Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 692 ggr
[ThisIsWheels]
2015-07-06 15:35

NANA?

Hej! Jag har precis sett hela NANA (anime) för andra eller trejde gången (såå bra!!) och bestämde mig för att kolla upp lite fakta om NANA

Jag vet redan att Anime versionen inte har något direkt "slut", eller vad man ska kalla det, och man får liksom tänka själv hur den slutar. 

Men sedan läste jag att det inte finns något slut på manga-böckerna heller! På en hemsida så läste jag att mangan aldrig avslutades eftersom författaren blev sjuk. Stämmer det, eller är det bara ett rykte?

(Jag har nämligen bara läst hälften av NANA-böckerna så jag har ingen aning.)

Jag läste också på en annan hemsida att mangan slutade med att Ren dog i en bilolycka?

Jag är så förvirrad, finns det ett slut eller inte?! 

 Hoppas att det finns någon här som vet 🙂

// Sally

Annons:
DiamondIce
2015-07-06 19:59
#1

Jag är rätt säker på att författaren aldrig tog upp Nana igen efter sjukdomen, men det kanske finns någon annan som har bättre koll än jag? 🙂

[ThisIsWheels]
2015-07-07 10:44
#2

#1 Okej, då vet jag i alla fall att det stämmer. Tack för svar! 🙂🙂

Ellismakaroner
2015-07-11 20:56
#3

Det är vad jag hört också! Och det stämmer att Ren dör i mangan, men den har inget slut utan är avbruten mitt i. Jag hörde nyligen ett rykte om att hon skulle låta någon annan avsluta serien åt henne. Men det kan vara bara ett rykte… Hon har förra året och i år ritat några bonussidor med Nana… Det har gått 7 år nu, och 7 var ju det magiska numret… Jag älskar också serien enormt och rekommenderar att läsa mangan! (Även om den inte är avslutad)


[ThisIsWheels]
2015-07-12 11:32
#4

#3 Vad tråkigt att Ren dör, men nu vet jag i alla fall att det stämmer.

 Jag har inte läst att någon annan ska ta över, men vi får väl se om det händer eller inte ;) Åh, nu blev jag nyfiken angående bonussidorna 🙂 Vart kan man hitta dem? 

Och tack för tipset, jag ska kanske fortsätta läsa böckerna  där jag slutade? 👍

[ThisIsWheels]
2015-07-12 11:43
#5

#3 Vad tråkigt att Ren dör, men nu vet jag iallafall att det stämmer. Jag har inte läst att någon annan ska ta över, men vi får vänta och se vad som händer antar jag 😉

Åh, nu blev jag nyfiken angående bonussidorna! Vart kan man hitta dem? 🙂

Och tack för tipset! Jag ska kanske fortsätta att läsa där jag slutade? 🙂

Annons:
[ThisIsWheels]
2015-07-12 17:54
#7

#6 Tack för länkarna! 🙂

Upp till toppen
Annons: