Annons:
Etikettermatdryck
Läst 841 ggr
AnnaMoonshadow
11/23/15, 3:14 PM

Äta friterade löv?

Japan är ett land som har mycket referenser till naturen i sin kultur, något som återses här på forumet i flera av våra artiklar, allra helst i artiklarna kring matkultur så som Wagashi och artiklar om särskilda årstider och högtider. Jag stötte aldeles nyss på en artikel på kotaku om hur man i Osaka (mer specifikt i Minoo) kan hitta friterade lönnlöv att äta som snacks som tydligen ska vara rätt gott.  Vad tror ni? är det något ni vill testa?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Silver83
11/23/15, 3:15 PM
#1

Skulle kunna tänka mig att testa, men frågan är om jag skulle gå och köpa det självmant. Skulle nog testa bara för att få se vad det smakar. Men visst, det kanske är jättegott 😃

Niklas
11/23/15, 3:19 PM
#2

Jag skulle gärna testa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnnaMoonshadow
11/23/15, 3:29 PM
#3

Jag personligen är en sån där människa som gillar att testa saker att äta så jag skulle lätt köpa mig en liten påse om jag hade möjlighet ^_^ Känns som en sån speciell grej att äta liksom

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Vixxen
11/24/15, 12:57 PM
#4

Låter spännande!

Tant Grön
11/24/15, 1:11 PM
#5

Skall det vara japansk lönn eller fungerar det med svensk?

AnnaMoonshadow
11/24/15, 4:42 PM
#6

Just dessa görs på den japanska lönnen som bland annat har mindre blad än våra. Bladen ska också förvaras i salt i ett år innan de friteras så det är ett rätt bök att göra dem själva skulle jag tro 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: