Annons:
Etikettövrigt
Läst 954 ggr
AilyAdams
2014-10-09 13:32

Böcker med lolita inspiration

Jag är ute efter en bok med bilder på lolitaklänningar som inspiration till en tjej som är intresserad av att sy. Har svårt att hitta när jag söker på google så tänkte höra om någon här känner till någon sådan bok.

Tack på förhand.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-10-09 15:19
#1

Är det bildreferenser som sökes eller är det mönster att sy efter? Och är det någon speciell lolita-stil hon är ute efter?  
Böcker som kan vara intressanta är :
Gothic and Lolita - finns även på svenska sidor så som sfbok. En bok med street snaps av människor främst i stilen Gothic Lolita
Fruits - en bok med street snaps av många olika alternativa stilar i Japan, bland annat Lolita
Fresh Fruits - en annan fruits-bok. Se info ovan. 
Gothic & Lolita Bible - en av de största japanska lolita-tidningarna. Här får man mer uppdaterad information om nya trender inom stilen, samt massa bilder och några instruktioner för hur man gör saker själv. Dock helt på japanska. 

Är man ute efter mer tips kring själva sömnaden så är internet ens bästa vän. Bloggar som den här kan länka en vidare till saker värda att läsa och inspireras av. 

För inspiration gillar jag även att använda Pinterest, då deras sökningar skalar bort mycket som inte har med ämnet att göra.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2014-10-09 15:23
#2

hittade även en annan bok om japanska subkulturer, där Lolita borde vara med. Har dock inte läst den här själv.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AilyAdams
2014-10-14 10:07
#3

Tusen tack!

Dina förslag fick mig så småningom att ramla in på Otome no Sewing BOOK som det fick bli.

===

 **************************
Heter det De eller Dem?

AnnaMoonshadow
2014-10-14 21:26
#4

oh toppen! och tack för tipset själv, den hade jag inte alls koll på ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: