Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2038 ggr
AnnaMoonshadow
10/29/15, 2:30 PM

One Piece

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

One Piece är skapad av Eiichiro Oda och började publiceras 1997 . Serien blev tidigt väldigt populär och räknas idag in i "the big 3", de tre största manga/animeserierna (de andra två är Naruto och Bleach). 

 Serien handlar om killen Luffy som ger sig ut på havet för att bli pirate king, en titel tilldelad den som kan hitta Gol D. Rogers mytomspunna skatt. På sin resa samlar han på sig sin egen crew och träffar på alla möjliga människor. 

1999 börjar animen sändas och är nu uppe i över 600 avsnitt. One Piece skapare Eiichiro Oda har även nyligen uttryckt att serien nu ungefär kommit halvvägs, så det finns en del mer att se fram emot innan äventyret är klart.

(en del av texten är kopierad från artikeln Anime).

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Kevsterrr
11/3/15, 10:27 AM
#1

Det är en fruktansvärt lång serie .-. xD
Nu varken läser eller ser jag på serien men händer det ens någonting på en radie med så många avsnitt/kapitel?🤐

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Dankoso
11/4/15, 5:40 AM
#2

Kollade mycket på One Piece när jag var yngre och tyckte då att serien var riktigt underhållande med roliga och intressanta karaktärer och humorn var på topp. Men efter att ha läst nånstans att serien troligtvis kommer sluta först år 2022 nån gång så tappade jag motivationen att fortsätta och har inte kollat sen dess. Har dock planer på att ta upp serien gång i framtiden då den hunnit längre.

DiamondIce
11/4/15, 10:30 PM
#3

#2 Haha, samma här! Jag gav helt upp (någon gång på mellanstadiet) när jag insåg att jag skulle hinna gå ut skolan helt innan jag fick veta hur det skulle sluta 😃

AnnaMoonshadow
11/5/15, 10:40 AM
#4

Jag följer animen faktiskt även om jag ligger några avsnitt efter nu. Det är jäkligt många avsnitt men precis som t.ex. Naruto och Bleach kan man skippa fillers-avsnitten om man bara vill se själva storyn. Det var vad jag gjorde när jag och min man speedade oss igenom den (han hade läst mangan innan men det hade inte jag). 

Och ja, #1, det kommer alltid nya äventyr och upptäckter. Luffys crew åker ju runt och upptäcker sin värld och det finns många speciella öar och ställen i den världen 😉

Ganska nyligen (tja, något år sedan) kom det ett time skip i historien, så vill man inte se hela serien från början kan man troligtvis plocka upp serien därifrån och ganska snabbt sätta sig in i vad som händer. Seriens första Arc efter de två år långa hoppet är serienes 24e Arc och inleds i kapitel 598 av mangan och avsnitt 517 av animen. Detta time skip ses även som seriens mittpunkt så det är med andra ord en hel del kvar 😛

Jag själv har funderat på det där med att det kommer ta massa år innan den är klar men samtidigt tror jag att jag ser på serien så som den faktiskt är och upplevs av karaktärerna, det är resan dit snarare än slutet, som är det intressant. Nya saker händer hela tiden och det är det som är underhållande, inte det utlovande målet med den legendariska skatten 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: