Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1105 ggr
Cireea
11/26/14, 8:23 PM

Ronja Rövardotter har blivit anime!

Nu har jag inte koll på ni tagit upp detta tidigare men jag vill bara berätta om att Ronja Rövardotter blivit en Japansk Anime som går under namnet "Sanzoku No Musume Ronja" och går att hitta HÄR! med engelsk Sub

8 av 26 avsnitt har hittills släppts och jag är imponerad över hur bra serien stämmer överens med det jag själv sett när jag var mindre. Jag vill inte säga för mycket utan jag hoppas ni kollar in serien. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
AnnaMoonshadow
11/27/14, 8:09 AM
#1

Vi har skrivit om det tidigare men det är inga problem med att ta upp det igen ;) Jag har ännu bara sett de två första avsnitten men gillade dem i alla fall 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
11/27/14, 10:34 AM
#2

AHA! Jag misstänkte att ni hade tagit upp det 😃

Jag älskar Mattis .. han är verkligen spot on!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
11/27/14, 1:51 PM
#3

Ja, jag håller helt med! de där pappa-känslorna i ögonen hela tiden!!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[EllenAlicia]
11/28/14, 4:58 PM
#4

ska kolla nu :D

Ikajo
11/28/14, 7:25 PM
#5

För mycket pastellfärger… miljön borde ha varit smutsigare och mörkare.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[Tilde]
11/28/14, 7:38 PM
#6

#5 Håller med dig! Sen tycker jag att Ronja ska se mer ut som en liten "trollunge" för det har jag alltid tyckt 😃

Annons:
[EllenAlicia]
11/28/14, 9:51 PM
#7

ja gillar inte art stylen och att de är typ 3d aktig x) håller med om de ni oxå sa haha..

Cireea
11/29/14, 12:59 AM
#8

#6 Ronja är inte skapt efter filmens version utan bokens och då stämmer den överens mer 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sehvrin
12/16/14, 2:38 AM
#9

Såg ungefär halva första avsnittet och det enda den lyckades med hos mig var att få mig sugen att se originalserien. Så jag kommer nog inte lägga min tid på den här serien.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Staffan
4/15/15, 3:23 PM
#10

Jag är fortfarande lika imponerad av den här… :)

AnnaMoonshadow
4/16/15, 7:51 AM
#11

Det verkar lite som om Studio Ghibli är lite intresserad av Sverige, de har ju tidigare sagt inspirerats av gamla stan och Gotland när de gjorde Kiki's Delivery Service t.ex. 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
4/16/15, 10:53 AM
#12

De har ju försökt fått tillåtelse i åratal för att få göra massa Astrid Lindgren^^ De har frågat om både pippi, karlsson på taket och ronja.. säker fler med det är alla jag känner till! Men Astrid sa alltid nej så de har inte kunnat gjort det förrän nu.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Monkey D. Luffy
4/16/15, 3:57 PM
#13

Den är riktigt bra! Älskar den!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: