Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 1343 ggr
[ThisIsWheels]
2015-08-23 11:19

Alpacka?

Hej! Jag har på senaste tiden märkt att många med en Kawaii-stil eller Lolita-stil har ett alpacka gosedjur. Är det något speciellt med just det gosedjuret? 🙂

Annons:
DiamondIce
2015-08-23 20:59
#1

Jag satt just och funderade på det! 🤔 De kanske anses vara söta? 😃

Rheen
2015-08-23 21:29
#2

Också tänkt på det. Kanske för att de är relativt enkla att hitta för inte så dyra priser?

~ Rheen.

AnnaMoonshadow
2015-08-24 09:20
#3

Det du frågar om är en serie gosedjur som heter Alpacasso. Jag liknar gärna denna söta alpacka-gosedjuret med t.ex. Hello Kitty eller Rilakkuma i det att det blivit en gullig figur som många gärna samlar på. Gosedjuren släpps med jämna mellanrum i olika upplagor/teman och finns att få tag på i allt från nyckelringsstorlek till stora gosedjur och har alltså blivit lite av ett samlarobjekt. Många köper de man tycker är söta eller så väljer man ut en särskild serie man gillar och köper alla. 

När det gäller pris så är de inte så billiga, inte de stora i alla fall, då det blivit ett populärt märke. Däremot finns det en del kopior på marknaden som går att köpa till ett lägre pris. Vill man köpa finns det rätt många på ebay men jag föredrar t.ex. TokyoOtakuMode där de är noga med att de är äkta alpacasso-grejer de säljer.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[ThisIsWheels]
2015-08-24 15:02
#4

Tack för era svar! Jag håller med, dem är så söta 😍

molam
2015-08-27 17:41
#5

'Jag har två stycken!! och mera ska in i min samling, de är så otroligt söta!! =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: