Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Film och serier

Vilken anime tänker vi på?!

2015-05-13 19:04 #0 av: Cireea

Alltså jag och min syster får psykbryt här hemma. Vi båda två har en scen i huvudet av en tjej i en anime serie (eller film?) som sitter och funderar på något samtidigt som denne liksom bygger ett torn av ris i en skål/tallrik. Tjejen sitter i skräddarställning, dock vet jag inte om hon sitter i sin säng eller på golvet. 

Det där sista riskornet försöker personen ställa upp på högkant så att säga men det faller ner så personen gör om proceduren flera gånger samtidigt som denne tar några tuggor från riset. Riset är nästan animerat/målat som om det ligger i en sås, vi tänker oss typ risgrynsgröt för det såg ut precis så. 

Ringer det en klocka hos NÅGON?! 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2015-05-14 02:42 #1 av: Cireea

Never mind, vi insåg att det såklart är början av Mulan! Skrattar

Anmäl
2015-05-14 19:51 #2 av: AnnaMoonshadow

haha när jag läste beskrivningen i #0 så kände jag så väl igen det men jag kunna inte heller placera det Lipar

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2015-05-15 13:01 #3 av: Cireea

#2 Haha alltså vi höll på att söka ihjäl oss hela dagen och så på kvällen kom min syster inrusande till mig och skriker "DET ÄR JU FÖR F*N MULAN!!" Gapskrattar

Anmäl
2015-05-15 13:22 #4 av: AnnaMoonshadow

Hahaha xD jag kan tänka mig precis hur det är! jag och min syster har också suttit fast på titlar till gamla barnprogram och filmer som nästan gör en galen innan man kommer på! 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.