Annons:
Etikettmusik
Läst 3248 ggr
DiamondIce
3/11/15, 3:39 PM

Tanabata Matsuri -Tegomass

Som ni kanske redan har läst så har Hasse Andersson blivit anklagad för plagiat med sin låt "Guld och Gröna skogar". Den är nämligen väldigt lik det japanska bandet Tegomass låt "Tanabata Matsuri", och är dessutom skriven av samma låtskrivare! (Du kan läsa mer om det hela HÄR)

Själv tror jag jag tycker att Tegomass låt är bättre, vad tycker ni? 🙂

Ni kan lyssna på Tanabata Matsuri HÄR

Annons:
TokyoWings
3/11/15, 5:40 PM
#1

Där ser man… Tyckte jag kände igen låten! x) Tegomass är mina absolut favoritpojkar :3

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
3/11/15, 5:54 PM
#2

Det finns en vid där de läggs emot varandra… De är verkligen lika…

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

DiamondIce
3/11/15, 7:37 PM
#3

Jo, lite för lika kanske… Som sagt, jag tycker Tegomass gör den bättre, med Hasse Anderssons är också charmig 😃

TokyoWings
3/11/15, 9:42 PM
#4

Tegomass låt är väldigt mysig :3

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

AnnaMoonshadow
3/11/15, 9:47 PM
#5

hahah oj, det här har jag missat! Jag tror jag faktiskt också föredrar Tegomass låt 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tesushie
4/2/15, 10:22 PM
#6

Tegomass är bättre och det visar sig att det är inte bara en kopia utan samma låt de sände in låten med en annan text för många år sedan men kom inte in på melodifestivalen så de sålde låten och alla rättigheter till Tegomass och nu helt plötsligt dyker de upp och tävlar med samma låt igen som de inte längre äger super korkat hur tänker man då egentligen när man vet att man sålt rättigheterna.

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Annons:
Upp till toppen
Annons: