Anime & Manga

Anime för barn

2015-06-22 11:11 #0 av: SaraU

Jag har en son på 4 år som gillar anime, men jag har svårt att hitta några som passar honom. Några tips?

Anmäl
2015-06-22 12:54 #1 av: [ThisIsWheels]

Dragon Ball eller Pokémon kanske? Glad

Anmäl
2015-06-22 14:19 #2 av: AnnaMoonshadow

Dessa kom jag att tänka på: 

• Digimon
  • Doreamon 
  • Shugo Chara 
  • Detective Conan 
  • Card Captor Sakura
  • Yugioh

Vill du ha serier som inte är japanska så är ju även Avatar - the last airbender väldigt bra Glad

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2015-06-22 16:41 #3 av: EllenAlicia

kissanime.com/Genre/Kids/MostPopular

finns massa här :)

Anmäl
2015-06-22 21:30 #4 av: TokyoWings

Pretty Cure har varit väldigt stor bland barn senaste åren. Youkai Watch har blivit till filmer, och de spelen är typ THE THING i Japan nu.. ALLA barn från typ 0-13 vet vad det är och avgudar det. Nya Sailor Moon serien har också blivit rätt stor bland barn. Gillar han riktigt "killiga" serier eller funkar allt bra?

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Anmäl
2015-06-22 22:07 #5 av: AnnaMoonshadow

Yokai Watch kommer till väst i form av spel också så kan tänka mig att filmerna kommer bli poppis även här :D 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2015-06-22 22:10 #6 av: Nikushimi

Avatar The Last Airbender kanske? Ingen direkt anime men den är väldigt inspirerad av japansk kultur.

Anmäl
2015-06-23 15:56 #7 av: Grace2009

Mumin är väl underbart? Jag älskade det som barn och tycker fortfarande om det.  Tror det gjordes en anime på det redan under 60-talet men jag är uppvuxen med den från 90-talet. Alfred Jeremias Kwak är en annan serie jag uppskattade som barn. Serierna är samarbeten mellan Finland - Japan respektive Nederländerna - Japan.

Anmäl
2015-06-23 16:30 #8 av: SaraU

Åh tack för alla bra förslag! #4 han gillar alla slag av anime, vi började titta på My Melody igår och han tyckte det var jätte bra :D #6 Avatar är en riktigt bra serie även om den inte är anime. Kommer nog ta den när han blivit lite större. #7 Mumin är helt underbart! En av de bästa barnprogrammen som gjorts enliggt mig :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.