer?

När jag började intressera mig för Japan var det bara San-x karaktärer m.m. Som stod på spel. Att se någon typ av Anime intalade mig inte alls, 0% intresserad. Men så en dag i somras såg jag en vlog av en Youtuber, där hon skulle se på en Anime, den såg intressant ut och jag klickade mig in på serien en dag. Blev helt förälskad. Tyvärr tog serien slut ganska snabbt, och då jag inte hittade någon annan Anime som passade mig, dog det lilla animeintresset jag hade ut. Men så en dag snubblar jag in på en ny Youtube video, där någon visar upp det hon köpt i Japan. BL.a. Några Totoro saker. Folk i kommentarsfältet börjar diskutera den filmen, och jag söker nyfiket upp mer information om just "My neighbour Totoro". Jag fortsätter med vardagen tills jag plötsligt bestämmer mig för att se på min livs första animefilm, Totoro. Hjälp vad bra den var. Animationen, historien och främst musiken (!) Fick en sån wow-känsla där jag satt. Jag har aldrig klickat med vanliga filmer, därför gav jag aldrig animen ett försök, så korkat av mig! Jag har nyss sett klart "Spirited Away", och igen, wow. Jag är helt fascinerad, det är som en helt ny värld! Jag är då tvungen att fråga er om vilka animefilmer man inte får missa? (Jag är inte så mycket för actionliknande changer) Tror jag ska prova på en tredje film ikväll av de som gjorde Totoro och Spirited Away, har ju verkligen gillat det de åstadkommit i de två jag sett. Så, har någon en animefilm man inte får missa? Är ju nybörjare inom det här, så jag måste ju fråga er som kan, haha.

~ Rheen.

Annons:
Calcifer
12/19/15, 7:35 PM
#1

Tycker definitivt du ska fortsätta kolla på Studio Ghiblis filmer. Ponyo är också helt underbar till exempel. Princess Mononoke är mörkare än de flesta av deras filmer men ändå bra. Jag gillar även When Marnie Was There. Och Howl's Moving Castle. Den kan jag se hur många gånger som helst.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lizelda
12/19/15, 7:58 PM
#2

Ghiblis filmer är guld ❤️ Men, Grave of the Fireflies är en hemsk film.. Underbart vacker och välgjord men jag kommer aldrig se den igen, om jag så fick betalt! Älskar å andra sidan Nausicaä och Laputa :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Rheen
12/19/15, 10:50 PM
#3

Ska ta mig en titt på de ni nämnde, tack så mycket #1 & #2! c:

~ Rheen.

[EllenAlicia]
12/21/15, 12:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tekkon kinkreet är en väldigt intressant film. den är inte i den stereotypiska Anime stilen. Det handlar om två hemlösa barn,  kuro och Shiro (svart och vit) och är en av mina favorit Anime filmer (:

(bild är en screenshot)

AnnaMoonshadow
12/21/15, 8:58 AM
#5

Studio Ghibli är ett utmärkt ställe att börja. Vill du sedan testa något som de inte har gjort rekommenderar jag bland annat 5 Centimeters per Second och The Girl Who Leapt Through Time.

Filmerna The Garden of Words, Hoshi wo Ou Kodomo och Hotarubi no Mori e planerar jag att så småningom se själv, så kan ännu inte utlova om de är bra men något som ändå kan vara intressant att kolla upp?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Rheen
12/21/15, 9:19 AM
#6

Tack #4 & #5! c: Ska kika på de ni nämnde! Provade på "When Marnie was there" igår, jisses, slutade med x antal tårar ska jag säga, haha. Underbar film!

~ Rheen.

Annons:
Splatter
12/24/15, 9:26 PM
#7

Ookami Kodomo no Ame to Yuki, eller Wolf Children på engelska, tycker jag är en väldigt fin animefilm.

kotarou
2/16/16, 8:40 AM
#8

Vill du se en Anime som verkligen berör så tycker jag du bör du se a stormy night (Arashi no Yoru Ni). Det är om ett får och en varg som blir vänner när de träffas i mörket i ett skjul. Blir lite komplikationer kan man säga :)

sjukkatt
2/16/16, 2:43 PM
#9

Prinsessan kaguya är en trevlig och fin film. Sen har du ju även summer wars.

Upp till toppen
Annons: