Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1498 ggr
Henrik93
2015-01-09 15:16

Japansk hemlagad middag idag.

Idag ska jag göra en japansk middag till mig och pojkvännen.

på matsedeln står Kake-Don och Kake teriyaki Uramaki´s!

för er som inte förstår så är det då, kyckling PÅ ris i skål, jag kommer alltså göra en liten japan-köks gryta att lägga på riset.

och till det ska vi ha uramaki, som är som en vanlig California roll fast riset är på utsidan, den ska jag fylla med teriyaki marinerad kyckling, gurka och Philadelphia. som toppas med avokado ovanpå.

vad sägs om det?;)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
Luckysoul
2015-01-09 20:19
#1

Det låter gott. Skicka lite till mig på posten 😉

AnnaMoonshadow
2015-01-09 20:41
#2

Låter jättegott! kanske har du nån bild att visa oss på resultatet?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Henrik93
2015-01-11 20:38
#3

Det var superbt! 😍 visste inte att jag var så duktig på att laga mat! Till efterätt blev det Mochi med ganashe fyllning! Glömde ta kort,men det kommer. Jag kommer laga japansk mat en bra tid framöver :D Har en bild på mochisarna!:D

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Henrik93
2015-01-11 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mochi

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

AnnaMoonshadow
2015-01-12 08:51
#5

åhh, vad roligt :) Du vet att vi alltid är intresserade om du gör japanska grejer ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2015-01-13 15:48
#6

Är mochin köpt eller hemmagjord?

Jag skulle vilja göra Wagashi men jag har inte det jag behöver för att göra ens hemmagjord Mochi vad jag förstår.

l'm back

Annons:
AnnaMoonshadow
2015-01-13 16:31
#7

jag tror man behöver mochiko, rismjöl, för att göra enkel Mochi. finns massa recept på youtube, så som det här:

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Henrik93
2015-01-13 16:34
#8

Jag gör mina Mochi själv:) och fyller med olika saker:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tlover
2015-01-13 16:36
#9

#7 Jo, eller så kan man göra på det riset som mochiko är gjort av men varken eller finns i stan och jag vet inte var annars man kan få tag i det.

#8 Spännande, jag skulle inte säga nej till ett gott recept.

l'm back

Henrik93
2015-01-13 22:31
#10

Jag varken beakr eller lagar mat enligt recept. Tittar bara vad som är i och ögonmåttar. Men Mochi degen gör jag med rismjöl,socker och vatten, till en konsistens utav drickyoghurt. Sedan mikrar jag i bunke med plast på (för att det ska ånga) och kör 1 minut och sedan tar jag ut och blandar runt,stäkler in en minut till och slår den gummi aktiga degen samt knådar en stund för att göra den ännu mer elastisk osv. Sen fyller jag med valfritt tilltug:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tlover
2015-01-14 00:08
#11

#10 Är det riktigt "mochimjöl" eller är det "vanligt köpa i matbutiken rismjöl"?

l'm back

Henrik93
2015-01-14 00:20
#12

Vet inte vad "riktigt" moshi mjöl är, men jag har köpt på konsum:) tänkte kolla om det finns nå rismjöl på våra asiatiska matbutiker:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tlover
2015-01-14 00:22
#13

#12 Men då har jag ju sånt hemma 🙂jag har bara läst att man måste ha riktigt "mochimjöl"

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: