Japanska - Hjälp med översättning

Översättning av text

2015-03-19 20:48 #0 av: Luckysoul

Hej, Finns där någon här inne som kan läsa en hel mening på japanska? Jag kollar på en serie just nu som hela tiden lägger in små texter med japanska tecken men jag kan inte läsa dem vilket är jättestörigt. Kan ni se om ni kan läsa vad det står? =)

Anmäl
2015-03-19 20:49 #1 av: Luckysoul

.

Anmäl
2015-03-19 20:55 #2 av: Luckysoul

.

Anmäl
2015-03-20 16:50 #3 av: TokyoWings

我等は姿無き故にそれを畏れ är väl ungefär "Vi är rädda för det som inte har en form". Lite svårt att översätta det till svenska... men typ så. Alt "Vi skräms av det som inte har en form/inte existerar"
そして再び刃は振り上げる "Och sänk ditt svärd igen" (alt. svinga ditt svärd neråt, men det är lite knäppt)
仮面の名の下に Inte fullt säker på denna utan sammanhang, men något åt det här hållet "Under maskens namn"

Kanske inte dem bästa översättningarna... Jag gissar att dem kommer från Bleach? En av mina favoritmangor men språket är gammalmodigt så jag har stora svårigheter att förstå det..

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Anmäl
2015-03-21 21:50 #4 av: Luckysoul

#3 Det låter fullt logiskt i mina öron eftersom jag vet sammanhanget xD

Japp, det är från bleach :P Ja, språket verkar lite konstigt, men jag tyckte du fixade det bra =) Jag ska fråga dig om fler texter när jag ser dem =) Tack så mycket =)

Anmäl
2015-03-22 23:29 #5 av: TokyoWings

Vad bra :D Fråga på du^^

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.