Annons:
Etikettresor
Läst 1046 ggr
Aleya
2015-05-31 15:54

Tips inför resa till Japan

Jag har nu börjat fundera och planera inför en resa till Japan. Tänkte åka när det är körsbärsblommning nästa år. Nu är min fundering om någon vet ett bra hotell i Tokyo? Och något annat jag kan behöva eller kanske vill veta. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-06-01 10:18
#1

Vi bodde på K's House Tokyo, ett backpacker hostel som var väldigt billigt. Personalen pratar jättebra engelska och var supertrevliga. Dock är det ett väldigt enkelt boende och ingen frukost eller så ingår. Vi åt billig frukost från 7eleven som låg alldeles bredvid. Ska man dessutom resa runt i Japan så har de hostel på flera platser och de brukar kunna hjälpa att kombinera boenden på de olika ställena  som jag förstått :) 

Vi har två artiklar som kan ge dig lite mer koll på de förberedelser som behövs: 

Att resa till Japan -  Planering och bokning

Att resa till Japan - Förberedelser

Vi har även flera artiklar om resmål i Japan, finns under artikelkategorin Resa i Japan (välj artiklar under sajtbilden och därefter avsnitt 2 i kategorilistan). Är det något annat du funderar på så är det bara att fråga! 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Pillerfrö
2015-12-14 17:27
#2

I princip alla hotell i Japan är bra med bra service och bra allting.

Rekommenderar Tokyo som världens vackraste plats för körsbärsblomning, men det är svårt att få tag i hotell nära inpå…

Hoppas ni får det RIKTIGT bra :-)

Upp till toppen
Annons: