Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 750 ggr
DiamondIce
2015-09-14 13:19

Cosplayartikel i DN

Idag finns det en artikel om cosplay i DN 🙂 Den heter "Cosplay är ett sätt att få utlopp för känslor" och kan läsas online här!

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-09-14 17:33
#1

Vilken intressant artikel! 🙂 Jag känner igen mig i lite om det där med att cosplay brukade vara något som ansågs vara konstigt eller "töntigt" som mina gamla vänner brukade säga. Men jag tycker, precis som cosplayarna i reportaget, att det är en hobby/ett intresse som man kan ha riktigt roligt med och samtidigt så får man nya vänner som delar intresset 👍 Jag kan erkänna att jag inte har varit på speciellt många event, men varje gång har jag fått possitiv feedback; både från cosplayarna och  även människor på stan 😍

DiamondIce
2015-09-14 18:29
#2

#1 Vad kul att höra att du får positiv feedback! 🙂 De som kallar cosplay töntigt förstår nog inte hur mycket jobb och kreativitet som ligger bakom… Det finns inget töntigt med att lägga ner så mycket tid och energi på något man tycker är kul 🙂

n00bArtWork
2015-09-24 10:45
#3

Jag tycker cosplay är coolt när man ser jobbet bakom det och det kreativa hantverket det ändå är, dock så tycker jag det blir lite löjligt när man köper hundratals kläder och attiraljer och klär sig "lolita" men påstår att man är någon specifik karaktär, det är lite fejk.

Hade en tjej i min klass på gymnasiet som cosplayade sa hon, hon klädde sig Lolita för övrigt och gör fortfarande, men jag blev imponerad av de dräkter hon visade på bilder m.m från cosplay tävlingar och berättade hur dyrt det kunde bli, hur lång tid det tagit och vad hon drömde om att göra för något sen, sen så råkade det dyka upp av en händelse (en av hennes privata utanför skolan kompisar som försade sig, eller snarare sa sanningen utan att veta det) att det var hennes vän som var oerhört scenrädd som gjorde allt och hon gick endast upp på scenen med utstyrseln, fult att ta åt sig credd för någon annans jobb :S

DiamondIce
2015-09-27 11:23
#4

#3 Vad dåligt! Det är verkligen inte okej att ta åt sig äran för något man inte gjort själv, snacka om att vara en dålig vän till tjejen som gjorde allt jobb! 😡

n00bArtWork
2015-09-27 18:41
#5

#4 ja det va riktigt pissigt, jag sa inget till henne över att jag visste det men slutade intressera mig för hennes cosplayande.

Upp till toppen
Annons: