Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1277 ggr
FannyGoldfish
3/25/15, 11:56 AM

Tips på bra anime?

Någon här som kan tipsa mig om en bra Anime att följa? Gärna i stil med Tokyo Ghoul/Soul Eater/Attack On Titan och helst inte allt för lång :)

Här har ni en lista på vad jag redan sett (Har säkert missat några, men aja):
Naruto & Naruto Shippuuden
Fullmetal alchemist
Fullmetal alchemist brotherhood
Death Note
Ouran High School Host Club
Toradora
Tokyo Ghoul
Black Lagoon
D.Grey-Man
Soul Eater
Ergo Proxy
Kiba
Attack on titan
Bakemonogatari
(Samt dem serier man såg när man var liten så som: Pokemon, Digemon, BeyBlade, Sailor Moon, Yo-Gi-Oh!)

Annons:
ilenna90
3/25/15, 12:03 PM
#1

nu har jag inte sett nån av dom du nämner så kan hända att mitt tips inte är i samma genre, men jag älskade den här! :D den är bara 2 säsonger så man hinner absolut inte tröttna - snarare tvärtom; hade väldigt gärna sett en tredje :)

Free! heter den och handlar kort och gott om ett gäng killar som simmar - och jag vet; det låter jättetråkigt nu haha! jag är jättedålig på att förklara så jag länkar till en bättre förklaring här: http://en.wikipedia.org/wiki/Free!_%28anime%29
Karaktärerna är hur härliga som helst och det är både humor, dramatik, sorgligt, spänning osv. 
Även om det i princip bara handlar om killar (finns tjejkaraktärer också) så är den inte inom yaoi-genren, men för fangirlsen finns det ofc undertoner av det om man väljer att tolka det så haha ;D

Fifill
3/25/15, 12:22 PM
#2

Tengen Toppa Gurren Lagann. Älskade den när jag såg den för flera år sen.

[RC1393]
3/25/15, 1:40 PM
#3

Kieijuu: Sei no Kakuritsu (Parasyte) är liknande Tokyo Ghoul. http://myanimelist.net/anime/22535/Kiseijuu:_Sei_no_Kakuritsu

Den här har jag inte sett själv men hittade den när jag sökte efter animes liknande Tokyo Ghoul: http://www.animeplus.tv/zankyou-no-terror-online

Zandrama
3/25/15, 2:06 PM
#4

Log Horizon, Sword Art Online, World Trigger, Nanatsu no taizai

Så underbart bra serier :) Och om du inte sett Bleach så rekommenderar jag den starkt :D

//Belinda aka Zandrama

DiamondIce
3/25/15, 5:15 PM
#5

Durarara tycker jag är bra, men den räknas nog som lång efter som den är inne på sin andra del nu 🙂

AnnaMoonshadow
3/26/15, 8:36 AM
#6

ovan har du ju redan fått en del förslag men här kommer några till som jag kommer på såhär på rak arm:

  • Blue exorcist 

  • Hellsing ultimate

  • Mirai Niki

  • Elfen Lied

  • Fairy Tail

  • Fullmetal Alchemist brotherhood

  • Black bullet

Jag har dock inte sett alla dessa själv, har vänner som sett m.m. men tror de flesta av dem passar in lite på det du gillar.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Cragan
3/29/15, 6:07 PM
#7

soukyuu no fafner: dead aggressor exodus  hyfsad serie med action lite åt mech hållet 

o så kantai collection: cankolle  tjejer som åker skriskor eller nått på haven och är stridsskepp o jodå den är udda och lite skum o kan säga att jag sett dom 12 avsnitt som kommit hitills o förstår ingenting 😃

[EllenAlicia]
3/31/15, 3:27 PM
#8

några av mina favoriter (:

Zankyou no terror- pshycological, thriller 

Ao no exorcist- supernatural, comedy

Another- horror,  school,

Mirai nikki- psycholigical, horror

Skuitte ii na yo-  school, romance

Alexxiis
11/3/15, 6:55 PM
#9

Fate/Zero :)

Upp till toppen
Annons: