Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1074 ggr
AnnaMoonshadow
3/16/15, 3:56 PM

Lexikon-tävling

Just nu pågår en tävling på hela iFokus som handlar om den nya lexikon-funktionen. Man kan tävla om att skriva ett nytt lexikoninlägg på valfri sajt och sedan klistrar in länken i tävlingstråden (mer info hittar ni också här). 

Vi vill ju väldigt gärna att ni skriver lexikoninlägg här inne på Japan ❤️

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
3/17/15, 11:40 AM
#1

förslag på vad lexikoninläggen kan handla om: 

  • en artist ni gillar

  • en anime ni gillar

  • en manga ni gillar

  • en drama ni gillar

  • en plats ni gillar

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[EllenAlicia]
3/17/15, 3:55 PM
#2

kan kanske skriva en  senare.. xD

AnnaMoonshadow
3/17/15, 6:27 PM
#3

Det uppskattas alltid :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[SaraElis]
3/18/15, 9:44 AM
#4

Åh, jag är jättegärna med!
Men jag fattade inte om man skulle skriva ett helt nytt inlägg på sidan?
I vilken kategori ska jag lägga in inlägget i så fall? 🙂

DiamondIce
3/18/15, 10:33 AM
#5

#4 Ja, du skrivet ett nytt inlägg. Jag antar att du ska lägga den i kategorin du tycker den passar in i! Så om du skriver om en maträtt till exempel så lägger du den under "Mat, dryck och recept" 🙂

AnnaMoonshadow
3/18/15, 10:40 AM
#6

som #5 säger så skriver du ett nytt inlägg och placerar den där det passar bäst.  Du kan alltså skriva om vad som helst så länge det passar på sajten Japan.ifokus och inte redan finns i vårt lexikon. Det kan vara en kortare eller längre informerande text, det viktigaste är att du anger de ord som du vill ska vara inlägget i lexikonet i titel, och att du kryssar för "Tillhör sajtens lexikon" under inläggsrutan.  

Alltså om vi tar exemplet ovan och du skriver om en maträtt så som omurice. Då skriver du ett nytt inlägg med titeln Omurice och i inlägget berättar du om maträtten. Du postar den i gruppen/kategorin "Mat, dryck och recept" och du kryssar för "tillhör sajtens lexikon" innan du publicerar den. För att vara med i tävlingen måste du sedan gå in i tävlingstråden och klistra in en länk till ditt inlägg.  🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[SaraElis]
3/18/15, 4:25 PM
#7

Tack! Då fixar jag det nu på direkten 👍

Upp till toppen
Annons: