Annons:
Etikettoff-topic
Läst 873 ggr
Azeman86
2015-12-13 11:23

Efterfrågan

Ni som brukar köpa merch osv, för Anime, Manga, dataspel, tv-spel, serier, osv. Vad köper ni då helst? Figurer? Cosplay? T-shirts? Nyckelringar? Muggar? Eller vad brukar ni söka och köpa då? Och till vad? Spelar det någon roll då om det är kopia eller äkta vara? Köper ni helst helt nytt eller begagnat? Vad är ni beredd för att betala typ max för de sakerna?

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-12-13 18:14
#1

hmm… Det beror helt på vad det är för serie/spel/film osv vad jag köper. Det har att göra med hur mycket jag gillar den och på vilket sätt. Jag skulle dock tro att vi främst har figurer och sådana samlarexemplar/grejer här hemma, då kanske främst när det gäller spel men även Manga och Anime finns representerat. Mindre grejer så som muggar och annat man kan ha stående nån stans också. Blir inte så mycket t-shirts och grejer längre. Jag och min man väljer istället att lägga pengarna på något som kanske är dyrare men som vi kan ha framme som dekoration. 

 Figurer är generellt ganska dyra om man har en liten budget så det får gärna vara så billigt som möjligt. Dock är man också medveten om vad det ungefärliga priset kan tänkas ligga på beroende på vad det är för sak man köper. Sådana grejer kan jag känna att man sparar ihop för att ha råd med. 

 Det känna alltid bäst att köpa licenserade saker för då vet man att pengarna också går till de personer som skapat det man älskar. Dessutom brukar de produkterna oftast ha bättre kvalité.  Nytt eller begagnat spelar inte så stor roll så länge produkterna är hela och rena. Tror att det mesta av det vi har var nytt när vi köpte men det kan också ha att göra med att det ibland kan vara svårt att få tag på bra begagnade saker. Man måste ju vara säker på att säljaren är bra om man köper begagnad just för att man vill ha hela och rena grejer.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Pillerfrö
2015-12-14 17:31
#2

Ett hett tips är att spana in Tradera!

Då får du koll på vad folk gillar och vilka priser saker och ting säljs för. 

Tips! På Tradera kan du söka också i historiken, och se auktioner som avslutats de senaste 60 dagarna.

[EllenAlicia]
2015-12-21 00:47
#3

köper saker från ebay  oftastx) har köpt kalender, tshirt,  artbooks, 3 figuriner från ebay. 2 posters från comicon och Manga från bokus.

jag köper saker som ser trovärdiga ut för sitt pris. jag skulle nog aldrig köpa nån figurin för typ 600 utan köpte mina för ca 150 de är inte fake men inte riktiga det är nåt annat brand till exempel. om nåt är super billig får man anta att det är skit kvalite tex på tshirts och andra saker men ja.

kanske har glömt nåt men ja tror de va allt..

Upp till toppen
Annons: