Annons:
Etikettövrigt
Läst 699 ggr
Vaargen
5/16/15, 5:58 PM

Åka till japan, tips?

Mitt intresse för Japan har ökat i samband med att jag börjat kolla och läsa Manga ^^

och nu i Augusti ska jag antagligen resa utomlands antagligen inte till Japan men jag funderar på att resa till Japan, jag undrar om någon av er vart i Japan? hur är flygresan dit? (jag är flygrädd)

Vad kan man göra i Japan, finns det något ställe att rekommendera där? jag är intresserad av att shoppa upptäcka landet äta god mat (äter ej kött) jag skulle gärna se på saker såsom Manga och så vidare kanske finns något ställe man kan gå till för att se sånt ? :)

Tack för svar

Annons:
[EllenAlicia]
5/16/15, 6:10 PM
#1

Har själv inte varit där ön men de finns massa på youtube som pratar om bra ställen att åka till , rekomenderar sharla och rachel and jun har nog oxå några videos

och de me vegetarian rekomenderar jag mimei/bacouple och Japan with regan.

AnnaMoonshadow
5/17/15, 11:01 PM
#2

Vi har några artiklar om att förbereda en resa till Japan: 

här 

och här

Jag har själv varit till Tokyo och stormtrivdes så skulle absolut rekomendera att resa dit. Det är en rätt lång flygresa, kan tänka mig den kan vara lite jobbig om man inte gillar att flyga. Men det var inga problem under resan eller så. 

Vi har några artiklar också om platser i Tokyo att besöka. Till exempel tror jag dessa skulle kunna vara intressanta: Kiddy Land, Akihabara, Disney Land och Ueno Zoo.  

Det kan vara lite bökigt om man inte är så duktig på japanska, alla där kan inte engelska. Men ser man till att vara lite förberedd så är det inga stora problem att ta sig runt, shoppa och köpa mat eller så. Att vara vegitarian i Japan kan dock vara lite jobbigt. Även om man beställer mat utan kött finns det en risk att grytbaser och soppor ändå är kokta på kött (även om själva köttet inte är med i maträtten). Det gäller iofs inte all mat så man kan säkerligen undvika det problemet, men jag skulle rekomendera att till exempel hålla sig undan från Ramen om man är rädd för att maten ska vara lagad med kött i.   

Har du fler frågor om landet så var inte rädd för att fråga vidare :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: